Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

T Andrew933!

"... Vélemény ..."

Aktuális GM Olajköcetelményt (dexos2) teljesítő és Mo-on kapható motorolajok:

Mobil 1 ESP 0W-40 olajwebshop.hu
Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajdokk.hu

Castrol Edge Titanium Fst 0W-40 castrolmintabolt.hu
Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 olajshop.hu

Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 olajshop.hu

Castrol Edge Titanium Fst 5W-30 C3 castrolmintabolt.hu

Castrol Edge Titanium Fst Turbo Diesel 5W-40 the-filtershop.com
Castrol Magnatec 5W-40 C3 olaj24.hu
Total Quartz Ineo Mc3 5W-30 totalolaj.hu

Elf Evolution Full-Tech Msx 5W-30 bardiauto.hu

Elf Evolution Full-Tech Lsx 5W-40 bardiauto.hu
Eni i-Sint Ms 5W-30 olajshop.hu
Shell Helix Ultra AG 5W-30 shellshop.hu
Statoil LazerWay G 5W-30 webautoshop.hu
Mol Dynamic Gold 5W-30 kenoanyagfutar.hu
Motul Specific dexos2 5W-30 motul-bolt.hu
Omv Bixxol special C3 5W-30 premiumolaj.hu
Q8 Formula Special G Long Life 5W-30 formula3000.hu
Eneos Premium Hyper 5W-40 szilkerauto.hu

Eneos Premium Hyper 5W-30 szilkerauto.hu

Gulf Formula Gmd 5W-30 gulf.hu

Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30 olajborze.hu

Comma Syner-Z 5W-30 gepex.hu

Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 kicsikocsiautosbolt.hu

Genuine GM Motor Oil dexos2 5W-30 autoteka2000.hu

Valvoline SynPower Xtreme Mst C3 5W-30 sgconsult.hu

Valvoline SynPower Xtreme Mst C3 5W-40 sgconsult.hu

Mannol O.e.m. Opel 5W.30 the-filtershop.com

Megol Motorenoel Efficiency 5W-30 goldolaj.hu

Ravenol Longlife LSG SAE 5W-30 sct-hungary.hu
Rowe Hightec Synt Rs 5W-30 Hc-Fe west-autoteka.hu

Midland Axxept 5W-30 midland.hu

Vat Oil SynGold 5W-30 olaj24.hu

Link to comment
Megosztás:

T Andrew933!

"... Vélemény ..."

Aktuális GM Olajköcetelményt (dexos2) teljesítő és Mo-on kapható motorolajok:

Helló!

OFF

2009-es 2.0 CDTI Ecoflex Insigniához milyen motorolaj szükséges, lehetséges pontosan a dexos 2-n túl? Esetleg tudnál segíteni a vezérléscsere során szükséges, azzal együtt cserélni illendő cikkszámokkal, alkatrészekkel?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

T Andrew933!

"... Vélemény ..."

Aktuális GM Olajköcetelményt (dexos2) teljesítő és Mo-on kapható motorolajok:

Mobil 1 ESP 0W-40 olajwebshop.hu

Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajdokk.hu

Castrol Edge Titanium Fst 0W-40 castrolmintabolt.hu

Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 olajshop.hu

Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 olajshop.hu

Castrol Edge Titanium Fst 5W-30 C3 castrolmintabolt.hu

Castrol Edge Titanium Fst Turbo Diesel 5W-40 the-filtershop.com

Castrol Magnatec 5W-40 C3 olaj24.hu

Total Quartz Ineo Mc3 5W-30 totalolaj.hu

Elf Evolution Full-Tech Msx 5W-30 bardiauto.hu

Elf Evolution Full-Tech Lsx 5W-40 bardiauto.hu

Eni i-Sint Ms 5W-30 olajshop.hu

Shell Helix Ultra AG 5W-30 shellshop.hu

Statoil LazerWay G 5W-30 webautoshop.hu

Mol Dynamic Gold 5W-30 kenoanyagfutar.hu

Motul Specific dexos2 5W-30 motul-bolt.hu

Omv Bixxol special C3 5W-30 premiumolaj.hu

Q8 Formula Special G Long Life 5W-30 formula3000.hu

Eneos Premium Hyper 5W-40 szilkerauto.hu

Eneos Premium Hyper 5W-30 szilkerauto.hu

Gulf Formula Gmd 5W-30 gulf.hu

Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30 olajborze.hu

Comma Syner-Z 5W-30 gepex.hu

Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 kicsikocsiautosbolt.hu

Genuine GM Motor Oil dexos2 5W-30 autoteka2000.hu

Valvoline SynPower Xtreme Mst C3 5W-30 sgconsult.hu

Valvoline SynPower Xtreme Mst C3 5W-40 sgconsult.hu

Mannol O.e.m. Opel 5W.30 the-filtershop.com

Megol Motorenoel Efficiency 5W-30 goldolaj.hu

Ravenol Longlife LSG SAE 5W-30 sct-hungary.hu

Rowe Hightec Synt Rs 5W-30 Hc-Fe west-autoteka.hu

Midland Axxept 5W-30 midland.hu

Vat Oil SynGold 5W-30 olaj24.hu

Üdv, újra M...!

A két 0W-40-es közül melyik a jobb?

Link to comment
Megosztás:

T sasa58!

"... melyik jobb ..."

Amelyiket lehet majd kapni jövőre is.

Tehát a Mobil.

Azért a kifutó olajok szerintem még egy két évig kaphatóak, a gyártás befejezése után...

Ezt a Mobil ESP 0W40-et egyébként én most sem találtam meg itthon sehol, csak literesben.

New Life van, de az meg nem dexos2.

Hogy is van ez?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egyértelmű... de nekem az a tapasztalatom, hogy amikor olajat cseréltem, (Castrol volt benne), 10e km után a friss olajjal sokkal csendesebb lett. A mostani olajjal nem hallok annyi változást olajcsere után! Szép finom jár a motor. Mondtam a kollégámnak, akinek egy francia típusa van, és megjegyezte, hogy az utolsó olajcserét már nem Castrol-al csinálta Ő sem! Most OMV BIXXOL special C3 SAE 5W-30-as olajat szeretném ki próbálni! :)

Link to comment
Megosztás:

Egyértelmű... de nekem az a tapasztalatom, hogy amikor olajat cseréltem, (Castrol volt benne), 10e km után a friss olajjal sokkal csendesebb lett. A mostani olajjal nem hallok annyi változást olajcsere után! Szép finom jár a motor. Mondtam a kollégámnak, akinek egy francia típusa van, és megjegyezte, hogy az utolsó olajcserét már nem Castrol-al csinálta Ő sem! Most OMV BIXXOL special C3 SAE 5W-30-as olajat szeretném ki próbálni! :)

Castrol és Castrol között is van különbség!

Ez a "csendesség-zajosság" meg szerintem sok esetben placebo hatás...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egyértelmű... de nekem az a tapasztalatom, hogy amikor olajat cseréltem, (Castrol volt benne), 10e km után a friss olajjal sokkal csendesebb lett. A mostani olajjal nem hallok annyi változást olajcsere után! Szép finom jár a motor. Mondtam a kollégámnak, akinek egy francia típusa van, és megjegyezte, hogy az utolsó olajcserét már nem Castrol-al csinálta Ő sem! Most OMV BIXXOL special C3 SAE 5W-30-as olajat szeretném ki próbálni! :)

Friss olajjal mindig jobb, mivel új. Sokkal inkább előjönnek a hangok, amikor már van 5-6 ezer km az olajban. Én ezt tapasztalom. Illetve ekkor mégjobban eszi az olajat.

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

olajas témához észrevétel:

-X14XE-s motorom van

-többek tanácsára ment bele 0W40-es olaj (Castrol Edge Titanium FST)

-nálam örökre ez az olaj fog maradni

-4 dl-t töltöttem bele féltávnál (lehet, hogy felesleges volt), most a nívó alsó 1/3-ig van olaj és 2300 km van még a 15000 km-es periódusból

-a kocsinál 13000-14000 között fogok valahol olajat cserélni, nem várom ki a 15000 km-t

-nagyszerű hangja van a blokknak, bár ezt már többen megjegyezték és dicsérték, de én is tudom, hogy odafigyelő és gondos volt az előző gazdája

-az autóban most lesz 150000 km

-az autót vegyesen használom, egy olajcsere periódus kb harmada az autópálya, országút, város

Üdv,

Balu

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

olajas témához észrevétel:

-X14XE-s motorom van

-többek tanácsára ment bele 0W40-es olaj (Castrol Edge Titanium FST)

-nálam örökre ez az olaj fog maradni

-4 dl-t töltöttem bele féltávnál (lehet, hogy felesleges volt), most a nívó alsó 1/3-ig van olaj és 2300 km van még a 15000 km-es periódusból

-a kocsinál 13000-14000 között fogok valahol olajat cserélni, nem várom ki a 15000 km-t

-nagyszerű hangja van a blokknak, bár ezt már többen megjegyezték és dicsérték, de én is tudom, hogy odafigyelő és gondos volt az előző gazdája

-az autóban most lesz 150000 km

-az autót vegyesen használom, egy olajcsere periódus kb harmada az autópálya, országút, város

Üdv,

Balu

Miért nem töltöd föl, hogy max jelzésen legyen? Nem maradt már belőle? Ha 1/3ig van, akkor hiányzik belőle jó 6dl (min-max között 1L a különbség), egy olyan motorban, ahol a teljes olajtöltet kb 3-3,5 liter (nekem 3 megy a Z14XE-be, holott 3.5-nek kéne) ez elég sok arányaiban nézve.

Ha már ilyen sok km van az olajban valamennyire biztos higult a benzintől, egy hosszabb pályázás után ha túl sok benzin tűnik el az olajból, akkor lehet, hogy minimum alá megy a szint, ami nem túl egészséges.

Link to comment
Megosztás:

Miért nem töltöd föl, hogy max jelzésen legyen? Nem maradt már belőle? Ha 1/3ig van, akkor hiányzik belőle jó 6dl (min-max között 1L a különbség), egy olyan motorban, ahol a teljes olajtöltet kb 3-3,5 liter (nekem 3 megy a Z14XE-be, holott 3.5-nek kéne) ez elég sok arányaiban nézve.

Ha már ilyen sok km van az olajban valamennyire biztos higult a benzintől, egy hosszabb pályázás után ha túl sok benzin tűnik el az olajból, akkor lehet, hogy minimum alá megy a szint, ami nem túl egészséges.

Szia,

azért, mert nagyjából laikus vagyok és nem szeretném túltölteni. 3,6 L ment bele, mikor cserélték. Ha jól tudom, akkor a minimumszint elérésekor kigyullad az olajlámpa. Sajnos nincs literes tartalékolajam, a cserekor maradt 4 dl-t már beletöltöttem a periódus felénél.

Üdv,

Balu

Link to comment
Megosztás:

Szia,

azért, mert nagyjából laikus vagyok és nem szeretném túltölteni. 3,6 L ment bele, mikor cserélték. Ha jól tudom, akkor a minimumszint elérésekor kigyullad az olajlámpa. Sajnos nincs literes tartalékolajam, a cserekor maradt 4 dl-t már beletöltöttem a periódus felénél.

Üdv,

Balu

helló.

Bocsánat hogy közbeugatok, de az olajlámpa nem villan ki, csak akkor ha már "porzik" a tartály állítólag. Abból veszed észre, ha a hidrotökék szépen elkezdenek kopogni mert nincs kenés. Láttam már olyat hogy elkezdett kerepelni a hidrotőke, a nivo pálcán egy deka olaj nem mutatkozott már, minimum szint alatt se, úgy ahogy mondom, töké száraz maradt. Szóval én is azt mondom, jobb szinten tartani azt az olajat, meghálálja a szekér :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

helló.

Bocsánat hogy közbeugatok, de az olajlámpa nem villan ki, csak akkor ha már "porzik" a tartály állítólag. Abból veszed észre, ha a hidrotökék szépen elkezdenek kopogni mert nincs kenés. Láttam már olyat hogy elkezdett kerepelni a hidrotőke, a nivo pálcán egy deka olaj nem mutatkozott már, minimum szint alatt se, úgy ahogy mondom, töké száraz maradt. Szóval én is azt mondom, jobb szinten tartani azt az olajat, meghálálja a szekér :)

New information for me :). Szerzek egy literes olajat és töltök bele. A nagyobb félelmem inkább az, hogy miképp töltsek után úgy, hogy ne legyen sok benne?

Link to comment
Megosztás:

Total quartz ineo mc3 5w40-et próbálta már valaki? 5 liter 8900 Ft.

dexos2 engedélye is megvan: http://www.olejacek.cz/226-total-quartz-ineo-mc3-5w-40-5l-3425901026268.html

Tudom létezik jobb olaj is, pl Mobil1 Esp 0W40, vagy a Castrol Titanium Fst 0W40, de azok +5000 Ft -ra jönnek ki 5 liter esetén. Nálam alig jut el az autó 10 ezer km-ig, jellemzően kicsivel előbb cserélem, mivel csipegeti az olajat, kb 1,6 dl/1000 km.

Link to comment
Megosztás:

T. Fórumtársak!

Lassan elérkezett az idő a vezérműlánc cseréhez, de a napokban további kellemetlenséget tapasztaltam a "drágámmal" (Z14XEP) kapcsolatban.

Mostmár laikus füllel is hallható a lánc mozgása - főleg melegen, de egyre gyakoribb reggelente a hidrotőkék kerepelése, ami már nagyon aggasztó mértékű. Pontosan nem határozható meg, hogy mikor jön elő, nem feltétlenül csak indítás után közvetlenül, van hogy random. Jellemzően csak akkor, amig nem mozdul meg a vízhőfok mutató, de a melegedési szakaszban véletlenszerüen van, ill néha nincs.

GM dexos2 van benne, gyakorlatilag fogyás nem tapasztalható, olajszint hajszállal feljebb mint a közepe.

Mintha nem kapnának kenést a hidrotőkék.... :omg:

Mit tanácsoltok (remélem nem teljes motorgenerál, vagy motorcsere)...

A lánc megnyúlásának lehet köze hozzá???

Módosítva : flali
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

olajas témához észrevétel:

-X14XE-s motorom van

-többek tanácsára ment bele 0W40-es olaj (Castrol Edge Titanium FST)

-nálam örökre ez az olaj fog maradni

-4 dl-t töltöttem bele féltávnál (lehet, hogy felesleges volt), most a nívó alsó 1/3-ig van olaj és 2300 km van még a 15000 km-es periódusból

-a kocsinál 13000-14000 között fogok valahol olajat cserélni, nem várom ki a 15000 km-t

-nagyszerű hangja van a blokknak, bár ezt már többen megjegyezték és dicsérték, de én is tudom, hogy odafigyelő és gondos volt az előző gazdája

-az autóban most lesz 150000 km

-az autót vegyesen használom, egy olajcsere periódus kb harmada az autópálya, országút, város

Üdv,

Balu

Én is ezt az olajat használom, és szintén elégedett vagyok vele.

Nekem már másodszorra ment bele, 500km-el ezelőtt.

Használati szokástól függően én javasolnám inkább a 10E km-es csereperiódust.

Én most kb 9E-nél cseréltem.

Én kb fele-fele arányban használom városban, és hosszú távon, országúton, ritkán autópálya.

De inkább 60-40% a város javára.

Szerintem is tartsd a max szinten az olajat, ha lehet.

Már két csere óta én cserélem. és 3,5L megy bele a max. jelzésig.

Én úgy szoktam számolni, bár lehet az osztás nem lineáris, hogy egy csík 2 dl olaj.

Ez általában bejön.

Nekem 2 csík fogy el 1000 km alatt, így mindig 4 dl-t töltök rá.

Én általában mivel "szereti az olajat" veszek plusz egy 4 literes kannával (úgy olcsóbban kijön), és abból töltögetek.

Olajcserénél meg (mivel 1 éven belül van felbontás után) rátöltöm a maradékot, meg az új olajat. (mantec?)

Egyéb észrevétel.

Champion szűrőt tettem bele, ezzel kicsit később alszik el az olajnyomás lámpa, mint a Hengst-el...

Nekem ez már zavaró. Az olaj nem változott, ugyanaz minat azelőtt, kizárásos alapon a szűrő lehet.

Ezek alapján nem javaslom a Championt, jobb lett volna maradok a Hengst-nél :(

Link to comment
Megosztás:

Én is ezt az olajat használom, és szintén elégedett vagyok vele.

Nekem már másodszorra ment bele, 500km-el ezelőtt.

Használati szokástól függően én javasolnám inkább a 10E km-es csereperiódust.

Én most kb 9E-nél cseréltem.

Én kb fele-fele arányban használom városban, és hosszú távon, országúton, ritkán autópálya.

De inkább 60-40% a város javára.

Szerintem is tartsd a max szinten az olajat, ha lehet.

Már két csere óta én cserélem. és 3,5L megy bele a max. jelzésig.

Én úgy szoktam számolni, bár lehet az osztás nem lineáris, hogy egy csík 2 dl olaj.

Ez általában bejön.

Nekem 2 csík fogy el 1000 km alatt, így mindig 4 dl-t töltök rá.

Én általában mivel "szereti az olajat" veszek plusz egy 4 literes kannával (úgy olcsóbban kijön), és abból töltögetek.

Olajcserénél meg (mivel 1 éven belül van felbontás után) rátöltöm a maradékot, meg az új olajat. (mantec?)

Egyéb észrevétel.

Champion szűrőt tettem bele, ezzel kicsit később alszik el az olajnyomás lámpa, mint a Hengst-el...

Nekem ez már zavaró. Az olaj nem változott, ugyanaz minat azelőtt, kizárásos alapon a szűrő lehet.

Ezek alapján nem javaslom a Championt, jobb lett volna maradok a Hengst-nél :(

Annyian írjátok a Z14XE-kbe a 0W-40-et vagy 5W-40 vagy 5W-30-at, hogy lehet hogy legközelebb én is kipróbálom. Felbátorítottatok.

Valahol olvastam, hogy 2004 előttiekbe csak is 10W-40-et érdemes használni, de látom hogy gyakorlatban ez máshogy van.

Nekem 2002-es és én mióta megvan 7 éve az elején OMW Bixxol és mostanában már Castrol Magnatec 10W-40-et raktam bele eddig (10000km cserével).

Semmi olajfogyasztása nincs így, de ezt sokszor olvastam itt, hogy az olajfogyasztás teljesen egészséges dolog.

Megnézem még kíváncsiságból, hogy szervízkönyvében régen mit raktak bele.

145000 km-nél járok most vele.

Akkor most végül is ki mit használ/ajánl nekem következő olajcserére?

Módosítva : bonat
Link to comment
Megosztás:

Én is ezt az olajat használom, és szintén elégedett vagyok vele.

Nekem már másodszorra ment bele, 500km-el ezelőtt.

Használati szokástól függően én javasolnám inkább a 10E km-es csereperiódust.

Én most kb 9E-nél cseréltem.

Én kb fele-fele arányban használom városban, és hosszú távon, országúton, ritkán autópálya.

De inkább 60-40% a város javára.

Szerintem is tartsd a max szinten az olajat, ha lehet.

Már két csere óta én cserélem. és 3,5L megy bele a max. jelzésig.

Én úgy szoktam számolni, bár lehet az osztás nem lineáris, hogy egy csík 2 dl olaj.

Ez általában bejön.

Nekem 2 csík fogy el 1000 km alatt, így mindig 4 dl-t töltök rá.

Én általában mivel "szereti az olajat" veszek plusz egy 4 literes kannával (úgy olcsóbban kijön), és abból töltögetek.

Olajcserénél meg (mivel 1 éven belül van felbontás után) rátöltöm a maradékot, meg az új olajat. (mantec?)

Egyéb észrevétel.

Champion szűrőt tettem bele, ezzel kicsit később alszik el az olajnyomás lámpa, mint a Hengst-el...

Nekem ez már zavaró. Az olaj nem változott, ugyanaz minat azelőtt, kizárásos alapon a szűrő lehet.

Ezek alapján nem javaslom a Championt, jobb lett volna maradok a Hengst-nél :(

Köszi az infókat! Nekem az olajszűrőm gyári, ahogy a benzin- és levegő szűrő is, én ezeket is cserélem az olajcserével.

Link to comment
Megosztás:

Annyian írjátok a Z14XE-kbe a 0W-40-et vagy 5W-40 vagy 5W-30-at, hogy lehet hogy legközelebb én is kipróbálom. Felbátorítottatok.

Valahol olvastam, hogy 2004 előttiekbe csak is 10W-40-et érdemes használni, de látom hogy gyakorlatban ez máshogy van.

Nekem 2002-es és én mióta megvan 7 éve az elején OMW Bixxol és mostanában már Castrol Magnatec 10W-40-et raktam bele eddig (10000km cserével).

Semmi olajfogyasztása nincs így, de ezt sokszor olvastam itt, hogy az olajfogyasztás teljesen egészséges dolog.

Megnézem még kíváncsiságból, hogy szervízkönyvében régen mit raktak bele.

145000 km-nél járok most vele.

Akkor most végül is ki mit használ/ajánl nekem következő olajcserére?

Hol olvastál ilyet?

Z motorkód esetében a 10w-t nem nagyon kellene használni, sajnos a márkaszervizek ezt erőltették és a régi Opel-es fejekben is ez maradt meg (mivel pl én is azt használtam az előző 8 szelepes F Astra-ba). Ha jól tudom, a Z motoroknak a gyári feltöltése is 5w30-volt...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hol olvastál ilyet?

Z motorkód esetében a 10w-t nem nagyon kellene használni, sajnos a márkaszervizek ezt erőltették és a régi Opel-es fejekben is ez maradt meg (mivel pl én is azt használtam az előző 8 szelepes F Astra-ba). Ha jól tudom, a Z motoroknak a gyári feltöltése is 5w30-volt...

Azt már nem tudom, de erősen bennem ragadt.. :D

Szóval összegyűjtöttem az utóbbi példákat, amik közül akkor én is választanék majd.

Castrol Edge Titanium FST 0W-30

Castrol Edge Titanium FST 0W-40

Castrol Edge Titanium FST 5W-40

Link to comment
Megosztás:

T. Fórumtársak!

Lassan elérkezett az idő a vezérműlánc cseréhez, de a napokban további kellemetlenséget tapasztaltam a "drágámmal" (Z14XEP) kapcsolatban.

Mostmár laikus füllel is hallható a lánc mozgása - főleg melegen, de egyre gyakoribb reggelente a hidrotőkék kerepelése, ami már nagyon aggasztó mértékű. Pontosan nem határozható meg, hogy mikor jön elő, nem feltétlenül csak indítás után közvetlenül, van hogy random. Jellemzően csak akkor, amig nem mozdul meg a vízhőfok mutató, de a melegedési szakaszban véletlenszerüen van, ill néha nincs.

GM dexos2 van benne, gyakorlatilag fogyás nem tapasztalható, olajszint hajszállal feljebb mint a közepe.

Mintha nem kapnának kenést a hidrotőkék.... [:omg:]

Mit tanácsoltok (remélem nem teljes motorgenerál, vagy motorcsere)...

A lánc megnyúlásának lehet köze hozzá???

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.