Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Aaaaaaz igen :) Ezt ugye viccnek szántad? Még a mezei szilikonból sem mindegy milyent használsz, mert van amelyik többet árt, mint használ.

"A szomszéd kutyája levizelte a kerekemet. Túléli ezt a Bridgestone, vagy készítsem a csúzlit meg az ásót?" :D

(Ezzel csak arra akartam utalni hogy a funkciójából adódóan a masszázsolajnál sokkal károsabb anyagokkal is érintkezik az a gumiabroncs (a kutyaürüléktől a fáradt olajon át a savas esőig), szóval sztem nem kell ennyire vészmadárnak lenni)

Link to comment
Megosztás:

"A szomszéd kutyája levizelte a kerekemet. Túléli ezt a Bridgestone, vagy készítsem a csúzlit meg az ásót?" :D

(Ezzel csak arra akartam utalni hogy a funkciójából adódóan a masszázsolajnál sokkal károsabb anyagokkal is érintkezik az a gumiabroncs (a kutyaürüléktől a fáradt olajon át a savas esőig), szóval sztem nem kell ennyire vészmadárnak lenni)

Nem egyszeri, hanem kúraszerű használatra gondoltam. De tudja a fene, mennyi ilyen masszázsolaj van otthon :-)
Link to comment
Megosztás:

üdv nektek

a segítségeteket szeretném kérni

opel astra g 1,7 caravanon 14"os kerekek vannak

a jelenlegi abroncs: 175/70 R14 T

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_11_13_15fvg50hnr.jpg

és amit télinek kaptam hozzá: 185/65 R14

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_11_13_7ekutecxw7.jpg

de az utóbbin nincs hó jel, így valószínű az a nyári

méretek alapján is jó úgy hogy a fentlévő a téli (vagy 4 évszakos) és a "tartalék" az nyári?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Nyári időszakban a gyárilag felszerelt Dunlop abroncsokat használom immár 5 éve.

Nem szeretem ezeket, olyan mintha nem is igazi gumiból készültek volna. Nem kopik, hangos, talán el is deformálódott valamelyik (nem ütéstől), mert wu-wu-wu hangot ad kisebb sebességeknél. A téli Michelin Alpin A4-el nincs ilyen problémám, 3. éve használom!

Szeretném kérdezni bajtársaimat, hogy mikor cserélték le őket és milyenek a tapasztalatok?

Link to comment
Megosztás:

Nyári időszakban a gyárilag felszerelt Dunlop abroncsokat használom immár 5 éve.

Nem szeretem ezeket, olyan mintha nem is igazi gumiból készültek volna. Nem kopik, hangos, talán el is deformálódott valamelyik (nem ütéstől), mert wu-wu-wu hangot ad kisebb sebességeknél. A téli Michelin Alpin A4-el nincs ilyen problémám, 3. éve használom!

Szeretném kérdezni bajtársaimat, hogy mikor cserélték le őket és milyenek a tapasztalatok?

Négy évesen cseréltem le őket, mert kirepedezett a futófelületük.Nagyon gagyi volt az a gyári gumi.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

elméletileg a 175/70 R14 gyári méret, a másik meg elmegy a váltóméret kalkulátor szerint

A téli gumi a 175-ös, a fényképen látszik is a hópihe rajta.

üdv nektek

a segítségeteket szeretném kérni

opel astra g 1,7 caravanon 14"os kerekek vannak

a jelenlegi abroncs: 175/70 R14 T

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_11_13_15fvg50hnr.jpg

és amit télinek kaptam hozzá: 185/65 R14

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_11_13_7ekutecxw7.jpg

de az utóbbin nincs hó jel, így valószínű az a nyári

méretek alapján is jó úgy hogy a fentlévő a téli (vagy 4 évszakos) és a "tartalék" az nyári?

köszi

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nyári időszakban a gyárilag felszerelt Dunlop abroncsokat használom immár 5 éve.

Nem szeretem ezeket, olyan mintha nem is igazi gumiból készültek volna. Nem kopik, hangos, talán el is deformálódott valamelyik (nem ütéstől), mert wu-wu-wu hangot ad kisebb sebességeknél. A téli Michelin Alpin A4-el nincs ilyen problémám, 3. éve használom!

Szeretném kérdezni bajtársaimat, hogy mikor cserélték le őket és milyenek a tapasztalatok?

Én is azt várom, hogy kopjon le. :D

Link to comment
Megosztás:

Én mikor megvettem a kocsit egyből ráraktam a másikról az alufelnit.Az a gyári Dunlop eléggé zúgott nekem is.Megvan a garázsban,ha kell valakinek odaadom,ha nem akkor kidobom.Pont most van mifelénk lomtalanítás.

Azt hiszem, hogy lomtalanításkor hivatalosan nem tehetsz ki autógumit, úgyhogy a biztonság kedvéért inkább elvinném, ha más még nem kérte. :)

A mostani nyári-téli gumicserénél biztossá vált, hogy 2db-ot a kopás miatt már nem lehet többször felrakatnom. :(

Link to comment
Megosztás:

Apropó! Szeretnék venni egy digitális tolómérőt, amit leginkább a "családi autópark" gumijainak profilmélységének mérésére használnék. Van valami, amire odafigyeljek a vásárláskor? A néhány ezer forintosok is megfelelnek erre a célra? Thx!

Szia! Szerintem ez megfelel, bár igaz, hogy ha csak gumihoz kell akkor a Conrados is jó.

http://www.ebay.com/itm/6-inch-150-mm-Carbon-Fiber-Composite-Vernier-Digital-Electronic-Caliper-Ruler-D9-/231086884692?pt=US_Measuring_Layout_Tools&hash=item35cdda0754

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem, hogy lomtalanításkor hivatalosan nem tehetsz ki autógumit, úgyhogy a biztonság kedvéért inkább elvinném, ha más még nem kérte. :)

A mostani nyári-téli gumicserénél biztossá vált, hogy 2db-ot a kopás miatt már nem lehet többször felrakatnom. :(

Nálunk olyan lomtalanítás van,ahol kijelölt helyeken kilehet rakni autógumit,festéket,műanyag alkatrészeket.Odaadom ha kell,de csodákat ne várj tőle :) 2005-ös gyártású.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha kinyitod a tansapkát, van benne egy szelepsapka levételére alkalmas eszköz. A másik fele gumi profilmélység tesztelő. ;)

Bakker mennyit gondolkodtam rajta, hogy mi célt szolgálhat. Odáig tiszta volt, hogy az egyik fele a szelepsapka levételére szolgál, de a másik vége eszembe sem jutott! :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a tippeket!

A Conradost azért nem éri meg megrendelni, mert hiába 595Ft a cucc ára, de erre még rájön az 1100Ft-os postaköltség is.

Egy "valódi" tolómérőt pedig megkapok az eBay-en 2000Ft körül postaköltséggel együtt. Megrendeltem egyet Kínából és egyet Hongkongból is, de nagyon örülnék, ha még az idén megérkeznének, ugyanis a karácsonyi bolondokháza miatt nagyon belassulnak ezek a távol-keletről jövő, a legolcsóbb postázási móddal küldött cuccok.

Ha kinyitod a tansapkát, van benne egy szelepsapka levételére alkalmas eszköz. A másik fele gumi profilmélység tesztelő. ;)

Köszönöm, nem tudtam. De én tizedmilliméterre pontosan szeretném tudni a mélységet! ;)

Link to comment
Megosztás:

Bakker mennyit gondolkodtam rajta, hogy mi célt szolgálhat. Odáig tiszta volt, hogy az egyik fele a szelepsapka levételére szolgál, de a másik vége eszembe sem jutott! :icon13:

:) Látod, mi mindenre jó a fórum.

Ma ez az utolsó hozzászólásom, mert el is fogyasztottam. :(

Köszönöm a tippeket!

A Conradost azért nem éri meg megrendelni, mert hiába 595Ft a cucc ára, de erre még rájön az 1100Ft-os postaköltség is.

Egy "valódi" tolómérőt pedig megkapok az eBay-en 2000Ft körül postaköltséggel együtt. Megrendeltem egyet Kínából és egyet Hongkongból is, de nagyon örülnék, ha még az idén megérkeznének, ugyanis a karácsonyi bolondokháza miatt nagyon belassulnak ezek a távol-keletről jövő, a legolcsóbb postázási móddal küldött cuccok.

Köszönöm, nem tudtam. De én tizedmilliméterre pontosan szeretném tudni a mélységet! ;)

Igen, tized mm pontosan nem tudod, de valamire biztos jó. Habár én sosem használtam. Azért van a tolómérő. Vegyél azt, mert sokszor kell.

E-bay: nekem elég rosszak a megérkezési statisztikáim, és lassú. valami itt van 2 hét alatt, de van ami 2 hónap alatt, de van ami sosem jön meg. Ami nem jön meg, én 35 nap múlva írok, hogy fizessék vissza... ennyi benne a biztonság.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a tippeket!

A Conradost azért nem éri meg megrendelni, mert hiába 595Ft a cucc ára, de erre még rájön az 1100Ft-os postaköltség is.

Egy "valódi" tolómérőt pedig megkapok az eBay-en 2000Ft körül postaköltséggel együtt. Megrendeltem egyet Kínából és egyet Hongkongból is, de nagyon örülnék, ha még az idén megérkeznének, ugyanis a karácsonyi bolondokháza miatt nagyon belassulnak ezek a távol-keletről jövő, a legolcsóbb postázási móddal küldött cuccok.

Köszönöm, nem tudtam. De én tizedmilliméterre pontosan szeretném tudni a mélységet! ;)

Szia!

A gumikon gyárilag meg van jelölve a megengedett kopás. Gondolom kopásjelző bütyök a neve. Ha azt eléri a futófelület akkor kuka. Persze ezt csak úgy.... Mérni a legjobb.

Gyári Dunlop SP Sport. (195/60R15):

Szülők 2005-ös Astráján volt 6 évig, 60e Km-ig. Keveset kopott, hangos volt, és esőben nagyon csúszott. Apu veszélyesnek érezte, teljesen jogosan, szerintem is az volt.

Szólt hogy cseréljük le. Gumisnál lettek kidobva. Fulda Carrat Progresso lett helyére. Fantasztikus a Dunlop után. A gumis mondjuk szidja a Fuldakat.....

Link to comment
Megosztás:

Lehet kapni kimondottan kédergumi ápolót, olyasmi, mint a szivacsos végű cipőápoló. De bármilyen szilikon megteszi...

Szilikont ne használjatok gumira, többet árt mint amennyit használ.

Bármilyen gumiápoló megteszi, de bekenheted glicerinnel is, pár száz forint a gyógyszertárban.

Igen, lehet kapni speciális kéder ápoló stiftet is. (pl. Motip)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A gumikon gyárilag meg van jelölve a megengedett kopás. Gondolom kopásjelző bütyök a neve. Ha azt eléri a futófelület akkor kuka. Persze ezt csak úgy.... Mérni a legjobb.

Gyári Dunlop SP Sport. (195/60R15):

Szülők 2005-ös Astráján volt 6 évig, 60e Km-ig. Keveset kopott, hangos volt, és esőben nagyon csúszott. Apu veszélyesnek érezte, teljesen jogosan, szerintem is az volt.

Szólt hogy cseréljük le. Gumisnál lettek kidobva. Fulda Carrat Progresso lett helyére. Fantasztikus a Dunlop után. A gumis mondjuk szidja a Fuldakat.....

Én is azt várom, hogy kopjon le a gyári Dunlop, de nem akar. :D

Amire lekopik lehet a kocsi már nem is nálam lesz. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.