Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Milyen óra kijelzőről beszéltek?

Hát az LCD kijelzőről :rolleyes: Ami az órát, meg a rádiót írja ki. Annak ha benyomod a két gombját pár mp-re, akkor kiírja a sebességet. Csak ez nálam nem működik. De tesómék '96-os Corsájában működött.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 5.-ben 50-nél semmi erőlködő, vagy dadogó hangja nincs a motornak, sőt 40-nel is elmegy, de ott már vissza kell váltani, ha gyorsítani akarok. 50-nél 5-ben gyorsításkor nem szoktam visszaváltani, hanem szép lassan megvárom, amíg elérem a 90 km/h-s sebességet (kivéve, ha sietek, vagy előzök :rolleyes: ).

Meglepődnél, hogy milyen sokat zabál a géped ilyen használat mellett, ha lenne fedélzeti kompjúúútered és láthatnád is! 50-60 ból 90-re 5.ben mégha igen-igen kicsi gázzal is csinálod bekapkodja 25-30 litert is 100 km-re amig ezt a játékot műveled. Ez pedig eltarthat akár egy percig is. Ha mindezt 3.ban nyomod neki keményen, ugyanilyen fogyasztás mellett 6-10mp alatt 90-ben lehetsz, és utána csak tartani kell a sebességet 5.ben. Ezután pedig motortól és terheléstől függően 4,5-6 literrel megy a moci. Ez a megtakarítás, meg a motorfék üzem. Igaz akkor is meg kell fogni azt a fránya váltókart, meg kuplungolni is kell sajna! Itt nem igaz a mondás, hogy lustaság fél egészség! :blink:

Link to comment
Megosztás:

Meglepődnél, hogy milyen sokat zabál a géped ilyen használat mellett, ha lenne fedélzeti kompjúúútered és láthatnád is! 50-60 ból 90-re 5.ben mégha igen-igen kicsi gázzal is csinálod bekapkodja 25-30 litert is 100 km-re amig ezt a játékot műveled. Ez pedig eltarthat akár egy percig is. Ha mindezt 3.ban nyomod neki keményen, ugyanilyen fogyasztás mellett 6-10mp alatt 90-ben lehetsz, és utána csak tartani kell a sebességet 5.ben. Ezután pedig motortól és terheléstől függően 4,5-6 literrel megy a moci. Ez a megtakarítás, meg a motorfék üzem. Igaz akkor is meg kell fogni azt a fránya váltókart, meg kuplungolni is kell sajna! Itt nem igaz a mondás, hogy lustaság fél egészség! ;)

Egyetértek ezzel a véleménnyel! Szerintem is sokkal kisebb a fogyasztás hosszútávon, ha pörgetve van (már amennyire kell). Régen én is így csináltam, mindig a lehető legnagyobb fokozatban mentem. Amióta normális módon a megfelelő fordulattartományban váltogatok és gyorsítok, azóta talán még kevesebb is lett a fogyim. De nincs BC-m (még :rolleyes:), úgyhogy pontosan nemtudom, de manuális számítás szerint jobban eszik így (kevesebbet).

Ugyanígy volt ez a Trabimmal is anno! Azt is eleinte nagyon "kímélve", alig pörgetve hajtottam, de rettenet sokat evett úgy. Aztán elkezdtem pörgetni, és láss csodát, sokkal ritkábban jártam a kútra :blink: Ráadásul a Trabi mocinak direkt a pörgetés kell, az tesz neki jót. Állítólag :D

Link to comment
Megosztás:

Meglepődnél, hogy milyen sokat zabál a géped ilyen használat mellett, ha lenne fedélzeti kompjúúútered és láthatnád is! 50-60 ból 90-re 5.ben mégha igen-igen kicsi gázzal is csinálod bekapkodja 25-30 litert is 100 km-re amig ezt a játékot műveled. Ez pedig eltarthat akár egy percig is. Ha mindezt 3.ban nyomod neki keményen, ugyanilyen fogyasztás mellett 6-10mp alatt 90-ben lehetsz, és utána csak tartani kell a sebességet 5.ben. Ezután pedig motortól és terheléstől függően 4,5-6 literrel megy a moci. Ez a megtakarítás, meg a motorfék üzem. Igaz akkor is meg kell fogni azt a fránya váltókart, meg kuplungolni is kell sajna! Itt nem igaz a mondás, hogy lustaság fél egészség! :blink:

Nálam fordított a tapasztalat. Ha kis gázzal, hamar elváltok, akkor kevesebbet eszik a gép, mintha pörgetve, nagy gázzal.

És kiszámolva is ott a diffi az elöbbi javáral, nem csak a BC-t nézve.

Anya off Pug 307 2.0HDi-je is dettó, nem éri meg sehol nagy gázt nyomni, csak amikor előzök.

Arról nem is beszélve, h minél kisebb fordulaton jár a moci, annál kevésbé kopik, ergo tovább tart.

Bocs, ha ünneprontó vok ezzel a másik tapasztalattal. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nálam fordított a tapasztalat. Ha kis gázzal, hamar elváltok, akkor kevesebbet eszik a gép, mintha pörgetve, nagy gázzal.

És kiszámolva is ott a diffi az elöbbi javáral, nem csak a BC-t nézve.

Anya off Pug 307 2.0HDi-je is dettó, nem éri meg sehol nagy gázt nyomni, csak amikor előzök.

Arról nem is beszélve, h minél kisebb fordulaton jár a moci, annál kevésbé kopik, ergo tovább tart.

Bocs, ha ünneprontó vok ezzel a másik tapasztalattal. :blink:

Igen, ez dízelnél és hengerenkénti 2 szelepnél így van rendjén. ;)

Ha gondolod viszlek majd egy körre 1.4 16V-vel valamikor és 5ösben 40nél nyomok egy padlót.

Hát garantáltan nem fogja nyomni a szemgolyód az agyadat a gyorsulástól... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Arról nem is beszélve, h minél kisebb fordulaton jár a moci, annál kevésbé kopik, ergo tovább tart.

Én amugy nagyon nem szeretem pörgetni stb., stb., de valaki mondott egyszer olyat, hogyha öldöklöd alacsony fordulaton, akkor az olajnyomás aránylag alacsony, ergo...gyengébb a kenés.

Na persze én sem teszem vissza 4-esbe 60-70 felett... csak ha muszáj.

Link to comment
Megosztás:

Hát én személy szerint az 4500-6300as tartományra esküszöm, de izlések és pofonok. :D ;)

Egyébként 1.6 16V nél picit korábban érdemes elváltani (~5500), mint 1.4 16V-nél.

Kicsit lejebb van a nyomatéka meg talán a max. teljesítménye is. Futó úr mondta, de akkor nem hittem neki, hogy nem érdemes addig pörgetni, viszont azóta volt szerencsém X16XEL-hez és tényleg nem volt értelme ~6500ig pörgetni.

Z16XE-nél nemtom milyenek a nyomaték/teljesítmény görbék. :blink:

Ezt nem értem világosan, miért lenne így. :rolleyes: Megnéztem a 2 motor (X-s motorok) görbéjét:

mindkettő nyomatéka 5000-nél kezd meredekebben leesni,

1.4 1.6

5000 f/p 118 140 Nm

88 95 LE

6000 f/p 100 118 Nm

90? 101 LE

Mivel mindkét fordulaton nyomatékosabb, emiatt nagyobb a teljesítménye is, miért indokoltabb hamarabb váltani??? ;)

Link to comment
Megosztás:

Ezt nem értem világosan, miért lenne így. :rolleyes: Megnéztem a 2 motor (X-s motorok) görbéjét:

mindkettő nyomatéka 5000-nél kezd meredekebben leesni,

1.4 1.6

5000 f/p 118 140 Nm

88 95 LE

6000 f/p 100 118 Nm

90? 101 LE

Mivel mindkét fordulaton nyomatékosabb, emiatt nagyobb a teljesítménye is, miért indokoltabb hamarabb váltani??? ;)

Akkor nem kell hamarabb váltani. :blink:

Nekem érzésre jobban ment az 1.6, ha 5500nél váltottam. Viszont az 1.4 meg rosszabbul, az valahogy jobban szeretti, ha tovább pörgetem.

Viszont ezek az adatok elég egyértelműek.

Link to comment
Megosztás:

Ezt nem értem világosan, miért lenne így. :rolleyes: Megnéztem a 2 motor (X-s motorok) görbéjét:

mindkettő nyomatéka 5000-nél kezd meredekebben leesni,

Ha szabad kerdeznem, hol nezted meg? Valahol a neten megvan a regi motorok nyomatek es teljesitmeny gorbeje? Engem is erdekelne, hogyan nez ki ez a gorbe az enyemnel :blink:

Link to comment
Megosztás:

Ha gondolod viszlek majd egy körre 1.4 16V-vel valamikor és 5ösben 40nél nyomok egy padlót.

Hát garantáltan nem fogja nyomni a szemgolyód az agyadat a gyorsulástól... :rolleyes:

5-ben 40-nél a 8 szelepes sem kezd el gyorsulni, sőt a szemgolyód sem fogja nyomni az agyadat semilyen sebességnél sem 5-ben, max. ha egy fával találkozol! Na ez lehet hogy morbidra sikerült. Boccs!

Link to comment
Megosztás:

pontosítanék, nem emlékeztem tökéletesen:

6000-nél van egy piros rész, aztán 6200 körül megszünik, 6300 körül megint piros csík, megszűnik, és 6450 körültől folyamatos piros 7000-ig.

Nos a szabályzás viszont, ahol kezdődik a folyamatos piros, kb ott szabályoz és visszaelyti 6200 körülre (mindez óra szerinti adat)

szerintem a C14NZ nem egy versenymotor, viszont ha vigyázunk rá szinte örökéletű. gyorsulás már ha nevezhető ugye annak, szvsz olyan 2500-2800 körültől 4500 környékéig tapasztalható intenzíven, de ebben a tartományban is (én ugy vettem észre) nem feltétlen kell lepadlózni, szerintem gyorsul ugyanúgy 3/4 kázzal is, de valszeg nem eszik annyit mint padlón. Én legalábbis szinte soha nem padlózom le de kényelmesen tudok előzni 90 körül 5-ben is.

Link to comment
Megosztás:

pontosítanék, nem emlékeztem tökéletesen:

6000-nél van egy piros rész, aztán 6200 körül megszünik, 6300 körül megint piros csík, megszűnik, és 6450 körültől folyamatos piros 7000-ig.

Nos a szabályzás viszont, ahol kezdődik a folyamatos piros, kb ott szabályoz és visszaelyti 6200 körülre (mindez óra szerinti adat)

Érdekes! Mennyit megy megy 2-ban? Mert az enyém 90-et (azt is csak alulról érinti a mutató), a 6000-es szabályozásnál (onnantól fix piros). (szintén a gyári óra szerinti adat) Ezt lehet hogy nem itt kellene megtárgyalnunk, de azért még a válaszra kiváncsi lennék.

Link to comment
Megosztás:

5-ben 40-nél a 8 szelepes sem kezd el gyorsulni, sőt a szemgolyód sem fogja nyomni az agyadat semilyen sebességnél sem 5-ben, max. ha egy fával találkozol! Na ez lehet hogy morbidra sikerült. Boccs!

Értem. :blink:

De 1500as fordulatnál mégis több lesz szerintem a nyomaték, mint egy 16 szelepes esetében. De tényleg kéne már pár görbe, hogy tudjuk hogy miről is beszélünk. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Értem. ;)

De 1500as fordulatnál mégis több lesz szerintem a nyomaték, mint egy 16 szelepes esetében. De tényleg kéne már pár görbe, hogy tudjuk hogy miről is beszélünk. :rolleyes:

Hat ha npasi lesz olyan kedves es lefenykepezi vagy beszkeneli a prospektusokat es felteszi valahova a kepeket, akkor latunk gorbeket is :blink:

Link to comment
Megosztás:

Hat ha npasi lesz olyan kedves es lefenykepezi vagy beszkeneli a prospektusokat es felteszi valahova a kepeket, akkor latunk gorbeket is :rolleyes:

Keresgélés után ugyan nem 1.4-es és 1.6-os görbéket, hanem 2.0 és 2.5-es görbéket találtam a

http://www.calibrainfo.hu oldalon a technikai adatok/motor részen, ami Zorro calibrás cartársunk oldala. Ha nem gond ide nem linkelem be a képeket, mert már nagyon OFF így is a topic! :blink:

X16XEL fogyiadatait tudom majd mondani hamarosan, hogy mikor melyik fokozat tetszik neki jobban! Amúgy eddig is azt vettem észre, hogy 3000 körül érzi jól magát! ;) Szóval városban nem használok 5.-et, sőt ha látom, hogy nem lehet haladni, akkor 4-be már fel se kapcsolok, inkább üres vagy motorfék. Ált. 50-nél szoktam váltani 3-ból 4-be. Nekem így nem eszik 9-nél többet, és dinamikus vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Keresgélés után ugyan nem 1.4-es és 1.6-os görbéket, hanem 2.0 és 2.5-es görbéket találtam a

http://www.calibrainfo.hu oldalon a technikai adatok/motor részen, ami Zorro calibrás cartársunk oldala. Ha nem gond ide nem linkelem be a képeket, mert már nagyon OFF így is a topic! :rolleyes:

X16XEL fogyiadatait tudom majd mondani hamarosan, hogy mikor melyik fokozat tetszik neki jobban! Amúgy eddig is azt vettem észre, hogy 3000 körül érzi jól magát! :blink: Szóval városban nem használok 5.-et, sőt ha látom, hogy nem lehet haladni, akkor 4-be már fel se kapcsolok, inkább üres vagy motorfék. Ált. 50-nél szoktam váltani 3-ból 4-be. Nekem így nem eszik 9-nél többet, és dinamikus vagyok.

Egyetértek a kolléga vezetési stílusával, legyen az 1,4-es vagy 2 lityós, 2 szelep vagy 4 szelep! Így a leggazdaságosabb a fogyasztás.

Nem azért mert a nyomatékgörbe így vagy úgy görbül a gyári adat szerint, hanem azért mert így jön ki a legkedvezőbb mért adat. A görbék csak a padlógáz állapotra vonatkoznak, és nem sok közük van a forgalomban alkalmazott pedálállásokhoz. Amikor úgyanis részterhelésen megy a motor, a folytószelep megnövekedett légellenállása miatt eleve veszteségesebb a motor üzeme.

Bár én már többször is propagáltam a nagy gázzal való gyorsítást, de ez csak néha lehetséges forgalomban, és akkor sem kell 5-6000 ig pörgetni a váltáshoz. Szituja válogatja, de 3500 és 4500 között elégnek kell lenni.

A motorkopás pedig nem volt kimutatható nálam 205000-nél. (Nyomásveszteség mérés alapján).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.