Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

4L-t szoktam bekevern, ami nálam elég szokott lenni. 5L-t ha bekervesz, akkor marad még későbbre is, ha utána kellene tölteni.

Külön légteleníteni nem kell, megoldja magának. :)

Szoktál??

Miért cserélni szoktad? Azaz rendszeresen? Hiszen nem kell....

Link to comment
Megosztás:

Ma gyertyacsere volt a verdában. Eredeti kétpólusú GM került bele.

Eredeti...? A gyertyán körbefutó felirat szerint FLR8LDCU RUSSIA. :eek:

Nos ezzel a RUSSIA felirattal előítéleteim vannak.

nincs azzal gond :)

tavaly vagy idén J astra tükör állító bizbaszt szereztem szintén GM márkajelzéssel ... az meg made in china :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A nívópálca végén van egy valami, amin vannak kis osztások.Elvileg a felső osztásnál kéne lennie az olajnak.

Szerintetek az nagy baj, ha nem ott van, hanem ahol elvékonyodik ez a bumszli és már kezdődik a sodrott huzal?

Elnézést a körülményes leírásért..

Link to comment
Megosztás:

A nívópálca végén van egy valami, amin vannak kis osztások.Elvileg a felső osztásnál kéne lennie az olajnak.

Szerintetek az nagy baj, ha nem ott van, hanem ahol elvékonyodik ez a bumszli és már kezdődik a sodrott huzal?

Elnézést a körülményes leírásért..

Tehát a felső osztásnál feljebb? Az ugyanúgy nem egészséges, mint a túl alacsony szint. Szimeringeket terheli. Szívj le belőle.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Rég jártam erre. A napokban pár dolgot cserélnem kell a kocsin. A tanácsotokat szeretném kérni. A torony csapágyból melyik a jó ,kell a rugótányéros vajon ? Mivel abból olcsóbb a gyári mint a sima csapágy utángyártva. ( Ez nem gyanús? )

Valamint a termosztátom is nyitva maradt ma. Ebből gondolom a gyári a nyerő.

Illetve ha már rendelek, rendelek üzemanyag szűrőt is itt melyiket ajánlanátok ?

Köszönöm előre is az építő tanácsokat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Rég jártam erre. A napokban pár dolgot cserélnem kell a kocsin. A tanácsotokat szeretném kérni. A torony csapágyból melyik a jó ,kell a rugótányéros vajon ? Mivel abból olcsóbb a gyári mint a sima csapágy utángyártva. ( Ez nem gyanús? )

Valamint a termosztátom is nyitva maradt ma. Ebből gondolom a gyári a nyerő.

Illetve ha már rendelek, rendelek üzemanyag szűrőt is itt melyiket ajánlanátok ?

Köszönöm előre is az építő tanácsokat

Biztosan a komplett toronycsapágyat cserélni kell? Azért azok elvileg pár százezret elmennek simán, a toronysziletn szokott elfáradni. Abból Unix-nál 2500 körül van a Ruville. Amúgy, ha oda a toronycsapágy, akkor inkább kompletten mindent. Termosztátból és szűrőből jobb a gyári vagy olyan aminek azért van neve (pl Meyle, Topran)... Így ár-értékben és minőségben nagyjából jó vagy.

Link to comment
Megosztás:

Biztosan a komplett toronycsapágyat cserélni kell? Azért azok elvileg pár százezret elmennek simán, a toronysziletn szokott elfáradni. Abból Unix-nál 2500 körül van a Ruville. Amúgy, ha oda a toronycsapágy, akkor inkább kompletten mindent. Termosztátból és szűrőből jobb a gyári vagy olyan aminek azért van neve (pl Meyle, Topran)... Így ár-értékben és minőségben nagyjából jó vagy.

190 ezer van a kocsiban óra szerint de mivel az előző tulaj külföldről hozatta magyar kereskedővel, gyanítom vissza van tekerve. A csapágy szerintem még az eredeti. Mivel nem kopog az úthibákon ezért gondoltam elég csak a csapágyat cserélni . A szilent elvileg jó. Csak azt nem értem hogy rugó tányérral a csapágy olcsóbb gyáriban mint az utángyártott csapágy.

Link to comment
Megosztás:

4L-t szoktam bekevern, ami nálam elég szokott lenni. 5L-t ha bekervesz, akkor marad még későbbre is, ha utána kellene tölteni.

Külön légteleníteni nem kell, megoldja magának. :)

megvettem mindent, annyit kérdeznék még, hogy leeresztés után ugye a kiegyenlítő tartályon keresztül kell feltölteni a rendszert?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2002 végén gyártott (de már 2003-as modell) Caravan-hoz keresek hátsó féktárcsákat és betéteket. Azt már megtaláltam, hogy a fékrendszer (nyereg) típusa lehet Lucas és Bosch is. Sajnos az autó nincs nálam, így nem tudom megnézni melyik rendszerrel szerelték az enyémet. Azonban a Cromax oldalán úgy látom, hogy alvázszám szerint is beazonosítható a fékrendszer. Ezek szerint az 1x999999-ig Bosch, 2x000001-től Lucas rendszerű. Ezek a számok gondolom az alvázszám utolsó 7 karaktereit jelentik. Az én alvázszámom W0L0TGF3532xxxxxx. Az alvázszám 11. karaktere amúgy a gyártás helyszínét jelenti (1 = Rüsselsheim, 2 = Bochum). Szóval nekem Lucas rendszerűt kell vennem, ugye? A motorkód egyébként Y20DTH és ebből következően 5 lyukú felnivel van szerelve az autó. Örömmel olvasnám a javaslataitokat gyártóra és beszerzési helyre is. A fékeken nem akarok spórolni. A Roadhouse-ról egyébként mi a verdikt?

Köszönettel: a_kos

Bosch,5 lyukas-hoz: https://cromax.hu/-/310176-hatso-fekbetet+fektarcsa-keszlet-opel-astra-g-zafira-a
Lucas, 5 lyukashoz: https://cromax.hu/-/310178-hatso-fekbetet+fektarcsa-keszlet-opel

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Mostanság azon törpölök, hogy ideje lenne az AGR szelepemet kitakarítani. 2002-es Z16XE motorkódos Astrám van. Találtam is egy leírás, ami a leszerelésről szól, viszont abban vagyok bizonytalan, hogy pontosan mivel és hogyan kéne takarítani. Előre bocs a hülye kérdésért, de mondjuk ha veszek valamilyen tisztítót, akkor azzal befújni kell és a sok trutyi kifolyik, vagy valamiben áztatni kéne x órát, hogy leváljon a lerakódás?! Annak már utánanéztem, hogy AGR szelep nyitásához a két szélső csatlakozójára kell 12V-ot kötni. Persze minden egyéb más tapasztalat, figyelmeztetés jöhet, mert még soha nem csináltam ilyet.

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Mostanság azon törpölök, hogy ideje lenne az AGR szelepemet kitakarítani. 2002-es Z16XE motorkódos Astrám van. Találtam is egy leírás, ami a leszerelésről szól, viszont abban vagyok bizonytalan, hogy pontosan mivel és hogyan kéne takarítani. Előre bocs a hülye kérdésért, de mondjuk ha veszek valamilyen tisztítót, akkor azzal befújni kell és a sok trutyi kifolyik, vagy valamiben áztatni kéne x órát, hogy leváljon a lerakódás?! Annak már utánanéztem, hogy AGR szelep nyitásához a két szélső csatlakozójára kell 12V-ot kötni. Persze minden egyéb más tapasztalat, figyelmeztetés jöhet, mert még soha nem csináltam ilyet.

Köszi előre is!

Szia!

Nekem beragadt egyszer az AGR. Elég kemény, "vastag" lerakódás volt rajta. Áztattam valamiben (talán benzin, vagy gázolaj) órákig,vagy talán egy napig. Ráadtam a feszt, majd kitámasztottam 2 fogvájóval, hogy ne menjen vissza, majd a harmadikkal meg ledörzsöltem a lerakódást. De azt nem gondoltam, hogy ezt még le is merem írni majd ide :huh:

Ha valaki megmondja a tutit, ígérem legközelebb úgy csinálom.... :D

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem beragadt egyszer az AGR. Elég kemény, "vastag" lerakódás volt rajta. Áztattam valamiben (talán benzin, vagy gázolaj) órákig,vagy talán egy napig. Ráadtam a feszt, majd kitámasztottam 2 fogvájóval, hogy ne menjen vissza, majd a harmadikkal meg ledörzsöltem a lerakódást. De azt nem gondoltam, hogy ezt még le is merem írni majd ide :huh:

Ha valaki megmondja a tutit, ígérem legközelebb úgy csinálom.... :D

Ez a tuti! A lényeg, hogy a feszültség nem lehet folyamatosan a tekercsen, csak addig amíg kinyit a szelep! Talán a benzin vagy gázolaj helyett valami korom vagy kátrány oldót használj! :icon13:

Pl. nitrohígító, féktisztító. Én mindig többféle anyaggal csinálom, mert még nem találtam meg a tökéletest

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem beragadt egyszer az AGR. Elég kemény, "vastag" lerakódás volt rajta. Áztattam valamiben (talán benzin, vagy gázolaj) órákig,vagy talán egy napig. Ráadtam a feszt, majd kitámasztottam 2 fogvájóval, hogy ne menjen vissza, majd a harmadikkal meg ledörzsöltem a lerakódást. De azt nem gondoltam, hogy ezt még le is merem írni majd ide :huh:

Ha valaki megmondja a tutit, ígérem legközelebb úgy csinálom.... :D

Köszi a tippet, akkor majd igyekszem valami hasonló módszerrel megtenni :). Mennyire sikerült jól a mutatvány? Azóta sincs gondod vele vagy mikor kellett ismét takarítanod?

Link to comment
Megosztás:

Ez a tuti! A lényeg, hogy a feszültség nem lehet folyamatosan a tekercsen, csak addig amíg kinyit a szelep! Talán a benzin vagy gázolaj helyett valami korom vagy kátrány oldót használj! :icon13:

Pl. nitrohígító, féktisztító. Én mindig többféle anyaggal csinálom, mert még nem találtam meg a tökéletest

Ez esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippet, akkor majd igyekszem valami hasonló módszerrel megtenni :). Mennyire sikerült jól a mutatvány? Azóta sincs gondod vele vagy mikor kellett ismét takarítanod?

Ez esetleg? www.youtube.com/watch?v=ZdJUvMFJPdY

Hát ez nagyon szuper, és úgy nézem nem is drága. Tavasszal kipucolom ilyennel. Amúgy több mint egy éve megy, és azóta nem ragadt be.(Vagy csak legfeljebb egy-egy pillanatra,talán.)

Link to comment
Megosztás:

Hát ez nagyon szuper, és úgy nézem nem is drága. Tavasszal kipucolom ilyennel. Amúgy több mint egy éve megy, és azóta nem ragadt be.(Vagy csak legfeljebb egy-egy pillanatra,talán.)

Nekem érdekes módon városban 99% sosincs gond, de amint kimegyek a városból hosszabb útra (pl. felhajtva a pályára szinte menetrend szerint jön pár kilométer után) azonnal jelentkezik :S. Remélem a pucolás megoldja, mert idegesítő tud lenni ...

Link to comment
Megosztás:

Általában ilyen rángatásos tünetei vannak, fölborítja a keverékképzést ha rosszul működik. Szélsőséges eset: sógoromnak egyszer teljesen nyitva maradt, na akkor égéskimaradás az összes hengerben, mint egy traktor úgy járt a motor.

update: most nézem a tiéd twinport, azokban már nincs annyi baj vele, viszont kiszedni sem annyira egyszerű a takarítgatáshoz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.