Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

6 órája, saca8771 írta:

Sziasztok! Új tag vagyok. Abban kérném a segítségeteket hogy, Szolnokon hol találok jó szerelőt? Nemrég költöztem ide, sajnos nem ismerek senkit. Az autó egy Astra G Sedan 1999 1.6 8v. Furcsa reszelő zaj jön az ékszíjtárcsák felől, a klíma sem kapcsol be, nem tudom de lehet hogy összefüggés van köztük. Segítségeteket előre is köszönöm.

Szandaszőlősön a Wittman úton tudok egyet. Soltész János 30/3941226

Én hozzá megyek ha valamit nem tudok megcsinálni az autón. Normális srác!

Link to comment
Megosztás:

10 perce, g.peter23 írta:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!

Folyik a hűtővizem, most jövök szerelőtől, ő azt mondta hűtőcsere, így felülről belenézve. Alá nem nézett, ahonnan szépen lehetne látni. (az emelő foglalt volt)
Csináltam képet, azon szemből nézve a hűtőnek a bal alsó sarka van fényképezve alulról.
Próbálkozzak be egy másik szerelőnél?
Ha valóban a hűtő, kb mennyibe van egy új darab, minden szükséges dologgal? Illetve kb hány órát vesz igénybe a cseréje?

Köszi!

IMG_20160807_115502066_www.kepfeltoltes.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

IMG_20160807_115517187_www.kepfeltoltes.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

100%-ban pont ez a hibakép nálam is, pont így néz ki, 2-3 havonta kell bele 1-2dl fagyálló. Kb másfél éve így van... 35e az ajánlat rá (fagyálló nélkül, de ebben minden benne van Nissens hűtővel)... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 perce, Janó32 írta:

100%-ban pont ez a hibakép nálam is, pont így néz ki, 2-3 havonta kell bele 1-2dl fagyálló. Kb másfél éve így van... 35e az ajánlat rá (fagyálló nélkül, de ebben minden benne van Nissens hűtővel)... 

Csak sajnos nekem  100km-t bír a víz, a normál szinttől a minimumig. Ez a Nissens jó márka? Minőségit szeretnék bele ha cserés lesz.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

3 órája, outsider írta:

Vonóhorgot 5 ajtósra mennyiért lehet megoldani? Novemberben műszaki... Vajon levehető horgot kell rá rakatni?

Az új hűtőmmel (nem biztos hogy ez számít) többnyire hidegen előfordul hogy miközben melegszik a motor, már épp eléri a 80 fokot, majd visszaesik a hő (óra szerint) 65-70 fokra.... Ez mitől lehet? Melegen nem vettem még észre. A ventilátor kapcsolni szokott amikor kell, és vissza is hűl...

Korán nyit,92 foknál kellene normál esetben tehát csere,wahler a jó

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, g.peter23 írta:

Csak sajnos nekem  100km-t bír a víz, a normál szinttől a minimumig. Ez a Nissens jó márka? Minőségit szeretnék bele ha cserés lesz.

Köszi

Az azért úgy más... Én pótolgatom azt az 1-2dl-t de nekem is rá kellene már szánnom magam. Az F Astra-ba anno a gyári csepegése után Nissens-t raktak bele (akkor itt helyben volt Nissens képviselet), legalább 5 évet használtam vele és úgy is adtam el, semmi gond nem volt vele sosem. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, outsider írta:

Vonóhorgot 5 ajtósra mennyiért lehet megoldani? Novemberben műszaki... Vajon levehető horgot kell rá rakatni?

Az új hűtőmmel (nem biztos hogy ez számít) többnyire hidegen előfordul hogy miközben melegszik a motor, már épp eléri a 80 fokot, majd visszaesik a hő (óra szerint) 65-70 fokra.... Ez mitől lehet? Melegen nem vettem még észre. A ventilátor kapcsolni szokott amikor kell, és vissza is hűl...

Én a Car-Maxnál vettem a horgot.Azt már nem tudom mennyi volt.A vizsgaállomáson felszerelték ingyen.Nem muszáj levehetőt venni.Nem takarja a rendszámot.Mondjuk én olyat vettem,de nem tudom minek:) Bár most leszereltem,mert nincs utánfutó amit húzhatnék.Legalább nem veri le a sípcsontomat,ha pakolok.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

13 órája, bluemirage írta:

A termosztát nem nyit nálad folyamatosan...hanem zárva van sokáig, majd 80 foknál egyszerre nyit és akkor jön az eddig zárt részről a nagy adag hideg víz. Szerintem nem normális. Termosztátot cserélnék... filléres dolog. Ha cserélve volt, akkor meg nem a gyári szerinti típus ment bele. Én erre gondolok.

Értelemszerűen amikor már meleg, akkor a teljes körben a víz  már kb. egyforma hőmérsékletű, így a termosztát rossz' mozgása már kevésbé hoz látványos hatást.

Ezt hogy tudom ellenőrizni? Fél éves a termosztátom (SWAG) eddig nem vettem észre ilyet.

Most reggel néztem, és 80 fok körüli hőmérsékletig elment a mutató majd visszaesett kb 5 fokot, majd megint elkezdett felkúszni de lassabban.

Felment kb 85 fokig, onnan, mivel kiértem az országútra, nem ment feljebb, csak mire beértem a városba...

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Geopake írta:

Én a Car-Maxnál vettem a horgot.Azt már nem tudom mennyi volt.A vizsgaállomáson felszerelték ingyen.Nem muszáj levehetőt venni.Nem takarja a rendszámot.Mondjuk én olyat vettem,de nem tudom minek:) Bár most leszereltem,mert nincs utánfutó amit húzhatnék.Legalább nem veri le a sípcsontomat,ha pakolok.

Én azt hallottam (lehet hogy ez csak új kocsiknál van így) hogy levehető a kötelező, és csak akkor lehet fent, ha húzol valamit...

Link to comment
Megosztás:

13 órája, bluemirage írta:

A termosztát nem nyit nálad folyamatosan...hanem zárva van sokáig, majd 80 foknál egyszerre nyit és akkor jön az eddig zárt részről a nagy adag hideg víz. Szerintem nem normális. Termosztátot cserélnék... filléres dolog. Ha cserélve volt, akkor meg nem a gyári szerinti típus ment bele. Én erre gondolok.

Értelemszerűen amikor már meleg, akkor a teljes körben a víz  már kb. egyforma hőmérsékletű, így a termosztát rossz' mozgása már kevésbé hoz látványos hatást.

 

11 órája, csicsó írta:

Korán nyit,92 foknál kellene normál esetben tehát csere,wahler a jó

 

 

Most mintha két különböző dolgot mondanátok :)

Csak az órára tudok hivatkozni rendszerint.

Normál esetben 85-90 fok küröl vanm a hőfok. 93-95 körül kapcsola a ventilátor, és 90 körül leáll. OPCOM-al néztem egyébként, annál kereken 100 fok körül kapcsola a ventilátor, az látszik az adatokból.

Tehát vagy az óra csal annyot vagy az opcom. :)

Van valami csőtapizós módszer, amivel tudom ellenőrozni a termosztátot. Az hogy is van?

Ha sz*r a termosztát bepróbálkozhatok cserére? Netes rendelés, számla van róla, kb fél éves alkatrész, Kovácsautó...

Link to comment
Megosztás:

12 órája, outsider írta:

Én azt hallottam (lehet hogy ez csak új kocsiknál van így) hogy levehető a kötelező, és csak akkor lehet fent, ha húzol valamit...

Úgy tudom, akkor kell kivehető, ha beletakar a rendszámba. Én nemrég vizsgáztattam nem kivehetővel.

11 órája, outsider írta:

Van valami csőtapizós módszer, amivel tudom ellenőrozni a termosztátot. Az hogy is van?

A hűtő felé menő csövet kell tapizni, ha nyit a termosztát elkezd melegedni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ezt a hibakódot miért dobta be az autó?

P0571=Tempomat fékáramkör A funkció-rendellenesség

Nincs tempomat az autóban. Mit jelezhet még? Féklámpa világít. (max annyit érzek, hogy van egy kis holtjátéka, nem azonnal kezd el világítani, illetve a felső középső sor hamarabb villan ki, mint az oldalsók)

Másik-> P0340=Vezérműtengely helyzet-jeladó funkció-rendellenesség

Állandóan visszatérő hibakód, de probléma nincs. Ezzel tényleg nem kell foglalkozni?

Módosítva : KMilán
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 08. 09. at 12:22, saca8771 írta:

Sziasztok! Új tag vagyok. Abban kérném a segítségeteket hogy, Szolnokon hol találok jó szerelőt? Nemrég költöztem ide, sajnos nem ismerek senkit. Az autó egy Astra G Sedan 1999 1.6 8v. Furcsa reszelő zaj jön az ékszíjtárcsák felől, a klíma sem kapcsol be, nem tudom de lehet hogy összefüggés van köztük. Segítségeteket előre is köszönöm.

Bárka utca elején van egy szerviz (autómosó udvarában), én oda hordom a masinát. Mondjuk nekem az is mellette szól, hogy gyalog se több 10 percnél, de emellett eddig csak jó a tapasztalatom, és korrekt áron is dolgozik.

Link to comment
Megosztás:

21 órája, outsider írta:

Ezt hogy tudom ellenőrizni? Fél éves a termosztátom (SWAG) eddig nem vettem észre ilyet.

Most reggel néztem, és 80 fok körüli hőmérsékletig elment a mutató majd visszaesett kb 5 fokot, majd megint elkezdett felkúszni de lassabban.

Felment kb 85 fokig, onnan, mivel kiértem az országútra, nem ment feljebb, csak mire beértem a városba...

Amit beidéztem most tőled (fent) az normális. Az induláskor 5 fok korrekció lefele teljesen normális, meg ami utána történt. De előtte nem ezt írtad! Hanem:

//// "Az új hűtőmmel (nem biztos hogy ez számít) többnyire hidegen előfordul hogy miközben melegszik a motor, már épp eléri a 80 fokot, majd visszaesik a hő (óra szerint) 65-70 fokra... " ////

Na erre írtam, hogy 10-15 fokos látványos visszaesés szerintem nem normális, a skálán alig látható, inkább csak feltételezhető 5 fokos korrekció az elején az semmi, meg amit utána írtál is normális, hogy utána szépen lassan eléri az üzemi hőfokot.

Módosítva : bluemirage
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Az elmúlt pár év alatt néhányszor jól jött az a tapasztalat, amit a fórum tagjai megosztottak egymással. Most ehhez szeretnék én is hozzájárulni.

Kb. fél éve kezdődött, hogy az autó (Z14XEP – 2007/02) hidegen elsőre nem indult. Az üzemanyag szivattyú gyújtásráadásra zúgott, de a kocsi valamiért elsőre soha nem indult be, csak a második indítózást követően. Ez odáig fokozódott, hogy egyre gyakrabban kellett „köszörültetni” akár pár percig is, mikorra beindult az autó. Sőt egy-két órás állás után is indítási problémák adódtak. Mivel a tankban lévő gumicső tavaly ősz folyamán cserélve volt, ezt a hibát azonnal ki is zártam.

Elkezdtem keresni a neten a lehetséges hiba okokat, mielőtt elvittem szerelőhöz a kocsit. Mindezt azért, hogy egy kis támpontot nyújthassak a „mestereknek”, mielőtt mondjuk a hengerfejet akarnák levenni a hibakeresés folyamán.

Rá is bukkantam egy másik fórumban egy ugyanilyen motorral rendelkező Opel Combo indítási gondjaira. Az ott leírt hiba okot ajánlottam aztán a szerelő(k) figyelmébe.

A támpont alapján aztán gyorsan meg is lett a hiba. Egy tömítés öregedett el. Egyedül az a szépséghibája a dolognak, hogy ez a tömítés önállóan nem kapható, csak együtt az üzemanyagtank fedelével – az Opelnél - pl. bő 40 ezer forintért. A bontott fedél nem játszik mert jó eséllyel abban is elöregedett már a gumigyűrű és elereszti a nyomást.

 Néhány sorban a hiba feltárása és orvoslása:

Ha nem akar vagy nehezen indul az autó, először minden esetben méressünk üzemanyag nyomást!

A gyári Bosch nyomásszabályzó (Bosch 0 280 160 615) 3,8 bar nyomást kell, hogy előállítson. Ha ez a nyomás a motor leállítását követően azonnal, vagy lassan de biztosan, nullára esik vissza, akkor valahol szelel a rendszer. Mielőtt azonban bármilyen drága alkatrészt vennénk, először kezdjünk egy tömítés cserével.

A hátsó ülés alatt található az üzemanyagtank fedele. Egy műanyag fedlap takarja. Ennek eltávolítása után húzzuk le a benzincsöveket és az elektromos csatlakozót. A tankfedelet egy acél gyűrű tartja. Ezt a gyűrűt kell óvatosan egy célszerszám vagy egy kalapács és csavarhúzó segítségével elfordítani. Miután lejött ez a gyűrű, kiemelhető a tank fedele. Ekkor láthatóvá válik két újabb elektromos csatlakozó. Ezeket érdemes lehúzni, hogy egy kicsit több mozgásterünk legyen. Ugyancsak ekkor ellenőrizhetjük a tankban lévő benzincsövek állapotát is.

A tankfedél belső oldalán felfedezhetünk egy világos színű műanyagból készült elemet amelyhez a henger alakú nyomásszabályzó van rögzítve. Ezt az egészet két csavar fogja oda a tankfedélhez. Ha ezt a két - 4-es vagy 5-ös - anyát kitekerjük, akkor előtűnik egy gumi tömítés, amely vagy rajta maradt a tankfedélbe hegesztett üzemanyag csőcsonkon vagy benne maradt a műanyag elemben lévő fészekben, ahová egyébként is beleillik. A gumi tömítés cseréje előtt még érdemes kompresszorral belefújni a tankfedélen lévő (előre menő) csőcsonkba. Ha tömítés elöregedett, akkor a levegő ki fog fújni.

Ezután jön a nehezebb rész. Egy olyan benzinálló gumitömítést kell szerezni, amely 5 mm vastag, 15 mm a külső átmérője és van benne egy 8 mm-es lyuk, valamint az egyik oldalán a külső él kerekítve van kb. r=2 mm értékben.

Mivel ilyen tömítést nem árulnak minden sarkon, ezért valahol le kell gyártatni. Én végül a Seal Ring Kft.-hez jutottam el, ahol készítettek egy ilyen tömítést.

Miután ezzel az új tömítéssel össze lett rakva a tankfedél, remekül működik az autó. Pöccre indul. Sőt a tapasztalatom az, hogy benzinüzemben a 2. és 3. fokozatban kétezres fordulatszámnál – erősebb gázadásra - jelentkező torpanás is megszűnt.

 Summa summarum, mindenkinek azt javaslom, hogy ha indítási vagy kisebb rángatási gondjai vannak, akkor méressen üzemanyagnyomást és ellenőrizze ennek a tömítésnek az állapotát.

 Figyelem!

A fenti leírást akkor tudom szívből ajánlani, ha az üzemanyagtank fedelén az alábbi cikkszámok vannak feltüntetve:

Bosch 0 580 313 132

Opel 13 142 294

 

Természetesen az előfordulhat, hogy régebbi gyártású autóknál is ugyanilyen módon van megoldva minden, mint ennél az évjáratnál.

Módosítva : Bombero
  • Like 6
Link to comment
Megosztás:

35 perce, ginola írta:

Sziasztok

Classic II (2006-os) vezérműlánca mennyi km-t bír? Nincs semmi hangja. Csak akkor érdemes vele foglalkozni, ha megszólal?

Gyári előírás szerint: "csak panasz esetén cserélendő", ez általában 150-300 ezer km között várható. Ha van motorháztető szigetelés, vagy ha süket az illető,

akár tovább is elmegy. Láncszakadás szinte kizárt.

Amíg nincs hangja, illetve nem zavaró, nem kell. Nálam 150 ezernél lett cserélve, de azt mondták (opel márkaszerviz), hogy még mehetett volna,

szerintük még messze nem volt zajos (Én szeretem ha "doxa" hangja van). Ha eljön az ideje a félsüket is hallja:icon13:. Csak gyári GM, és minden alkatrész

cseréje ajánlatos. (Hallottam olyat, hogy csak láncot cseréltek, eladás előtt - nagy szemétség)

Link to comment
Megosztás:

19 perce, ginola írta:

Ú, az tényleg az.

Gondolkodom, hogy kipróbáljam e a Castrol Edge 0W 40-es olajat, de kicsit félek, eddig 5W 30 és 5W 40 dexos 2 olaj ment bele.

0W-40 szerintem felesleges, igaz ártani nem árt, sőt, szeretni fogja a motor -20 fok alatt.....(talán ott érezhető a különbség)

Halkan megjegyzem, mivel hidegen "hígabb" az olaj fenn áll annak a veszélye, hogy reggelente a hidrotőkék tovább lesznek zajosak, ezt már én is megtapasztaltam.

(állítólag könnyebben "elereszti a hígabb olajat a hidtotőke", ezért inditáskor, alapjáraton még nincs elegendő olaj benne)

Nem véletlen, hogy az idősebb szakik még mindig a 10W-40-es erőltetik, annak ellenére, hogy az nem dexos2. Azzal ilyen nem fordul elő egyértelműen

csendesebb tőle a motor. De sajnos nem létezik dexos2 minősítésű.

Ha bevált valamelyik  5W 30 vagy 5W 40 dexos 2 olaj akkor én nem váltanék, mert nem igazán éltszerű Mo.-on a szibériai hideg (amiben jobb a 0W).

Még mielőtt mantec ráharapna a hozzászólásomra, nem azt mondom, mondtam hogy ne dexos2-őt! :icon13:

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.