Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

Köszönöm szépen mindenkinek a hozzászólást!

Yuri: nem értem félre, egyik kollégámnak van egy transzmittere, nem szólt túl jól, bár azt nem tudtam eldönteni, hogy maga a felvétel olyan minőségű, vagy rossz minőségben viszi át a transzmitter.

gyurigyerek: az mp3 alatt olyan cd-t értettem, amire ugye mp3-ban vannak kiírva a zenék. Teljesen igazad van a transzmitterrel kapcsolatban, viszont az mp3-as cd-imet pl. a céges autóban lévő lejátszó szépen lejátszotta. Ehhez azért az is hozzátartozik, hogy nem 128 kbps tömörítésű volt, hanem min. 256 kbps a zene. Nem "laboratóriumi körülmények között" kívánok zenét hallgatni, de a rossz minőséget nem tudom élvezni. Mélyládát, erősítőt nem szeretnék, mivel a csomagtér a kombimban általában a kutyáé. :-) Ezért keresek olyan megoldást, hogy ne kelljen az összes (több száz darab) cd-met az autóban tárolni.

Glare68: Neked külön köszönöm a hozzászólást! Ha jól értelmezem az általad leírtakat, a vonalbemenet megegyezik pl. egy jack-dugóval? Vagy esetleg ezt részletesen is ki tudnád fejteni? Nem értek annyira hozzá... Köszi!

Üdv: Szines

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen mindenkinek a hozzászólást!

Yuri: nem értem félre, egyik kollégámnak van egy transzmittere, nem szólt túl jól, bár azt nem tudtam eldönteni, hogy maga a felvétel olyan minőségű, vagy rossz minőségben viszi át a transzmitter.

gyurigyerek: az mp3 alatt olyan cd-t értettem, amire ugye mp3-ban vannak kiírva a zenék. Teljesen igazad van a transzmitterrel kapcsolatban, viszont az mp3-as cd-imet pl. a céges autóban lévő lejátszó szépen lejátszotta. Ehhez azért az is hozzátartozik, hogy nem 128 kbps tömörítésű volt, hanem min. 256 kbps a zene. Nem "laboratóriumi körülmények között" kívánok zenét hallgatni, de a rossz minőséget nem tudom élvezni. Mélyládát, erősítőt nem szeretnék, mivel a csomagtér a kombimban általában a kutyáé. :-) Ezért keresek olyan megoldást, hogy ne kelljen az összes (több száz darab) cd-met az autóban tárolni.

Glare68: Neked külön köszönöm a hozzászólást! Ha jól értelmezem az általad leírtakat, a vonalbemenet megegyezik pl. egy jack-dugóval? Vagy esetleg ezt részletesen is ki tudnád fejteni? Nem értek annyira hozzá... Köszi!

Üdv: Szines

Nagyon szívesen.

Jól gondolod, megegyezik a Jack-dugóval, de egyébként olyan csatlakozót teszel rá amilyet akarsz.

A részleteket megírom PÜ-ben. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

"Lehet az NCDR 1100-hoz MP3-ljátszót csatlakoztatni?" IGEN LEHET

"Lehet az NCDR kijelzőjén filmet, DVD-t nézni?" IGEN LEHET

Nos, mivel elég sokan jelentkeztek, hogy érdeklődnek a gyári Siemens NCDR 1100 fejegység

vonalbemenet készítés ügyében.

Úgy gondoltam, hogy felteszem ide a kapcsolási rajzát, a nyáktervet (Eagle-ben van) és a bekötési leírást is.

Hétvégén otthon vagyok, az otthoni gépemen megvan, és már töltöm is.

És már kezdheti is gyártani az átalakító panelt mindenki, akinek van egy kis elektronikai ismerete.

Rá lehet kötni szinte mindent, MP3 lejátszót, Iphone-t, (meg rövidebb nyakú zsiráfot is) :D stb.

Ha valaki esetleg DVD-t is akarna nézni az NCDR kijelzőjén, ahhoz is van átalakító kapcsolási rajzom, és leírásom.

Sokkal többre képes ez a fejegység és kijelző, mint sokan gondolnák..........................

Addig is egy kis előzetes a nyálcsorgatáshoz:

Az alul levő DVD egység házi gyártású, a donor egy normál asztali lejátszó volt.

night_lo.JPG

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

"Lehet az NCDR 1100-hoz MP3-ljátszót csatlakoztatni?" IGEN LEHET

"Lehet az NCDR kijelzőjén filmet, DVD-t nézni?" IGEN LEHET

Sokkal többre képes ez a fejegység és kijelző, mint sokan gondolnák..........................

Úgy tűnik, ezt a németek is tudják, elég húzós áron adják, ha adják...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a segítséget, így már neki merek ugrani.

Közben kaptam egy linket. A VDO CDR500-as okosításáról szól.

Kis forrasztással párszáz forintból tudni fogja az MP3 lejátszót fogadni és a telefonkihangosítót is.

Itt a link és rajz, hátha szüksége lesz még rá valakinek:

http://forum.opel-club.ru/lofiversion/index.php/t45457.html

Ez szuper leírás. Többet tud mint amit én találtam.

Nekem Siemens CDR500 van. Remélem ott is ugyan ezt tudja a végfok IC.

A leírásban tudnál segíteni? Te biztos jobban érted.

Addig világos, hogy a TDA7313N végfok IC 3. sztereo bemenetét(9;13 lábak) használja, ami eredetileg közösítve (mono) a telefon számára van fenntartva. A közösítést át kell vágni, a bemenetekre 2,2 uF-os szűrő kondikat kell kötni, és már kész is a vonalbemenet.

Ami nem világos, hogy hogyan aktiválom a végfok 3. bemenetét (telefon). Gondolom 1 tuner 2 cd 3 telefon.

Valahova 12V-ot kell kapcsolni. 17-es GND, 1-es +12V kapcsolt feszültség a hátlapi csatlakozón és már egyből IN3-on működik a rádió? Jól értelmezem?

Másra is van szükség ha csak kapcsolható vonalbemenetet szeretnék? Látom az orosz fórumon van usb stb de nekem azok nem kellenek.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ez szuper leírás. Többet tud mint amit én találtam.

Nekem Siemens CDR500 van. Remélem ott is ugyan ezt tudja a végfok IC.

A leírásban tudnál segíteni? Te biztos jobban érted.

Addig világos, hogy a TDA7313N végfok IC 3. sztereo bemenetét(9;13 lábak) használja, ami eredetileg közösítve (mono) a telefon számára van fenntartva. A közösítést át kell vágni, a bemenetekre 2,2 uF-os szűrő kondikat kell kötni, és már kész is a vonalbemenet.

Ami nem világos, hogy hogyan aktiválom a végfok 3. bemenetét (telefon). Gondolom 1 tuner 2 cd 3 telefon.

Valahova 12V-ot kell kapcsolni. 17-es GND, 1-es +12V kapcsolt feszültség a hátlapi csatlakozón és már egyből IN3-on működik a rádió? Jól értelmezem?

Másra is van szükség ha csak kapcsolható vonalbemenetet szeretnék? Látom az orosz fórumon van usb stb de nekem azok nem kellenek.

Köszönöm!

Nem kell bonyolítani a dolgot.

- Az A3 csatlakozópont, ha testet kap, akkor aktiválódik a 3. bement és a kijelzőn megjelenik a "MESSAGE" felirat.

Ezt egy sima kapcsolóval is megoldhatod.

Ezenkívül csak a :

  • C3 - Audio IN ® jobb oldal)
  • C5 - Audio IN (L) bal oldal)
  • C8 - Audio IN GND (közös)

vezetékeket kell bekötni, mondjuk egy 3,5mm-es Jack aljzatba (meg a belső 22mikrós kondis átkötést), és már működik is a vonalbemenet.

A többivel ne foglalkozz, azok csak "extrák" a TOVARIS-októl.

Olyan, mint ez a házikészítésű OPEL elektromos automata váltó:

Our-opel.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nem kell bonyolítani a dolgot.

- Az A3 csatlakozópont, ha testet kap, akkor aktiválódik a 3. bement és a kijelzőn megjelenik a "MESSAGE" felirat.

Ezt egy sima kapcsolóval is megoldhatod.

Ezenkívül csak a :

  • C3 - Audio IN ® jobb oldal)
  • C5 - Audio IN (L) bal oldal)
  • C8 - Audio IN GND (közös)

vezetékeket kell bekötni, mondjuk egy 3,5mm-es Jack aljzatba (meg a belső 22mikrós kondis átkötést), és már működik is a vonalbemenet.

A többivel ne foglalkozz, azok csak "extrák" a TOVARIS-októl.

Olyan, mint ez a házikészítésű OPEL elektromos automata váltó:

Köszönöm!

22 vagy 2,2 uF-os kell? Leírásban 2,2-t láttam, és a pdf docksheet is 2,2-t ír test circuit-nak.

Link to comment
Megosztás:

CDR 500-nál azt nem lehet megoldani, hogy a rádió AM része legyen átalakítva vonal bemenetté?

Az úgysem használom és akkor nem kellene külön gomb az tkapcsoláshoz, csak AM-re kellene tenni a rádiót.

Nem kell bonyolítani a dolgot.

- Az A3 csatlakozópont, ha testet kap, akkor aktiválódik a 3. bement és a kijelzőn megjelenik a "MESSAGE" felirat.

Ezt egy sima kapcsolóval is megoldhatod.

Ezenkívül csak a :

  • C3 - Audio IN ® jobb oldal)
  • C5 - Audio IN (L) bal oldal)
  • C8 - Audio IN GND (közös)

vezetékeket kell bekötni, mondjuk egy 3,5mm-es Jack aljzatba (meg a belső 22mikrós kondis átkötést), és már működik is a vonalbemenet.

A többivel ne foglalkozz, azok csak "extrák" a TOVARIS-októl.

Olyan, mint ez a házikészítésű OPEL elektromos automata váltó:

Link to comment
Megosztás:

CDR 500-nál azt nem lehet megoldani, hogy a rádió AM része legyen átalakítva vonal bemenetté?

Az úgysem használom és akkor nem kellene külön gomb az tkapcsoláshoz, csak AM-re kellene tenni a rádiót.

Szerintem nem. Az FM AM az a tuneren belul valtozik, es ugyan azt a vegfok bemenetet hasznalja. De erdekes felvetes, jo otlet lenne ha kormanyrol lehetne auxra valtani. De biztos nem egyszeru a megoldasa.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem. Az FM AM az a tuneren belul valtozik, es ugyan azt a vegfok bemenetet hasznalja. De erdekes felvetes, jo otlet lenne ha kormanyrol lehetne auxra valtani. De biztos nem egyszeru a megoldasa.

Ez így van, sajnos nem lehet megoldani. Csak a fent említett módon.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

CDR 500-nál azt nem lehet megoldani, hogy a rádió AM része legyen átalakítva vonal bemenetté?

Az úgysem használom és akkor nem kellene külön gomb az tkapcsoláshoz, csak AM-re kellene tenni a rádiót.

Nem kell külön kapcsoló az átváltáshoz.

Lehet kapni beépített kapcsolós 3,5mm-es JACK aljzatot, azt kell beépíteni.

Ha bedugod az MP3 lejátszó dugóját, automatikusan átkapcsol a 3-as (Telefon) bemenetre,

a kijelzőn pedig megjelenik a "MESSAGE" felirat.

DELCO-sok figyelem, vonalbemenet megoldva!!!!

A DELCO CDR500-nál meg ide kell kötni a kondikat (piros-jobb, kék-bal, a többi meg mint a VDO-nál):

024072073.jpg?r=0

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mostanra feladtam az NCDR1100-as fejegységem életre keltését (a kód sincs meg hozzá, de be se kapcsol). Így viszont a GID-nek sincs sok értelme, mivel ez a fejegység vezérelné az összes funkcióját. Még a fagyveszély figyelmeztetést sem tudtam okézni, hogy lássam az órát. Nem mintha az órát, dátumot be tudtam volna állítani...

Tudnátok ajánlani valami megoldást, amivel akár ezt a GID-et használnám, akár egy új kijelzőt raknék bele, és meglennének a visszajelző BC funkciók? Olvasok itt valami Veramon BC-ről. Ezt hogy kell elképzelni?

Link to comment
Megosztás:

A Veramon-t nem tudod a GID-del összehozni sztem, legalábbis a fejlesztő meg sem említi ezt a kijelzőtípust a leírásokban.

Ellenben maga a középkonzol amiben a kijelző van, értékes lehet, hiszen a GID helyére be lehet faragni egy 7"-os érintőképernyős tabletet, ami ha elég ó cucc (WiFI, Bluetooth, GPS kell leginkább), akkor gyakorlatilag komplett multimédia központot tudsz belőle építeni az autóba. A hátránya viszont hogy így elvesznek a gyári BC egyes funkciói. Leginkább a folyadékszintekre és fékbetétekre való figyelmeztetést értem ez alatt meg a külsö hőmérséklet kijelzését, de ezekért cserébe egy Bluetooth-os OBD olvasóval sok más adatot meg lehet tudni az autóról, hibakódok szöveges kiíratásán túl élőadatokat (hűtővíz pontos hőmérséklete, pillanatnyi fogyasztás, stb) is. Sztem ezekért cserébe nem is akkora áldozat a fentebbi adatok hiánya... Arról nem is beszélve hogy akkor a tableten még van navigáció, internet és akár filmet is nézhetsz rajta.

Konkrét tippekhez olvass vissza, nemrég volt róla szó, illetve "sgery" fórumozó a C Corsa topikban leírást is csinált valahol ha visszakeresel a hozzászólásai között.

Link to comment
Megosztás:

A Veramon-t nem tudod a GID-del összehozni sztem, legalábbis a fejlesztő meg sem említi ezt a kijelzőtípust a leírásokban.

Ellenben maga a középkonzol amiben a kijelző van, értékes lehet, hiszen a GID helyére be lehet faragni egy 7"-os érintőképernyős tabletet, ami ha elég ó cucc (WiFI, Bluetooth, GPS kell leginkább), akkor gyakorlatilag komplett multimédia központot tudsz belőle építeni az autóba. A hátránya viszont hogy így elvesznek a gyári BC egyes funkciói. Leginkább a folyadékszintekre és fékbetétekre való figyelmeztetést értem ez alatt meg a külsö hőmérséklet kijelzését, de ezekért cserébe egy Bluetooth-os OBD olvasóval sok más adatot meg lehet tudni az autóról, hibakódok szöveges kiíratásán túl élőadatokat (hűtővíz pontos hőmérséklete, pillanatnyi fogyasztás, stb) is. Sztem ezekért cserébe nem is akkora áldozat a fentebbi adatok hiánya... Arról nem is beszélve hogy akkor a tableten még van navigáció, internet és akár filmet is nézhetsz rajta.

Konkrét tippekhez olvass vissza, nemrég volt róla szó, illetve "sgery" fórumozó a C Corsa topikban leírást is csinált valahol ha visszakeresel a hozzászólásai között.

Hmmmm. Éppen van is egy 7"-os tablet a családban. Ha megveszem helyette páromnak a netbook-ot, akkor tuti nem lenne kifogása a beépítés ellen... De legyen ez a B terv.

Ha gyári megoldásban gondolkodok, akkor mik a lehetőségeim?

A BC funkció magában a kijelzőben van?

Link to comment
Megosztás:

Gyári megoldásban ha ragaszkodsz a kijelzőhöz akkor az egyetlen lehetőséged hogy szerzel egy másik NCDR1100-at. :blush:

Ha a kijelzőhöz (GID-hez) nem ragaszkodsz, akkor természetesen szóba jöhet akár egy MID is, ebben is benne vannak a BC funkciók, csak éppen új kijelző (MID) és középkonzol is kell hozzá, mivel a MID jóval kisebb. És autórádiót még akkor is venned kell, mert bár a MID működéséhez nem létszükséglet, a középkonzol közepén egy üres lyuk nem mutat valami jól. Előnye viszont hogy ebben az esetben nem kell gyári rádió, hacsak nem ragaszkodsz az RDS adatok kijelzéséhez a MID-en, bár erre is van megoldás, de csak a felső kategóriás Kenwood és VDO rádióknál. Illetve alternatíva még a GID helyére a CID, ami annyiban különbözik hogy az előzőtől hogy színes a kijelzője, de egyrészt ugyanúgy kell hozzá egy működő NCDR rádió hogy a navi képességeit ki tudd használni, másrészt meg tök felesleges mert nem létezik hozzá Magyarország térkép (az csak az újabb CD70/DVD90 rádiókhoz van amit Astra H-ba meg Vectra C-be szereltek).

A fentiekből talán az is kiderült hogy igen, a BC (fedélzeti computer) magában a kijelzőben van, MID-től felfelé mindegyik rendelkezik vele, egyedül a TID nem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha valakinek véletlen lenne elfekvőben csipogója arra vevő lennék, mert itt a környéken a bontókban sincs :\

Üdv!

Én ma vettem ismerőstől 2-t (bontanak Opel autókat), és hátra kell még kettő (a barbár előző "tulaj" kivágta őket).

Ha ezen felül van még a srácnak 2db, akkor szívesen megveszem és elküldöm neked postán.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.