- 
                Hozzászólások2.793
- 
                Csatlakozott
- 
                Utolsó látogatás
- 
                Days Won15
Tiu last won the day on Február 15 2020
Tiu had the most liked content!
Tiu névjegye

Elérhetőség
- 
											
												Weboldal URL
												http://
Személyes információ
- 
											
												Neme
												Férfi
- 
											
												Lakhely
												Kaposvár
MOTE klubkártya
- 
											
												Autó(k)
												'95 Astra C14SEdan
- 
											
												Város
												Kaposvár
Tiu's Achievements
Newbie (1/14)
139
Hírnév
- 
	Szia, van 4db ET46-os 1000 éves téli gumival ami nem árképző. Legyen 4e.-Ft a 4db. Ahogy látom, nem is kell messze menned érte. :)
- 
	Ugyanolyan szelep van benne, mint a rövid a gumiabroncsban. Teflonost kell venni, az benzinálló.
- 
	Ahogy látod a szelepek méretéből, kb. 3-3,5mm-t kellene levenni, hogy jó legyen a sűrítési arány. Így a vezérlés is elállítódna és pl. eltűnne középen az olaj járat is, az az érdekes alakú horony, nem lenne elég mély a furat az illesztőhüvelyeknek, a gyertya helyét is érintené, stb.. Szerintem nem éri meg a macera, jó sem lesz és annyiból lehet venni 1,4se hengerfejet.
- 
	Felmegy mert egyforma a blokk, csak a hengerfurat más méretű. Az 1,6 nagyobb égéstere miatt viszont alacsony lesz a sűrítési arány, vagyis a hatékonyság is. Menni fog, de nem lesz egy 1,4se. Ki lehetne számolni, talán még jó alap is lehetne turbós motorhoz ahol kisebb sűrítési arány kell, de a turbóhoz meg sok minden kell még... Itt a két égéstér képe, az 1,6-é annyival mélyebb, amennyivel rövidebbek a szelepek: 104,6 - 101,0
- 
	A vezérműtengely nem ugyanaz, a z16se-n van a szelepházon egy vezérműtengely helyzetérzékelő ugyanott, ahol régen a kadetten a benzinpumpa volt. Tuning vez.tengelynél jobb helyeken írják is, hogy z16se-hez nem jó. A szelepek ugyanazok, az 1,6 8 szelepes motoroké egyforma. Az 1,4-nél azért hosszabbak a szelepek, mert az égéstér annyival alacsonyabb. Hengerfej kell, mert az x16sz-n szögletesek a szívócső bemenő furatai, az se pedig kerek. Persze más a kipufogógáz visszavezetés elve is. Amúgy attól függ mi a cél, ha a fókák megmentése, akkor z16se, ha teljesítmény, akkor c16se. Ha nekem kellene választani, a c16se-t választanám, a 87 vs 100 LE-n kívül a kipufogógáz visszavezetés kihagyása miatt is. A z16se-nél leginkább a környezetvédelmi besorolásra koncentráltak, mert ez a hengerfejben inkább gödör, mint égéstér: https://www.opelforum.hu/gallery/image/12243-wp_20151027_002jpg/ Teljesítményre, ill. a benzin-levegő keverék minél jobb örvénylését inkább az se hengerfej célozza: https://www.opelforum.hu/gallery/image/3143-hengerfej-01/
- 
	Itt volt róla szó: https://www.opelforum.hu/topic/252-általános-műszaki-problémák/?do=findComment&comment=1042050 Ma is van ebay-en (azt nem néztem ez a legolcsóbb-e, de létezik): https://www.ebay.ie/itm/2ARK117-NEW-REPAIR-KIT-with-GENUINE-BEARING-6203-CAP-FOR-BOSCH-ALTERNATOR/253595767736?hash=item3b0b7c53b8:g:blgAAOSwTiVb-ApQ
- 36.168 válasz
- 
	- 1
- 
					
						
					
							  
 
 
- 
	Annyiért meg kell venni. Itt van néhány gondolat, de ha írsz pü-t daykiller-nek, esetleg segít is, mi kell pontosan. https://www.opelforum.hu/topic/129-fűtés-és-klíma/?page=96&tab=comments#comment-649851 Amúgy, amit a klímával kapcsolatban találsz/látsz, minden kell. Homlokfaltól kezdve, hűtő, hőcserélő, kompi, csövek, kábelkötegek, motortartó, szíjfeszítő, (szíjtárcsa, ha másra nem tarcsiba), olajteknő (ha nem olyan), fűtéscsap, a középkonzolig. (a teljesség igénye nélkül) Ja, és sok sok türelem.
- 
	Az annak néz ki, amit először írtál. A főtengely érzékelő záródugója (valami gyári beállításhoz kellhetett, de aztán odakerült a z18xe-ben az érzékelő is). Azért az érdekes, hogy menet közben elmegy az olaj és megálláskor ez a réz hüvely előkerül. Jártam úgy az 500km-es felújított motorral, hogy kinyomta az olajpumpánál a szimmeringet és elfolyt az olaj, de amikor elfogyott az olaj, akkor megszólaltak a tőkék (lámpa is világított) és azonnal megálltam. Azóta 50e km van a motorban és semmi baja nem lett. Nekem szerencsém volt, de ahhoz kell menni olajnyomás nélkül valamennyit, hogy beálljon a motor.
- 
	Páran csináltunk.
- 36.168 válasz
 
- 
	Inkább az érdekes, hogy érezni-e valamilyen változást menet közben.
- 
	Csergő-ben próbáltad? Elvileg minden gyári cuccot be tudnak szerezni és szervízük is van. Utólagos extra sajnos 2-3-szoros bekerülési költség utólag. pl. Kastrába szerettem volna töltőt és telefontartót utólag, ami új autónál 35e plusz lett volna. Ehhez képest az opelszervíz 75e-s ajánlatot adott utólag beszerelve. Azt már nem is mondom, hogy először azt mondták nem lehet, és amikor megkerestem neten a leírást, alkatrész számot, beszerelési útmutatót, utána adták ezt az árat.
- 
	Majd fogyi változásról azért írj tapasztalatot a daewoo injektorral, mert van nekem x14xe amibe betettem a c14se ECU-t, és igazán még most sem tetszik a fogyasztása. Lehet injektor csere is lesz. SE-be pedig elvileg jobb a 8 szelepes injektor, mert a 16V-s két felé "spriccel".
- 
	Fogyasztás nem igazán változik (bár az E10 miatt lehet, hogy nőni fog), de kicsit jobb lesz a gázreakció.
- 
	Nem az én ötletem, Te írtad: " Ha felfúrtad 1.8-ra akkor meg világbéke. "
 
			
				 
         
                 
	 
	 
	 
	 
					
						 
								
							 
								
							 
								
							 
								
							 
								
							 
								
							 
								
							 
								
							 
								
							 
								
							 
								
							 
								
							 
								
							 
								
							