Jump to content

zotya975

MOTE klubtag
  • Hozzászólások

    28.208
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    206

zotya975 last won the day on November 18

zotya975 had the most liked content!

Hírnév

1.383 Lelkes-segítőkész

5 követő

zotya975 névjegye

  • Felhasználói rang
    Rinyálós zotya, Fejben szerelő.
  • Születésnap 1975-04-16

Város, Autók

  • Autó(k)
    Opel astra f caraván c14nz
  • Város
    Győr

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Győr
  • Érdeklődés
    számitógép, internet, Opel

Legutóbbi látogatók

20.286 profile views
  1. Általános műszaki problémák

    Ha a hengeren kívül van szikra, az még nem jelenti azt hogy bent nyomás alatt is leadja. Illetve hogy jó időben. Lazítsd fel a gyujtáselosztó alatti Y csavarját, jelöld össze karcolással, alkoholos filccel a gyujtáselosztó alu házát és a hengerfejet, és próbáld meg eltekerni a gyujtást egyik, majd a másik irányba. Max fél-egy centiről van szó. Megpróbálhatjátok a gázpedált teljesen lenyomva is indítani.
  2. Elektromos

    Tönkrement, aztán pont itt volt Krajcso valamiért és ő adta ezeket a bizbaszokat. 1: Passz, klímás gombot még nem láttam közelről. 2. Elméletileg a kesztyűtartó helyéről-lábtérből hozzá lehet férni de csak akkor ha tudod hogy néz ki pontosan és mit kell csinálni. Amúgy egyszerűbb kivenni a kardánboxot, és úgy cserélni. Két csavar oldalt a lábtérnél, kettő a váltó szoknya mögötti dobozka alatt, egy a kézifékszoknya előtt, kettő a hátsó hamutartó alatt. A kézifék szoknyát hátul kétoldalt megcsippented, felhúzod majd kijön elöl is. De talán ezt meg sem kell csinálni, ha kitekerted az összes csavart hátra lehet annyira húzni hogy hozzáférj hátulról a szivar gyujtóhóz, oldalán az izzóhoz. Azt a fekete biszbaszt kell levenni, benne az izzó: Ja tükörrel-lámpával meg tudod keresni a lábtérből megpróbálhatod onnan cserélni.
  3. Elektromos

    Nekem most termiszter van benne, kábé 100 forint darabja és kettőt kellett párhuzamosan kötni. ( Krajcso tudja pontosan milyen) Az index alatt engedtem ki a lökösbe, télen hosszabb állás közben átmelegszik és csal, de ha elindulok újból jól mutat.
  4. Gumi, felni kérdések

    Biztos hogy van olyan gumis aki ránéz, de ilyenkor sorok állnak a műhelynél, a főnök meg a nyakukban liheg hogy minél több kuncsaft férjen bele, nem nagyon van idejük nézegetni bármit is. A szakszerű tárolásról meg annyit, hogy gyakran ugyanazzal a kaviccsal kapja vissza tavasszal a gumit az ügyfél ami még az ősszel beleszorult, nem nézegetik-szedegetik ki őket, mert erre se idő se hely se ember. Mondjuk az tény hogy erőszakosan át akarják pakolni a kereket is, és ha megmondom nekik hogy nem, akkor nem értik hogy miért. Nekem meg nincs kedvem magyarázni hogy meg akarom nézni a betét-pofa vastagságát, kiönteni a dobból a fékport..stb.
  5. Motor

    Ha jól nézem a 4. henger gyertya mellett van valami, talán nincs rendesen meghúzva és kicsit kifúj, közvetlenül az égéstérbe van betekerve ott nincs se víz se olajjárat.
  6. Fék, futómű, kormánymű

    Nagyobb a GSI rásegítő? Azt hittem csak elöl van nagy hűtőt tárcsa ,hátul tárcsa, a GSI-n, esetleg a főfék 22-es de másban nincs különbség.
  7. Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Hát ha elfogadjuk a szelepfedélen található Ecotec feliratot akkor az.
  8. Elektromos

    Ha egyik fokozatban sem megy, kiveszed a pollenszűrőt adsz neki direkt 12Voltot, ha kell ehhez kiveszed az előtét ellenállást, és a polaritásra ügyelj( barna a test) , ha nem indul a motor akkor csere, ha így jó akkor kontakt hiba valahol, hibás bizti vagy kapcsoló.
  9. Gumi, felni kérdések

    Keress másik szerelőt, a nagyon eltérő ET számú felni árt-hat ( talán egyszer majd nem 300 ezernél hanem 250-nél mehet tönkre csapágy-egyebek) ha a felni maradt és a gumi más max az óra csal. Mi volt rajta alapból?
  10. Általános műszaki problémák

    Abban igaza van a szerelőnek hogy leggyakrabban a trafó-modul a hibás ha a Hall jeladó lenne akkor benzin sem lenne ugye nincs forgásjel. Ilyenkor a végén ha amúgy nem jövünk rá a hiba okára)már csak azt tudom csinálni ha megkeres valaki ( és elérhető közelségben van) hogy egymás mellé állítom a két autót és pakolom át az alkatrészeket. Aztán amikor megjavul az volt a rossz. De ugye írtam hogy lehet csati hiba is ami rejtett és szivatós. Amikor nekem haldoklott a modul eltekert gyujtáselosztóval alapjárat nélkül Győrből Komáromig mentem mert ott volt legközelebb c14nz ( már aki hajlandó az alkarész kiszerelős mókára mert ugye nem mindenki) és a tescó parkolóban játszottuk el a csereberét. Kiderült hogy a modul a hibás, hazajöttem 4 ezerért vettem bontóban. Igazából a szerelők is a cserélgetést játszák el, vagy van alapból plusz alkatrészük vagy áll náluk az udvarban egy másik ilyen autó és abból szedik ki próbálgatni. Vagy ha megtehetik a kuncsaftal akkor kicserélnek mindent ami szóbajöhet, és megmondják hogy a trafó volt a hibás de a modul is "rosszalkodott", idős nyugdíjas bácsik boldogan becopják és még hálásak is hogy a szerelő "előre szólt" hogy más is rosszalkodik, milyen rendes ember már na.....mégiscsak jobb így mint az út szélén lerohadva a szerelőnek meg lesz egy tartalék gyári modulja. Mondjuk anyagilag lehet jobban jártak így mint a trélerezéssel, nézőpont kérdése.
  11. Elektromos

    A kefetartó szinte mindíg törik, mert olyan erős a rugó, hogy szétszedéskor az eltöri. Csak simán le kell húzni a két csavarról.
  12. Elektromos

    Milyen évjáratod van? Nem olyan sokban szokott benne lenni ez a csati alapból.
  13. Általános műszaki problémák

    A pumpát kellene kapcsolnia, ha nyomja be az üzemanyagot és nem égeti el oda a katalizátor. Ha a benzint nem adja és van szikra az nem gond.
  14. Általános műszaki problémák

    Trafó: A testzárlat vizsgálatnál a fém részhez kell mérni, csak először rossz helyre húztam a vonalat, az értékek csak kábé értékek. A modul kiméréséhez nem tudok hozzászólni.
  15. Általános műszaki problémák

    Próbáld meg a motorvezérlőig, testpontig, tápig megnézni a kábeleket-csatikat nincs-e valahol szakadás kontakthiba.http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/1200.jpg Elsősorban a gyujtás oldal érdekes hiszen szikra nincs. K20: gyujtásmodul, L1: gyujtótekercs, Y10: Hall-jeladó, az oktánszámdugót is megnézheted ami X15 a rajzon. Próbalámpával vagy multiméterrel kisípoltatod a színek alapján hogy az adott érzékelő lehúzott csatijától eljut-e a jel ameddig kell, motorvezérlő lábáig, testig, tápig. Illetve táp esetén az eljut-e a jeladóig, trafóig stb. Egyszer volt egy olyan hibám egy kék 5 ajtóson, hogy a trafó alatti gyujtásmodul 4-pines csatijából az egyik pin nem volt rendesen a helyén és amikor rádugtuk a modulra visszatolta a tüske a pint. Aztán hol volt érintkezés hol nem. Amikor lehúztuk visszacsúszott a helyére, belenéztél: semmit nem láttál ami erre utalt volna.
×