Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Én is onnét idéztem. És nézd csak! 1.6-nál nagyobb Astra G benzinesek sem léteznek és Astra F is az 1.4 és 1.6 literes benzinesen túl valószínűleg csak egy párhuzamos világban létezik.

Nem tudom, talán autó értékhatárhoz lehet köze: az újonnan legolcsóbb modellek tulajdonosainak akarnak kedvezni, mert a tételek egy része nem lenne feltétlenül drágább egy dízelnél vagy mondjuk egy 1.8-as benzinesnél sem.

Link to comment
Megosztás:

"..., a bármely Opel-forgalmazótól 4 évnél régebben vásárolt 1.2, 1.4, 1.6 literes, benzines Astra G modellek esetén"

"Konkrét árajánlatért és részletes információkért kérjük, forduljon a részt vevő Opel Márkaszervizekhez."

Akkor én most Opel Márkaszervizhez fordulok! <_<

Tehát, akinek nagyobb motorral szerelt benzines ill. bármilyen dízel üzemű Astra G van a birtokában az le van ejtve, vagy van kivétel? :rolleyes:

nincs kivétel. le van ejtve... -_-

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ezelőtt héten valamikor kérdeztem hogy milehet ha elfolyt a szervóolajam, hát kiderült hogy eldurrant az egyik szervócső! Kicserélték, meg feltöltötték a rendszert de most olyan fura hangja van a szivatyúnak ami eddig nem volt! Kicsit mintha "sikítana". De ez a javítás után jött elő. Esetleg elmúlik majd? Szerintetek mi lehet a gond? Előre is köszi a segítséget... üdv

Link to comment
Megosztás:

hali

érdekelne mekkora hátra a legnagyobb fék tárcsa 4x100asba gyáriba , melyik cég gyártotta?

bosch és lucas között van valami minőségi különbség?

ja és 3-4-5 ajtósok hátsó tárcsás féke is megfelelő a kombira?

Az első kérdésedet nem igazán értem, gyári féktárcsából (hátulra) kétféle átmérő létezik, 240 és 264mm-es, és természetesen a GM gyártotta mindegyiket.

Bosch és Lucas rendszerű fék között meg nem hinném hogy minőségi különbség lenne, sztem egyszerűen gazdasági okokból váltottak beszállítót, bár sose lehet tudni.

A hátsó tárcsa fajtája meg nem karosszériaváltozattól, hanem leginkább évjárattól és esetleg motortípustól függ, szóval esetedben a 3 ajtós hátsó tárcsaféke akár jó is lehet egy caravanra, merthogy kombi az Opelből nincsen, csak Skodából. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

"..., a bármely Opel-forgalmazótól 4 évnél régebben vásárolt 1.2, 1.4, 1.6 literes, benzines Astra G modellek esetén"

"Konkrét árajánlatért és részletes információkért kérjük, forduljon a részt vevő Opel Márkaszervizekhez."

Akkor én most Opel Márkaszervizhez fordulok! <_<

Tehát, akinek nagyobb motorral szerelt benzines ill. bármilyen dízel üzemű Astra G van a birtokában az le van ejtve, vagy van kivétel? :rolleyes:

Szerintem ezt már írtam valahol. Szóval: szerintem ez arról szól, hogy a magánszemélyek 90%-át becsalogassák a szervizbe. A fennmaradó 10% magánszemély meg nagy dög autót vett, amihez egységre levetítve drágább az alkatrész, és valszeg autóbuzik is, akik nem igen járnak ilyen helyre. A dizelek, meg leginkább cégesek, ahogy olvastam minap a céges (új) autóvásárlások meg nem estek vissza, így azokat úgyis viszik szervizbe, akkor meg minek dolgozzanak olcsóbban, ha többet is kaphatnak. Szerintem ezért.

erre valakinek nincs ötlete?

(bocs a képpel idézésért -_- de ott a lényeg)

Abba a műanyag izébe pattan bele. Ha simán nem tudod visszapattintani, akkor valszeg eltört, venni kell másikat és csere. Ezt csak úgy tudod megnézni, ha felfelé kihúzod az "ereszt" a többiből is.

Link to comment
Megosztás:

Az első kérdésedet nem igazán értem, gyári féktárcsából (hátulra) kétféle átmérő létezik, 240 és 264mm-es, és természetesen a GM gyártotta mindegyiket.

Bosch és Lucas rendszerű fék között meg nem hinném hogy minőségi különbség lenne, sztem egyszerűen gazdasági okokból váltottak beszállítót, bár sose lehet tudni.

A hátsó tárcsa fajtája meg nem karosszériaváltozattól, hanem leginkább évjárattól és esetleg motortípustól függ, szóval esetedben a 3 ajtós hátsó tárcsaféke akár jó is lehet egy caravanra, merthogy kombi az Opelből nincsen, csak Skodából. :rolleyes:

Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy a 264x10 es tárcsábol nem létezik 4x100 -as lyukosztás. Legalábbis most én is olyat kerestem, de mindenhol azt mondták, hogy nincsen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ezelőtt héten valamikor kérdeztem hogy milehet ha elfolyt a szervóolajam, hát kiderült hogy eldurrant az egyik szervócső! Kicserélték, meg feltöltötték a rendszert de most olyan fura hangja van a szivatyúnak ami eddig nem volt! Kicsit mintha "sikítana". De ez a javítás után jött elő. Esetleg elmúlik majd? Szerintetek mi lehet a gond? Előre is köszi a segítséget... üdv

Ez engem is érdekelne, mióta megvettem nekem is ezt csinálja

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem az lenne opelos társak hogy normális-e ha a motorblokk oldalán párcsepp olaj található.Letöröltem és most figyelem hogy megint olajos lesz-e.Bár valahol olvastam hogy ha sok olaj van az motorban akkor a belső nyomás miatt valamennyi eltávozik.Vagy tömités csere lesz?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ezt már írtam valahol. Szóval: szerintem ez arról szól, hogy a magánszemélyek 90%-át becsalogassák a szervizbe. A fennmaradó 10% magánszemély meg nagy dög autót vett, amihez egységre levetítve drágább az alkatrész, és valszeg autóbuzik is, akik nem igen járnak ilyen helyre. A dizelek, meg leginkább cégesek, ahogy olvastam minap a céges (új) autóvásárlások meg nem estek vissza, így azokat úgyis viszik szervizbe, akkor meg minek dolgozzanak olcsóbban, ha többet is kaphatnak. Szerintem ezért.

Nagyon el vagy tévedve! Mind a %-os értéket illetően, mind az autó méreteit illetőleg (Astra F és G-ről volt szó). A "nagy dög autó" -hoz is ugyan az pl. a pollenszűrő, gumiabroncs, ablaktörlő, stb. kell, mint a "kis autó"-ba.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon el vagy tévedve! Mind a %-os értéket illetően, mind az autó méreteit illetőleg (Astra F és G-ről volt szó). A "nagy dög autó" -hoz is ugyan az pl. a pollenszűrő, gumiabroncs, ablaktörlő, stb. kell, mint a "kis autó"-ba.

ja, csak megcsinálják 1 cm-rel nagyobbra és ezzel már hipp-hopp másfélszeres áron adják

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem az lenne opelos társak hogy normális-e ha a motorblokk oldalán párcsepp olaj található.Letöröltem és most figyelem hogy megint olajos lesz-e.Bár valahol olvastam hogy ha sok olaj van az motorban akkor a belső nyomás miatt valamennyi eltávozik.Vagy tömités csere lesz?

szia!

Lehet butaságot mondok de nekem szakim olajcserénél mondtha hogy szivárog a főtengely szimeringemnél, és hogy majd vezérlésnél cseréljük a tömítést. lehet neked is az szivárog? ha igen akkor nem nagy durr pár ezer Huf.

Link to comment
Megosztás:

szia!

Lehet butaságot mondok de nekem szakim olajcserénél mondtha hogy szivárog a főtengely szimeringemnél, és hogy majd vezérlésnél cseréljük a tömítést. lehet neked is az szivárog? ha igen akkor nem nagy durr pár ezer Huf.

Nem annyira lent hanem fent szelepfedél mellett valószinű hogy a szelepfedél tömités lesz a ludas de majd meglátjuk.

Link to comment
Megosztás:

ez a fék különbség hogy jött ki? fékpadon a kocsi futóműve/kereke nem ugrál, hanem gördül (csak ha kerék kiegyensúlyozási gond is van, legfeljebb akkor)...szóval ez elég fura amit leírsz...a fékútról stimt amit írtál, hiszen ha elpattognak a kerekek, akkor abban a pillanatban nem is fékeznek és emiatt hosszabb a fékút, de ez az oldalak közötti különbség nekem sántít... :rolleyes:

Fehéren-feketén papíron "igazolt" számokat mondtam. megvan a két mérési papír (előtte -utánna) azt hasonlítottam össze. Ha az ilyen adatokat lehet "gonosz "módon befolyásolni és azt megtették, akkor lehet, hogy onnan jött ki a különbség, talán hogy egy kis "üzeletet" csináljanak maguknak. Bár ezt nagyon nem hiszem, hisz kötelezettség nélkül bárhova viehetem az autót javítani és vehetem az alkatrészt is hozzá.

Hozzáteszem nekem tényleg nagy különbség volt a lengéscsillapítók között. Természetesen azt is értem amit Te írsz. Őszintén szólva én nem gondoltam, hogy ennyi különbséget okozna (ha egyáltalán az okozta).

"Kerékkiegyensúlyozási gond" mit értesz pontosan ez alatt? (lehet, hogy hülyét kérdezek, de a centírozást?)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném kicseréltetni a vízpumpát, de állítólag 2 fajta is van ami jó a kocsiba.

Az ára után érdeklődtem mail-ben ott közölték velem.

Azt nem tudom van-e lényeges különbség a 2 között meg hogy milyen az a 2?

98'as G Astram van, de mivel használtan vettem egy éve így fogalmam sincs milyen mehet bele mert még csak most szeretném kicseréltetni előszőr amióta nálam van.. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném kicseréltetni a vízpumpát, de állítólag 2 fajta is van ami jó a kocsiba.

Az ára után érdeklődtem mail-ben ott közölték velem.

Azt nem tudom van-e lényeges különbség a 2 között meg hogy milyen az a 2?

98'as G Astram van, de mivel használtan vettem egy éve így fogalmam sincs milyen mehet bele mert még csak most szeretném kicseréltetni előszőr amióta nálam van.. :rolleyes:

szia

ha megadod az autó típusát, motorkódját a boltba ahol veszed (vagy ha opelba viszed ott tudják) akkor a megfelelőt fogják adni kb 12e ft körül van...

Link to comment
Megosztás:

szia

ha megadod az autó típusát, motorkódját a boltba ahol veszed (vagy ha opelba viszed ott tudják) akkor a megfelelőt fogják adni kb 12e ft körül van...

Megadtam mindent. Csergő Opel-nél érdeklődtem.. <_<

Azóta kaptam új adatokat:

Elvileg mindkettő jó csak a szerelők nem szeretik ha nem ugyanolyan megy be mint ami bennt volt.. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Megadtam mindent. Csergő Opel-nél érdeklődtem.. <_<

Azóta kaptam új adatokat:

Elvileg mindkettő jó csak a szerelők nem szeretik ha nem ugyanolyan megy be mint ami bennt volt.. :rolleyes:

Ők biztos jót adnak neked -_- Meg nehogy már a szerelő mondja meg hogy mit szereljen be amit veszel neki aztán nem mindegy?

Link to comment
Megosztás:

Ők biztos jót adnak neked :) Meg nehogy már a szerelő mondja meg hogy mit szereljen be amit veszel neki aztán nem mindegy?

Hát tőlem jobban értenek hozzá... -_-

Na ez igaz..valamiért nekem is ez volt az első gondolatom.. <_< B)

A lényeg hogy működjön.. hogy hogy teszi be az már mellékes..:D

Ja és majdnem 19e huf a vizpumpa.. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni.

Van egy 2005-ös G Astram 130ezer km-rel, vezérműláncos. Elinduláskor 1-be elkezd elől valami csörögni, mielőtt 2-be raknám elmúlik. Aztán kettes fokozatban az elején megint csörög, aztán ahogy nő a fordulatszám elmúlik. A többi fokozatnál már nem jellemző a csörgés, csak elinduláskor, meg 2-es fokozatban.

Kérdésem az lenne, hogy volt e már valakinek hasonló problémája (ha ez az egyátalán), illetve ha van baja, akkor mi lehet az??

A válszt előre is köszi!

Üdv, és jó hétvégét mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni.

Van egy 2005-ös G Astram 130ezer km-rel, vezérműláncos. Elinduláskor 1-be elkezd elől valami csörögni, mielőtt 2-be raknám elmúlik. Aztán kettes fokozatban az elején megint csörög, aztán ahogy nő a fordulatszám elmúlik. A többi fokozatnál már nem jellemző a csörgés, csak elinduláskor, meg 2-es fokozatban.

Kérdésem az lenne, hogy volt e már valakinek hasonló problémája (ha ez az egyátalán), illetve ha van baja, akkor mi lehet az??

A válszt előre is köszi!

Üdv, és jó hétvégét mindenkinek!

És ha magasabb sebességben 4. vagy 5. -ben van és alacsony fordulatról nyomsz nagy gázt akkor nem csörög?

Link to comment
Megosztás:

Fehéren-feketén papíron "igazolt" számokat mondtam. megvan a két mérési papír (előtte -utánna) azt hasonlítottam össze. Ha az ilyen adatokat lehet "gonosz "módon befolyásolni és azt megtették, akkor lehet, hogy onnan jött ki a különbség, talán hogy egy kis "üzeletet" csináljanak maguknak. Bár ezt nagyon nem hiszem, hisz kötelezettség nélkül bárhova viehetem az autót javítani és vehetem az alkatrészt is hozzá.

Hozzáteszem nekem tényleg nagy különbség volt a lengéscsillapítók között. Természetesen azt is értem amit Te írsz. Őszintén szólva én nem gondoltam, hogy ennyi különbséget okozna (ha egyáltalán az okozta).

"Kerékkiegyensúlyozási gond" mit értesz pontosan ez alatt? (lehet, hogy hülyét kérdezek, de a centírozást?)

Lehet valaki volt olyan körültekintő, hogy a szerelés közben a féket is kicsit "megigazította"...vagy csak letisztította, esetleg megmozgatta a fékmunkahengert...nem tudom mit szedtek szét a tiédnél, ha levették az egész gólyalábat féknyergestől, akkor a légtelenítés is segíthetett..vagy csak néhány drasztikus fékezés...ugyanis ha mindig csak "tatásan" fékezel, akkor a lerakodások is ott keletkeznek amik a blokkolást pl gátolhatják vagy legalábbis nem engedik azon a részen olyan könnyen túljutni a munkahegert(eltérés lesz)...ha néha van egy pár drasztikus satu, akkor a munkahenger is jobban ki tud jönni...könnyebben fog mozogni és a fékbetét felületéről is jobban kopik olyankor a betét és frissebb anyag kerül oda, ergo jobb lesz a fékhatás, de én véltelenűl sem állítanám, hogy a lengéscsillapítótól lett jobb...szeritnem ez teljesen kizárt...gondold át te is....normális esetben a fékpadon a kerék csak gördül..ha gördül és nincs lengése a kocsinak és keréknek sem, akkor a lengéscsillapító mibe szól bele? (semmibe)

igen a centírozásra gondoltam...csak én magyarul írtam le :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.