Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok,

Tempomat ügyben kérném segítségeteket!

Ma délután sikerült felprogramozni a gépet jamies kolléga segítségével (nagy nagy köszönet és ezer hála érte!!!)

Viszont van egy kis probléma. Nem tudom használni a rendszert mert a kuplung kapcsoló mindig aktív. Fék, kormány kapcsoló szépen dolgozik, mutatta is a Tech2 de a kuplung mindig aktív.

Na akkor írom mit tapasztaltunk:

.........

Szerintetek így meg lehetne oldani az aktív kapcsoló kérdését?

Köszi előre is a segítségeket.

Üdv!

Én is pont így jártam.

Ne foglalkozz vele. Nálam is folyamatosan aktívat mutatott a TECH2 a kuplung kapcsolóra, ha be volt élesítve a TEMPOMAT funkció! Ez nem is fog változni, amíg az öntesztet meg nem csinálja.

Összefoglalva:

  • deaktiválni a tepomatot, ha aktív volt (TECH II)
  • Gyújtást levenni
  • Akkusarut levenni 1 percre
  • Akkusarut visszatenni
  • gyújtást ráadni
  • Aktiválni a tempomatot (TECH II)
  • Indulás, fékezés
  • Felgyorsítani 50-re
  • 5mp ig nyomni a dudoros gombot (gyorsítani fog a motor)
  • Így már működni fog
  • Aztán örülni.......

Valami olyat tudtam kisilabizálni egy német fórumon, hogy az ECU temopomat-ért felelős részének idő kell a kondenzátorok feltöltéséhez és az önteszthez, vagy valami hasonló, de csak az első esetben van így, utána már nem.

Üdv: Zoli

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tempomat ügyben kérném segítségeteket!

Ma délután sikerült felprogramozni a gépet jamies kolléga segítségével (nagy nagy köszönet és ezer hála érte!!!)

Viszont van egy kis probléma. Nem tudom használni a rendszert mert a kuplung kapcsoló mindig aktív. Fék, kormány kapcsoló szépen dolgozik, mutatta is a Tech2 de a kuplung mindig aktív.

Na akkor írom mit tapasztaltunk:

A kuplungkapcsolótól a feketéről kapja a +12-őt a kormánykapcsoló, remélem ez nem gond.

Lekötöttük a kapcsolót, akkor is aktív volt.

Kimértük multival, kapcsoló rendben, szálak szürkén semmi, feketén gyújtáson +12V

Gyárilag ki volt vezetékelve a kuplung kapcsoló ahhoz nem nyúltam csak a kormánykapcsolót kötöttem be. Fék kapcsoló is gyárilag 4-es volt. Szerintünk az a gondja hogy valahol az ECU-ig kap még valami állandó +12-őt és azért aktív folyton.

Ha megszakítom a gyári kábelezést mint a kuplungnál mind az ecunál és a szürke helyett behúzok egy új szálat akkor vajon a problémámat megoldaná? Az nem érdekel hogy ott marad a gyári vezeték, azt leszigetelem azt elfér az ott ahol van.

Szerintetek így meg lehetne oldani az aktív kapcsoló kérdését?

Köszi előre is a segítségeket.

Nekem pont "inaktívat" mutatott a TECH2 a kuplungkapcsolóra. Gyárilag nekem is be volt vezetékelve de nem ment el a vezeték az ECU-ig.Nem kínlódtam behúztam még egy szál vezetéket az ECU megfelelő lábára.Így már jó lett.

Én nem tapasztaltam azt amit az előttem szóló kolléga írt az első használatról.

Link to comment
Megosztás:

Glare68, Gezoli!

Köszi a hozzászólásokat.

Nos nem tudom mit tegyek, tempomat inaktív volt, ez egy külön fejezet lenne ha elírnám hogyan sikerült aktiválni. De az akku kikötés, bekötést még megpróbálom.

Minden esetben 5 mp-ig kell nyomni a bekapcsoló gombot?

Ha nem megy akkor újra bekábelezem a kupl.kapcsolót.

Link to comment
Megosztás:

Glare68, Gezoli!

Köszi a hozzászólásokat.

Nos nem tudom mit tegyek, tempomat inaktív volt, ez egy külön fejezet lenne ha elírnám hogyan sikerült aktiválni. De az akku kikötés, bekötést még megpróbálom.

Minden esetben 5 mp-ig kell nyomni a bekapcsoló gombot?

Ha nem megy akkor újra bekábelezem a kupl.kapcsolót.

Nem kell minden esetben. Ez csak először van, amíg meg nem" tanulja" az ECU, hogy van tempomat funkció. Meg akkor, ha leveszed az akkusarut, vagy lemerül az akku. Nem tudom miért van, de az enyém ezt csinálja.

Azt még megkérdezem, hogy 2 vagy 3 vezetékes a kuplung kapcsolód?

Ha 3 vezetékes, akkor a vezetékeket így kell bekötni:

ionr7r.jpg

Az N/C üres (Not connected).

De először is nézd meg, hogy elmegy-e a 12V a kuplungkapcsolótól az ECU 61-es pontjára, és megszakítja-e a pedál nyomkodása!!!!!

Majd olvasd el Gezoli leírását: https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOWjUzUzhfQkxpbDg/edit?pli=1

És Darthvödörét: https://sites.google.com/site/opelccled/tempomat

Minden részlet benne van :). Én is ezekből dolgoztam + saját tapasztalat.

Sajnos az a tapasztalatom, hogy ECU és ECU között is van különbség. Mérnökösködtem pár évig a VALEO autóipari beszállító multinál. Mi is gyártottunk motorvezérlőket. Sokszor változott a belseje, mert a fejlesztő mindig talált valami módosítani valót. Nagyon sok ECU belseje egyezik, csak a csatlakozó kiosztása (PINOUT) és a tokozata más.

Link to comment
Megosztás:

Nem kell minden esetben. Ez csak először van, amíg meg nem" tanulja" az ECU, hogy van tempomat funkció. Meg akkor, ha leveszed az akkusarut, vagy lemerül az akku. Nem tudom miért van, de az enyém ezt csinálja.

Azt még megkérdezem, hogy 2 vagy 3 vezetékes a kuplung kapcsolód?

Ha 3 vezetékes, akkor a vezetékeket így kell bekötni:

Te ugyanúgy kötötted be a tempomat visszajelzést mint Darthvödör? Nincs az ECU-nak egy lába amin rajta van? Gyárilag hogyan oldják ezt meg?

Link to comment
Megosztás:

Urak!

Nem feltétlen probléma,de megkérdezem,hogy nálatok szól-e a felkapcsolt lámpát jelző kolomp ha a kulcs a gyujtáskapcsoloban van és el van fordítva.Nálam nem,csak akkor ha teljesen elfordítom balra vagy kiveszem

Úgy emlékszem kolompolt akkor is ha rá volt fordítva a kulcs,ezt most vettem észre :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Nem kell minden esetben. Ez csak először van, amíg meg nem" tanulja" az ECU, hogy van tempomat funkció. Meg akkor, ha leveszed az akkusarut, vagy lemerül az akku. Nem tudom miért van, de az enyém ezt csinálja.

Azt még megkérdezem, hogy 2 vagy 3 vezetékes a kuplung kapcsolód?

Ha 3 vezetékes, akkor a vezetékeket így kell bekötni:

ionr7r.jpg

Az N/C üres (Not connected).

De először is nézd meg, hogy elmegy-e a 12V a kuplungkapcsolótól az ECU 61-es pontjára, és megszakítja-e a pedál nyomkodása!!!!!

Majd olvasd el Gezoli leírását: https://docs.google....pbDg/edit?pli=1

És Darthvödörét: https://sites.google...lccled/tempomat

Minden részlet benne van :). Én is ezekből dolgoztam + saját tapasztalat.

Sajnos az a tapasztalatom, hogy ECU és ECU között is van különbség. Mérnökösködtem pár évig a VALEO autóipari beszállító multinál. Mi is gyártottunk motorvezérlőket. Sokszor változott a belseje, mert a fejlesztő mindig talált valami módosítani valót. Nagyon sok ECU belseje egyezik, csak a csatlakozó kiosztása (PINOUT) és a tokozata más.

2 vezetékes a kuplung kapcsoló, gyárilag be volt kötve. +12V-ot megkapja ki lett mére, a kapcsoló is jó azt is megmértűk. Nálam az a gond hogy a Tech2 azt elezte állandóan aktív volt a kapcsoló, hiába kötöttük le akkor is aktívra jelezte. Fékpedál illetve kormánykapcsoló kapcsolásakor szépen mutatta hogy dolgozik. Köszi, ezen leírásokból dolgoztam, illetve még kérdeztem sokat. szerintem Gezoli "örült" is nekem :icon1:

De mielőtt újra bevezetékelem a kuplung kapcsolót kipróbálom az akksi levételet.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Nekem pont "inaktívat" mutatott a TECH2 a kuplungkapcsolóra. Gyárilag nekem is be volt vezetékelve de nem ment el a vezeték az ECU-ig.Nem kínlódtam behúztam még egy szál vezetéket az ECU megfelelő lábára.Így már jó lett.

Én nem tapasztaltam azt amit az előttem szóló kolléga írt az első használatról.

Gezoli!

Neked is megköszönöm utólag is a segítséget, amit a részletesen kidolgozott és alapos leírásaid jelentettek számomra a tempomat beszereléséhez. 1205761414_40.gif

Még egyszer köszi, és további sok hasonló publikációt valamint sikereket kívánok.

Üdv: I. Zoli

Link to comment
Megosztás:

Gezoli!

Neked is megköszönöm utólag is a segítséget, amit a részletesen kidolgozott és alapos leírásaid jelentettek számomra a tempomat beszereléséhez. 1205761414_40.gif

Még egyszer köszi, és további sok hasonló publikációt valamint sikereket kívánok.

Üdv: I. Zoli

kobraCode és Glare68!

Igazán nincs mit, ezért van a fórum!

Glare68!

Te ugyanúgy kötötted be a tempomat visszajelzést mint Darthvödör? Nincs az ECU-nak egy lába amin rajta van a visszajelzés? Gyárilag hogyan oldják ezt meg?

Link to comment
Megosztás:

Akkor miért van ott az ikon a műszeregységben?

Van egy ismerősön akinek az "A" Zafirában gyárilag van tempomat, majd rákérdezek, hogy neki világít-e!

Passz, gondolom használják ezt a műszeregységet más tipusokban is. Mások is írták már itt, hogy nincs G Astrában tempomat visszajelző, és az, hogy a TIS-ben sincs se híre se hamva tempomat visszajelzőnek egyik kapcs.rajzon sem amit eddig nézegettem, megerősített benne, hogy ez valóban így lehet.

Link to comment
Megosztás:

Passz, gondolom használják ezt a műszeregységet más tipusokban is. Mások is írták már itt, hogy nincs G Astrában tempomat visszajelző, és az, hogy a TIS-ben sincs se híre se hamva tempomat visszajelzőnek egyik kapcs.rajzon sem amit eddig nézegettem, megerősített benne, hogy ez valóban így lehet.

Ez érdekes!

Akkor rá kell szánnom magam a Darthvödör által kifejlesztett visszajelző kiépítésére.

Sajnos nem vagyok egy elektronikai zseni, ezért találnom kell valakit aki a leírás alapján tud segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ti szoktátok használni, a központi zár lezárása utáni még egy lenyomással aktiválódó zárást?

Ilyenkor nem lehet belülről nyitni a verdát. Ez elvileg ilyen lopásgátló, de szerintem zártöréssel ezt is simán kitudják nyitni, nem?

Én mindig 2-t nyomok, azaz reteszelem.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ti szoktátok használni, a központi zár lezárása utáni még egy lenyomással aktiválódó zárást?

Ilyenkor nem lehet belülről nyitni a verdát. Ez elvileg ilyen lopásgátló, de szerintem zártöréssel ezt is simán kitudják nyitni, nem?

Persze, ha már egyszer tud ilyet, miért ne használjam? Ha zártörés esetén nem is hatásos, de kevésbé elszánt tolvaj dolgát azért megnehezítheti. Valószinű oka volt annak, hogy beletették ezt funkciót, nekem meg nem esik nehezemre kétszer megnyomni azt a gombot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

még mindig tempomat, és kuplungkapcsoló témakör.

Ma ismét megnéztem a rendszert, újra rámértem a dolgokra. A kuplung kapcsolónak úgy kell működnie hogy ha a kuplung pedált benyomom akkor átengedi a jelet az ecu felé, ellenkező esetben nyitva hagyja az áramkört? Mert nálam pont fordítva működik jelenleg. Hozzáteszem Tech2 mindig aktívnak mutatta, semmi mást nem volt hajlandó jelezni nekünk.

Szakadásmérővel mértem kinyomott kuplungnál áramkör nyitva, másik esetben áramkör zárva és megy az ecu felé a jel. Tehát amikor nincs benyomva a kuplung akkor megy az ecu felé a jel. Jól működik ez a kapcsoló így?

Glare68!Megcsináltam az akksis témát, tehát saru le fel. Tech2-höz most nem tudok hozzá férni. De sajna nem lett jó, nem javult meg a dolog, hiába nyomtam akár 10mp-ig is a bekapcs gombot, csak nem akart működni a tempomat. Más nem lesz holnap húzom be az új szálat az ECU 61-es pontjára, a gyári kivezetékelést pedig megszakítom, vagyis akarom kérdezni hogy ugye abból nem lesz gond ha a 61-esen megszakítom.

Ígérem abba hagyom a kérdezést (legalábbis ebben a témában :omg:) csak egyszer már legyen jó... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha reteszelem éjszakára,és mondjuk regelre lemerül az akksi,ki tudom nyitni kulcsal a zárat,hogy bejussak az autóba?

Igen be tudsz jutni minden gond nélkül, de csak a vezető oldali ajtót tudod kinyitni meg a csomagtérajtót. A többit gombfelhúzásra sem.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha reteszelem éjszakára,és mondjuk regelre lemerül az akksi,ki tudom nyitni kulcsal a zárat,hogy bejussak az autóba?

Én még ki is probáltam: reteszelés, akku saru le, vezető oldali ajtó kulccsal kinyit.

Ugyanis a céges on octavia off reggel nem volt semmilyen formában nyitható, mert lemerűlt az akku.

Fel kellett törni a kocsit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

még mindig tempomat, és kuplungkapcsoló témakör.

Ma ismét megnéztem a rendszert, újra rámértem a dolgokra. A kuplung kapcsolónak úgy kell működnie hogy ha a kuplung pedált benyomom akkor átengedi a jelet az ecu felé, ellenkező esetben nyitva hagyja az áramkört? Mert nálam pont fordítva működik jelenleg. Hozzáteszem Tech2 mindig aktívnak mutatta, semmi mást nem volt hajlandó jelezni nekünk.

Szakadásmérővel mértem kinyomott kuplungnál áramkör nyitva, másik esetben áramkör zárva és megy az ecu felé a jel. Tehát amikor nincs benyomva a kuplung akkor megy az ecu felé a jel. Jól működik ez a kapcsoló így?

Glare68!Megcsináltam az akksis témát, tehát saru le fel. Tech2-höz most nem tudok hozzá férni. De sajna nem lett jó, nem javult meg a dolog, hiába nyomtam akár 10mp-ig is a bekapcs gombot, csak nem akart működni a tempomat. Más nem lesz holnap húzom be az új szálat az ECU 61-es pontjára, a gyári kivezetékelést pedig megszakítom, vagyis akarom kérdezni hogy ugye abból nem lesz gond ha a 61-esen megszakítom.

Ígérem abba hagyom a kérdezést (legalábbis ebben a témában :omg:) csak egyszer már legyen jó... :icon1:

Szia!

Ne bántsd azt a vezetéket, annak pontosan így kell működnie. Felengedett kuplungnál ad egy pozitív feszültséget az ECU-ra, ha kinyomod a pedált akkor szakítja meg. Nem írtad, hogy pontosan hol mértél és hogyan, de ha az ECU csatlakozójában mérsz feszültséget azon a lábon, és alaphelyzetben +12V, benyomott pedálnál meg 0V, akkor semmi baja a vezetékezésnek, és a kapcsolónak.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem kulccsal nyitnia kell, de ezt még nem próbáltam, viszont holnap délelőtt lehet, hogy ki is próbálom, hátha nem megy. :D Eleve erről a funkcióról se tudtam, csak nemrég vettem észre véletlenül. Bezzeg a 2006-os 2. generációs yarisban hogy szerettem volna... Csak abban nem volt minden típusban, hiába írta a kezelési, a miénkben nem működött. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Szia! Ha reteszelem éjszakára,és mondjuk regelre lemerül az akksi,ki tudom nyitni kulcsal a zárat,hogy bejussak az autóba?

Hogyne lehetne kinyitni!! Minden további kalamajka nélkül ki tudod nyitni a vezető oldali ajtót és a csomagtartót, ahogy fentebb a fórumtársak is írják.

Annyival egészíteném ki a dolgot, hogy kulccsal bezárás után is simán lehet reteszelni, ha egyenesbe fordítod a kulcsot, majd megint rázársz. Szóval már csak ezért is biztos, hogy ki is lehet nyitni reteszelés után a kocsit kulccsal. Hasznutasítás 57. oldala.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.