Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Mivel téma volt a beázás, megosztom én is a tapasztalatot. G Astra 2000 évjárat. Törve nem volt (kopkopkop).

Ha víz van a szőnyegedben, első dolgod legyen megnézni, hogy kintről jövő tiszta víz-e, vagy csúszós-nyálas fagyálló.

Ha fagyálló, akkor fűtőradiátor csere, jobb esetben csak a fűtőradiátor tömítéseinek cseréje (és utána sok-sok szopás, mert nem szárad ki).

Túl voltam rajta, szerencsére csak tömítéscsere volt (ezerkevés forint volt a tömítés), így a vizesedés megszűnt az anyós lábánál.

Majd elkezdődött a vizesedés a vezető lábánál, JQA.

Sok szervíz és karosszériás meglátogatása (nem találták, hogy hol ázik: megnézték a tipikus helyeket, eltömődött-e a levezető járat, pollenszűrő, a klíma kondenzvízcsatornája, stbstb, egyik sem találta). Volt karosszériás, aki felajánlotta, hogy kiszed belőle mindent, és locsolják, majd figyeli, hogy hol ázik be. Nem volt 50ezer forintom a dologra, meg tartotam is tőle, ezért inkább magam kezdem foglalkozni a dologgal.

Megfigyeltem, hogy nem szükséges menni az autóval ahhoz, hogy gyűljön benne víz. Ha rövid ideig kapott sok vizet, nem gyűlt benne, ha hosszú ideig lassan esett rá az eső, akkor igen.

Kiszereltem az autóból a belső kárpitokat, de a műszerfalat nem, így az alatta található szőnyeget sem. Így annyit elértem, hogy melegben relatíve gyorsan szárad az autó belseje, a bennemaradó szőnyeg is, ha betolok alá valamit, ami elemeli a padlólemeztől. (Ez azért is előnyös, mert tesztelgetés során egyértelműen látod, hogy került-e bele új vízadag).

Majd mivel szerencsére van rá lehetőségem, slagból órákon keresztül locsoltam az autót, és annak függvényében, hogy mely helyen történő locsolás után gyűlt-e benne víz, szűkítettem a lehetőségeket. Mivel az autó lassan ázott, órákon keresztül kellett locsolni egy irányból, hogy szűkíthessek egy lépésnyit. És végül kb. 3-4 nap szórakozás után eljutottam egy nagyon evidens helyre (b...tam is a fejem a motorházba, hogy miért nem gondoltam rá egyből): a motortér nyitó bovden ahol átjön a tűzfalon, ott ázott be a drágám. Betömítettem szélvédőragasztóval (szilo-izékről, FBS cuccokról azt súgták, hogy korrodálja a karosszériát). Utána rápróbáltam közvetlen vízsugárral: nem ázik.

Mielőtt visszaraknám a belterét, ki akarom próbálni, hogy biztos nem ázik-e máshol is. Szimuláljunk esőt. Slaghoz hozzácsatlakoztattam a szórófejet, szórófejet majdnem-majdnem elzártam, csap fullra kinyit, így relatíve nagy víznyomás akart kitódulni a szórófej majdhogynem zárt állapotában, az egész fel a kocsi tetejére a motortér felé: gyönyörű párafelhő formájában terítette be az "eső" a motorházat és szélvédőt 3 órán át.

És nincs benne új víz.

Most még várok pár esős napot (nemsokára ígéri a meteorológia), és ha akkor sem ázik, összerakom.

Került 2 köbméter vízbe (írtam a vízóraállást), meg megismerkedtem az összes járókelővel a kerületből, mert ugyebár furcsa látvány a nyár közepén egy kocsi, amire feltámasztott slagból órákon keresztül nyomja a kedves tulaj a vizet, ezért az emberek 80%-a odajött, hogy mégis miez. 20% továbbment kérdés nélkül, azok max hülyének néznek.

És amúgy JQA a G Astrának, majd' 3 év használat után az a tapasztalatom, hogy amit az A omega 21 évesen produkál, a B omega 15 évesen, azt a G Astra 10 évesen tudja. Ráadásul kényelmetlen is a vezetőülés. Meg kell hagyni, hogy nagyon jól fogyaszt.

Link to comment
Megosztás:

Megfigyeltem, hogy nem szükséges menni az autóval ahhoz, hogy gyűljön benne víz. Ha rövid ideig kapott sok vizet, nem gyűlt benne, ha hosszú ideig lassan esett rá az eső, akkor igen.

Kollégám Suzukival járt hasonlóképp. Csak hóolvadáskor ázott be. Megoldást a ragasztott szélvédő kiszerelése és újra ragasztása hozott.

Üdv!

Kaptam egy üzemanyagszűrőt, hova kell beszerelni?

Ilyen:

http://www.motozakupy.com.pl/galerie/filtr...-ps-822_514.jpg

Ha a gyárit időszakosan cseréled, akkor fölösleges másodikként beépíteni.

Link to comment
Megosztás:

Ha a gyárit időszakosan cseréled, akkor fölösleges másodikként beépíteni.

Amióta nálam van az autó (kb 1 éve) még nem volt cserélve.

Gondolom előtte sem.

Ezt írták:

G típusnál évjárattól függetlenül a bal oldali küszöb mellett a középső oszlopnál...persze a kocsi alatt.

Na én ott nem találtam semmit.

Link to comment
Megosztás:

ezt szerintem a kukába kell behelyezni....

Ezeket a dolgokat sohasem értettem, mondja a csóka, hogy trutyis a tankja (Golf) rak be a porlasztó elé egy hasonló szűrőt. Mondom na és a gyári szűrő nem szűri ki a trutyit, és ha kiszűri nem tömődik el? Amennyire néztem ezek sokkal durvábbak mint a gyári szűrők, nagyobb szennyeződést engednek átt.

Link to comment
Megosztás:

Ezt senki nem tudja garantálni, mert ugye az egyik pillanatban még jó, aztán hopp elszakad. És egy eseteleg idő előtti csere jóval, esetleg nagyságrendel kevesebbe kerül mint a javítás. + a hazaszállítás, kellemetlenség...stb.

Én F astránál jártam úgy, hogy 292e km-re volt kiírva a vezérműszíj csere, de 291e km-nél szakadt.

Nem volt occó.

Link to comment
Megosztás:

Ezt írták:

G típusnál évjárattól függetlenül a bal oldali küszöb mellett a középső oszlopnál...persze a kocsi alatt.

Na én ott nem találtam semmit.

Nem a jobb oldali küszöbnél van?

De egyszerű: kövesd a csöveket a tanktól a motor felé, és a tanktól nem messze egy hengeres alakú tárgyat fogsz találni, na az az!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy 2001-es Astra G-m van. Jobbra kanyarodásnál teljesen kitekert kormánynál valaminek olyan hangja van, mint a vasúti fékcsikorgás. A Fék vadi új semmi nem ér semmihez. Néha álló helyzetben is lehet hallani kitekert kormánynál, ha le-fel mozgatom a kocsi orrát. Valakinek van ötlete? Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy 2001-es Astra G-m van. Jobbra kanyarodásnál teljesen kitekert kormánynál valaminek olyan hangja van, mint a vasúti fékcsikorgás. A Fék vadi új semmi nem ér semmihez. Néha álló helyzetben is lehet hallani kitekert kormánynál, ha le-fel mozgatom a kocsi orrát. Valakinek van ötlete? Előre is köszönöm!

Ha jobbra kanyarodáskor hallod, akkor nagy valószinűséggel a bal futóműnél kell keresni a hibát. Ha áló helyzetben is csinálja, akkor valamelyik szilent vagy toronycsapágy lehet a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Az érdekelne, hogy van-e az autóknak "rezonanciapontja"?

Azért kérdezem, mert a verdám mióta megvan, kb. 2800-3000 ford. között érzek enyhe remegést-rezgést mikor taposom a gázt. Ez a jelenség minden fokozatban meg van, 3000-fölött megszűnik. Másnál ilyen?

Nekem (dízel) 2500-nál megváltozik a kipufogóhang egy kicsit. Nem a turbó miatt, mert az előbb kezd dolgozni, hanem nemtom mitől. Lehet, h majd kipufogóshoz kell vinnem...

A középkonzolom a kijelzőnél viszont cicergett-nyikorgott, kitömtem vékony gumilapokkal, azóta jó. Már vételkor cicegett a rádió alatti kis doboz is, azt is meg kellett erősítenem...

De effektív "rezonanciapontom" nincs, bár ez más motor, mint a tiéd.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.