Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Van hogy a gyári alkatrész sem garancia semmire. A képen egy olajleeresztő csavar (illetve annak maradványa) látható, kvázi új állapotban, hisz' alig egy hete lett betéve. Most viszont arra lettem figyelmes hogy csöpög az olaj a csavarnál, alámentem hogy ellenőrizzem, de a kezemben maradt a fele a tömítéssel együtt: egyszerűen elpattant vagy eltört. :( Pedig nem gagyi cucc, gyári és a Cromaxból lett rendelve.

1441802-20140427-5RhmmU.jpg

Link to comment
Megosztás:

Van hogy a gyári alkatrész sem garancia semmire. A képen egy olajleeresztő csavar (illetve annak maradványa) látható, kvázi új állapotban, hisz' alig egy hete lett betéve. Most viszont arra lettem figyelmes hogy csöpög az olaj a csavarnál, alámentem hogy ellenőrizzem, de a kezemben maradt a fele a tömítéssel együtt: egyszerűen elpattant vagy eltört. :( Pedig nem gagyi cucc, gyári és a Cromaxból lett rendelve.

Ezért nem kell cserélni. ;) Mert a márkaszervizben mindig akarják. Nyomatékkulccsal húztad meg?

Amúgy vidd vissza a cromaxba, hogy tönkrement, és garanciális. :)

A csavart sikerült kivenned, vagy most is úgy van?

Régi csavar miért nem volt jó?

Gondolom a márkaszervizes bevett szokás, cserélni kell. Én sosem értettem, de nekem még mindig a gyári van. Mikor mentem 1 éves szervizre akkor pedig nagyon cserélni akarták, mert ha nem, akkor aztán nagy baja lesz a kocsinak. :D és tessék, ha cseréli az ember. :(

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Beírom ide is, hátha ti tudtok valamit reagálni erre. Többszem többet lát :D

Egy Traffic controllos autó mit csinál egy olyan útszakaszon ami teljesen átlagos, semmilyen értelemben sem fizetős? Tegnap is ott állt a szokott helyén, egy kis van típusú kocsi, a sofőr a vezetőülésben ült. Trafizhatnak ebből? Csak azért mert én nem láttam benne + a fák az út szélén teljesen kitakarták, és egy "lejtő" alján van, tehát onnan nem sok mindent láthat. Vagy mégis?

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Beírom ide is, hátha ti tudtok valamit reagálni erre. Többszem többet lát :D

Egy Traffic controllos autó mit csinál egy olyan útszakaszon ami teljesen átlagos, semmilyen értelemben sem fizetős? Tegnap is ott állt a szokott helyén, egy kis van típusú kocsi, a sofőr a vezetőülésben ült. Trafizhatnak ebből? Csak azért mert én nem láttam benne + a fák az út szélén teljesen kitakarták, és egy "lejtő" alján van, tehát onnan nem sok mindent láthat. Vagy mégis?

Teherautókat figyeli, nekik ugyanis útdíjat kell fizetni. Szerintem!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv! Beírom ide is, hátha ti tudtok valamit reagálni erre. Többszem többet lát :D

Egy Traffic controllos autó mit csinál egy olyan útszakaszon ami teljesen átlagos, semmilyen értelemben sem fizetős? Tegnap is ott állt a szokott helyén, egy kis van típusú kocsi, a sofőr a vezetőülésben ült. Trafizhatnak ebből? Csak azért mert én nem láttam benne + a fák az út szélén teljesen kitakarták, és egy "lejtő" alján van, tehát onnan nem sok mindent láthat. Vagy mégis?

Igy van ahogy gezoli is írja. Teherautókat figyeli.

Ajka - Veszprém között is kintvan a 8-as főúton mindig ugyan ott. Minden vasárnap látom hetek óta oda vissza.(Két hete jól össze is törték...) És hogy miattuk e vagy azért mert javitják a szalagkorlátot ki is tették az 50 es táblát...

Módosítva : Tenky89
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Használt, vagy használ valamelyikőtök lézer/radardetektort? Egyre több a traffipax, ráadásul mostanában sokat mozgok olyan úton, ahol "kint felejtették" a sebességkorlátozó táblákat, így elég sokat tanyáznak arrafelé a rendőrök, pedig az indokolatlan sebességkorlátozás épp olyan balesetveszélyes...

Kérdés: a 15ezer körüli érzékelők vajon érnek valamit, vagy felesleges pénzkidobás lenne?

(pl. HeadLine RDV-300, EliTech BLS SX)

Rendszámtábla magasságban kellene egyet elhelyezni, a másikat pedig bent. Van olyan típus elérhető áron ami ilyen 2 az 1-ben?

Szívesen fogadok minden tanácsot, tapasztalatot, mivel nem vagyok otthon a témában csak neten olvasgatom a teszteket, leírásokat.

Szia!

Az érzékelők és a detektorok nem érnek semmit.

Csak a blokkolók!

Itt olvasgathatsz: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9003321

Itt van választék: http://www.traffipaxshop.hu/lezerblokkolok

De csak a 100eft feletti ad megfelelő biztos védelmet.

Üdv. Tomi

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Már másik topicban feltűntem mint érdeklődő fél.

Tegnapi nappal én is beléptem az opelesek széles körébe egy 1.7cdti g astra személyében.

Szeretnék én is aktív tagja lenni a fórumnak. Egyenlőre ismerkedek sok mindennel (nem is biztos, hogy jó helyre írtam amit írtam). :)

Írnék pár szót az autóról: 2006-os évjáratú, első tulajtól vásároltam 151e garantált kilométerrel, alapvetően szép állapotban van, egy-két karcot kopást leszámítva. Nagyjából a szokásos extrákkal rendelkezik(klíma, központi, 2 lufi, elektro ablakok +van benn riasztó, tolatóradar).

Mihelyst sikerül minden papírmunkát elintézni, szeretnék ránézni a tempomat kérdéskörre, mert már olvasgattam róla.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Már másik topicban feltűntem mint érdeklődő fél.

Tegnapi nappal én is beléptem az opelesek széles körébe egy 1.7cdti g astra személyében.

Szeretnék én is aktív tagja lenni a fórumnak. Egyenlőre ismerkedek sok mindennel (nem is biztos, hogy jó helyre írtam amit írtam). :)

Írnék pár szót az autóról: 2006-os évjáratú, első tulajtól vásároltam 151e garantált kilométerrel, alapvetően szép állapotban van, egy-két karcot kopást leszámítva. Nagyjából a szokásos extrákkal rendelkezik(klíma, központi, 2 lufi, elektro ablakok +van benn riasztó, tolatóradar).

Mihelyst sikerül minden papírmunkát elintézni, szeretnék ránézni a tempomat kérdéskörre, mert már olvasgattam róla.

Üdv!

Üdv itt! Sok-sok baleset és hibamentes km.t kívánok! :icon13:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Már másik topicban feltűntem mint érdeklődő fél.

Tegnapi nappal én is beléptem az opelesek széles körébe egy 1.7cdti g astra személyében.

Szeretnék én is aktív tagja lenni a fórumnak. Egyenlőre ismerkedek sok mindennel (nem is biztos, hogy jó helyre írtam amit írtam). :)

Írnék pár szót az autóról: 2006-os évjáratú, első tulajtól vásároltam 151e garantált kilométerrel, alapvetően szép állapotban van, egy-két karcot kopást leszámítva. Nagyjából a szokásos extrákkal rendelkezik(klíma, központi, 2 lufi, elektro ablakok +van benn riasztó, tolatóradar).

Mihelyst sikerül minden papírmunkát elintézni, szeretnék ránézni a tempomat kérdéskörre, mert már olvasgattam róla.

Üdv!

Ha kell segítség tempomat ügyben keress meg. Az aláírásomban megtalálod a leírást amit készítettem a beépítésről!

Kb. 6 hónapom ment rá az információk beszerzésére.

Link to comment
Megosztás:

Ha kell segítség tempomat ügyben keress meg. Az aláírásomban megtalálod a leírást amit készítettem a beépítésről!

Kb. 6 hónapom ment rá az információk beszerzésére.

Köszönöm, a hosszú hétvége alkalmával megnézem mi van és mi nincs az autóban. :)

Link to comment
Megosztás:

Ha kell segítség tempomat ügyben keress meg. Az aláírásomban megtalálod a leírást amit készítettem a beépítésről!

Kb. 6 hónapom ment rá az információk beszerzésére.

Tényleg 6 hónapod ment rá? Gondolom akkor Te voltál az első aki utólag építette be itt a fórumon. Hogyan lehet egy ilyen projektnek nekifogni? Hol kezdted a keresgélést? Amúgy utólag is meg egyszer köszi a leírásod, én ez alapján kötöttem be ;)

Link to comment
Megosztás:

Ezért nem kell cserélni. ;) Mert a márkaszervizben mindig akarják. Nyomatékkulccsal húztad meg?

Amúgy vidd vissza a cromaxba, hogy tönkrement, és garanciális. :)

A csavart sikerült kivenned, vagy most is úgy van?

Gondolom a márkaszervizes bevett szokás, cserélni kell. Én sosem értettem, de nekem még mindig a gyári van. Mikor mentem 1 éves szervizre akkor pedig nagyon cserélni akarták, mert ha nem, akkor aztán nagy baja lesz a kocsinak. :D és tessék, ha cseréli az ember. :(

Én cseréltem, nem a márkaszerviz.

Biztos ami biztos alapon rendeltem meg az új csavart még akkor amikor neki se álltam szétszedni, és milyen jól tettem. A régi ugyanis annyira bele volt tépve, hogy hidegvágóval kellett kiszednem. Ezt a mostani beleszakadt csavart meg sem próbáltam kivenni, mert akkor elfolyik az olaj (pillanatnyilag nincs mit a helyére csavarnom), így meg csak csöpög. A Cromaxba szvsz hiába viszem, már nincs meg a számla, pedig alig több mint egy hete vettem...

Ja igen: nem nyomatékkulccsal lett meghúzva (nincs olyanom) hanem simán kézzel, olyan erővel amit egy kézzel ki tudok fejteni. Ez múlt szombaton volt, de ma reggel olajcseppet láttam a csavaron, ezért lementem hogy húzzak rajta (még mindig kézzel), ekkor pattant le a feje.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg 6 hónapod ment rá? Gondolom akkor Te voltál az első aki utólag építette be itt a fórumon. Hogyan lehet egy ilyen projektnek nekifogni? Hol kezdted a keresgélést? Amúgy utólag is meg egyszer köszi a leírásod, én ez alapján kötöttem be ;)

Nagyok sok bizonytalan információ van a neten a témával kapcsolatban. Biztosra akartam menni, nem volt kedvem ECU-t venni egy rossz bekötés miatt. Mivel az én autóm Z14XE ezért szinte az összes vezetéket be kellett húzni, csak a fék és a kuplung csati volt a helyén, az is csak az X1 csatlakozóig.

De nem bántam meg! Nagyon sokszor használom!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nagyok sok bizonytalan információ van a neten a témával kapcsolatban. Biztosra akartam menni, nem volt kedvem ECU-t venni egy rossz bekötés miatt. Mivel az én autóm Z14XE ezért szinte az összes vezetéket be kellett húzni, csak a fék és a kuplung csati volt a helyén, az is csak az X1 csatlakozóig.

De nem bántam meg! Nagyon sokszor használom!

Csak a netről építkeztél vagy voltál valahol személyesen is? Pl márkaszervizben? Bár ott nem nagyon hiszem hogy kiadnának bármiféle bekötési rajzot is magánembernek.

Szerintem nem csak Te nem bántad meg hogy utána jártál, hanem nagyon sokan köszönik neked hogy még leírást is csináltál róla. Én is sokat használom, akár lakotton belül is. Rárakom 55-re és nincs gond a trafikkal.

Link to comment
Megosztás:

Én cseréltem, nem a márkaszerviz.

Biztos ami biztos alapon rendeltem meg az új csavart még akkor amikor neki se álltam szétszedni, és milyen jól tettem. A régi ugyanis annyira bele volt tépve, hogy hidegvágóval kellett kiszednem. Ezt a mostani beleszakadt csavart meg sem próbáltam kivenni, mert akkor elfolyik az olaj (pillanatnyilag nincs mit a helyére csavarnom), így meg csak csöpög. A Cromaxba szvsz hiába viszem, már nincs meg a számla, pedig alig több mint egy hete vettem...

Ja igen: nem nyomatékkulccsal lett meghúzva (nincs olyanom) hanem simán kézzel, olyan erővel amit egy kézzel ki tudok fejteni. Ez múlt szombaton volt, de ma reggel olajcseppet láttam a csavaron, ezért lementem hogy húzzak rajta (még mindig kézzel), ekkor pattant le a feje.

Olajcsavarnál az a szopás, hogy bele tud valahogy tapadni, és aztán piszok nehéz megindítani. Öregapámtól tanultam, hogy meg kell a csavar fejét ütni kalapáccsal, és akkor könnyebben megindul. Nyilván nem szétverni kell sem a fejét, sem az olajteknőt, de egy finom, ugyanakkor határozott ütés sokat segít.

Link to comment
Megosztás:

Olajcsavarnál az a szopás, hogy bele tud valahogy tapadni, és aztán piszok nehéz megindítani. Öregapámtól tanultam, hogy meg kell a csavar fejét ütni kalapáccsal, és akkor könnyebben megindul. Nyilván nem szétverni kell sem a fejét, sem az olajteknőt, de egy finom, ugyanakkor határozott ütés sokat segít.

Na olyankor szokott a menet kicsit "átalakulni", ahogy nálam is. Az előző tulaj még sohasem cserélt sem tömítést, sem csavart, csak izomból ráhúzta, levételnél meg gondolom ütögette. Azóta mindig imádkozom cserekor, hogy az új csavar új tömítéssel mindig szépen belekapjon és ne szivárogjon mellette. Tömítéssel együtt ezer alatt megvan az új csavar, nem kell izmozni és legközelebb is könnyen lejön. A beszakadás, fúrás, menetvágás egy fokkal durvább művelet, mint inkább mindig cserélni. De ez az én véleményem. Nálam ez elég fontos, mert én évente 2x cserélek, átlag 20-25e km-t megyek/év.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A biztosítéktábla hátuljához, illetve a multitimerhez hogy férek hozzá, hogy rá tudjak csatlakozni egy vezetékre?

Csináld magadban megtaláltam a timer ki és visszaszerelését, de még mindig nem tudom elképzelni, hogy fog kifordulni az egész. Illetve hogy találok meg X1/29 , pin 14-es pontot.....

Valaki tudna fényképeket mutatni a kiszerelésről vagy a tábla hátuljáról?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A biztosítéktábla hátuljához, illetve a multitimerhez hogy férek hozzá, hogy rá tudjak csatlakozni egy vezetékre?

Csináld magadban megtaláltam a timer ki és visszaszerelését, de még mindig nem tudom elképzelni, hogy fog kifordulni az egész. Illetve hogy találok meg X1/29 , pin 14-es pontot.....

Valaki tudna fényképeket mutatni a kiszerelésről vagy a tábla hátuljáról?

Köszönöm!

Szia,

esete tudok felölteni képet a tábla hátuljáról, már amennyi látszik belőle. Otthoni gépen van fent kép.

Amúgy ki kell szedni az óracsoportot, a csatlakozóját le kell engedni a helyéről, a merevítésről le kell szedni a test kábelt, illetve a világítás kapcsolót és a csatlakozóját is ki kell szedni a helyéről. Ezek után az összes relét, és nagy biztosítékot ki kell szedni utána már kifér.

Link to comment
Megosztás:

Na olyankor szokott a menet kicsit "átalakulni", ahogy nálam is. Az előző tulaj még sohasem cserélt sem tömítést, sem csavart, csak izomból ráhúzta, levételnél meg gondolom ütögette. Azóta mindig imádkozom cserekor, hogy az új csavar új tömítéssel mindig szépen belekapjon és ne szivárogjon mellette. Tömítéssel együtt ezer alatt megvan az új csavar, nem kell izmozni és legközelebb is könnyen lejön. A beszakadás, fúrás, menetvágás egy fokkal durvább művelet, mint inkább mindig cserélni. De ez az én véleményem. Nálam ez elég fontos, mert én évente 2x cserélek, átlag 20-25e km-t megyek/év.

Te kicseréled a csavart? :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Csak a netről építkeztél vagy voltál valahol személyesen is? Pl márkaszervizben? Bár ott nem nagyon hiszem hogy kiadnának bármiféle bekötési rajzot is magánembernek.

Szerintem nem csak Te nem bántad meg hogy utána jártál, hanem nagyon sokan köszönik neked hogy még leírást is csináltál róla. Én is sokat használom, akár lakotton belül is. Rárakom 55-re és nincs gond a trafikkal.

Csak a netről és innen a fórumról!

Szerelőnél csak azért voltam mert az ECU-ban engedélyezni kellett a tempomatot.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na olyankor szokott a menet kicsit "átalakulni", ahogy nálam is. Az előző tulaj még sohasem cserélt sem tömítést, sem csavart, csak izomból ráhúzta, levételnél meg gondolom ütögette. Azóta mindig imádkozom cserekor, hogy az új csavar új tömítéssel mindig szépen belekapjon és ne szivárogjon mellette. Tömítéssel együtt ezer alatt megvan az új csavar, nem kell izmozni és legközelebb is könnyen lejön. A beszakadás, fúrás, menetvágás egy fokkal durvább művelet, mint inkább mindig cserélni. De ez az én véleményem. Nálam ez elég fontos, mert én évente 2x cserélek, átlag 20-25e km-t megyek/év.

Én még soha nem cseréltem csavart nem is kell,csak a tömitőalátétet

Meghúzni sem kell izomból hiszen semmilyen igénybevételnek nincs kitéve, az alátét tömít :icon1:

Ha ki akarom tekerni előtte egy kicsit megkocogtatom a tetejét kalapáccsal(menetnek semmi baja nem lesz) és már indul is :D

A Fiatomnál még alátét sem volt... :huh:

Módosítva : csicsó
Link to comment
Megosztás:

Én még soha nem cseréltem csavart nem is kell,csak a tömitőalátétet

Meghúzni sem kell izomból hiszen semmilyen igénybevételnek nincs kitéve, az alátét tömít :icon1:

Ha ki akarom tekerni előtte egy kicsit megkocogtatom a tetejét kalapáccsal(menetnek semmi baja nem lesz) és már indul is :D

A Fiatomnál még alátét sem volt... :huh:

Nálad alátét a tömítő, nem gumigyűrű? Nálam gumigyűrű van.

A kézzel meghúzásról meg csak annyit hogy kézzel is simán bele lehet tépni, szakítani a csavart. Szóval csak érzéssel kell felhúzni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.