Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Nekem nem kellett, benne volt a vezetékkötegben gyárilag. Csak kifúrtam a foncsort, tettem bele égőt, rádugtam a csatit és működik. ;)

Így volt nálam is, foglalat benne volt a sorban, áram is volt rajta, kifúrtam a lámpatestet és hibátlanul megy.

Oda csak az izzót kell betenni, és működik. (és persze a burát ki kell vágni)

Vagyis nálam csak annyi volt.

Nálam is meg volt minden gyárilag,csak ki kellett volna fúrnom a hátulját,de mivel sötétitett Lexus-ra cseréltem,így nem tettem meg.

Abban meg már ki volt fúrva,izzó be,és mükszik...öröm és bódottá .. :)

Link to comment
Megosztás:

Most már annyian sulykoljátok belém, hogy csak egy lyuk meg egy izzó, hogy azon se lepődnék meg ha reggelre belevarázsolódna az a vezeték! :D :D

Pedig nincs ott!

Üdv!

Pedig az enyim classic, érdekes, hogy pont ezt nem spórolták ki. ;)

Elhiszem, lehet a tied olyan verzió...

Link to comment
Megosztás:

elöször is mindenkinek BUÉK. Kérdésem a következö y17dt-m van caravánba a jobb hátso ajto kp.zár motorja nem mükszik a másik 4 jo milyen árba lehet kapni bontottat és nagy melo kicserélni? üdv. ui. vagy esetleg megjavitani nem lehet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kis segítségetekre lenne szükségem.

Szeretnék a visszapillantókba indexet szerelni (a gyári oldalvillogót gondoltam "beaplikálni"), de nem tudom hogyan kell a tükörburkolatot leszerelni.

PLEASE HELP! :wacko:

A fényezett rész (már amelyiken) simán lepattintható óvatosan kis csavarhúzóval aláfeszítve. Ha a tükörlap körüli keretet kérdezed, az nem tudom hogyan jön le (elvileg az is levehető), de az engem is érdekelne.

Link to comment
Megosztás:

A fényezett rész (már amelyiken) simán lepattintható óvatosan kis csavarhúzóval aláfeszítve. Ha a tükörlap körüli keretet kérdezed, az nem tudom hogyan jön le (elvileg az is levehető), de az engem is érdekelne.

Miután levetted a színre fújt burkolatot a fekete ház kézi erővel leforgatható a vázról.

Link to comment
Megosztás:

  1. Köszönöm a segítséget, sikerült levennem a tükörborítást, és be és építettem a „tükörindexet”

  2. Kicsit fejlesztettem a nappali menetfény(DRL) vezérlését is. Csak akkor kapcsol be, ha már jár a motor, és a motor leállításakor, valamint a helyzetjelző és világítás bekapcsolásakor kikapcsol. Vezérlésnek az olajgomba vezetékét használtam fel.

Automata DRL vezérlés anyagszükséglet:

  • 2 db 12V-5A relé (nyitó-záró érintkezős)
  • 2 db 15V 10W Zener-dióda (1N2979)
  • 1 db próbanyák (a reléknek)
  • 1 db 5A-es biztosíték+foglalat a gyújtás +12V védelmére
  • 1 db kicsi műanyag doboz (ha nincs hely valamelyik relé-dobozban)
  • 3m 0,75-ös vezeték, zsugorcső, sör, kávé, munkakedv

Itt a „macskajancsi” kapcsolási rajz, „by sajtcédula”:

adnjt1bnyq6tsad9jwm.jpg

3. Tetszik a Veramon TID – MID-esítő elektronikája, így nekiugrottam csinálni egyet. Anyagköltségben a töredéke a Veráénak (kb. 4-5000 Ft).

A mikrokontroller programját meg sikerült (végre-valahára) „megszereznem”.

Ha elkészült, és működik is rendesen (miért is ne működne) akkor felteszem a kapcsolási rajzot és a programot is.

Egyébkén a Vera-ban egy ATMEGA mikrokontroller van, a programot volt csak gyötrelmes visszafejteni a "havermágusna"k, mert eléggé megbonyolították a "hozzáférést"

4. Ha mégsem jönne össze, akkor egy második alternavíta is van, német márkatársaink jóvoltából.

A teljes anyagot megkaptam itt is, programostól együtt. Ez is horror 2-3 ezer pénzből kijön.

Ilyen lesz:

Link to comment
Megosztás:

  1. Köszönöm a segítséget, sikerült levennem a tükörborítást, és be és építettem a „tükörindexet”

  2. Kicsit fejlesztettem a nappali menetfény(DRL) vezérlését is. Csak akkor kapcsol be, ha már jár a motor, és a motor leállításakor, valamint a helyzetjelző és világítás bekapcsolásakor kikapcsol. Vezérlésnek az olajgomba vezetékét használtam fel.

Automata DRL vezérlés anyagszükséglet:

  • 2 db 12V-5A relé (nyitó-záró érintkezős)
  • 2 db 15V 10W Zener-dióda (1N2979)
  • 1 db próbanyák (a reléknek)
  • 1 db 5A-es biztosíték+foglalat a gyújtás +12V védelmére
  • 1 db kicsi műanyag doboz (ha nincs hely valamelyik relé-dobozban)
  • 3m 0,75-ös vezeték, zsugorcső, sör, kávé, munkakedv

Itt a „macskajancsi” kapcsolási rajz, „by sajtcédula”:

3. Tetszik a Veramon TID – MID-esítő elektronikája, így nekiugrottam csinálni egyet. Anyagköltségben a töredéke a Veráénak (kb. 4-5000 Ft).

A mikrokontroller programját meg sikerült (végre-valahára) „megszereznem”.

Ha elkészült, és működik is rendesen (miért is ne működne) akkor felteszem a kapcsolási rajzot és a programot is.

Egyébkén a Vera-ban egy ATMEGA mikrokontroller van, a programot volt csak gyötrelmes visszafejteni a "havermágusna"k, mert eléggé megbonyolították a "hozzáférést"

4. Ha mégsem jönne össze, akkor egy második alternavíta is van, német márkatársaink jóvoltából.

A teljes anyagot megkaptam itt is, programostól együtt. Ez is horror 2-3 ezer pénzből kijön.

:icon13:

Link to comment
Megosztás:

  1. Köszönöm a segítséget, sikerült levennem a tükörborítást, és be és építettem a „tükörindexet”

Szia!

Erről a házi tükörindexről tennél fel képet esetleg?

A sárvédőn lévőnek mi lett a sorsa? Vagy azt tetted át oda? Ha azokat tetted át a lyukakkal a helyén mit csináltál?

Válaszod előre is Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Erről a házi tükörindexről tennél fel képet esetleg?

A sárvédőn lévőnek mi lett a sorsa? Vagy azt tetted át oda? Ha azokat tetted át a lyukakkal a helyén mit csináltál?

Válaszod előre is Köszi!

Ha megjöttem a "síelődés"-ből dobok fel képet (délután indultunk labancékhoz, és így Androidról nem igazán ment a képfeltöltés :huh: .)

Új oldalindexeket vettem a tükrökbe (800Ft/db), egyenlőre a sárvédőben levőkkel együtt villognak, de rendeltem 2db NJoy emblémát és azzal szeretném a lyukakat lefedni, ha megjön a rendelés, utána csak a tükörindexek maradnak.

Jobban néz ki, mint a sárvédőn (legalább is nekem jobban tetszik).

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Erről a házi tükörindexről tennél fel képet esetleg?

A sárvédőn lévőnek mi lett a sorsa? Vagy azt tetted át oda? Ha azokat tetted át a lyukakkal a helyén mit csináltál?

Válaszod előre is Köszi!

A tükörindex kép jó lenne.

De a burán az E betű ott van? Mert műszakin gond lehet belőle....

Link to comment
Megosztás:

Ha megjöttem a "síelődés"-ből dobok fel képet (délután indultunk labancékhoz, és így Androidról nem igazán ment a képfeltöltés :huh: .)

Új oldalindexeket vettem a tükrökbe (800Ft/db), egyenlőre a sárvédőben levőkkel együtt villognak, de rendeltem 2db NJoy emblémát és azzal szeretném a lyukakat lefedni, ha megjön a rendelés, utána csak a tükörindexek maradnak.

Jobban néz ki, mint a sárvédőn (legalább is nekem jobban tetszik).

Üdv!

Köszi a válaszod :) várom a képeket :D

Ha jól értem akkor + 2, az az oldalanként + 1 index villog, nem lassította be az indexelést?

Esetleg szereztél csatlakozót is amit bele dugsz? Ha igen azt honnan?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

3. Tetszik a Veramon TID – MID-esítő elektronikája, így nekiugrottam csinálni egyet. Anyagköltségben a töredéke a Veráénak (kb. 4-5000 Ft).

A mikrokontroller programját meg sikerült (végre-valahára) „megszereznem”.

Ha elkészült, és működik is rendesen (miért is ne működne) akkor felteszem a kapcsolási rajzot és a programot is.

Egyébkén a Vera-ban egy ATMEGA mikrokontroller van, a programot volt csak gyötrelmes visszafejteni a "havermágusna"k, mert eléggé megbonyolították a "hozzáférést"

4. Ha mégsem jönne össze, akkor egy második alternavíta is van, német márkatársaink jóvoltából.

A teljes anyagot megkaptam itt is, programostól együtt. Ez is horror 2-3 ezer pénzből kijön.

Ilyen lesz:

Korábban volt szó róla hogy a Vera féle BC fennt van a neten mármint a kapcsi rajza sőt vhol a program is. De nem érdemes megépíteni mert ha egyenként szerzed be az anyagokat akkor nem jössz ki jobban plusz kalibrálni tesztelni nem igazán tudod rendesen. Vagy mégis??? Mert ha igen akkor asszem felkeresem a panel készítő haveromat. Már csak nyák terv kéne :D Mostanában mennyi egy ilyen veramon? Mert 1-2 ezerért tényleg nem érdemes szenvedni. Klíma vezérlős nélküli kéne. Abba nem szeretnék belenyúlni. Nem baj ha mutatja a belső hőt is de a klímás része nekem nem kell.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megint előjött az üzemanyag korrekciós hibám. (P0170) Próbáltam multiméterrel mérni, de nem tudtam rajta normális feszültséget mérni (0.1-0,15V-ot mértem)

Lambdaszondát már valaki Z14XEP-ből vett ki? Mert elég elcseszett helyen van, és ahogy néztem, nem tudom milyen kulccsal férnék hozzá. Vagy az egész dobot le kell bontani hozzá?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megint előjött az üzemanyag korrekciós hibám. (P0170) Próbáltam multiméterrel mérni, de nem tudtam rajta normális feszültséget mérni (0.1-0,15V-ot mértem)

Lambdaszondát már valaki Z14XEP-ből vett ki? Mert elég elcseszett helyen van, és ahogy néztem, nem tudom milyen kulccsal férnék hozzá. Vagy az egész dobot le kell bontani hozzá?

Az faca lesz, mert 2 van belőle.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.