Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

A napom alakuláshoz munkaidőm kiszámithatlansága miatt nem tudom tömegközlekedéssel megoldani. Hidegben a kerékpár robogó nem megoldható mert könnyen erősen megbetegszem (és ugye a táppénzhez képest az elfogyasztott üzemanyag elenyésző). Tehát sajnos a napom alakulása a tömegközlekedés pécséksága miatt marad az autó. Hibridet venni sajnos nem tudok mert iszonyatosan drága. Nem értem a kollégáim sincsenek eleresztve anyagilag mégis diesel-el járnak. A városi rövidtávok elhiszem hogy dieselnek sem az álma. 1es swift az opelhoz képest nagyon igénytelen vissza meg azért nem fejlődnék :D A gond az hogy ez a 13 as csapdája. A Kocsival tudom kizárólag megoldani a napom alakulását ami irreálisan sokat fogyaszt, a fizu kevés amit a benzinköltség nagyon megterhel igy aztán nem igazán tudok lépni csak helybetopi.

Pedig ha az anyagi oldalát nézzük, szerintem is a Swift lenne a legjobb megoldás. A párom fiának 16-szelepes 1.3-asa van, hihetetlenül jól fogyaszt, városban épp csak 6 litert, országúton 5 alá simán lemegy. Hogy igénytelen lenne? Szerviz szempontjából mindenképp, csak kopó alkatrészt kell cserélni. Én inkább az egyszerű kifejezést tartom helyénvalónak.

Választék is van bőven, és nincs ára. Ki lehet könnyen fogni olcsón jót.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is a városi benzines 6 liter 1 tonnás kocsival kamu ez tuti. A 8-at el tudom képzelni. De nekem 11-12!!!!, és ez verdesi a fejembe a biztositékot. Ez ellen kéne tenni végre valamit!! Ezért akarok D-t mert azokkal van tapasztalat. A cégesek mind diesel de eszméletlenül jól fogyasztanak vársoban. Mondhatnám hogy a VW caddy 2.0 simán hozza a 8 litert Ducato 2.2 D is megrakva rövidtávokon városban nem haladja meg a 10 et, és az nem 1 tonna hanem rakománnyal jólval 2 felett van. Tehát a diesel nálam bizonyitott. Nem tud megijeszteni a szervizelésük sem .Mert ahogy mi a kocsikat használjuk az nem átlagos hanem kemény eléggé, és egyiknek sem kellet a motorjához hozzányúlni. Tehát nálam ha másik autó csak diesel!!!!!! Csak nem 200 ezer feletti km el.

Nekem 1.4 Twinport van, és 6-6.5 L a fogyasztásom!

Sz@rrá mértem a fogyasztást, mert mostanra állítottam be a fed,számítógépet amit beszereltem.Ez város!Nem belvárosi, hanem IV.kerület.

Link to comment
Megosztás:

"

Hogy igénytelen lenne? Szerviz szempontjából mindenképp, csak kopó alkatrészt kell cserélni. Én inkább az egyszerű kifejezést tartom helyénvalónak.

Választék is van bőven, és nincs ára. Ki lehet könnyen fogni olcsón jót.

Ha az 1es swift alatt a "kocka formájút" érted hát az igenis igénytelen! Azokban a legtöbben sem abs sem szervó klímát még álmodni sem lehet. Most egy klimás ABSes elektromos ablakemelős autóban ülök aminek az ég világon semmi gondja nem is volt meg most sincsen a hatalmas fogyasztásán kivűl. A gömbölyű swift az más téma, de azok meg ami már az emlitett szereltségű kevesebb kilométeres darabok horror mondhatni hogy bőven G ár felett mozognak még 7-8 évesen is.

Link to comment
Megosztás:

"

Ha az 1es swift alatt a "kocka formájút" érted hát az igenis igénytelen! Azokban a legtöbben sem abs sem szervó klímát még álmodni sem lehet. Most egy klimás ABSes elektromos ablakemelős autóban ülök aminek az ég világon semmi gondja nem is volt meg most sincsen a hatalmas fogyasztásán kivűl. A gömbölyű swift az más téma, de azok meg ami már az emlitett szereltségű kevesebb kilométeres darabok horror mondhatni hogy bőven G ár felett mozognak még 7-8 évesen is.

De van belőle klímás, sőt még összkerekes is létezik, igaz azt többnyire Subarunak hívják, de ugyan az mint a Suzuki.

Link to comment
Megosztás:

"

Ha az 1es swift alatt a "kocka formájút" érted hát az igenis igénytelen! Azokban a legtöbben sem abs sem szervó klímát még álmodni sem lehet. Most egy klimás ABSes elektromos ablakemelős autóban ülök aminek az ég világon semmi gondja nem is volt meg most sincsen a hatalmas fogyasztásán kivűl. A gömbölyű swift az más téma, de azok meg ami már az emlitett szereltségű kevesebb kilométeres darabok horror mondhatni hogy bőven G ár felett mozognak még 7-8 évesen is.

Nagyon nehéz Neked (jó) tanácsot adni... Ha nekem ilyen régóta ilyen magas fogyasztású lenne az autóm, mint ahogy írod, biztos utána mentem volna - bármi áron, vagy rég eladtam volna, és tényleg beülök akár egy Suzukiba.

Különben az eléggé szubjektív fogalom, hogy mi az igénytelen autó, mert ha kicsi a büdzsé és a helyváltoztatás az elsődleges feladat, akkor - átmenetileg - kompromisszumot lehet kötni egy gyengébben felszerelt, ámde kedvezően fogyasztó kocsival.

Egyébként teljesen felesleges frusztrálni magát az embernek a lehetőségein túlmutató dolgokkal...

Link to comment
Megosztás:

Nagyon nehéz Neked (jó) tanácsot adni... Ha nekem ilyen régóta ilyen magas fogyasztású lenne az autóm, mint ahogy írod, biztos utána mentem volna - bármi áron, vagy rég eladtam volna, és tényleg beülök akár egy Suzukiba.

Különben az eléggé szubjektív fogalom, hogy mi az igénytelen autó, mert ha kicsi a büdzsé és a helyváltoztatás az elsődleges feladat, akkor - átmenetileg - kompromisszumot lehet kötni egy gyengébben felszerelt, ámde kedvezően fogyasztó kocsival.

Egyébként teljesen felesleges frusztrálni magát az embernek a lehetőségein túlmutató dolgokkal...

De a kollégáinak is jó dízel autói vannak,és ez a mérvadó :icon1: Én mikor ennél is csóróbb voltam mint most vagyok,akkor Trabanttal jártam napi 2x15 km-t. Abban sem volt se klíma se abs.sőt még fűtés sem. Kell venni egy V8-as Amerikai dögöt,na az fogyaszt sokat. :icon1:

Módosítva : Geopake
Link to comment
Megosztás:

sziasztok. nemrég vettem egy Astra G 2.0 DTi -t 101 lovasat. nektek mennyit fogyaszt városban, városon kivül és autópályán?? nekem autópályán 4 emberrel 120-130 között 6,6-6,8 litert eszik, az jó vagy nem?

Az nagyon jó. Nekem még csak 2 hete van meg, kb 1500 km-t mentem vele, sok tapasztalatom nincs, de 130 körül kb a 7 liter benne van. De ami feltűnt, hogy az út legenyhébb lejtése is rengeteget számít. Nekem a kb fogyasztások (pillanatnyi mérő alapján):

50 --> ~4l

70--> ~3,5l

90--> ~4,5l

100 --> ~5l

110 --> ~5,5l

120 --> ~6,3

130 --> ~7l

150 --> ~8l (természetesen németországi túra alatt mérve :D )

Ehhez hozzá tartozik, hogy egy csöppet nagyobb kerék van rajta (195/65 R15), azzal vettem. Így viszont óracsalás elhanyagolható, magasabb tartományokban ~2km/h, városban 0 az eltérés.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Neked?

~800km után még negyedig van a tank? Azthogy? :huh:

Hogy hogy hogy? teletank kattanásig, aztán had szóljon.... Ez az 1.7 DTI nem a 2.0.

Én is úgy számoltam hogy ez olyan 5l fogyasztás. ennél rosszabb ne nagyon legyen....

Miért neked milyen motorral van..?

Link to comment
Megosztás:

Az nagyon jó. Nekem még csak 2 hete van meg, kb 1500 km-t mentem vele, sok tapasztalatom nincs, de 130 körül kb a 7 liter benne van. De ami feltűnt, hogy az út legenyhébb lejtése is rengeteget számít. Nekem a kb fogyasztások (pillanatnyi mérő alapján):

50 --> ~4l

70--> ~3,5l

90--> ~4,5l

100 --> ~5l

110 --> ~5,5l

120 --> ~6,3

130 --> ~7l

150 --> ~8l (természetesen németországi túra alatt mérve :D )

Ehhez hozzá tartozik, hogy egy csöppet nagyobb kerék van rajta (195/65 R15), azzal vettem. Így viszont óracsalás elhanyagolható, magasabb tartományokban ~2km/h, városban 0 az eltérés.

köszi a választ, meg a táblázatot, megnyugodtam ;) nekem is 195/65 15 van alatta :) nekem sajnos nincs pillanatnyi fogyasztás méröm, igy csak a teli tank megyek vele megint teli tankbol tudok számolni :) általában mindig 6.6 és 6,8 között van, de a te táblázatod szerint neked is ilyen kb, ha nem fixen végig mész 130al, ha mondjuk 125el mész akkor neked is hasonlo értéket mutathat :D

Link to comment
Megosztás:

köszi a választ, meg a táblázatot, megnyugodtam ;) nekem is 195/65 15 van alatta :) nekem sajnos nincs pillanatnyi fogyasztás méröm, igy csak a teli tank megyek vele megint teli tankbol tudok számolni :) általában mindig 6.6 és 6,8 között van, de a te táblázatod szerint neked is ilyen kb, ha nem fixen végig mész 130al, ha mondjuk 125el mész akkor neked is hasonlo értéket mutathat :D

Átlagfogyasztásom amúgy 6,4-6,5 fedcomp szerint, de mondjuk azért, mert ritka a pálya, inkább országút. Tankolós mérést nem sikerült csinálnim, mert akkut cseréltem az autóba, és álmomban nem gondoltam, hogy nullázódik a napi km számláló... :unsure: Hiába no, a szintén német Skodában ugye még a mechanikus óra volt a maga előnyeivel-hátrányaival :) De elvlieg pár hét, és tudok tankolós mérést is prezentálni. Most nem lenne precíz, mert nem a megszokott kúton tankoltam, és ráadásul két kattig.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Én most vettem egy astra G 5 ajtóst 2007/10 hó Z14XEP motorral,még igen keveset mentem vele kb 100 km-t ,így sok tapasztalatom nincsen vele kapcsolatban,fogyasztást fogok mérni,minden eddigi autómat mértem csak megnyugvásképp.Az már feltűnt hogy a váltója igen rövidre lett tervezve az 5. sem kímélő (egyáltalán nem)előtte a jól bevált 1.6 8 szelepes vectra A -m volt,ha nem( rohadt) volna még ma is azt használnám.csak ezért váltottam. U azon fordulaton 5.ben 20-30 többet ment a veki.25x.000 nél adtam el olaj fogyasztásom szinte nem volt mérhető ha ezzel is csak ennyi bajom lesz akkor az rendben lesz.Amiket nem értek minek kell minden jól bevált dolgon változtatni átalakítani pl gyújtás dolgait.Ja elfelejtettem mondani hogy a combi volt a cél de:február óta nagyon sok kocsit megnéztem kb 50ezret költöttem el csak benzinre és vagy 20-25 autót megnéztem 80 % törve volt és akadt olyan is aminek a szerviz könyvét az eladó magánszemély töltögette az utolsó 3 részt csak pecsétet elfelejtette hogy az is kell rá.Na akkor majd én is írok fogyi adatokat napi2x18km lesz normál tempóban,országút falukkal vegyesen.Viszonyítás a vekim lesz ami így ezen távon nyáron 6-6,5 télen mínuszokban 8-8.5 volt de ezt 11 éven át tudta.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Én most vettem egy astra G 5 ajtóst 2007/10 hó Z14XEP motorral,még igen keveset mentem vele kb 100 km-t ,így sok tapasztalatom nincsen vele kapcsolatban,fogyasztást fogok mérni,minden eddigi autómat mértem csak megnyugvásképp.Az már feltűnt hogy a váltója igen rövidre lett tervezve az 5. sem kímélő (egyáltalán nem)előtte a jól bevált 1.6 8 szelepes vectra A -m volt,ha nem( rohadt) volna még ma is azt használnám.csak ezért váltottam. U azon fordulaton 5.ben 20-30 többet ment a veki.25x.000 nél adtam el olaj fogyasztásom szinte nem volt mérhető ha ezzel is csak ennyi bajom lesz akkor az rendben lesz.Amiket nem értek minek kell minden jól bevált dolgon változtatni átalakítani pl gyújtás dolgait.Ja elfelejtettem mondani hogy a combi volt a cél de:február óta nagyon sok kocsit megnéztem kb 50ezret költöttem el csak benzinre és vagy 20-25 autót megnéztem 80 % törve volt és akadt olyan is aminek a szerviz könyvét az eladó magánszemély töltögette az utolsó 3 részt csak pecsétet elfelejtette hogy az is kell rá.Na akkor majd én is írok fogyi adatokat napi2x18km lesz normál tempóban,országút falukkal vegyesen.Viszonyítás a vekim lesz ami így ezen távon nyáron 6-6,5 télen mínuszokban 8-8.5 volt de ezt 11 éven át tudta.

Szia!

Kíváncsi leszek a tapasztalatodra (és véleményedre)! :icon1: Jók ezek az újabb szériák/generációk rengeteg mindenben (elvégre újabb fejlesztések), de -szerintem- az egyszerűséggel együtt a tartósságot (a valódi agyonüthetetlenséget) is feláldozták (és egyben az olcsón fenntarthatóságot/szervizigényességet), ezek azért kicsit érzékenyebben és kényesebbek... Ezt 12 évnyi C16NZ (Astra F 1.6i) után gondolom/állítom, igaz még nekem sincs meg egy éve a G. A fogyasztásod is kb úgy alakul szerintem mint a Vectra fogyasztása volt... Majd kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Kíváncsi leszek a tapasztalatodra (és véleményedre)! :icon1: Jók ezek az újabb szériák/generációk rengeteg mindenben (elvégre újabb fejlesztések), de -szerintem- az egyszerűséggel együtt a tartósságot (a valódi agyonüthetetlenséget) is feláldozták (és egyben az olcsón fenntarthatóságot/szervizigényességet), ezek azért kicsit érzékenyebben és kényesebbek... Ezt 12 évnyi C16NZ (Astra F 1.6i) után gondolom/állítom, igaz még nekem sincs meg egy éve a G. A fogyasztásod is kb úgy alakul szerintem mint a Vectra fogyasztása volt... Majd kiderül.

Az XEP legalább 1-1,5l-el kevesebbel beéri mint az X16SZR sztem :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Az XEP legalább 1-1,5l-el kevesebbel beéri mint az X16SZR sztem :icon1:

X16SZR mennyit kér enni? Az A Vectra fogyijára 6-6,5 vegyest adott meg (anno az F nálam azért ennél többet kért ua motorral), annál szerintem az Z14XEP sem fog -lényegesen- kevesebbet kérni. Nálam pl. nagy a szórás, volt már 6,6-os (csak országút) de 8,2-es átlagom is (tél, rövidtávok, csak város)...

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

X16SZR mennyit kér enni? Az A Vectra fogyijára 6-6,5 vegyest adott meg (anno az F nálam azért ennél többet kért ua motorral), annál szerintem az X14XEP sem fog -lényegesen- kevesebbet kérni. Nálam pl. nagy a szórás, volt már 6,6-os (csak országút) de 8,2-es átlagom is (tél, rövidtávok, csak város)...

6-6,5l 90-10km/h,9-10l csak város,7-7,5l a vegyes 2 fő+gyerek

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.