Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Érdekes, mondjuk a mostani AutoBild-ben van egy nagy teszt 50 gumit teszetltek,

van különbség a két teszt között érdemes elolvasni.

Meg mondjuk más a méret is az ujságban 205/55/R16 ot tesztelték az adacban más a méret.

A bildes teszetet meg azt hiszem a Decra csinálta!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Be vagyok parázva rendesen, mert az új kerékkel gondok vannak úgy néz ki :-(

Ugyebár 7x16 ET35 és 205/50 R16 amiről szó van...

Nos eddig 2x éreztem úgy mintha beleért volna valamibe a kerék, pontosabban biztos, hogy beleért valamibe a kerék.

Az egyik alkalommal 60-70-es tempónál aszfaltozott, de eléggé lankás, dimbes-dombos (nem volt kátyú vagy gödör) úton szerintem a bal hátsó érhetett bele valamibe, legalábbis onnan hallottam erőteljesen.

A másik alkalommal pedig egy olyan átlagos magasságúnak mondható járdaszegélyről gurultam le 3 személlyel (én ,anyósülésben és mögötte valaki, tehát nem is a kopogós oldalon ültek hátul) és akkor is a bal hátsó kerék ahogy földet ért, lehetett hallani, hogy felütődött vagy mi ...

A régebbi kerekekkel soha nem tapasztaltam ilyet. (A téli gyári acélfelni 185/65 r15, a régi nyári pedig 6x15, ET-t nem tudom, 195/60 r15 de nem csinálta sosem).

A kocsi seggére rátámaszkodva és azt nyomkodva nem tudom előidézni a problémát, hiába vagyok 115kg, de gondolom a kerékjárati ív érhet hozzá a gumihoz??? :D

A gyári 6" és ET49, a jelenlegi 7" és ET 35, így ez a következőt jelenti nálam:

1mm-rel kintebb van a a kerék belső szélének helyzete az erdetihez képest

27mm-rel kintebb van a a kerék külső szélének helyzete az erdetihez képest

Tehát majd' 3cm-rel kintebb került a kerekem széle, ez lehet a gond.....ez baromi sok már nem???Azt mondtátok, hogy ET35-el még nem szokott gond lenni...

Mit tegyek, mert ez így idegesít nagyon, félek ledarálja a gumit, vagy valami új mintát hasít bele B)

Link to comment
Megosztás:

Lengéscsillapító-rugó jó?

Mert az én konfigom (7.5x17" ET35, 215/45 R17) átmérőben 14mm-rel nagyobb a tiednél, és a felnim is még 6mm-rel kijjebb van a tiedhez képest, de még sosem ért bele semmibe. Mondjuk én 75kg vagyok és hátul sem nagyon szoktak ülni a Coupéban... Ennélfogva részemről két megoldást látok (azt leszámítva hogy száműzöl mindenkit a hátsó ülésről):

- vagy visszavonulót fújsz és veszel kisebb ET-jű vagy szélességű felnit illetve megpróbálkozol a 215/50 helyett a 215/45-ös gumival (bár tudom, nem váltóméret)

- vagy előre menekülsz és szerzel valami erősebb futóművet.

Összehasonlításul:

Egy ismerős Coupés téli garnitúrája (7x17" ET41 Vectra C GTS felni 215/40 R17 gumikkal) 5 centi ültetéssel is simán elfér. Mondjuk ez a szett így átmérőben kisebb 8mm-rel mint a tied (az eltérő ET-k miatt hiába keskenyebb felni, ugyanannyira lóg ki a sárvédő alól mint nálad), de mondom, 5 centi ültetés van!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Be vagyok parázva rendesen, mert az új kerékkel gondok vannak úgy néz ki :-(

Ugyebár 7x16 ET35 és 205/50 R16 amiről szó van...

Nos eddig 2x éreztem úgy mintha beleért volna valamibe a kerék, pontosabban biztos, hogy beleért valamibe a kerék

....

Nekem is szélesebb felnim van, 7.5x17" ET35 205/45R17 gumikkal. Nem a perembe ér bele a kereked, hanem ha a hátsó keréknél benézel a lökhárító felfogatási részhez ott láthatsz a dobbetétben egy kis kidomborodást és az ér bele a szélesebb felnikbe (nagyobb terhelésen). Ha már többször beleért, lehet hogy ott a műanyag meg is van törve. Ezen a részen szoktak alakítani, hogy a műanyagból kivágnak azon a részen (még akkor is 3 ponton rögzítve van a műanyag darab) vagy magát a lökhárító rögzítő fület is leszedik ott. Ha még az se elég, akkor a műanyag mögötti fém lemezt befelé hajlítják vagy kivágnak egy picit belőle (ha leveszed a műanyagot meglátod miről van szó).

Nem is volt gond, addig míg csak ketten mentünk vele, de mikor már öten, akkor nekem is beleért hátul még a 7.5x16-os garnitúránál. Ha te magad nem is nagyon akarod farigcsálni, akkor vidd el karosszériáshoz. Ennyit megér hogy nyugodtan autózhass és használhasd is a felniket, ez az átalakítás meg kívülről nem is látszik.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen mindkettőtöknek a gyors választ.

Szerintem az utóbbi lesz inkább a gond , a doblemezbe érhet bele, de ma reggel ha megyek hazafelé munkából kiderítem melyik is van. Remélem az utóbbi, az esetben olcsóbbnak tűnik a megoldás B)

Sem másik garnitúrát, sem keményebb rugózást nem szeretnék :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem 7,5x16 ET35-ös MOMO-m volt ilyen méretű gumival jópár évig és semmi ilyen problémám nem volt...

szerintem a futóműved már nem a régi.

Sziasztok,

Be vagyok parázva rendesen, mert az új kerékkel gondok vannak úgy néz ki :-(

Ugyebár 7x16 ET35 és 205/50 R16 amiről szó van...

Nos eddig 2x éreztem úgy mintha beleért volna valamibe a kerék, pontosabban biztos, hogy beleért valamibe a kerék.

Az egyik alkalommal 60-70-es tempónál aszfaltozott, de eléggé lankás, dimbes-dombos (nem volt kátyú vagy gödör) úton szerintem a bal hátsó érhetett bele valamibe, legalábbis onnan hallottam erőteljesen.

A másik alkalommal pedig egy olyan átlagos magasságúnak mondható járdaszegélyről gurultam le 3 személlyel (én ,anyósülésben és mögötte valaki, tehát nem is a kopogós oldalon ültek hátul) és akkor is a bal hátsó kerék ahogy földet ért, lehetett hallani, hogy felütődött vagy mi ...

A régebbi kerekekkel soha nem tapasztaltam ilyet. (A téli gyári acélfelni 185/65 r15, a régi nyári pedig 6x15, ET-t nem tudom, 195/60 r15 de nem csinálta sosem).

A kocsi seggére rátámaszkodva és azt nyomkodva nem tudom előidézni a problémát, hiába vagyok 115kg, de gondolom a kerékjárati ív érhet hozzá a gumihoz??? :D

A gyári 6" és ET49, a jelenlegi 7" és ET 35, így ez a következőt jelenti nálam:

1mm-rel kintebb van a a kerék belső szélének helyzete az erdetihez képest

27mm-rel kintebb van a a kerék külső szélének helyzete az erdetihez képest

Tehát majd' 3cm-rel kintebb került a kerekem széle, ez lehet a gond.....ez baromi sok már nem???Azt mondtátok, hogy ET35-el még nem szokott gond lenni...

Mit tegyek, mert ez így idegesít nagyon, félek ledarálja a gumit, vagy valami új mintát hasít bele B)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen mindkettőtöknek a gyors választ.

Szerintem az utóbbi lesz inkább a gond , a doblemezbe érhet bele, de ma reggel ha megyek hazafelé munkából kiderítem melyik is van. Remélem az utóbbi, az esetben olcsóbbnak tűnik a megoldás B)

Sem másik garnitúrát, sem keményebb rugózást nem szeretnék :D

Lehet hogy gagyi megoldásnak tűnik, de olcsó. Gumipogácsa a rugó közé. Lehet hogy elég egy is, attól még nem lesz nagyon érezhető hogy keményebb.

Régen autósboltban lehetett kapni, nem tudom hogy van-e még...

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Ezek szerint feltehetem a Corsa D 17"-es alufelnijét (kat. sz. 1002505) sima Astra csavarokkal is minden gond nélkül? (a kérdésben rejlő bizonytalanság leginkább a csavar hosszára vonatkozik B))

Passzolom a kérdést. Össze kéne hasonlítani a két kocsi csavarjait. Az Astra G-hez bármikor is megjelent GM alufelnikhez biztos nem kell másik csavar. Gondolom nem voltak olyan elvetemültek a GM-nél, hogy minden egyes Opel típushoz más-más méretű kerékcsavarokat gyártassanak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Be vagyok parázva rendesen, mert az új kerékkel gondok vannak úgy néz ki :-(

Ugyebár 7x16 ET35 és 205/50 R16 amiről szó van...

Nos eddig 2x éreztem úgy mintha beleért volna valamibe a kerék, pontosabban biztos, hogy beleért valamibe a kerék.

Hasonló méretű kerekem van 7jx16 ET35 195/55

Előző astrámon hibátlan volt, de ezen hasonlót produkált. A kaszni és a lökhárító toldásába ért bele 5 személlyel, bukkanón.

Alánéztem, és látszik a telón az olajfolyás! Neked is az lehet, mert ha minden jó, ennek a méretnek el kell férnie!

Link to comment
Megosztás:

Hasonló méretű kerekem van 7jx16 ET35 195/55

Előző astrámon hibátlan volt, de ezen hasonlót produkált. A kaszni és a lökhárító toldásába ért bele 5 személlyel, bukkanón.

Alánéztem, és látszik a telón az olajfolyás! Neked is az lehet, mert ha minden jó, ennek a méretnek el kell férnie!

Nem lehet, hogy CII-n puhább a rugózás??

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy gagyi megoldásnak tűnik, de olcsó. Gumipogácsa a rugó közé. Lehet hogy elég egy is, attól még nem lesz nagyon érezhető hogy keményebb.

Régen autósboltban lehetett kapni, nem tudom hogy van-e még...

Felénk most is van, kb. 200Ft az egy tengelyre (2 rugóhoz) való 6db pogácsa. (Rugónként hármat szokás rakni, 120°-onként eltolva.)

Egy darabig volt is a Corsában, de nem oldotta meg a helyzetet, úgyhogy végül a Calibra ültetőrugó + Kadett E lengéscsillapító lett a megoldás, ettől most jóval keményebb a hátulja mint a gyári kilágyult rugókkal.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem, de nem lehetetlen.

De csak a bal oldalon ért be! Meg mondom, látszik, hogy nyomja az olajat!

Lehet kapni a spirál rugóba beleillő légrugószerű akármit. Apám F astra kombijába vettem. Elég jó. Mondjuk ő sokat cuccol vele. olyan 1-1,5 bar kell belle és kész. 12-15 000 Ft volt annó.

Link to comment
Megosztás:

Lehet kapni a spirál rugóba beleillő légrugószerű akármit. Apám F astra kombijába vettem. Elég jó. Mondjuk ő sokat cuccol vele. olyan 1-1,5 bar kell belle és kész. 12-15 000 Ft volt annó.

Szia!

Nekem az F astrámba volt légrugó,olyan 0,9-1, bar-nál többet nem szabad bele fújni,legalábbis használati utasítás szerint.Szerintem nagyon jó dolog.

K_p079_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

K_p078_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

K_p076_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

H Astrám van és gyárilag 195/65 R15-ös nyári gumim van hozzá.

Már megérett a cserére és egyúttal szeretnék rá nagyobbat venni alufelnivel.

Érdeklődni szeretnék, hogy melyik az a legnagyobb és melyik az ajánlott méretű gumi amit fel tudok rá tenni és azokhoz milyen méretű felnit kell vennem.

(osztókör 4x100-as)

Köszi előrre is a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

H Astrám van és gyárilag 195/65 R15-ös nyári gumim van hozzá.

Már megérett a cserére és egyúttal szeretnék rá nagyobbat venni alufelnivel.

Érdeklődni szeretnék, hogy melyik az a legnagyobb és melyik az ajánlott méretű gumi amit fel tudok rá tenni és azokhoz milyen méretű felnit kell vennem.

(osztókör 4x100-as)

Köszi előrre is a válaszokat

Üdv! A kezelési könyved nincs meg? Az írja.

Azért tippet tudok adni. Én 17-est raknék fel. Gumiméret lehetne 205/50R15 vagy 215/45R17

Ha 16-osban gondolkodsz, akkor 205/55R16.

De nem kizárt hogy a 18-as kerék is felrakható még.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! A kezelési könyved nincs meg? Az írja.

Azért tippet tudok adni. Én 17-est raknék fel. Gumiméret lehetne 205/50R15 vagy 215/45R17

Ha 16-osban gondolkodsz, akkor 205/55R16.

De nem kizárt hogy a 18-as kerék is felrakható még.

azt hiszem18as kerékhez már alakítani kell a kerékjárati íveken, valahol láttam olyan fotókat

Link to comment
Megosztás:

Ha lengéscsillapító, akkor milyen?

Ta-Technix (német, 2 év garival) van 7-10ezerért...

pl:

http://dtmtuning.hu/product_info.php?manuf...roducts_id=7036

Egyáltalán milyen van benne gyárilag?Olajos?GM? Ha olyat akarok az mennyibe van? Van-e különbség? stb....

Mit érdemes venni bele, pogácsás gagyi megoldást inkább kihagynám, meg szart sem akarok bele...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.