Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

ismét egy kis apróság...neked is dobfék a rögzítő féked bármennyire fájó :lol: az üzemi a tárcsa :lol:

Hát akkor az enyém home kókány, mert ez biza a tárcsát fékezi, ha fejre állok akkor is, legalábbis a szemem ezt mondja. Tesát bepattintottam, hogy húzgálja a kézit, én meg lestem a hátulját, és a tárcsa pofái mozdultak. lemértem, 3 kattanás után fog, 4-nél blokkol és kb 6 kattanást tudok húzni rajta erőlködés nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Na valaki erősítse, vagy cáfolja a hátsó tárcsa ÉS dobfék kombinációt, mert mostmár nem tudom mivan. Az így csináldban nem találtam semmit, csak a tárcsáról. Vannak mezei dobfékes fékpofák is a tárcsa alatt :lol:

Lehet én vagyok lüke és át kell szerveznem az életemet :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na valaki erősítse, vagy cáfolja a hátsó tárcsa ÉS dobfék kombinációt, mert mostmár nem tudom mivan. Az így csináldban nem találtam semmit, csak a tárcsáról. Vannak mezei dobfékes fékpofák is a tárcsa alatt :lol:

Lehet én vagyok lüke és át kell szerveznem az életemet :lol:

szerintem ha a hátsoféked tárcsa akkor arra hat a kf. bowden és annak az állitoja az bent van a kf.szoknya alatt nézd meg .

Link to comment
Megosztás:

ismét egy kis apróság...neked is dobfék a rögzítő féked bármennyire fájó :D az üzemi a tárcsa :D

Ennél fájóbban már csak a kardánfék és a faék 100-as szöggel felemlítése lenne.

A végén még kiderül, hogy a kétkörös fékrendszer az egy tengelyen levő két különböző fékrendszert (tárcsa + dob) jelenti.

Képet :lol: Képet :lol: Képet :lol: haha.gifnagylol.gif

Link to comment
Megosztás:

Ennél fájóbban már csak a kardánfék és a faék 100-as szöggel felemlítése lenne.

A végén még kiderül, hogy a kétkörös fékrendszer az egy tengelyen levő két különböző fékrendszert (tárcsa + dob) jelenti.

Képet :lol: Képet :lol: Képet :lol: haha.gifnagylol.gif

Nem alaptalanul írta Qpack cartárs amit írt, nekem a Calibra gyárilag tárcsafékes volt hátul, mégis volt egy kis dobfék is a rögzítőféknek. Az az igazság hogy hajlok is igazat adni neki most is, csak nem mertem semmit írni mert még nem néztem meg a sajátomat.

Link to comment
Megosztás:

Nem alaptalanul írta Qpack cartárs amit írt, nekem a Calibra gyárilag tárcsafékes volt hátul, mégis volt egy kis dobfék is a rögzítőféknek. Az az igazság hogy hajlok is igazat adni neki most is, csak nem mertem semmit írni mert még nem néztem meg a sajátomat.

Idézet az "Astra G kezelésikönyv" 159. oldaláról:

"Kézifék

A mechanikus kézifék a hátsó dob- vagy tárcsafékre hat. Behúzás esetén a kar önműködően reteszel."

No comment.

Link to comment
Megosztás:

Idézet az "Astra G kezelésikönyv" 159. oldaláról:

"Kézifék

A mechanikus kézifék a hátsó dob- vagy tárcsafékre hat. Behúzás esetén a kar önműködően reteszel."

No comment.

lehet tévedtem ennél a típusnál akkor sorry...de ahogy a kollega is írta aki még nem látott ilyet hogy dob és tárcsa az nézzen utánna mert ilyen is van..méghozzá opeléknél :lol: is....Ákos vagy Gabi majd kiokosít minket...az enyém csak dobos hátul :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a kinyomó csapágy lesz a ludas, de majd a hozzá értők jól megmondják - remélhetőleg. :lol:

Ha nagyon hangos én nem halogatnám sokáig a dolgot... :lol:

Annyira nem hangos csak ha direkt ezt figyeli az ember, páromnak fel sem tűnt a tegnapi 100km-es úton, de én napi szinten használom a kocsit és azonnal észrevettem. Egyenlőre még senki más nem válaszolt ezügyben, remélhetőleg mások is véleményt alkotnak. Neked pedig köszi a hsz-t.!

Link to comment
Megosztás:

lehet tévedtem ennél a típusnál akkor sorry...de ahogy a kollega is írta aki még nem látott ilyet hogy dob és tárcsa az nézzen utánna mert ilyen is van..méghozzá opeléknél :lol: is....Ákos vagy Gabi majd kiokosít minket...az enyém csak dobos hátul :lol:

Teljesen kionkrétan én sem merem már állítani egyiket sem, mert én is hallottam már tárcsa+dob kombinációról, viszont a G astra szerelésiében nem találtam ilyet, szét meg még nem szedtem (remélem egy darabig nem is fogom).

Szóval mielőtt mindenki mindenkit kiröhögne, szerintem is várjunk olyan véleményt, aki szedett már szét hátsó tárcsát G astrán, mondjuk egy szervizes cartás :D egy ilyen vélemény Uhuhu de jó lenne :lol:

Link to comment
Megosztás:

Bezony a rögzítőfék két pofát jelent a tárcsán belül, amolyan dobfék üzemmódban. Eddigi tudásom szerint

G astráknál is így van, csakúgy mint a f astráknál, a,b vectráknál, stb... ha nem így lenne, akkor nem bowden

lenne a kézifékkarnál, hanem egy olajos főfékhenger, ami a két hátsó kört dolgozza átmenőben (hondáknál volt ilyen).

Link to comment
Megosztás:

Bezony a rögzítőfék két pofát jelent a tárcsán belül, amolyan dobfék üzemmódban. Eddigi tudásom szerint

G astráknál is így van, csakúgy mint a f astráknál, a,b vectráknál, stb... ha nem így lenne, akkor nem bowden

lenne a kézifékkarnál, hanem egy olajos főfékhenger, ami a két hátsó kört dolgozza átmenőben (hondáknál volt ilyen).

Azér vagyok hiszékeny a témában, mert még nem szereltem ilyet, és nyílván van, aki többet is, valamint a hátsó tárcsánál tény, hogy a tányér (amite felfekszik a kerék) elég nagy lehet ahoz, hogy legyen alatta dobfékes rögzítő, szóval elhiszem. Az ember mindíg tanul :lol:

Link to comment
Megosztás:

Bezony a rögzítőfék két pofát jelent a tárcsán belül, amolyan dobfék üzemmódban. Eddigi tudásom szerint

G astráknál is így van, csakúgy mint a f astráknál, a,b vectráknál, stb... ha nem így lenne, akkor nem bowden

lenne a kézifékkarnál, hanem egy olajos főfékhenger, ami a két hátsó kört dolgozza átmenőben (hondáknál volt ilyen).

aogy írtam én is így gondolom, de mivel konkrétan G ben még nem láttam és a Workshop sem ad róla semmi értelmes képet vmit a könyve sem, ezért nem voltam teljesen biztos benne ennéla típusnál nem e újítottak vmit... :lol: de ezek szerint semmit :lol:

Link to comment
Megosztás:

aogy írtam én is így gondolom, de mivel konkrétan G ben még nem láttam és a Workshop sem ad róla semmi értelmes képet vmit a könyve sem, ezért nem voltam teljesen biztos benne ennéla típusnál nem e újítottak vmit... :lol: de ezek szerint semmit :lol:

Amint az Gábor (opel 16v) is írta amolyan dobfék módra, de a tárcsát rögzíti. Ez szerkezetileg egy egység, tárcsafékes rendszernél sincs külön fékdob a kézi(rögzítő)féknek, külön tárcsa az üzemi féknek. Bővebbet, tapasztalatot és fényképeket Urbán Józsi (urbanjozsi) cartárs kb. januári hátsóhídcseréjénél találhat akit érdekel v. pü-t neki.

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem!

Azt mért teszi akicsikém, hogy amikor bekapcsolom a klimát ki be kapcsolgatja 10 másodpercenként a hűtőventilátort. MA kezdte. Ha lekapcsolom a klimát semmi, szépen jár a motor, de ha klima megy 10 másodpercenként bekapcsol a ventilátor iszinyatos tempoba, úgy 10-15 másodpercig. Rövid pihi kb 10 másodperc aztán megint. Mi lehet ez? Tegnap még szépen ment a drága!

Link to comment
Megosztás:

Amint az Gábor (opel 16v) is írta amolyan dobfék módra, de a tárcsát rögzíti. Ez szerkezetileg egy egység, tárcsafékes rendszernél sincs külön fékdob a kézi(rögzítő)féknek, külön tárcsa az üzemi féknek. Bővebbet, tapasztalatot és fényképeket Urbán Józsi (urbanjozsi) cartárs kb. januári hátsóhídcseréjénél találhat akit érdekel v. pü-t neki.

ÉN UGY TUDTAM HOGY A MERKADES ALKALMAZTA A TÁRCSA DOB KOMBINÁCIOT UGY HOGY A HÁTSO TÁRCSA AGYRÉSZEBEN VOLT 1 KICSI DOBFÉK ÉS AZ VOLT A KÉZIFÉK lásd.123/300 merdzso.

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem!

Azt mért teszi akicsikém, hogy amikor bekapcsolom a klimát ki be kapcsolgatja 10 másodpercenként a hűtőventilátort. MA kezdte. Ha lekapcsolom a klimát semmi, szépen jár a motor, de ha klima megy 10 másodpercenként bekapcsol a ventilátor iszinyatos tempoba, úgy 10-15 másodpercig. Rövid pihi kb 10 másodperc aztán megint. Mi lehet ez? Tegnap még szépen ment a drága!

biztos hogy a venti az mert néha 1 fokozaton az enyémnél a klima kompresszor csinálta és ezt a ford.szám mérőn vettem észre .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra FCC 1.4 GL Classic típusú kocsim van és egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy hány watt teljesítményű halogénizzó van előírva ennek a tipusu kocsinak. Most jelenleg 100/90 wattos van benne ez nem tul nagy telj.?

köszi előre is a választ

További kellemes estét

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra FCC 1.4 GL Classic típusú kocsim van és egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy hány watt teljesítményű halogénizzó van előírva ennek a tipusu kocsinak. Most jelenleg 100/90 wattos van benne ez nem tul nagy telj.?

köszi előre is a választ

További kellemes estét

refi 100 országúti 55

ÉN UGY TUDTAM HOGY A MERKADES ALKALMAZTA A TÁRCSA DOB KOMBINÁCIOT UGY HOGY A HÁTSO TÁRCSA AGYRÉSZEBEN VOLT 1 KICSI DOBFÉK ÉS AZ VOLT A KÉZIFÉK lásd.123/300 merdzso.

Régebbi bmwéknél is volt ilyen, dob, tárcsa megoldás. Pl Hello mantájában az ötcsavaros hátsó híd a 630csi-é és az ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra FCC 1.4 GL Classic típusú kocsim van és egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy hány watt teljesítményű halogénizzó van előírva ennek a tipusu kocsinak. Most jelenleg 100/90 wattos van benne ez nem tul nagy telj.?

köszi előre is a választ

További kellemes estét

Szia davesam,

Ha jól értem, akkor F Astrád van.

Abban H4-es izzó van, amiből a 60/55W-os a szabványos. Léteznek persze ennél nagyobb teljesítményűek is, mindenki maga dönti el, hogy milyet használ. Van 100/90-es és asszem 80/70-es is. De a normál H4-es az 60/55-ös (refi/tompított).

Én a következők miatt nem javaslom a nagyobbak használatát, amik természetesen jobban világítanak:

1. Szabálytalan (bár sem rendőr, sem a vizsgabiztos nem fogja észre venni).

2. Feleslegesen terheled a generátorod (hiszen országúton nappal is használnod kell, amivel így 70W pocsékba megy).

3. Túlhevül a lámpatest, mert nem erre méretezték (hirtelen belemész egy felhőszakadásba és akár fel is robbanhat az üveg).

Üdv.: Tobzos

U.i.: Ha mégis G Astra, akkor ott egyszálas az összes izzó és mindegyik 55W-os.

Link to comment
Megosztás:

Amint az Gábor (opel 16v) is írta amolyan dobfék módra, de a tárcsát rögzíti. Ez szerkezetileg egy egység, tárcsafékes rendszernél sincs külön fékdob a kézi(rögzítő)féknek, külön tárcsa az üzemi féknek. Bővebbet, tapasztalatot és fényképeket Urbán Józsi (urbanjozsi) cartárs kb. januári hátsóhídcseréjénél találhat akit érdekel v. pü-t neki.

Már bocsáss meg, de mutass olyan fékszerkezetet, ami úgy van csinálva hogy külön a tárcsa és külön a dob...egy tengelyen, mert tudtommal ilyen nincs...csak így van ahogy le is írtad, a dob a "harang" belső felülete....és senki nem írt olyat hogy nem így néz ki szerkezetileg :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra FCC 1.4 GL Classic típusú kocsim van és egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy hány watt teljesítményű halogénizzó van előírva ennek a tipusu kocsinak. Most jelenleg 100/90 wattos van benne ez nem tul nagy telj.?

köszi előre is a választ

További kellemes estét

ahogy Tobzos barátunk is írta....szerintem neked F astrád van :lol: szóval eltvédtél de sebaj...remélem tudtak a kollégák segíteni...H4 60/55W az alap és szerintem az elég is... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Már bocsáss meg, de mutass olyan fékszerkezetet, ami úgy van csinálva hogy külön a tárcsa és külön a dob...egy tengelyen, mert tudtommal ilyen nincs...csak így van ahogy le is írtad, a dob a "harang" belső felülete....és senki nem írt olyat hogy nem így néz ki szerkezetileg :lol:

Na, akkor jól elbeszéltünk egymás mellett! :lol:

Egyébként vannak meglepő megoldások, mint pl. a CV2 (Kacsa), ahol az első fékszerkezet dobostul, mindenestül a motortérben kapott helyet. De ez már annyira OFF.

A H4-es izzót illetőleg a 60/55W a szabvámyos, minden ettől eltérő teljesítmény csak versenycélokra használható és nem közúton. Tobzos 3. pontját kiegészíteném: a túlhevülés okán a foncsor hihetetlen tempóban megy tönkre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár hónapja szert tettem egy 1.6 16v-es G Astrára..

Nagyon meg vagyok elégedve vele,az utóbbi időben viszont előfordult,ha esetleg pár napig nem indítom be az autót,utána nagyon nehézkesen,hosszú indítózás után hajlandó csak beindulni..

Ez csak hidegen,és hosszabb állás után jön elő..

Volt már valakinek hasonló problémája?

Előre is köszi a választ!

Link to comment
Megosztás:

Azér vagyok hiszékeny a témában, mert még nem szereltem ilyet, és nyílván van, aki többet is, valamint a hátsó tárcsánál tény, hogy a tányér (amite felfekszik a kerék) elég nagy lehet ahoz, hogy legyen alatta dobfékes rögzítő, szóval elhiszem. Az ember mindíg tanul :lol:

egyszerűen megnézheted, ha hátulról benézel a kerék mögé. A kézifékbowden oda megy egy karra, ami a tárcsa

dobrészében levő pofákat mozgatja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár hónapja szert tettem egy 1.6 16v-es G Astrára..

Nagyon meg vagyok elégedve vele,az utóbbi időben viszont előfordult,ha esetleg pár napig nem indítom be az autót,utána nagyon nehézkesen,hosszú indítózás után hajlandó csak beindulni..

Ez csak hidegen,és hosszabb állás után jön elő..

Volt már valakinek hasonló problémája?

Előre is köszi a választ!

a kérdésedre a válasz: igen, de nem nekem :lol: ettől függetlenűl ha érdekel tipp hogy mi lehet, azt is leírhatjuk, de csak ennyi volt a kérdés :lol: bocsi....:lol: majd később írok...:D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.