Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

16mm-es dugókulcs kell és hosszú crova hosszabbító, mert elég mélyen van a gyertya. Kettő darab 8-as csavart kell belehajtani a gyújtóhídba és azzal szépen ki lehet venni. Előtte az elektromos csatlakozót vedd le!

Az akksit nem kell kikötnöm ugye?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok cserélt valaki mostanában Z14XEP -ben vezérlést?Milyen összegre lehet számolni?(esetleg Márkaszervizben)

Hidegen 5-6 másodpercig nemfeszit rá a láncra a fesztő elég rossz hangja addig.

Csak tippelni tudnék annak meg nincs sok értelme. Láncnál is mindent érdemes egyben cserélni, az nem olcsó (a szíjas sem). Ha tart még a Szerviz4+ akció, akkor dobj egy mailt a hozzád legközelebbi márkaszerviznek, ők leírják pontosan... (Úgy rémlik, hogy valaki anno írta hogy 80-90 alaphangon a szakszerű csere...)

https://www.myopelservice.com/HU/Resources/OSKO.aspx

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

T kosazolika!

"... Z14XEP -ben vezérlés ..."

Márkaszervizben 200- 220 eFt.

Csergőnél 140 eFt.

Szétszerelés után kiderülhet a hosszbordásszíj és vízpumpa csere szükségessége is.

A vezérlés készlet (GM 93191271, Opel 6606022)

márkaszervizben 80 eFt,

csergőnél 58 eFt,

müllerautónál 42 eFt.

Módosítva : mantec
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

A következő kérdéssel fordúlnák hozzátok autom típusa opel g astra 1,8 benzin 16 szelep évjárat 2001 motor kód z18xe

Szeleppedél tömítést cserélek a szekepfedél csavarhainak a meghúzási nyomatéka mennyi meg az új tömítés mellé használjak egy kis 736 os piros színű tömítő pasztát

Köszi előre is :)

Link to comment
Megosztás:

Rendeltem 4 ilyen gyertyát a kocsiba:

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141188-gyujtogyertya-opel-fqr8leu2-egypolusu

Az autóban Z14XEP motor van.Jó gyertyát rendeltem?

Milyen gyertyakulcs kell hozzá?(hossza, átmérőre)Kell-e valamire ügyelni, figyelni gyertya cserénél?Idáig még csak a motoromban cseréltem gyertyát, de feltételezem itt sem megy másképp.

Esetleg ha mégis lehúzod a csatlakozót a trafóról,akkor összerakásnál figyelj,hogy jól dugd vissza.Én úgy jártam,hogy a csatlakozóban az egyik érintkező elhajlott,mikor összetoltam.Simán bepattant úgy is.Mindjárt dobott hibakódot,nem ment egy henger.Aztán széthúztam,akkor láttam mi a bibi.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

16mm-es dugókulcs kell és hosszú crova hosszabbító, mert elég mélyen van a gyertya. Kettő darab 8-as csavart kell belehajtani a gyújtóhídba és azzal szépen ki lehet venni. Előtte az elektromos csatlakozót vedd le!

:) Akkor 16, tudtam hogy kisebb, mint a régi Simson-MZ gyertyákhoz. :) Amúgy én a kocsihoz vett gyertyakulccsal cseréltem ki az SV-ben a gyertyákat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok cserélt valaki mostanában Z14XEP -ben vezérlést?Milyen összegre lehet számolni?(esetleg Márkaszervizben)

Hidegen 5-6 másodpercig nemfeszit rá a láncra a fesztő elég rossz hangja addig.

Én nemrég megkérdeztem, itt van, hogy mit mondtak (~110e):

"Az Ön által kért alkatrészek cseréjének árajánlata a következő:

- Vezérmű lánc készlet: 79270,-, munkadíj: 30000,-

- Generátor szíj: 6450,- , munkadíj: 7500,-

Ha a generátor szíj és a vezérlés cseréjét együttesen kéri akkor a generátor szíj cseréjének munkadíjától eltekintünk.

Az árak az áfát tartalmazzák. Minden felsorolt alkatrész gyári.

Bármilyen egyéb kérdésre szívesen válaszolok a lentebb megadott elérhetőségeken."

+ hogy miért ennyi, mert én sem értettem, szóval Mantec amit írt alkatrészek, azokhoz még ezek hozzájönnek!

"Először is szeretnék elnézést kérni a nem egyértelműségért.

Az általam leírt 79270.- HUF Bruttó összegű vezérmű lánc készlet a következőkből áll:

- Az Ön által korábban „belinkelt” vezérmű lánc szett a képen látható alkatrészekkel: 60000.-

- Vezérmű háztömítés: 6800.-

- Főtengely szimering: 3270.-

- Vízpumpa tömítés: 1300.-

- Szelepfedél tömítés: 7900.-

Azért van ebben az esetben szó készletről mivel garanciát csak úgy tudunk vállalni a javításra, hogy vezérmű lánc cseréje mellett ezeket a „járulékos” alkatrészeket is cseréljük.

Szintén említeném, hogy az imént felsorolt alkatrészek gyáriak és beépítéstől számított 2 év garancia vonatkozik rájuk."

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Lehet nem ide kell írni,de:szerintetek melyik jobb lengéscsillapító a 2 közül Bilstein B4 vagy Kayaba excel - G?Mindkettő gázos 2 csöves.?alul felül szem kell bele vagy felül menetes nem néztem még 2007 Z14Xep motor

Szerintem ebben a szegmensben (prémium alkatrész) egy átlag felhasználónak mindegy melyiket választja, nem nagyon fogja tudni az esetleges különbségeket kiautózni. Amelyiket olcsóbban be tudod szerezni, az jó lesz. Ősszel Sachs-ot raktak az én autómba, de feltételezem ha Monroe lenne, azt sem venném észre az átlag felhasználás mellett.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ebben a szegmensben (prémium alkatrész) egy átlag felhasználónak mindegy melyiket választja, nem nagyon fogja tudni az esetleges különbségeket kiautózni. Amelyiket olcsóbban be tudod szerezni, az jó lesz. Ősszel Sachs-ot raktak az én autómba, de feltételezem ha Monroe lenne, azt sem venném észre az átlag felhasználás mellett.

Köszi a választ.A BILSTEIN jó nevű és hírű cég,de nem tudom ki gyártja ,a KAYABA tudom hogy japán, a MONROE azt nem is írtam,mert a szerelő aki kimondott Audi konszernbeli autókat szerel erről lebeszélt.egyébként a BILSTEIN az olcsóbb.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ.A BILSTEIN jó nevű és hírű cég,de nem tudom ki gyártja ,a KAYABA tudom hogy japán, a MONROE azt nem is írtam,mert a szerelő aki kimondott Audi konszernbeli autókat szerel erről lebeszélt.egyébként a BILSTEIN az olcsóbb.

Manapság már nem nagyon érdemes azt a kérdést feszegetni, hogy x alkatrészt ki és hol gyártja. Könnyen futhat bele az ember meglepő eredménybe... Nagyon sok alkatrészre igaz, hogy ua a helyszínen, ua gyártósor, ua alkatrészt gyártja ua alapanyagokból. Ráadásul ez tökéletesen legális, a nagynevű cégek legnagyobb hányada ugyanis bérgyártat. Pl. a délelőttős műszak gyártja mondjuk a "handel"-es kategóriát, a délutános mondjuk a Bosch-t, az éjszakás mondjuk a Valeo-t. A doboz más csak amibe a végén kerül... Ráadásul az is mindegy hogy a dobozon/terméken mi van feltüntetve (pl. Made in Germany), ugyanis ha pl. azt Magyarországon bérgyártatja a saját tulajdonú gyártósorával, akkor azon nem az lesz hogy Made in Hungary.... Illetve manapság elintézik egy Made in EU-val azt csókolom...

Szóval csak reménykedni/bízni lehet abban, hogy a prémiumként vásárolt alkatrész valóban nagyobb minőséget (értéket) képvisel a legolcsóbb utángyártotthoz képest... Jó lesz az a Bilstein, de a Monroe-val sem lenne gond...

Link to comment
Megosztás:

Ráadásul az is mindegy hogy a dobozon/terméken mi van feltüntetve (pl. Made in Germany), ugyanis ha pl. azt Magyarországon bérgyártatja a saját tulajdonú gyártósorával, akkor azon nem az lesz hogy Made in Hungary.... Illetve manapság elintézik egy Made in EU-val azt csókolom...

Ehhez képest a Bosch meglepően őszinte, ugyanis a napokban vásárolt gyári gyertyáimra (FLR8LDCU+) ráírta hogy "Made In Russia". Az előző is ugyanez a típus volt, még "Made In Germany", majd meglátjuk érzek-e különbséget

Link to comment
Megosztás:

Manapság már nem nagyon érdemes azt a kérdést feszegetni, hogy x alkatrészt ki és hol gyártja. Könnyen futhat bele az ember meglepő eredménybe... Nagyon sok alkatrészre igaz, hogy ua a helyszínen, ua gyártósor, ua alkatrészt gyártja ua alapanyagokból. Ráadásul ez tökéletesen legális, a nagynevű cégek legnagyobb hányada ugyanis bérgyártat. Pl. a délelőttős műszak gyártja mondjuk a "handel"-es kategóriát, a délutános mondjuk a Bosch-t, az éjszakás mondjuk a Valeo-t. A doboz más csak amibe a végén kerül... Ráadásul az is mindegy hogy a dobozon/terméken mi van feltüntetve (pl. Made in Germany), ugyanis ha pl. azt Magyarországon bérgyártatja a saját tulajdonú gyártósorával, akkor azon nem az lesz hogy Made in Hungary.... Illetve manapság elintézik egy Made in EU-val azt csókolom...

Szóval csak reménykedni/bízni lehet abban, hogy a prémiumként vásárolt alkatrész valóban nagyobb minőséget (értéket) képvisel a legolcsóbb utángyártotthoz képest... Jó lesz az a Bilstein, de a Monroe-val sem lenne gond...

A kiemelt részben tévedsz! Akkor Made in Hungary lesz! (annak kell lennie)

Akkor lehet made in germany, ha ott van valami hozá adott érték! (pl tudnék mesélni X telefon Kínában legyártották, és Mo-on kapta meg a custumer fw-t, matricázták, tesztelték, csomagolták, és made in hungary lett.... :) )

Link to comment
Megosztás:

Gázost azért néztem ,mert azt olvastam róla ,hogy az állandóan feszít és kicsit emel ezért az autón,tehát könnyíti a rugók dolgát illetve terhelését.Meg azt is hogy ezek az olajosokhoz képest feszesebbek is,nem véletlen vannak rögzítve hogy ne jöjjön ki a rúd a hüvelyből vagy hogy is mondják ezt.Ezeket így kell beszerelni és mikor be van rakva a helyére akkor kell a rögzítést elvágni,oldani.

Link to comment
Megosztás:

A kiemelt részben tévedsz! Akkor Made in Hungary lesz! (annak kell lennie)

Akkor lehet made in germany, ha ott van valami hozá adott érték! (pl tudnék mesélni X telefon Kínában legyártották, és Mo-on kapta meg a custumer fw-t, matricázták, tesztelték, csomagolták, és made in hungary lett.... :) )

Nézd, ha majd felém jársz, szívesen körbevezetlek a gyárunkban (cirka 1300főt foglalkoztatunk), akkor láthatod hogy bizony nem Made in Hungary kerül rá sok esetben. Ha pl a Bosch gyártósort vesszük alapul, akkor azt kell tudni, hogy a gyártósor és a szerszámok/eszközök a Bosch tulajdona, minden beépülő alkatrész beszállítóját ő választja ki (99%-ban német), az összeszerelés-tesztelés-csomagolás nálunk történik, a késztermékre Made in Germany kerül. De tudok mutatni számos más példát is más nagynevű gyártó vonatkozásában, komplett elektronikai egységek kapcsán. Leesne az állad hogy milyen nagynevű autógyáraknak/alkatrész beszállítóknak gyártunk/szerelünk alkatrészeket és mennyire kis hányadukra kerül Made in Hungary felirat.

Link to comment
Megosztás:

Nézd, ha majd felém jársz, szívesen körbevezetlek a gyárunkban (cirka 1300főt foglalkoztatunk), akkor láthatod hogy bizony nem Made in Hungary kerül rá sok esetben. Ha pl a Bosch gyártósort vesszük alapul, akkor azt kell tudni, hogy a gyártósor és a szerszámok/eszközök a Bosch tulajdona, minden beépülő alkatrész beszállítóját ő választja ki (99%-ban német), az összeszerelés-tesztelés-csomagolás nálunk történik, a késztermékre Made in Germany kerül. De tudok mutatni számos más példát is más nagynevű gyártó vonatkozásában, komplett elektronikai egységek kapcsán. Leesne az állad hogy milyen nagynevű autógyáraknak/alkatrész beszállítóknak gyártunk/szerelünk alkatrészeket és mennyire kis hányadukra kerül Made in Hungary felirat.

Ez számomra meglepő, de ennek sajnos nem így kellene lennie.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.