Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Szasztok!

Arról kérném ki a véleményeteket, hogy miért emelkedhet meg a fogyi (a téli körülmény ezt nem hiszem, hogy magyarázza).

A benzin pumpám más okból kifolyólag cserélve lett,(lehet hogy a csatlakozásnál ereszt? de álló helyzetben még nem tünt fel) de az utóbbi időben a fogyasztás bőven 10 fölé ment, pedig előtte akár 6,5-ből is kijött-télen max 8-8,5.

ti mire gyanakodnátok?Ja még spuri is van benne!!!

A tankolához annyit szólnék, hogy én mindig csordultig töltöm, és a kattanás után kúttól függően még 4-6,5 liter belemegy mindenféle bakolás nélkül is.

Minden jót!

Link to comment
Megosztás:

A spuri az olyan kicsi flakonban lévő benzinadalék, aminek a többek között a víz homogenizálása valamint a motor élettartamának a növelése a feladata, a fogyasztás csökkentése mellett.:blink:))

Az ismerőseimnek mindnek bejött, gondoltam, hogy hátha.azért 11 liti egy 1.4 16v-től kicsit durva.

Ugye?!

Link to comment
Megosztás:

azért 11 liti egy 1.4 16v-től kicsit durva.

Ugye?!

Én eddig max 8.9-et etettem meg vele egy 250 km-es szinte csak rövidtáv használatban tavaly novemberben, szal a 11 soknak tűnik kivéve ha nagyon-nagyon rövitávon használod. Amúgy a benzin elég jól el tud párologni, szóval nem árt átnézni mert nem biztos, hogy annyira folyik, hogy tócsát okozzon, de azért picit ereszt...

Link to comment
Megosztás:

Csákó!

Nálam is van/volt ien fogyi probléma(kicsit nagyobb mint tied...épp ezért 100x körbejártam a témát elötte azt se tudtam hol van az autoban a motor...) igaz ez 8v csak.Én cseréltem hőmérséklet szenzort és az uj szenzor mutatta is h nem melexik rendesen az auto igy jött a termosztát csere....elötte levegőszűrőt is cseréltem, meg természetesen gyertyákat is hátha nátha...néztem fogyasztást több kúton/kútfejen is illetve kannából is, csordulásig töltöttem az autót akkor! a kipufogóm is öreg és gagyi ez is közre játszhat állitolag, direktszűrőd nemtom van e ,de télen az is növeli fogyit, én voltam lambaszonda vizsgálaton is, de ha a többiekre hallgatsz akkor mész a tech vizsgálatra és ott ,ha minden igaz kiderül ,hogy van e annak hibája...hallottam oant is hogy kicsit megkéne hajtani az autót és az is segithet bár ez elött én ugy tudtam hogy ez a módszer csak dizeleknél hatásos...asszem fölösleges tovább sorolgatnom a dolgot de a hőgomba és az injektor hibája is növelheti a fogyasztásod igy én is megnézettem mind2őt ...más kérdés hogy én nem jártam sikerrel eddig...neked több sikert a dologhoz!

Link to comment
Megosztás:

Az ismerőseimnek mindnek bejött, gondoltam, hogy hátha.azért 11 liti egy 1.4 16v-től kicsit durva.

Ugye?!

Vezetési stílustól, illetve szitutól függ. Ha mondjuk a Nyugatitól jársz az Oktogonra melózni vele, csak dugóban, és még tolod is neki, amikor tudod, akkor simán reális.

Link to comment
Megosztás:

azért 11 liti egy 1.4 16v-től kicsit durva.

Ugye?!

Minoalovag és Lacee!

Előző 1,3-as járművem, ami nem opel, de asszem érdemes elmondani, sok-sok kilómétert futott.

Előző tulaj, a munkahelyem volt. Az egyetlen sofőrje 5-5,5 liter fogyasztást mondott. Igazat beszélhetett.

Ő napi 300 km-t járt vele, max 5 perces megszakításokkal és többnyire 90 km/h-val. Az autót megvettem. 240.000 km volt benne.

Nekem az 1.-2. hónapban 6,3-6,5 volt a folgyasztás. Majd megnőtt 7,3-ra, majd 8-ra. Télre 10 fölé ment.

Szerviz nem tudott segíteni. Az oka a futott kilóméterekből adódó túlzott kopás és a sok rövid táv volt. Én többnyire 2 km-re lévő munkahelyemre járok városban. Félre ne értsétek, a kompresszió az új motoréval közel azonos volt.

Szerviz szerint cserélni kellett volna sok mindent, így inkább féláron eladtam.

Nem tudom nektek mennyi km van az autóban, esetleg valóban annyi volt benne, mint amit mondtak, amikor vettétek?

Ezt a körülményt is vegyétek számba.

Mindkettőtöknek valóban túlzottan sok a fogyi. Enyém X14XE és 3 hengerrel sem evett 9-nél többet. Az elmúlt 3 hétben volt ez.

Egy ismerősömnek van egy sedan és egy caravan x14xe. Naponta bejár a fővárosba.

Nála pontosan 7 liter a fogyasztás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A gondom a következő lenne, ha van 5letetek, szívesen venném.

Az autóm C14NZ ötajtós 145000KM-el.

Kb. másfél hónapja a gépem időnként leállt. Elvittem villamossági szerelőhöz, aki megtisztította a tisztítandó dolgokat( alapj.motor, pillangószelep...), bár nála az általam jelzett hiba nem jelentkezettt.

Megbeszélésünk után elvitte egy full motordiagnosztikára( minden elektromosan mérhető paramétert megnéztek, állítólag sokkal több mindent néz, mint a tech), ahonnan kaptam egy kétoldalas mérési jegyzőkönyvet(referenciatartományokkal,mért értékekkel), és minden értéke tökéletes volt, igaz a hiba hosszas basztatás után sem jelentkezett, egyedül a hőfokjeladómat találták "gyanúsnak", mert egy kicsit késöbb indult be, de aztán jó értékeket produkált.

A hibát azóta egyátalán nem produkálta.

Mivel a gép 2hónapja van nálam még nem sokat ment, fogyasztást sem néztem eddig.

Úgy döntöttem, hogy ránézek a fogyira, mert gyanúsan gyorsan fogy az anyag belőle.

A teletankos módszerben kb ugyanannyira bízom, mint az üres tankra töltött x liter beöntéssel, majd megállás után újratöltéssel.

5L anyaggal sikerült 25 km-t mennem, majd megállás, újra 5L megint 25KM, megállás, 18L---90Km....EZ AKÁRHOGY NÉZEM 20L/100KM!!!! Hideg idő, városi közlekedés....esetén is NAGYON SOK. Ezek a távok 1/3országút, 2/3 város(Győr) mellett jöttek ki .

Aggasztott a dolog, kicseréltem a motor-hőfokjeladómat, de a helyzet nem változott.

Felhívtam a ######it aki a diadn. csinálta, és visszamentem hozzá.

Újra végigmérte a gépet, megnézte a kipufogógázomat, ami tökéletes volt, jó a lamdaértékem.

Véleménye szerint tökéletes a kataliz. is és el nem tudja képzelni, hogy ez az autó 20L egyen, mert annak valahol mutatkoznia kellene. Mivel a tanksapim zárható és elég jó helyen parkolok, meg túl sok anyag nem szokott benne lenni, alopást asszem kizárhatom.

Lehet, hogy valahol elfolyik? A tankba a visszatérő cső hol halad, hova csatlakozik be?

Szívesen veszem mindennemű 5leteteket.

Előre is köszi

Karesz

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A visszatérő cső a tank első részénél van, az előremenő mellett.

Nálam is előfordult a dolog, és a következő dolog történt.

Néha megállt! Aztán recsegés, zörgés, nyikorgás hátulról.(eleinte azt hittam, hogy kipufogó, de benzinpumpa volt.)

Kicseréléskor annyi történt, hogy a lábszűrő kicsit koszos volt.

2000km után dettó ugyanez történt mégegyszer.

Szerencsére kicserélték garanciálisan(SIDAT TÍPUSÚT TILOS VENNI, ROSSZ MINT A PICSA A második ebből a típusból be sem indult!!!)De ekkor már a tankot is kimosattam, és elég érdekes dolgok jöttek ki belőle.

Ha a szutyok az alsó részére rakódik a szűrőnek, akkor az meg fog állni, mert tudja átszívni rajta.

Próbálkozni kell.

minden jót, remélem nem írtam sületlenséget:)))

Link to comment
Megosztás:

A teletankos módszerben kb ugyanannyira bízom, mint az üres tankra töltött x liter beöntéssel, majd megállás után újratöltéssel.

Ezt nagyon rosszul teszed, mert árt az AC pumpának ha teljesen kiürül.

Mérd meg telitankos módszerrel, mert a 20 Liter egy ilyen motortól szinte kizárt, kivéve ha elfolyik valahol.

A leállás meg könnyen lehet a gyújtásmodul hibája miatt: keress rá, sok infót találsz róla.

Link to comment
Megosztás:

Ezt nagyon rosszul teszed, mert árt az AC pumpának ha teljesen kiürül.

Mérd meg telitankos módszerrel, mert a 20 Liter egy ilyen motortól szinte kizárt, kivéve ha elfolyik valahol.

A leállás meg könnyen lehet a gyújtásmodul hibája miatt: keress rá, sok infót találsz róla.

nekem is hihetetlen a 20liter. én városba járok vele, taposom is neki, és 8literrel járok most télen. 155km van benne tutira. tuti elfolyik valahol, vagy nem válasz 2es fölé :blink:

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippeket!

Alákukkantottam a gépnek a letérdelés módszerével és az egyébként száraz fenéklemez mellett truttyós dolgokat látok a tankom széle mellett, meg a tanknyílástól vezető cső körül.

Majd hétfőn megnézettetem a szerelővel, szerdán megy műszakira.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a bíztatást, de ez már kevésbbé városi, ugyanis vidékre költöztem. Bár bejárok a NAGY VÁROSBA. Most egy teljesítménymérés következik (10000-ért) és majd meglátom mitévő legyek. :blink:

Jelentem megtörtént a teljesítménymérés. Minden érték teljesen gyári új állapotban, sőt a csúcs teljesítmény 2 lóerővel még több is! Mindez egy 13 éves, 160 K-t futott Fastra 20 i-től szép, pláne, hogy most vettem. (Igaz kőtöttem rá rendesen.) :) Ezek szerint kisebb cipőt kell húznom! :lol:

Ki tud valamit (a reklámokon kívül) a "supertech" fogyasztáscsökkentő ketyeróról? http://www.supertech.co.hu/, nem olcsó, de ha igaz amit írnak nekem 7-8 hónap alatt megtérülne. :)

Link to comment
Megosztás:

"Ki tud valamit (a reklámokon kívül) a "supertech" fogyasztáscsökkentő ketyeróról"-- :) Erről nem tudok,de a haveromnak nemrég hoztak Londonból vmi fogyasztáscsökkentő kütyüt,de nem jött be neki.Szerintem felejtős,vagy használj Spuri-t,mint itt néhányan! :blink:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A gondom a következő lenne, ha van 5letetek, szívesen venném.

Az autóm C14NZ ötajtós 145000KM-el.

Kb. másfél hónapja a gépem időnként leállt. Elvittem villamossági szerelőhöz, aki megtisztította a tisztítandó dolgokat( alapj.motor, pillangószelep...), bár nála az általam jelzett hiba nem jelentkezettt.

Megbeszélésünk után elvitte egy full motordiagnosztikára( minden elektromosan mérhető paramétert megnéztek, állítólag sokkal több mindent néz, mint a tech), ahonnan kaptam egy kétoldalas mérési jegyzőkönyvet(referenciatartományokkal,mért értékekkel), és minden értéke tökéletes volt, igaz a hiba hosszas basztatás után sem jelentkezett, egyedül a hőfokjeladómat találták "gyanúsnak", mert egy kicsit késöbb indult be, de aztán jó értékeket produkált.

A hibát azóta egyátalán nem produkálta.

Mivel a gép 2hónapja van nálam még nem sokat ment, fogyasztást sem néztem eddig.

Úgy döntöttem, hogy ránézek a fogyira, mert gyanúsan gyorsan fogy az anyag belőle.

A teletankos módszerben kb ugyanannyira bízom, mint az üres tankra töltött x liter beöntéssel, majd megállás után újratöltéssel.

5L anyaggal sikerült 25 km-t mennem, majd megállás, újra 5L megint 25KM, megállás, 18L---90Km....EZ AKÁRHOGY NÉZEM 20L/100KM!!!! Hideg idő, városi közlekedés....esetén is NAGYON SOK. Ezek a távok 1/3országút, 2/3 város(Győr) mellett jöttek ki .

Aggasztott a dolog, kicseréltem a motor-hőfokjeladómat, de a helyzet nem változott.

Felhívtam a ######it aki a diadn. csinálta, és visszamentem hozzá.

Újra végigmérte a gépet, megnézte a kipufogógázomat, ami tökéletes volt, jó a lamdaértékem.

Véleménye szerint tökéletes a kataliz. is és el nem tudja képzelni, hogy ez az autó 20L egyen, mert annak valahol mutatkoznia kellene. Mivel a tanksapim zárható és elég jó helyen parkolok, meg túl sok anyag nem szokott benne lenni, alopást asszem kizárhatom.

Lehet, hogy valahol elfolyik? A tankba a visszatérő cső hol halad, hova csatlakozik be?

Szívesen veszem mindennemű 5leteteket.

Előre is köszi

Karesz

Szeva!

mint az elözö oldalakon már taglaltuk ill. én is ien problémával fordultam a nagyfejüekhez a forumba igy tom nked mondani h én is 14nz-z használok és 18 lityit zabálok/zabáltam az utrobbi hosszu honapokban...olvasd vissza az irásom mert én is ien horrorisztikus benzint engedtem ki valahol folyamatosan...most ott vaok h mérem a fogyasztást teli tank modszerrel ....harmadjára... többekközti termosztát csere után ...

Link to comment
Megosztás:

Anno a Spuri honlapján leltem egy rakat linket arról, h hol lehet kapni. Most a XVII, vagy XIII kerben keresek boltot, vki tud fix helyet mondani, ahova nem csak blindre megyek el?

Szerintem a legjobb, ha felhivod a Bp.-i képviselőt. Én is ugy vettem, mondott egy csomó helyet. De kérdezz rá, hol a legolcsóbb, mert pl. benzinkutaknál 500 Ft-al drágább.

Link to comment
Megosztás:

Szeva!

mint az elözö oldalakon már taglaltuk ill. én is ien problémával fordultam a nagyfejüekhez a forumba igy tom nked mondani h én is 14nz-z használok és 18 lityit zabálok/zabáltam az utrobbi hosszu honapokban...olvasd vissza az irásom mert én is ien horrorisztikus benzint engedtem ki valahol folyamatosan...most ott vaok h mérem a fogyasztást teli tank modszerrel ....harmadjára... többekközti termosztát csere után ...

Egyébként én nem tudom megérteni,miért nem lehet ennek utánajárni?! :blink:

Gyujtást végignézni,lambdát stb,annyi lehetőség van rá!

Nem hinném amúgy,hogy egy termosztáttól fogyaszt egy kocsi sokat,máshol kellene a problémát keresni!

Link to comment
Megosztás:

Egyébként én nem tudom megérteni,miért nem lehet ennek utánajárni?! :blink:

Gyujtást végignézni,lambdát stb,annyi lehetőség van rá!

Nem hinném amúgy,hogy egy termosztáttól fogyaszt egy kocsi sokat,máshol kellene a problémát keresni!

Pedig ez is benne van a pakliba, mondjuk 20lit fogyi, szinte biztos hogy valahol elmegy a kaja.

13lit , érezni kell valamit a gépen, nem tudom mit de jele kell hogy legyen. (most nem a benzin mutató esésére gondolok)

Link to comment
Megosztás:

gyerekek!

olyan kis butus dolgokat beszéltek.

a 7L es átlagofogyasztás után a 10-12-14 liternél ömlenie kéne a füstnek, nehezen indul, nem gyorsul, mert annyi anyagot kap, hogy megfullad a motor. a CO mérő gép kiakadna a nem megfelelő adatok miatt, a motorolaj meg telelenne benzinnel, az el nem égett benzin miatt.

használhatatlan lenne az autó.

valamit nagyon elcsesztetek.

teletank, majd 100 km után megint teletank.

a különbség a fogyasztás.

méghogy 20 liter.... dehogyis... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Fel tudnám, ha tudnám, hogy hogyan. A gépemen megvan beszkennelt állapotban, csak azt nem tudom, hogy hogyan "insert"-eljem be ide. Szóval szívesen, ha leírod hogyan? :)

Fel kell rakni valami tárhelyre a neten és onnan lehet belineklni. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Fel kell rakni valami tárhelyre a neten és onnan lehet belineklni. :blink:

Ok, akkor majd a Yahoo-n előveszem egy régi képtáramat és bedolgozom. De addig egy kis türelmet, mert nem megy az olyan hip-hopp nekem már. Öreg vagyok, fáradt vagyok és az eszem sem forog már.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.