Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

De ha nem rossz a csapágy, akkor sztem ne törődj vele!

Tárcsát viszont érdemes megvizsgálni, milyen vastag, mennyire van barázdásra kopva,

nem-e üt. Meg a betéteket is meg kell vizslatni.

Ja, és fékcsövet is kell hozzá gyártatni, de az csap párszáz huf. :lol:

Tavaszra tervezem a műtétet, ergo idő lesz rá. Szóval, apróra szét fogom szedni, a két ünnep között, megvizslatok mindent. Pénteken szerzek nagyobb szerszámokat, leszedem a nyergeket, féktárcsákat.

A csapágy csak eszembe jutott, de valószinűleg szemre nem fogok rajtuk látni semmit, csak akkor derül ki, ha rajta van a gépen a cucc.

A tárcsák nem barázdásak, szemre, újjra rendben vannak. Ütést nem tudtam nézni, viszont a jobb oldali féknyereg frankón fogja az egészet, ergo nem is forog. A ballal semmi gond.

Betét sztem cserés lesz, de mivel nem Brembo a tárcsa, ezért Ferodo betét sem lenne jó bele, nagyon hamar ledarálná. :lol:

Csövet megcsinálja majd a szaki, a csatlakozóig rajta van a hídon mindkét oldali. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hozzáértőktől, tapasztaltaktól kérdezem az alábbiakat.

Opel Astra Caravan (C14NZ '93 évjárat) vizsgára készült és az előzetes felmérésen megállapították, hogy elől a szilenteket cserélni kell. A csere és vizsga után azt tapasztalom, hogy enyhe bal kanyarnál (például egy nagyobb ívű körforgalomban) illetve ha a bal kerék valami kátyúba megy a jobb oldalon koppan valami. Visszavittem és a szerelő szerint vagy a spirál rugó vagy a toronycsapágy rossz, és eddig azért nem tapasztaltam a jelenséget, mert a repedezett szilent blokk kiegyensúlyozta a hibát, de most az új már stabilabban tartja a lengőkart ezért jött elő a toronycsapágy hiba.

Futóműhöz cseppet sem értek, ennél a szerelőnél meg most voltam először, csak azért bíztam rá a kocsit, mert ugyanott csinálták a vizsgát is, nem akartam annyit mászkálni.

Szóval igaza lehet, vagy sem?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hozzáértőktől, tapasztaltaktól kérdezem az alábbiakat.

Opel Astra Caravan (C14NZ '93 évjárat) vizsgára készült és az előzetes felmérésen megállapították, hogy elől a szilenteket cserélni kell. A csere és vizsga után azt tapasztalom, hogy enyhe bal kanyarnál (például egy nagyobb ívű körforgalomban) illetve ha a bal kerék valami kátyúba megy a jobb oldalon koppan valami. Visszavittem és a szerelő szerint vagy a spirál rugó vagy a toronycsapágy rossz, és eddig azért nem tapasztaltam a jelenséget, mert a repedezett szilent blokk kiegyensúlyozta a hibát, de most az új már stabilabban tartja a lengőkart ezért jött elő a toronycsapágy hiba.

Futóműhöz cseppet sem értek, ennél a szerelőnél meg most voltam először, csak azért bíztam rá a kocsit, mert ugyanott csinálták a vizsgát is, nem akartam annyit mászkálni.

Szóval igaza lehet, vagy sem?

Elviekben lehetséges, bár a rugótémát azt ködösítésnek érzem. DE!

Kérdem én, ha cserélték a szilenteke, akkor gondolom a toronyszilentet is, akkor miért nem bírták kicserélni a toronycsapágyat? Kb 2000 forintal lett volna drágább, így meg most megint ízekre kell szedni a teljes első futóművet (leengedni), ergo a munkadíj szinte ugyanannyi lesz, mint az előző bontáskor.

Persze ha van szerelő ismerősöd, aki kicsit is ért a szereléshez, akkor saját magatok is kb .... legyen 4 óra, az tuti belefér.... meg tudjátok csinálni, nem nagy ördöngősség, csak a féltengelyre kell figyelni, ne jöjjön ki a váltótól. A többi gyerekjáték, főleg hogy elvileg nem lessz berohadva egyetlen csavar sem.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ!

Azt hogy a toronycsapágyat miért nem cserélte ki nem tudom, nem is volt szó róla. Remélem nem arról van szó, hogy kicserélte rosszra.

Gondolkoztam én is azon hogy saját magam megpróbálom, de olvasva az Opel Astra szerelési könyvet elbátortalanodtam, mert tele van meghúzási nyomatékokkal, meg célszerszámokkal, nekem meg sem nyomaték kulcsom sem Opel célszerszámaim nincsenek.

Link to comment
Megosztás:

Az, hogy kicserélték a lengőkarszilenteket, egyáltalán nem jelenti, hogy a toronyszilent is

ki lett cserélve, hiszen az drágább mint két lengőkarszilent együtt. És inkább az az esélyes

hibás, mint a csapágy. De lehet még sokminden is. :lol:

El kell vinni egy tényleg hozzáértő szerelőhöz, mint pl. Pesten a Patyi Laci. Sajna elég kevés

ilyen szerelő van...

Link to comment
Megosztás:

Patyi Lacit nem ismerem, merre dolgozik?

Most Soroksárra készülök az autóval Puchele Péter műhelyébe (nem reklám) őt korábban ajánlotta valaki, voltam már ott, korrektül felszerelt műhely és úgy tűnt hogy a hozzértés és a hozzáállás is jó. Most a kényelmet helyeztem előtérbe, ezért nem hozzájuk mentem, de lehet hogy jobban jártam volna.

Link to comment
Megosztás:

No megoldódni látszik a fentebb említett futómű probléma. A tapasztalat és az okulés kedvéért megosztom veletek.

Elmentem a már melített másik szervízbe. Korrekt módon álltak hozzám, gyorsan emelőre tették az autót és már ki is derült, hogy azon az oldalon ahol a kopogást észlelem a cserélt szilentblokk nincs a helyén, illetve valószínűleg csúszkál. Nem kértek egy fillért sem, javasolták vigyem vissza az autót és próbáljam meg garanciába megcsináltatni.

Visszavittem, kérésembre ott is az aknára állt az autó, majd mivel nem látszott a hiba kértem emeljük is meg. Azután mutattam a mesternek a jelenséget, elismerte és holnapra cseréli.

Ami miatt aggódom, hogy vajon az általa beszerelt utángyártott alkatrész mikor adja meg magát és kezd el újra csúszkálni, akár a másik oldalon akár itt ahol már most problémás volt.

Amúgy más helyeken én is szoktam utángyártott dolgokat beszerelni a kocsiba, mivel a pénztárcám ezt engedi meg, és nem szokott problémám lenni. Remélem ez a szilent blokk egyedi eset.

Link to comment
Megosztás:

Egy kérdésem lenne(már elkezdtem a vissszaolvasást,de még nem találkoztam a témával)valahol olvastam,hogy GSI első tárcsákat föl lehet rakni a sima Astrára is..ez nagy átalakítás vagy "rutin munka"

valaki már biztos csinált ilyet?

Alighanem cserélned kell a féknyergeket is, meg aztán a felni is lényeges, hogy elfér-e benne az új jövevény. mert ugye az nagyobb.

De mejd biztos jön olyan,aki konkrétabbat tud, én csak ennyit tudok. Egyenlőre. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egy kérdésem lenne(már elkezdtem a vissszaolvasást,de még nem találkoztam a témával)valahol olvastam,hogy GSI első tárcsákat föl lehet rakni a sima Astrára is..ez nagy átalakítás vagy "rutin munka"

valaki már biztos csinált ilyet?

én azt olvastam, hogy fel lehet tenni, de akkor a 13as felni nem megy már fel.

Link to comment
Megosztás:

annyit szidtam már szegény autómat, egy kis dicséretet is megérdemel: eddig még nem volt olyan hó/jég ahol ne tudtam volna vele vigan elmenni. én csak röhögve megyek ide-oda, mikor mások már a hóláncot keresik :blink:

mi az a hólánc??nekem sose volt és egy darabig nem is valszin hogy lessz:)

csak az keres hóláncot aki nem tud csak azfalton vezetni:DDDD

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

C18NZ, '93 a gép, és a futóművel lehet valami kín, bár nem lepődnék meg azon sem, ha nem. Sóval: nagyon lassú haladás mellett alkalmazott kormánytekergetés hatására (azért nem írom, hogy álló helyzetben, mert akkor rámszólnak, csak tudnám, hogy ők hogy parkolnak - na mindegy) NYEKEREG a kocsi eleje, úgy ahogy van. Arra tippelek, hogy a futómű, bár olyan hangja van, mintha éppen csomót kötnének a kocsiszekrény A oszlop előtti részére.

Egy kedves szerelő-ismerős azt nyilatkota (anélkül, hogy panaszkodtam volna neki erről, csak sima belekukkantás nyomán mondta), hogy a szilenteket ki kellene cserélni. Namármost nem cseréltem ki. Kérdés, hogy megoldódna a cserével a nyekergés?

Vagy mi más baja lehet?

Vagy hadd nyekeregjen, nem esik az szét?

Köszi:

S

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

C18NZ, '93 a gép, és a futóművel lehet valami kín, bár nem lepődnék meg azon sem, ha nem. Sóval: nagyon lassú haladás mellett alkalmazott kormánytekergetés hatására (azért nem írom, hogy álló helyzetben, mert akkor rámszólnak, csak tudnám, hogy ők hogy parkolnak - na mindegy) NYEKEREG a kocsi eleje, úgy ahogy van. Arra tippelek, hogy a futómű, bár olyan hangja van, mintha éppen csomót kötnének a kocsiszekrény A oszlop előtti részére.

Egy kedves szerelő-ismerős azt nyilatkota (anélkül, hogy panaszkodtam volna neki erről, csak sima belekukkantás nyomán mondta), hogy a szilenteket ki kellene cserélni. Namármost nem cseréltem ki. Kérdés, hogy megoldódna a cserével a nyekergés?

Vagy mi más baja lehet?

Vagy hadd nyekeregjen, nem esik az szét?

Köszi:

S

Toronycsapágyak cseréje! kb 3-4EFt!

Link to comment
Megosztás:

István jo jo igazad van de nem is a sarkkörről volt szó:DDDD

maugy olyan helyekre nem gyakran jár az ember legalábbis énnem

:blink:

maugy hamár futónál járunk

mi az a tuning, ami nyomtávszélesítést kielégít??

nyomtávkarikák vagy az a vectrahátsó hid dolog amit annyit olvastam itt??

egyáltalán érdemes ilyenekkel foglalkozni egy 1.4es mocinál???

Link to comment
Megosztás:

mi az a hólánc??nekem sose volt és egy darabig nem is valszin hogy lessz:)

csak az keres hóláncot aki nem tud csak azfalton vezetni:DDDD

Meg az is aki téli gumi ellenére nem tud felmenni nagy hóban a Naphegy utcán (bocsi Bp. I. kerület)! :blink: :) :) epk947.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.