Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

2 órája, csaba66 írta:

Az, hogy mi logikus, nezopont kerdese :) En pl. logikusnak tartanam, hogy ha mar van QH, akkor minel elobb melegedjen be a motor, viszont nyilvan olyan helyen van a futoszal, hogy lezart futes mellett ez nem mukodik...

Ha akord érted amit írtam, ha nem... akkor legyen így. Te biztosan jobban tudod főleg hogy neked nincs ilyen az autódban nekem viszont van...

A fűtőszál nem a motort melegíti, hanem a befúvott levegőt, mint egy hajszárító. Ha leveszem a fűtést és nem kapcsolna le, attól a motor mért melegedne jobban, hogy nekem 40 fokos levegőt fúj be továbbra is az utasfülkébe? Semmi köze a motorhoz. Még csak az se mondanám, hogy a fűrőradiátoron kersztül a hűtővizet indirekt módon melegítené, mivel a fűtéscsap ilyenkor zárva van.

Nem a fűtőbetét elhelyezése a lényeg. Ha nincs ventilláció, vagy van, de a hőfokot letekerem "Lo" állásba, akkor az elektronika (gondolom a klímavezérő) elveszi az áramot a fűtőszáltól. "Minek fűtsön, ha úgy is melegem van" alapon. Ha nem venné le, az kicsit érdekes lenne, hogy minimum hőfok állásban is forró levegőt fújna. Biztos az én logikámmal van a baj.

A Quickheat nem egyenlő az állófűtéssel, ami valóban a vizet melegíti.

De ha úgy jobb, legyen neked igazad! ;)

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

57 minutes ago, Cserenkov said:

Ha akord érted amit írtam, ha nem... akkor legyen így. Te biztosan jobban tudod főleg hogy neked nincs ilyen az autódban nekem viszont van...

A fűtőszál nem a motort melegíti, hanem a befúvott levegőt, mint egy hajszárító. Ha leveszem a fűtést és nem kapcsolna le, attól a motor mért melegedne jobban, hogy nekem 40 fokos levegőt fúj be továbbra is az utasfülkébe? Semmi köze a motorhoz. Még csak az se mondanám, hogy a fűrőradiátoron kersztül a hűtővizet indirekt módon melegítené, mivel a fűtéscsap ilyenkor zárva van.

Nem a fűtőbetét elhelyezése a lényeg. Ha nincs ventilláció, vagy van, de a hőfokot letekerem "Lo" állásba, akkor az elektronika (gondolom a klímavezérő) elveszi az áramot a fűtőszáltól. "Minek fűtsön, ha úgy is melegem van" alapon. Ha nem venné le, az kicsit érdekes lenne, hogy minimum hőfok állásban is forró levegőt fújna. Biztos az én logikámmal van a baj.

A Quickheat nem egyenlő az állófűtéssel, ami valóban a vizet melegíti.

De ha úgy jobb, legyen neked igazad! ;)

Annyira szeretem ezt a "legyen neked igazad" stilust, mintha enelkul nem lehetne megbeszelni dolgokat...

Kepzeld el, vegtelen hulyesegem folytan azt hittem, hogy a vizet melegiti a QH, erre alapoztam minden eddigi hozzaszolasomat. Ha nem igy van, akkor ismet tanultam valamit, es vegtelenul halas vagyok, hogy vegre ezt is megtudhattam. 

Egyebkent ismerek olyat is, aki sokaig nem tudta, hogy QH van a kocsijaban, es kereste benne a hibat :)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Cserenkov írta:

Ha akord érted amit írtam, ha nem... akkor legyen így. Te biztosan jobban tudod főleg hogy neked nincs ilyen az autódban nekem viszont van...

A fűtőszál nem a motort melegíti, hanem a befúvott levegőt, mint egy hajszárító. Ha leveszem a fűtést és nem kapcsolna le, attól a motor mért melegedne jobban, hogy nekem 40 fokos levegőt fúj be továbbra is az utasfülkébe? Semmi köze a motorhoz. Még csak az se mondanám, hogy a fűrőradiátoron kersztül a hűtővizet indirekt módon melegítené, mivel a fűtéscsap ilyenkor zárva van.

Nem a fűtőbetét elhelyezése a lényeg. Ha nincs ventilláció, vagy van, de a hőfokot letekerem "Lo" állásba, akkor az elektronika (gondolom a klímavezérő) elveszi az áramot a fűtőszáltól. "Minek fűtsön, ha úgy is melegem van" alapon. Ha nem venné le, az kicsit érdekes lenne, hogy minimum hőfok állásban is forró levegőt fújna. Biztos az én logikámmal van a baj.

A Quickheat nem egyenlő az állófűtéssel, ami valóban a vizet melegíti.

De ha úgy jobb, legyen neked igazad! ;)

Hali!

Csak annyit tennék hozzá, hogy ezekben az autókban nincsen fűtéscsap, folyamatosan kering a víz a radiátorban. Zsalu mozgatásával irányítja a levegőt vagy a radiátoron keresztül, vagy azt kikerülve, fűtött, illetve hideg levegő.

Link to comment
Megosztás:

11 perce, csaba66 írta:

Annyira szeretem ezt a "legyen neked igazad" stilust, mintha enelkul nem lehetne megbeszelni dolgokat...

Kepzeld el, vegtelen hulyesegem folytan azt hittem, hogy a vizet melegiti a QH, erre alapoztam minden eddigi hozzaszolasomat. Ha nem igy van, akkor ismet tanultam valamit, es vegtelenul halas vagyok, hogy vegre ezt is megtudhattam. 

Egyebkent ismerek olyat is, aki sokaig nem tudta, hogy QH van a kocsijaban, es kereste benne a hibat :)

Szia!

Elektronikában Te jobban otthon vagy, mint én, jobban látod az összefüggéseket. Szóval a generátor gerjesztése a motorvezérlőn keresztül történik, és így változtatja  töltést. Részleteket én nem ismerem :) Nekem egyszerre történt a generátor javítás és az akksi csere, azóta tompított világítás mellett, indítás után, 15-20 km 2000 körüli fordulaton, 13,9-14,1 voltról szépen visszaáll 13,5-13,6 voltra. 

Link to comment
Megosztás:

Nekem 13,5-13,8 közt van a töltés QH-el és anélkül is.

Nem csak akkor kapcsol ki a QH ha minimumra van véve a hőfok. Ha a levegőkeringetést kikapcsoljuk, akkor is kikapcsol.

Én úgy jöttem rá, hogy van QH a kocsiban, hogy az Op-Com kiírta a vezérlőt. Akkor néztem, hogy az mi a fene. Jééé ilyen is van.

A PWM-re itt is Pulse Width Modulation -t írnak. De az mire jó? Szulfátmentesítené az aksit???

Link to comment
Megosztás:

27 perce, Sztaricsnaja írta:

Nekem 13,5-13,8 közt van a töltés QH-el és anélkül is.

Nem csak akkor kapcsol ki a QH ha minimumra van véve a hőfok. Ha a levegőkeringetést kikapcsoljuk, akkor is kikapcsol.

Én úgy jöttem rá, hogy van QH a kocsiban, hogy az Op-Com kiírta a vezérlőt. Akkor néztem, hogy az mi a fene. Jééé ilyen is van.

A PWM-re itt is Pulse Width Modulation -t írnak. De az mire jó? Szulfátmentesítené az aksit???

Az impulzusszélesség-moduláció (angolul pulse-width modulation, PWM) vagy más néven impulzusidőtartam-moduláció (pulse-duration modulation, PDM) az inerciális elektromos eszközök szabályozására elterjedten alkalmazott technika, melyet a korszerű teljesítményelektronika tett a gyakorlatban is használhatóvá.

Az fogyasztóba táplált átlagos elektromos feszültséget ésáramerősséget a táp és a fogyasztó között lévő kapcsoló gyors ütemű be- és kikapcsolásával szabályozzák. Minél hosszabb ideig van a kapcsoló a bekapcsolt állapotában a kikapcsolt állapot időtartamához képest, annál nagyobb lesz a fogyasztóba táplált teljesítmény.

A PWM kapcsolási frekvenciájának sokkal magasabbnak kell lennie, mint ami hatással lenne a fogyasztóra. A kapcsolási frekvenciának jellemzően 120 Hz-nek kell lennie egy lámpa fényerőszabályozójában, néhány kHz-től néhány száz kHz-ig terjedőnek egy motorvezérlőben, és jó néhány száz kHz-nek egy hangerősítő és egy számítógépes tápegység esetében.

 

Vagyis magyarul?:-)

Link to comment
Megosztás:

5 órája, csaba66 írta:

Annyira szeretem ezt a "legyen neked igazad" stilust, mintha enelkul nem lehetne megbeszelni dolgokat...

Kepzeld el, vegtelen hulyesegem folytan azt hittem, hogy a vizet melegiti a QH, erre alapoztam minden eddigi hozzaszolasomat. Ha nem igy van, akkor ismet tanultam valamit, es vegtelenul halas vagyok, hogy vegre ezt is megtudhattam. 

Egyebkent ismerek olyat is, aki sokaig nem tudta, hogy QH van a kocsijaban, es kereste benne a hibat :)

Én meg a lekezelő stílusodat "szeretem", amivel sokaknál elszakítottad már itt a cérnák és láttam itt már nem egy vitát. Talán nem véletlen... Én már-már megtanulhattam ezek olvasásából, hogy ilyen a stílusod, nem kell komolyan venni. De már ne is haragudj, de egyszer a világ legtürelmesebb emberénél is egyszer betelik a pohár, mert nagyon idegesítő módon tudsz kioktatni olyan dolgokról másokat, amiről mint kiderült neked sincsenek pontos ismereteid. Amiben nem is vagy biztos, arról is hatalmas elánnal harsogod az igazadat és ez elég zavaró. Ettől függetlenül elismerem a tudásodat és jó hogy itt vagy a fórumon, sok hasznos meglátást, tanácsot olvashattunk tőled, de ez a stílusod nagyon zavaró tud lenni. És szerintem ezzel a véleménnyel nem vagyok itt egyedül. Sajnálom ha túlreagáltam volna, majd legközelebb megpróbálom nagyobb türelemmel kezelni az effajta hozzászólásaidat. :)

 

Astra555, köszi mi is ismerjük a Wikipediát. :-)

Ha én nem számítok hiteles forrásnak, a "H Astra Hungary" csoportban Kucsma István (szerintem itt is sokan ismerik) írtan nekem, hogy amikor tölt az akkura akkor ír PWM-et, ha feltöltötte, akkor None-t. Ha kell, bemásolhatom a beszélgetést.

 

Frankie64, köszönöm a kiegészítést. A fűtéscsap szót eredetileg én is idézőjelek közé tettem, csak úgy látszik valamelyik szerkesztés után elfelejtettem visszarakni.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, Frankie64 said:

Szóval a generátor gerjesztése a motorvezérlőn keresztül történik, és így változtatja  töltést. Részleteket én nem ismerem :) Nekem egyszerre történt a generátor javítás és az akksi csere, azóta tompított világítás mellett, indítás után, 15-20 km 2000 körüli fordulaton, 13,9-14,1 voltról szépen visszaáll 13,5-13,6 voltra. 

Ilyesmit latok en is, de masoknal fix... Persze az is lehet, hogy ha nem gyarira cserelik a toltesszabalyzot, az mar nem tudja ezt, es fixen tartja.

1 hour ago, Sztaricsnaja said:

Nem csak akkor kapcsol ki a QH ha minimumra van véve a hőfok. Ha a levegőkeringetést kikapcsoljuk, akkor is kikapcsol.

A PWM-re itt is Pulse Width Modulation -t írnak. De az mire jó? Szulfátmentesítené az aksit???

Kenytelen kikapcsolni, mert megfone, ha nem kap hutest a mozgo levegotol...

En abban sem vagyok biztos, hogy ez a PWM egyaltalan az akkuval kapcsolatos...

38 minutes ago, Cserenkov said:

Ha én nem számítok hiteles forrásnak, a "H Astra Hungary" csoportban Kucsma István (szerintem itt is sokan ismerik) írtan nekem, hogy amikor tölt az akkura akkor ír PWM-et, ha feltöltötte, akkor None-t. Ha kell, bemásolhatom a beszélgetést.

Az akku valamennyi aramot mindig kenytelen felvenni, mert a generator feszultsege nagyobb, mint az ove, tehat az elso kerdes az, milyen aram alatt minositjuk feltoltottnek. Masreszt nem valoszinu, hogy kulon mernek az akkuba folyo aramot, igy az a tippem, hogy az a PWM kiiras nem errol szol. Nem kioktatas, csak ezt gondolom, es szivesen elhiszek barmilyen ellenkezo ervelest. De az, hogy xy mondta, jelen esetben nem eleg, mert tul sok reszlet nem stimmel.

Egyebkent ez lesz a titok nyitja, Sztaricsnaja linkjerol:

Testmode: Dimming

Shows data regarding the control of the instrument illumination

Tehat ez az egesz a muszerfal vilagitasarol szol, nem a toltesrol, es a feszultseg (ami persze nagyjabol az akku feszultsege is) az a tapfesz. Meg kell nezni, mi tortenik a fenyero valtoztatasakor... 

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

On ‎2015‎.‎05‎.‎28‎. at 21:15, banatila írta:

A generátorban ami rossz lehet az a diódahíd és vagy a feszültségszabályozó...

azt még meg lehetne mérni (max terhelésen),hogy mindent amit tudsz fogyasztót bekapcsolsz a kocsiban és megméred az akkusaru pozitivon a töltőfeszültséget és a generátor + csatijánál is.A kettő között kb 0.5V külömbség lehet max...mivel a generátorról a kábeleken csatikon ennyi feszültség eshet mire az akkusarura ér a töltőfesz...tehát ha a generátor + csatin 14V van akkor az akku pozitívon a 13.5V az még ok...ha 1V külömbség van akkor csatin kábelon van valami rossz kontakt...(a titkos menüben is látod a töltőfeszt,de lehet,hogy az nem az akkusarun méri)

üdv!

zafira 1.7 cdti 110 le-m van.Ma cseréltek üzemanyagszabályzó szelepet az alapjáratingadozás miatt,de amikor programozni akarták a motort,nem engedte,mert kicsi volt a töltés (alapjáraton 12-12,5V).Én ebből semmit nem tapasztaltam eddig,indult mindig az autó nagy hidegben is...a szervízből hazafelé végig(150km!) 13,5 V-ot mutatott a kijelző.A töltés a generátoron mérve viszont stabil 14,3V volt. Arra gyanakodtak,hogy kábel kontakt hiba lehet...most holnap egy helyi szerelő próbálja megkeresni. A másik kérdés,hogy lehet-e a szabadonfutónak köze ehhez,illetve ahhoz,hogy hidegen indulás után kb. 2 km-rel terheléskor és főleg hirtelen gázelvételkor motorféknél de gyorsításkor is valami ütemesen (véletlenszerű) recsegő,csüszögő hangot ad az autó,de pár perc után abbahagyja.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, csaba66 írta:

En abban sem vagyok biztos, hogy ez a PWM egyaltalan az akkuval kapcsolatos...

Egyebkent ez lesz a titok nyitja, Sztaricsnaja linkjerol:

Testmode: Dimming

Shows data regarding the control of the instrument illumination

Tehat ez az egesz a muszerfal vilagitasarol szol, nem a toltesrol, es a feszultseg (ami persze nagyjabol az akku feszultsege is) az a tapfesz. Meg kell nezni, mi tortenik a fenyero valtoztatasakor... 

Én meg egyenesen teljesen biztos vagyok benne hogy a PWM nek semmi köze a töltéshez mivel nekem nincs is! (mármint nem töltésem hanem PWM mód)

Azt már egy leírásban megtaláltam hogy a kijelzett feszültség az a kijelző bemenetén mért érték, nem az akkusarun vagy a generátoron.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, macsuk írta:

kicsi volt a töltés (alapjáraton 12-12,5V).Én ebből semmit nem tapasztaltam eddig,indult mindig az autó nagy hidegben is...a szervízből hazafelé végig(150km!) 13,5 V-ot mutatott a kijelző.

Én majdnem egy évig jártam cellazárlatos akkuval és csak olyanok történtek hogy hidegben nem ment az ablaktörlő (!!), meg sokszor kellett nyomni a távirányíón a gombot hogy nyisson/zárjon de indulni mindig indult! (igaz nekem benzines)

A szar akkuval nekem is csak 13V körül volt az akkun mérhető fesz alapjáraton és menet közben sem ment 13.6-8 fölé. Ha hosszúkat mész egyébként ez már elég a visszatöltéshez csak nem tesz jót az akkunak.

Akkucsere után 14.2-14.5, pedig már bejelentkeztem generátor felújításra is.

Módosítva : kisp113
Link to comment
Megosztás:

23 minutes ago, Astra555 said:

Vagyis az akku feszültsége ettől több?

Kenytelen tobb lenni, mert valamennyi feszultseg esik a fogyasztohoz vezeto kabelen, bar optimalis esetben a kulonbseg pici.

De ezen a feszultsegesesen tul vannak mas hatasok is, pl. a gyujtas raadasakor beindulnak a fogyasztok (izzitas, szivattyuk, stb.), tehat a kijelzon megjeleno feszultseg nem lesz azonos az akku uresjarati feszultsegevel, amibol a toltottsegere lehet kovetkeztetni. Aki erre kivancsi, az a gyujtas raadasa elott, kozvetlenul az akkun merjen, es persze a homersekletet is vegye figyelembe.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, csaba66 írta:

Tehat ez az egesz a muszerfal vilagitasarol szol, nem a toltesrol, es a feszultseg (ami persze nagyjabol az akku feszultsege is) az a tapfesz. Meg kell nezni, mi tortenik a fenyero valtoztatasakor... 

Már néztem. A százalékok változnak, semmi más.

Csak akkor nem értem, hogy pár tíz km után nálam mért vált át None-re és indítás után mért kivétel nélkül mindig PWM. Nem piszkálom a műszerfal világításást és szemre nem is látok változást a két módban, ugyan úgy világít.

Igen, elméletileg van különbség a sarun és egy fogyasztónál mért feszültség között. A vezetékeknek is van ellenállása és a fogyasztó is vesz fel áramot, az Ohm-törvény is működik. De ugyebár a teszt menü tized voltra kerekítve írja csak ki a feszültséget. A századokban, ezredekben tuti hogy lenne különbség. De tizedre nagyjából stimmel a két érték. Legalábbis én így tapasztalom ha rámérek az akkura.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

On ‎11‎/‎11‎/‎2015 at 18:44, csaba66 írta:
11 órája, macsuk írta:

üdv!

zafira 1.7 cdti 110 le-m van.Ma cseréltek üzemanyagszabályzó szelepet az alapjáratingadozás miatt,de amikor programozni akarták a motort,nem engedte,mert kicsi volt a töltés (alapjáraton 12-12,5V).Én ebből semmit nem tapasztaltam eddig,indult mindig az autó nagy hidegben is...a szervízből hazafelé végig(150km!) 13,5 V-ot mutatott a kijelző.A töltés a generátoron mérve viszont stabil 14,3V volt. Arra gyanakodtak,hogy kábel kontakt hiba lehet...most holnap egy helyi szerelő próbálja megkeresni. A másik kérdés,hogy lehet-e a szabadonfutónak köze ehhez,illetve ahhoz,hogy hidegen indulás után kb. 2 km-rel terheléskor és főleg hirtelen gázelvételkor motorféknél de gyorsításkor is valami ütemesen (véletlenszerű) recsegő,csüszögő hangot ad az autó,de pár perc után abbahagyja.

szia

Nekem a generator szabadonfutót kb 160 ezernél kellett cserélni,alapjáraton hallottam a szaggatott zörgő hangját míg picit be nem melegedett a motor,télen a nagy hidegben hidegindítás után nyekergett,zörgött nagyon.Ha már mentem az autóval akkor csask hirtelen gázadásnál hallottam valamit.Simán lehet,hogy alapjáraton azért nincs megfelelő töltésed mert megcsúszik a generator szabadonfutó(nem teljesen szar ilyenkor még csask szarakodik,nekem is ez volt).Úgy tudod jól megnézni ,hogy mi zörög,ha leveszed a hosszbordás szíjat ami a generátort hajtja és úgy indítod az autót.Ha így szépen csendben van akkor csask azok zöröghetnek amit a szíj hajt...azt hiszem 15 ezer volt a szabadonfutó csere és 5 perc.

Ha nagyon le volt merülve az akkud akkor is lehetett alacsony a feszültség,mert idő és kilometer kell,hogy a generator visszatöltse...de simán lehet valami kontakthiba is a kábelcsatlakozásnál,szóval érdemes átnézetni.

(A titkos menüben a Term30 utáni feszültséget figyeld az mennyi,mert a reference az mindig 13.5)

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, banatila írta:

szia

Nekem a generator szabadonfutót kb 160 ezernél kellett cserélni,alapjáraton hallottam a szaggatott zörgő hangját míg picit be nem melegedett a motor,télen a nagy hidegben hidegindítás után nyekergett,zörgött nagyon.Ha már mentem az autóval akkor csask hirtelen gázadásnál hallottam valamit.Simán lehet,hogy alapjáraton azért nincs megfelelő töltésed mert megcsúszik a generator szabadonfutó(nem teljesen szar ilyenkor még csask szarakodik,nekem is ez volt).Úgy tudod jól megnézni ,hogy mi zörög,ha leveszed a hosszbordás szíjat ami a generátort hajtja és úgy indítod az autót.Ha így szépen csendben van akkor csask azok zöröghetnek amit a szíj hajt...azt hiszem 15 ezer volt a szabadonfutó csere és 5 perc.

 

 

Pont ugyan ez a jelenség nálam is mióta felújították decemberben a generátort.

Direkt rákérdeztem, hogy a szabadonfutó jó-e, nézzék meg, mert még a gyári 250.000km-rel. Megnézték, azt mondták rendben van. Ehhez képest azóta ha hidegen indítom az autót, valami a generátor körül irdatlanul nyikorog, csattog. 1-2 perc után abbahagyja, melegen nem csinálja. Régebben is volt egy kis nyikorgás, de a felújítás óta sokkal hangosabb.

Már vettem le a szíjat, a görgőknek is van egy kis hangjuk már. Nem vészes, még bőven jó lenne, de én inkább cserélem most. Már meg is vettem a feszítőt és a vezető görgőt SKF-ből. Negyed millió km után szerintem nem árt a csere. Még ezek is gyáriak. A szíj nem régi, de az már nem egy nagy tétel, kap abból is újat. Contitech-et vettem.

A szabadonfutót nem vettem még meg. Gyárit találtam 19.000-ért. INA-t (szerintem ez sem gagyi) jóval olcsóbban 7700-ért. Még nem tudom melyik lesz. A gyáriért se sajnálom a húszast, hiszen nem kell évente cserélni.

Link to comment
Megosztás:

35 perce, kosazolika írta:

Sziasztok.Hamarosan tulajdonosa leszek egy H astrának.Szeretnék ledeket rendelni bele első helyzetjelző, belső tér világitás, rendszámtábla.Letudnátok irni milyen tipusu kell bele? Köszi előr is.

Itt a foglalatokat meg tudod nézni:http://am-application.osram.info/en

Kívülre can-buszos ajánlott, belülre nem feltétlenül kell olyan.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valamiért a hátsó ablakfelhúzó biztosítéka kicsapódott. Viszont ebbe nem a szokványos mini biztosíték van, hanem nagyobb négyzet alapú anya biztosíték (rec modulos a kocsi).

Mi ennek a biztosítéknak a pontos neve? Nem találtam meg a nevét.

Itt a bal alsó lila biztosítékról van szó.

 

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

6 hours ago, Cserenkov said:

Már néztem. A százalékok változnak, semmi más.

Csak akkor nem értem, hogy pár tíz km után nálam mért vált át None-re és indítás után mért kivétel nélkül mindig PWM. Nem piszkálom a műszerfal világításást és szemre nem is látok változást a két módban, ugyan úgy világít.

Nalam allo motornal None, jaro motornal U. Mivel a kijelzok halvanyitasarol szol a tortenet, az U nyilvan azt jelenti, hogy ez a feszultseg valtoztatasaval tortenik, a PWM pedig azt, hogy impulzus-szelesseg modulacioval. Ugy tunik, a CID-nel hasznaljak a PWM-et, GID-nel a masikat.

Hogy menet kozben miert lesz None, az passz. Probald meg elhalvanyitani, akkor lehet, hogy mas lesz, mert a PWM teljes kitoltessel es a None vegulis ugyanaz.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, czombos írta:

Sziasztok!

Valamiért a hátsó ablakfelhúzó biztosítéka kicsapódott. Viszont ebbe nem a szokványos mini biztosíték van, hanem nagyobb négyzet alapú anya biztosíték (rec modulos a kocsi).

Mi ennek a biztosítéknak a pontos neve? Nem találtam meg a nevét.

Itt a bal alsó lila biztosítékról van szó.

 

Köszi!

Szerintem ez az: http://www.tme.eu/hu/pages/New_Product:japval-sorozatu-biztositekok-az-mta-tol.html

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csaba66 írta:

Nalam allo motornal None, jaro motornal U. Mivel a kijelzok halvanyitasarol szol a tortenet, az U nyilvan azt jelenti, hogy ez a feszultseg valtoztatasaval tortenik, a PWM pedig azt, hogy impulzus-szelesseg modulacioval. Ugy tunik, a CID-nel hasznaljak a PWM-et, GID-nel a masikat.

Hogy menet kozben miert lesz None, az passz. Probald meg elhalvanyitani, akkor lehet, hogy mas lesz, mert a PWM teljes kitoltessel es a None vegulis ugyanaz.

Én rendszeresen figyelem, de None-on kívül soha nem láttam mást.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Cserenkov írta:

 

Pont ugyan ez a jelenség nálam is mióta felújították decemberben a generátort.

Direkt rákérdeztem, hogy a szabadonfutó jó-e, nézzék meg, mert még a gyári 250.000km-rel. Megnézték, azt mondták rendben van. Ehhez képest azóta ha hidegen indítom az autót, valami a generátor körül irdatlanul nyikorog, csattog. 1-2 perc után abbahagyja, melegen nem csinálja. Régebben is volt egy kis nyikorgás, de a felújítás óta sokkal hangosabb.

Már vettem le a szíjat, a görgőknek is van egy kis hangjuk már. Nem vészes, még bőven jó lenne, de én inkább cserélem most. Már meg is vettem a feszítőt és a vezető görgőt SKF-ből. Negyed millió km után szerintem nem árt a csere. Még ezek is gyáriak. A szíj nem régi, de az már nem egy nagy tétel, kap abból is újat. Contitech-et vettem.

A szabadonfutót nem vettem még meg. Gyárit találtam 19.000-ért. INA-t (szerintem ez sem gagyi) jóval olcsóbban 7700-ért. Még nem tudom melyik lesz. A gyáriért se sajnálom a húszast, hiszen nem kell évente cserélni.

ina-t tettek nekem is bele,de úgy emlékszem az is volt benne gyárilag is ...egy darabig csak hidegen a minuszokban csicsergett picit,de mivel hamar abba hagyta nem érdekelt,majd hirtelen egyik reggel nagyon hangos lett az már zavart és akkor lett kicserélve,azóta tökéletes....

mikor hangos volt és melegedés után abba hagyta úgy is volt töltésem mert néztem a titkos menübe...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.