Jump to content
Sign in to follow this  
forumadmin

Fék, futómű, kormánymű

Recommended Posts

Sziasztok ki milyen féktárcsa/ betétet ajánlotok? Brembo max-on gondolkodom de azt mondják hogy nagyon eszi a betétet! Valami magas széntartalmút szeretnék.

Elölre is köszönöm szépen a segítséget. Kellemes húsvétot mindenkinek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok ki milyen féktárcsa/ betétet ajánlotok? Brembo max-on gondolkodom de azt mondják hogy nagyon eszi a betétet! Valami magas széntartalmút szeretnék.

Elölre is köszönöm szépen a segítséget. Kellemes húsvétot mindenkinek!

Alap kategóriás Brembo, de csak ismételni tudom magam:

Brembot ne vegyetek! Hamisítják átlagon felüli arányban!

Két éves Brembo tárcsa:

DSCF5861_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok,

Nem rég vettem észre hogy balra kanyarodásnál egy kicsit ingatag az autó, úgy mond beleng, emiatt nem is merek vele gyorsan utazni. Egy idő után a hátcső fékek nyikorognak elég hangosan(vagyis inkább csak a bal hátsó)amikor gyengéden rálépek a fékpedálra és ha jobban odalépek elhalkul. Hozzá teszem hogy kompletten ki lett cserélve a 4 féktárcsa, a fékbetétek, velük együtt a fékolaj is, emiatt is bosszant :/ ,a hátcsó kerékcsapágyakra gondoltam, mert a bal hátcsó kerék, rendesen zakatól, főleg nagy sebességnél, megmozgattam a bal hátcsó kereket, álló állapotban, a jobbhoz képest nagy a mozgása. nem tudom hogy összefüggenek e a problémák, ezért szeretném a véleményeteket kikérni. előre is köszi :) opel astra g 1,6 16V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok,

Nem rég vettem észre hogy balra kanyarodásnál egy kicsit ingatag az autó, úgy mond beleng, emiatt nem is merek vele gyorsan utazni. Egy idő után a hátcső fékek nyikorognak elég hangosan(vagyis inkább csak a bal hátsó)amikor gyengéden rálépek a fékpedálra és ha jobban odalépek elhalkul. Hozzá teszem hogy kompletten ki lett cserélve a 4 féktárcsa, a fékbetétek, velük együtt a fékolaj is, emiatt is bosszant :/ ,a hátcsó kerékcsapágyakra gondoltam, mert a bal hátcsó kerék, rendesen zakatól, főleg nagy sebességnél, megmozgattam a bal hátcsó kereket, álló állapotban, a jobbhoz képest nagy a mozgása. nem tudom hogy összefüggenek e a problémák, ezért szeretném a véleményeteket kikérni. előre is köszi :) opel astra g 1,6 16V

Emeld fel az autó, és kézzel tekerd meg a kereket. Akkor hallani kellene, hogy a tárcsa surrog-e vagy csapágy ropog.

Ha már mozog a kerék, akkor elég nagy lehet a baj. Legvalószínűbb a csapágy hiba. De ellenőrizd a kerék agy, tárcsa/felni rögzítését is, nem e lett valami ferdén, elcsúszva vagy nem megfelelően rögzítve.

Felemelve még egyértelműbb lehet a hiba, ha mozgatod a kereket. Nézd meg, hogy nem-e valamelyik futómű bekötési pont, csukló kotyog/lötyög!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Észrevettem, hogy a futóműben rosszabb úton valami kopog . A jobb elejében tompa koppanás hallatszik.

Mi lehet a probléma?

Előre is köszönöm a segítséget!

Share this post


Link to post
Share on other sites
goose, on 19 Apr 2015 - 6:47 PM, said:goose, on 19 Apr 2015 - 6:47 PM, said:goose, on 19 Apr 2015 - 6:47 PM, said:

Sziasztok!

Észrevettem, hogy a futóműben rosszabb úton valami kopog . A jobb elejében tompa koppanás hallatszik.

Mi lehet a probléma?

Előre is köszönöm a segítséget!

Kutyacsont, vagy stabilizátor szilent. Érdemes ezeket az alkatrészeket egyszerre cserélni ilyenkor.

A kutyacsont hivatalos neve stabilizátor pálca, vagy kar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kutyacsont, vagy stabilizátor szilent. Érdemes ezeket az alkatrészeket egyszerre cserélni ilyenkor.

A kutyacsont hivatalos neve stabilizátor pálca, vagy kar.

Köszi!

Itthon cserélhető? Vagy szerelő és nézessem át, mert gondolom utána futómű beállítás sem ártana.? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Köszi!

Itthon cserélhető? Vagy szerelő és nézessem át, mert gondolom utána futómű beállítás sem ártana.? :D

A stab szilent csere tudtommal nagy meló... A kutyacsont cseréje egyszerű és gyors, nem kell utána állítani a futóművet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Észrevettem, hogy a futóműben rosszabb úton valami kopog . A jobb elejében tompa koppanás hallatszik.

Mi lehet a probléma?

Előre is köszönöm a segítséget!

Nálam is volt ilyen probléma, 1 hónapja lett javítva. Cserélve lett mindkét oldalon:

-stabilizátor pálca

-külső kormányösszekötő

-gömbtámasz

-stabrúd szilentek

A kormányösszekötők és a gömbtámaszok még gyáriak voltak, 212.000 km után. Az előző gazdája nyugdíjas volt, gondolom nem hallotta hogy kopog a futómű. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
goose, on 19 Apr 2015 - 8:01 PM, said:

Köszi!

Itthon cserélhető? Vagy szerelő és nézessem át, mert gondolom utána futómű beállítás sem ártana.? :D

Cserélhető otthon, nem nagy művelet. Csak legyen szerszámod. Ha jól emlékszem, a kutyacsont anyához 18-as kulcs kell, ami nincs minden készletben. A stab szilentet fémpánt tartja két csavarral, igen szerencsétlen helyen van, úgy kell kitapogatni. Kis méretű krovával szedtem szét, konkrétan nem emlékszem hányas fej kell, 8-as vagy 10-es, és egy hosszabbító.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nálam is volt ilyen probléma, 1 hónapja lett javítva. Cserélve lett mindkét oldalon:

-stabilizátor pálca

-külső kormányösszekötő

-gömbtámasz

-stabrúd szilentek

A kormányösszekötők és a gömbtámaszok még gyáriak voltak, 212.000 km után. Az előző gazdája nyugdíjas volt, gondolom nem hallotta hogy kopog a futómű. :D

Elvileg ebben 76 000 km van :D , nem rég vettem egy 65 éves figurától.

Lehet elviszem inkább egy szerelőhöz, az a biztos :icon1: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hátsó féktárcsákat szeretnék (kell)cserélnem hamarosan,azt hogyan tudom megállapítani,hogy Bosch rendszerű vagy Girling?

A tárcsák ára darabár vagy párban vannak?Mintex-re gondoltam(tárcsa+ betét is) mivel a Bárdinál fogom venni a kedvezmény miatt,használ valaki ilyet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hátsó féktárcsákat szeretnék (kell)cserélnem hamarosan,azt hogyan tudom megállapítani,hogy Bosch rendszerű vagy Girling?

A tárcsák ára darabár vagy párban vannak?Mintex-re gondoltam(tárcsa+ betét is) mivel a Bárdinál fogom venni a kedvezmény miatt,használ valaki ilyet?

Ha 99-es az Astrád akkor Bosch. De hogy biztosra menj, vedd le a kereket, és nézd meg a féknyergen a feliratot.

Másik márkára én csak a Lucast ismerem. Az kb. 2001-től van ha jól emlékszem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha 99-es az Astrád akkor Bosch. De hogy biztosra menj, vedd le a kereket, és nézd meg a féknyergen a feliratot.

Másik márkára én csak a Lucast ismerem. Az kb. 2001-től van ha jól emlékszem.

Girling Lucas így hozza

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello szisztok!olyan problémám lenne,1.4-es g astra caravan-om van és most lett első féktárcsa,fékbetét cserélve!Olyan mint ha nem lenne teljes fékrásegítés!(már 50-60km-t mentem vele fékcsere óta)Álló motornál ha nyomkodom a féket felkeményedik,amikor beindítom az autót akkor szépen besüpped!Viszont a fékhatás nem az igazi!Be kell még járódnia vagy mi lehet a problémája!!aki tud segíteni megköszönöm!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello szisztok!olyan problémám lenne,1.4-es g astra caravan-om van és most lett első féktárcsa,fékbetét cserélve!Olyan mint ha nem lenne teljes fékrásegítés!(már 50-60km-t mentem vele fékcsere óta)Álló motornál ha nyomkodom a féket felkeményedik,amikor beindítom az autót akkor szépen besüpped!Viszont a fékhatás nem az igazi!Be kell még járódnia vagy mi lehet a problémája!!aki tud segíteni megköszönöm!

Normál használat mellett nem kopik össze ekkora távon. Fékezgess gyakrabban, hosszabban. Forgalommentes területen gázzal együtt nyomogasd közepes erővel, hosszan. Csak ne melegedjen túl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Új hátsó féktárcsához visszalehet(szabad) tenni a használt betéteket?holnap megnézem milyenek,de sok nem hiányzik belőle,viszont a tárcsa az még gyári lehet(mikor vettem a kereskedő állitólag kicserélte a betéteket műszaki előtt,hogy ő volt nem tudom de újak voltak 3éve,30 ezer km van benne)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Új hátsó féktárcsához visszalehet(szabad) tenni a használt betéteket?holnap megnézem milyenek,de sok nem hiányzik belőle,viszont a tárcsa az még gyári lehet(mikor vettem a kereskedő állitólag kicserélte a betéteket műszaki előtt,hogy ő volt nem tudom de újak voltak 3éve,30 ezer km van benne)

Én nem tenném!

Share this post


Link to post
Share on other sites
csicsó, on 14 May 2015 - 9:40 PM, said:

Új hátsó féktárcsához visszalehet(szabad) tenni a használt betéteket?holnap megnézem milyenek,de sok nem hiányzik belőle,viszont a tárcsa az még gyári lehet(mikor vettem a kereskedő állitólag kicserélte a betéteket műszaki előtt,hogy ő volt nem tudom de újak voltak 3éve,30 ezer km van benne)

A régi tárcsát gondolom azért cseréled, mert elkopott. Akkor viszont hullámos, ez szinte biztos. Ehhez van hozzákopva a használt betéted. Ha összerakod az új tárcsával, csak a hullámok teteje fog hozzáérni, alig lesz fékhatás. Ráadásul hullámosra koptatja a tárcsát is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A régi tárcsát gondolom azért cseréled, mert elkopott. Akkor viszont hullámos, ez szinte biztos. Ehhez van hozzákopva a használt betéted. Ha összerakod az új tárcsával, csak a hullámok teteje fog hozzáérni, alig lesz fékhatás. Ráadásul hullámosra koptatja a tárcsát is.

teljesen igazatok van,betétek cserélve lesznek! :icon1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok,

Most vásároltam egy Opel Astra G Cabrio-t, mely bódító hajószerű hintázással vesz minden akadályt, így egyértelmű, hogy a lengéscsillapító csere aktuális, de arra gondoltam, hogy ha már egyszer úgyis erre vetemedek, akkor miért ne legyen állítható futómű. Persze utána néztem, hogy egy igazán jó minőségű annyiba kerülne, mint az autó, így valami belépő szintűben gondolkodtam és így találtam a http://www.tatechnix.de verzióra. Az oldalt böngészve azonban két szettet is találtam:

- http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/product_info.php/language/en/info/p8515_tuningart-gewindefahrwerk-opel-astra-g.html/

- http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/product_info.php/info/p783_ta-technix-gewindefahrwerk-opel-astra-g.html

Kérdés, hogy szerintetek érdemes-e ilyen árkategóriájú készlettel foglalkozni, illetve mi lehet a különbség a kettő közt. Írtam kérdést mind a .de, mind a http://www.ta-technix.hu oldalra is, de kiváncsi vagyok a ti véleményetekre is :)

Köszi :)

Edited by Tommx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok,

Most vásároltam egy Opel Astra G Cabrio-t, mely bódító hajószerű hintázással vesz minden akadályt, így egyértelmű, hogy a lengéscsillapító csere aktuális, de arra gondoltam, hogy ha már egyszer úgyis erre vetemedek, akkor miért ne legyen állítható futómű. Persze utána néztem, hogy egy igazán jó minőségű annyiba kerülne, mint az autó, így valami belépő szintűben gondolkodtam és így találtam a http://www.tatechnix.de verzióra. Az oldalt böngészve azonban két szettet is találtam:

- http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/product_info.php/language/en/info/p8515_tuningart-gewindefahrwerk-opel-astra-g.html/

- http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/product_info.php/info/p783_ta-technix-gewindefahrwerk-opel-astra-g.html

Kérdés, hogy szerintetek érdemes-e ilyen árkategóriájú készlettel foglalkozni, illetve mi lehet a különbség a kettő közt. Írtam kérdést mind a .de, mind a http://www.ta-technix.hu oldalra is, de kiváncsi vagyok a ti véleményetekre is :)

Köszi :)

Bár nincs tapasztalatom vele, de az adatlapján ott a különbség, mégpedig hogy nem egyforma súlyt bírnak:

Kék rugós:

front load: 1100kg

rear load: 1165kg

Piros rugós:

front load: 1035 kg

rear load: 885 kg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Így van, a kék a Turbóshoz való. Nekem a kisebbik (piros rugós) van és bár sokan szidják az ilyen olcsó kategóriás futóműveket (ezt meg az FK-t is pl.), én mégis azt mondom hogy együtt lehet élni vele. Ez ugyan még csak másfél éve van bent, de eddig semmi bajom nincs vele, ahogy a korábban 3 évig használt FK-val sem volt, csak felelősségteljesen kell közlekedni. Én a kátyúkat pl. folyton kerülgetem, a fekvőrendőrök előtt meg teljesen állóra lassítok és úgy indulok el újra lépésben.

Ja, komfortra ne számíts, az nincs (bár mondjuk az enyém rendesen le is van tekerve), viszont az úttartás klasszisokkal jobb lesz tőle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kobraCode:
Igen, a terhelhetőség különbséget észrevettem, csak azt nem tudtam/tudom, hogy ezáltal keményebb is lesz a rugózás, vagy csak tartósabb a szett.

tgabika76:
Én sem olvastam jókat a belépő szintről, de nem versenyezni fogok vele és csak adnak rá két év garit. Azzal tisztában vagyok, hogy sokkal keményebb lesz a rugózás, de emiatt kell ennyire óvatosan járnod vele, vagy az ültetés miatt? Valamilyen arany középutat kellene találni az utazási komfort és a stabilitás közt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.