Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Majd el feledtem egy kérdést hogy az említett problemánál maradjak hol található a MAP szenzor?? (mert ugye ez is okozhatja a ford szám ingadozást)?

A pillangószelepről találtam egy kis infót :

alapj01.JPG

Az integrált fojtószelep egység élettartama ritkán éri el a motor teljes elhasználódását.

Ha egyértelmű, hogy ez az alkatrész hibás, a műanyag fedelet csak tanulmányozás céljából érdemes lepattintani / lecsavarozni, érdemi javítás nemigen jöhet szóba. A fojtószelep tengely végét zömítették, így a roncsolásmentes szétszerelés nem lehetséges. Érdemes megfigyelni a működtető motor jelentős, kétszeres lassító áttételét, ennek köszönhetően az alapjárat szabályozása nagy pontossággal végrehajtható.

Ettől még nem lettem okosabb,de várom az ötleteket!

Smith

Link to comment
Megosztás:

Udvozletem mindenkinek! :huh:

Szakmai kerdesem volna. Adott egy 1.6 Caravan Astra. Ha a taviranyitos kulccsal zarom, egy nyomas, bezar, ket nyomas, riaszto aktival. Na most: a multkor hazaertem, megalltam,gyujtas levesz. Erre a riaszto visszajelzoje a veszvillogo alatt elkezdett villogni, majd abbahagyta. Azota nem tudom 2x nyomni a gombot, sem a kulcsot a zarban 2x jobbra elforditani.

Van valakinek tippje, tanacsa, hogy mi tortenhetett?

Koszonom elore is!:)

Udv.

TayRol

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémára keresünk ötleteket amit az eddig leírtak alapján nem sikerült orvosolni.Adott Z14XE moci (ebben ugye nincs alapjárati szab.motor) ami váltásoknál stabilan tartja a fordulatot de csak hidegen,ha meleg akkor minden oké! Takarításokon már tulvagyunk,fogkefével mindent gyári uj tisztaságura pucoltunk,vákum csövek rendben,gyertyák ujjak, de ennek ellenére maradt a probléma,az előző oldalon már kérdeztem hogy az EGR becsapása mit produkálna,de nem jött válasz. A pillangószelep motorja konzervdobozban van ahhoz hozzá férni csak barmolással lehetne..

Ha van valami ötlet (szervizen kívül ahol mindent kicserélnek egy vagyonért) ne kiméljetek!

Smith

Üdv.!

Nálam új kora óta van hasonló jelenség, ha egyről beszélünk: hidegben, váltáskor (kuplung-kinyomáskor) nem ejti a fordulatot, hanem akár néhány másodpercig tartja, sőt néha fel is löki 2000 RPM fölé. Annak idején szervizben minden tisztítást elvégeztek garanciában+szoftvert frissítettek. A jelenség enyhült valamit, de a mai napig fennáll. Ami nálam bevált: a teljesen hideg motor indítása után nem indulok el azonnal, kicsit melegítem (mondjuk amúgy is ajánlatos), akkor nem jön elő. Szóval végülis kézben tartható a dolog, 8 év alatt nálam nem futott ki semmilyen más hiba, én nem bolygatom, a magam részéről amondó vagyok: ez ilyen, oszt kész. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Nálam új kora óta van hasonló jelenség, ha egyről beszélünk: hidegben, váltáskor (kuplung-kinyomáskor) nem ejti a fordulatot, hanem akár néhány másodpercig tartja, sőt néha fel is löki 2000 RPM fölé. Annak idején szervizben minden tisztítást elvégeztek garanciában+szoftvert frissítettek. A jelenség enyhült valamit, de a mai napig fennáll. Ami nálam bevált: a teljesen hideg motor indítása után nem indulok el azonnal, kicsit melegítem (mondjuk amúgy is ajánlatos), akkor nem jön elő. Szóval végülis kézben tartható a dolog, 8 év alatt nálam nem futott ki semmilyen más hiba, én nem bolygatom, a magam részéről amondó vagyok: ez ilyen, oszt kész. :huh:

Valóban a hiba jelenség ugyan az mind nálad,a bosszantó még is az hogy 2 db ugyan olyan motor kódu astránál csak az egyik csinálja,és még km. is majdnem ugyan annyi van mind kettőben..

Persze együtt lehet élni vele,de ez utóbbi több benzint is kajál!

Smith

Link to comment
Megosztás:

Valóban a hiba jelenség ugyan az mind nálad,a bosszantó még is az hogy 2 db ugyan olyan motor kódu astránál csak az egyik csinálja,és még km. is majdnem ugyan annyi van mind kettőben..

Persze együtt lehet élni vele,de ez utóbbi több benzint is kajál!

Smith

A fogyasztásra ráhatást én nem vettem észre, hozom a „megszokott” Astra-átlagot. Valami szenzor-dolog lehet esetleg a ludas, motorhőmérséklet jeladó, mittudomén. Vagy csak egyszerűen mi így jártunk...

Link to comment
Megosztás:

A fogyasztásra ráhatást én nem vettem észre, hozom a „megszokott” Astra-átlagot. Valami szenzor-dolog lehet esetleg a ludas, motorhőmérséklet jeladó, mittudomén. Vagy csak egyszerűen mi így jártunk...

nekem volt , hogy nem is a mot.hő.jeld. volt a rossz, hanem kontakthiba volt a csoport csatiban ami a computer felé megy, volt hogy -47 foknak érzékelte a motort :huh: no akkor 2500 volt az alapjárat :) aztán belementem egy gödörbe, rázkódott egyet aztán megjavult :D (nopoersze nem végleg)

Link to comment
Megosztás:

Valóban a hiba jelenség ugyan az mind nálad,a bosszantó még is az hogy 2 db ugyan olyan motor kódu astránál csak az egyik csinálja,és még km. is majdnem ugyan annyi van mind kettőben..

Persze együtt lehet élni vele,de ez utóbbi több benzint is kajál!

Smith

Nekem is ezt csinálja új kora óta. Nem állandóan csak néha. Én már megszoktam, nem foglalkozom vele. Nem találtam összefüggést, hogy miért csinálhatja.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Blaupunkt CAR 300 tipusú a rádiósmagnó. Megköszönném ha tudnál segíteni.

kell hozzá egy olyan kód, ami úgy néz ki, hogy GM "4karakter" X "7karakter"

ha meg mondod nekem az x utáni hét karaktert, akkor megmondom neked a kódot. Ez a rádión biztos rajta van, de ahhoz ki kell szedni, de lehet megvan neked valami papíron. Nézz utána.

Link to comment
Megosztás:

kell hozzá egy olyan kód, ami úgy néz ki, hogy GM "4karakter" X "7karakter"

ha meg mondod nekem az x utáni hét karaktert, akkor megmondom neked a kódot. Ez a rádión biztos rajta van, de ahhoz ki kell szedni, de lehet megvan neked valami papíron. Nézz utána.

Oks köszi most sajnos rohanásban vagyok de max vasárnap megnézem a kódot.

Link to comment
Megosztás:

Oks köszi most sajnos rohanásban vagyok de max vasárnap megnézem a kódot.

Nem lenne egyszerűbb a kereskedésbe visszavinni?

Nekem pl a márkakereskedő adta hozzá a rádió és az immo kódját is, mivel tudta, hogy messzebb viszem a kocsit, úgysem náluk szervizelek. (használt verda volt)

A kereskedésben szerintem ingyen megmondják, illetve talán be is pötyögik neked.

De hol az antennád??? ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végre sikerült időt szakítanom a szerkezet lefényképezésére!

Itt található az öt kép:

K_p_006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1089605802K_p_008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

5432921K_p_009_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

391276301K_p_010_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

536354750K_p_011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Remélem jól linkelem be!;)

Az utsó képen a motor "földelése" látszik a kasztnihoz. Kérdés, hogy másik astra-n van e ilyen?

Mert amikor ugye szar volt a vezérlő, akkor erre is gyanakodtunk, hogy nincs test adva a gépnek!

Tudom, hogy az akksi negatívjáról veszi, de a vectra a-mon pl volt külön testkábel ugye a kasztnihoz!

Az a kérdésem, hogy az a kábel jó helyen van e és egyáltalán szükség van e rá??

Köszi

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Az lenne még a kérdésem, hogy találkoztatok e már olyannal, hogy:

a gépes olyan 3-6 ezres fordulat között nagyon égett szagot ad ki magából, ami bejön az utastérbe!

Volt vezérlés csere, azt hittem a szíj rossz már, de nem az!

Jelenleg folyik a váltó felöli főtengely szimering, talán ott folyik rá az olaj a kipufogóra és az ég!

Mert olyan száz km/h körül és fölötte jön be a szag!

Itt a városban nem igazán érezni, csak akkor mikor megyek fel a Gál lakótelepre, amire egy jó hosszú emelkedő vezet.

Na még ott érzem, pedig csak max 3000-ig pörgetem.

Szóval az olajat is kizártam már valamilyen szinten, mert autószerelőnek sem az a szag ugrott be.

Már csak arra tudok gondolni, hogy akkora terhelésen csúszhat a kuplung és az ég.

De nem kimondott kuplungtárcsa szaga van, olyan meghatározhatatlan! ;)

Már nagyon idegesít, mert ugye nem tudom, hogy mi melegszik ennyire!

Más nagyon nem ugrik be, hogy mi lehet. A generátoron rossz a fesszabályzó és 15-16 voltal tölt, az most lesz felújítva, csak várom a csapágyak típusát, mert ingyen megtudom szerezni őket.

Azt nem tudja esetleg valaki?

2001 Z14XE, hogy milyen generátor, nem tudom!

Bocsi a sok baromságom miatt, de meg akarom csinálni ezt a kocsit rendesen, mert idegesít!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Az utsó képen a motor "földelése" látszik a kasztnihoz. Kérdés, hogy másik astra-n van e ilyen?

Mert amikor ugye szar volt a vezérlő, akkor erre is gyanakodtunk, hogy nincs test adva a gépnek!

Tudom, hogy az akksi negatívjáról veszi, de a vectra a-mon pl volt külön testkábel ugye a kasztnihoz!

Az a kérdésem, hogy az a kábel jó helyen van e és egyáltalán szükség van e rá??

Köszi

Üdv

Gábor

Hát nekem egy picit komolyabb kábel van erre a célra (a kép bal alsó sarkán látszik):

19454171269.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végre sikerült időt szakítanom a szerkezet lefényképezésére!

Itt található az öt kép:

Remélem jól linkelem be!;)

Az utsó képen a motor "földelése" látszik a kasztnihoz. Kérdés, hogy másik astra-n van e ilyen?

Mert amikor ugye szar volt a vezérlő, akkor erre is gyanakodtunk, hogy nincs test adva a gépnek!

Tudom, hogy az akksi negatívjáról veszi, de a vectra a-mon pl volt külön testkábel ugye a kasztnihoz!

Az a kérdésem, hogy az a kábel jó helyen van e és egyáltalán szükség van e rá??

Köszi

Üdv

Gábor

Ez olyan utólagos kábelnek, nem gyárinak tűnik.

Valamiért szét volt szedve a kocsi?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy szaki segítségét kérném,jobb torony piros csatlakozóval el látott szelep,valami üzem anyag szellőztető vagy mi??

Ha igen akkor be ereszti a "gőzt" a pillangó szelep alá (mert oda fut a csöve)??

Ha nem müködik rendessen elképzelhető a hideg motornál (több órás állás után vagy kánikulában) ford.szám ingadozás?

Nem vagyok autószerelő csak hangossan gondolkodtam,javítsatok ki ha rosszul gondolom!

Köszi.

Smith

Link to comment
Megosztás:

Nekem pont az ellenkezője van fordulatszám témában. Mikor üzemmeleg motorral állok meg akkor valamikor nem tudom elinditani csak akkor ha inditás alatt adok egy kis gázt. Valamikor elindul de érezni hogy kapkodva. Nekem azt mondták hogy koszos a szivó torok szerintetek?? Másik furcsa jelenség amit eddig csak az enyémnél láttam hogy ha leállitom, akkor olyan hang jön mintha csattanna vmi. Olyasmi féle mintha lezárna vmi szelep, márcsak azért is gondolom mert ha egyől visszaadom rá a gyujtást akkor nem csettenik. Sőt szerintem vmi vákuum szelepre gondolok mert mikor lezár ilyen szisszenés szerű hang van. Mi lehet az aminek ilyen hangja van, normális ez?? Sajna a tempomattal sem jutottam semmire. Szét kéne szedni az ECUra menő csatit ami az akksi tartó mellet van de nem merem mert félek hogy eltörik.Ugyanis abba van belegányolva vmi kábel ami a kulpung mögötti gumiból jön. A rajzot elnézve mivel egymás melleti lábakon jön a tempomat lassits meg a klima indulj ér szerintem összeér a szarul ráforrasztott vezeték vagy mefolyott az ón a gány meló miatt ezért van hogy lassitáskor bekapcsolgat a klima. Dehát ennek megállapitásához szét kéne szedni a csatit nah de hogyan???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy szaki segítségét kérném,jobb torony piros csatlakozóval el látott szelep,valami üzem anyag szellőztető vagy mi??

Ha igen akkor be ereszti a "gőzt" a pillangó szelep alá (mert oda fut a csöve)??

Ha nem müködik rendessen elképzelhető a hideg motornál (több órás állás után vagy kánikulában) ford.szám ingadozás?

Nem vagyok autószerelő csak hangossan gondolkodtam,javítsatok ki ha rosszul gondolom!

Köszi.

Smith

szerintem attól nem, csak ki kellene megint pucolni a szívótorkot+alapjárati mocit és lehet helyre is állna....te nem tudom ezt megcsináltad e már vagy sem, de meg kell próbálni... ;)

Link to comment
Megosztás:

Az lenne még a kérdésem, hogy találkoztatok e már olyannal, hogy:

a gépes olyan 3-6 ezres fordulat között nagyon égett szagot ad ki magából, ami bejön az utastérbe!

Volt vezérlés csere, azt hittem a szíj rossz már, de nem az!

Jelenleg folyik a váltó felöli főtengely szimering, talán ott folyik rá az olaj a kipufogóra és az ég!

Mert olyan száz km/h körül és fölötte jön be a szag!

Itt a városban nem igazán érezni, csak akkor mikor megyek fel a Gál lakótelepre, amire egy jó hosszú emelkedő vezet.

Na még ott érzem, pedig csak max 3000-ig pörgetem.

Szóval az olajat is kizártam már valamilyen szinten, mert autószerelőnek sem az a szag ugrott be.

Már csak arra tudok gondolni, hogy akkora terhelésen csúszhat a kuplung és az ég.

De nem kimondott kuplungtárcsa szaga van, olyan meghatározhatatlan! ;)

Már nagyon idegesít, mert ugye nem tudom, hogy mi melegszik ennyire!

Más nagyon nem ugrik be, hogy mi lehet. A generátoron rossz a fesszabályzó és 15-16 voltal tölt, az most lesz felújítva, csak várom a csapágyak típusát, mert ingyen megtudom szerezni őket.

Azt nem tudja esetleg valaki?

2001 Z14XE, hogy milyen generátor, nem tudom!

Bocsi a sok baromságom miatt, de meg akarom csinálni ezt a kocsit rendesen, mert idegesít!

Üdv

Kolléga !

Ha folyik a főtengely szimmringed, akkor azt sürgősen csináltasd meg, mert nem tesz jót sem a motorodnak, sem a kuplungodnak, sem a környezetednek!

Aztán ha ott megszűnik az olajfolyás, utána folytathatod a szaglászást...

...generátor felújításnál meg nem hiszem, hogy a csapágyakon spórolsz a legtöbbet, de ezt Te tudod! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az lenne még a kérdésem, hogy találkoztatok e már olyannal, hogy:

a gépes olyan 3-6 ezres fordulat között nagyon égett szagot ad ki magából, ami bejön az utastérbe!

Volt vezérlés csere, azt hittem a szíj rossz már, de nem az!

Jelenleg folyik a váltó felöli főtengely szimering, talán ott folyik rá az olaj a kipufogóra és az ég!

Mert olyan száz km/h körül és fölötte jön be a szag!

Itt a városban nem igazán érezni, csak akkor mikor megyek fel a Gál lakótelepre, amire egy jó hosszú emelkedő vezet.

Na még ott érzem, pedig csak max 3000-ig pörgetem.

Szóval az olajat is kizártam már valamilyen szinten, mert autószerelőnek sem az a szag ugrott be.

Már csak arra tudok gondolni, hogy akkora terhelésen csúszhat a kuplung és az ég.

De nem kimondott kuplungtárcsa szaga van, olyan meghatározhatatlan! ;)

Már nagyon idegesít, mert ugye nem tudom, hogy mi melegszik ennyire!

Más nagyon nem ugrik be, hogy mi lehet. A generátoron rossz a fesszabályzó és 15-16 voltal tölt, az most lesz felújítva, csak várom a csapágyak típusát, mert ingyen megtudom szerezni őket.

Azt nem tudja esetleg valaki?

2001 Z14XE, hogy milyen generátor, nem tudom!

Bocsi a sok baromságom miatt, de meg akarom csinálni ezt a kocsit rendesen, mert idegesít!

Üdv

Kolléga !

Ha folyik a főtengely szimmringed, akkor azt sürgősen csináltasd meg, mert nem tesz jót sem a motorodnak, sem a kuplungodnak, sem a környezetednek!

Aztán ha ott megszűnik az olajfolyás, utána folytathatod a szaglászást...

...generátor felújításnál meg nem hiszem, hogy a csapágyakon spórolsz a legtöbbet, de ezt Te tudod! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szivótorkot otthon ki tudom takaritani vagy el kell vigyem szerelőhöz?? Ma megjavitottuk a tempomat kérdést villamosságis haverral. Most már nyugodta neki merek vágni a nyárnak a kirándulásoknak ;). Szivó torok tisztitás mennyire necces művelet házilag??? Mik a buktatói mennyire spec szerszám igényes?? Mivel érdemes kitakaritani? Sima 95 ös benzin jó??

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.