Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Gyári távvezérlővel szenvedek egy ideje, a helyi szakik már feladták....nincs valakinek jó ötlete?

A jelenség a következő: úgy indult hogy a távvezérlőm hol működött, hol nem, aztán egyáltalán nem. No para! Veszünk új elemet.....volt már ilyen....de most nem segített! Elvittem egy szakihoz aki azt mondta "típus hiba"! Fél perc alatt megforrasztotta az elemtartót és kész!!! Gondolta ő! De nem! Visszamentem majd rátanította a távvezérlőt a vasra..../gyújtás-kinyit gomb-bezár gomb/ És jó lett.....míg haza nem értem.....aztán pár napig még játszadozott a vas, én tanítgattam, de most már se kép se hang! A szaki azt mondta.....én erre nem érek rá /vajon miért?...pff!/ Opel szervízbe ugyan nem voltam csak felhívtam őket, azt a választ kaptam még sosem láttak ilyet , vigyem el a helyi szakihoz mert ők is vele szokták javíttatni ezeket a dolgokat /jó nem? /...........de ugye ő volt aki előzőleg feladta.....Egy másik versenyző azt ajánlotta hogy kidobja a gyári riasztót és beépít nekem egy másikat! De nem szeretnék "karikán lógó távvezérlőt" ha van gyári! Meg szeretném javíttatni! Szóval most ott tartok hogy sehol!

Ha van valakinek használható ötlete szívesen meghallgatnám! Előre is köszi a segítséget!

Bocsi hogy így elsőre ilyen sokat írtam , de így kerek a történet!

Üdv! Chief!

Senkineksemjutotteszébesemmisenem? :D :) :D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat... Azt hiszem meg kell ezt gondolni mégegyszer...

Nekem sincs jó tapasztalatom a hűtőtömítővel, mert eldugítja esetleg ott is a rendszert ahol nem kéne. Az csak nagyon erős szükségmegoldásra jó. Pl. sivatagban folyik a hűtőd és muszáj továbbmenned. :)

Link to comment
Megosztás:

Mindenesetre ne légy lusta, vedd le a kárpitot és mérj rá a vezetékre, nem biztos hogy szakadt a fűtőszál :)

De ha esetleg szakadt a szál akkor sincs tragédia,ha jól emléxem a Würth csinál fűtőszál javító folyadékot.Évekkel ezelőtt az f astramon én is javítottam fűtőszálat.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is el van szakadva 1-2 szál (valami idióta telematricázta a hátsó szélvédőt belülről és utána levette azokat...persze a fűtőszállal együtt)..

Tavaly megpróbálkoztam ezzel a würth-ös valamivel, de nagyon kiábrándított a végeredmény. Teljesen elüt az eredeti fűtőszál színétől és kb úgy néz ki a végén, mintha összemaszatoltam volna... :) Lehet, hogy az én kézügyességem nem a legtökéletesebb, de a színkülönbség magáért beszél.

Link to comment
Megosztás:

Nekem mindig csak az ido/dátum/hőfok infót mutatja. Rádióhoz nincs köze. És csak gyújtáson kapcsolódik be meg ha megnyomom ott a két gomb közül az egyiket akkor egy pár másodpercre. De most egyfolytában mutatja a hőfokot és az időt. Menet közben és most jelen pillanatban a parkolóban is világít és mutatja. Ezt nem értem. De a dátum eltűnt. Azt most abszolút nem mutatja. Nem egy nagy veszteség inkább az zavar, hogy folyton világít. Az akkut gondolom nem fogja benne az a pár pici izzó leszívni...

Szerintem akkor is rosszul van bekötve a rádiód..

Nálam úgy működik, hogy ha bekapcsolom a rádiót akkor időt és hőmérsékletet mindig mutatja. Ha pedig ráadom a gyújtást és ki van kapcsolva a rádió akkor a dátumot is hozzárakja (amint bekapcsolom a rádiót, a dátum eltűnik)..

Persze nem gyári fejegység van benne nekem sem.

Link to comment
Megosztás:

Nekem mindig csak az ido/dátum/hőfok infót mutatja. Rádióhoz nincs köze. És csak gyújtáson kapcsolódik be meg ha megnyomom ott a két gomb közül az egyiket akkor egy pár másodpercre. De most egyfolytában mutatja a hőfokot és az időt. Menet közben és most jelen pillanatban a parkolóban is világít és mutatja. Ezt nem értem. De a dátum eltűnt. Azt most abszolút nem mutatja. Nem egy nagy veszteség inkább az zavar, hogy folyton világít. Az akkut gondolom nem fogja benne az a pár pici izzó leszívni...

Szerintem akkor is rosszul van bekötve a rádiód..

Nálam úgy működik, hogy ha bekapcsolom a rádiót akkor időt és hőmérsékletet mindig mutatja. Ha pedig ráadom a gyújtást és ki van kapcsolva a rádió akkor a dátumot is hozzárakja (amint bekapcsolom a rádiót, a dátum eltűnik)..

Persze nem gyári fejegység van benne nekem sem.

Link to comment
Megosztás:

Nálam úgy működik, hogy ha bekapcsolom a rádiót akkor időt és hőmérsékletet mindig mutatja. Ha pedig ráadom a gyújtást és ki van kapcsolva a rádió akkor a dátumot is hozzárakja (amint bekapcsolom a rádiót, a dátum eltűnik)..

Nálam is így. Szerintem ez a gyári működési mechanizmus...

Link to comment
Megosztás:

Ebből nem fogjuk tudni melyik relé az. Itt vannak a relék kiosztásai, nézd meg ez hátha segít

Akkor írom ismét, képekkel. :)

Üdvözlet!

A motortérben az aksinál van egy kis doboz (1 és 1/a kép), benne 2db lila színű BOSCH típusú relé (2 és 2/a kép).

Az egyik eléggé erőteljesen kattog.. :D

Megérett a cserére?

Kép 1.

Kép 1/a

Kép 2.

Kép 2/a

Más.

Ez a feltételezett relé hiba okozhatja azt, hogy az autó leáll menet közben, villog a szervízlámpa, motor felől a kattogást hallani, és olyan hangot mintha valami elkezdene felpörögni.

Indítani nem lehet, a motor meg se nyikkan. (Mellékelt videó)

Itt a videó linkje:

A probléma!

Link to comment
Megosztás:

Akkor írom ismét, képekkel. :)

Üdvözlet!

A motortérben az aksinál van egy kis doboz (1 és 1/a kép), benne 2db lila színű BOSCH típusú relé (2 és 2/a kép).

Az egyik eléggé erőteljesen kattog.. :D

Megérett a cserére?

Kép 1.

Kép 1/a

Kép 2.

Kép 2/a

Más.

Ez a feltételezett relé hiba okozhatja azt, hogy az autó leáll menet közben, villog a szervízlámpa, motor felől a kattogást hallani, és olyan hangot mintha valami elkezdene felpörögni.

Indítani nem lehet, a motor meg se nyikkan. (Mellékelt videó)

Itt a videó linkje:

A probléma!

Hali

Mi a motorkódod? vagy ennél nem számít? X14XE -s Astrám van, tatabányai vok. ha gondolod elgurusz vele ha tudsz és átteszük tiedbe próbára.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ez a gyári működési mechanizmus...

Is. :)

Mert olyan verzió is létezik, hogy a dátum (természetesen bekapcsolt gyújtás mellett) mindig látszik, akár működik a rádió, akár nem. És ez is gyári, az enyém is így működik.

A különbség annyi, hogy míg nálatok egyszerűen ki lett cserélve a gyári rádió valami másik típusra, az én esetemben le is lett programozva a gyári rádió kijelzése (le lett tiltva Tech2-vel), ilyenkor mindig a dátumot mutatja a TID alsó sorában. Utóbbi módszer kiváltható a rádió csatlakozójában egy vezeték (most nem tudom melyik) elvágásával, de a Tech2-es programozás elegánsabb, meg könnyebben visszaállítható.

Ez utóbbi megoldás van azoknál az autóknál is, amik gyárilag csak rádióelőkészítéssel (de rádió nélkül) gurultak ki a szalonból.

Link to comment
Megosztás:

Kép 2.

Ez a feltételezett relé hiba okozhatja azt, hogy az autó leáll menet közben, villog a szervízlámpa, motor felől a kattogást hallani, és olyan hangot mintha valami elkezdene felpörögni.

Indítani nem lehet, a motor meg se nyikkan.

Ezen a képen a bal oldali relé ha minden igaz az AC relé. Mivel ez ad áramot a benzinpumpának, nélküle nem jut benzinhez az autó, tehát nem csoda hogy nem indul el.

De ha villog a motorkontroll lámpa akkor ki kellene olvasni a hibakódot (ennek a mikéntje le van írva itt a fórumban, magad is meg tudod csinálni házilag), és akkor rögtön fény derülne a hiba pontos okára.

Link to comment
Megosztás:

Tgabika, az ISO csatlakozóban (a tápellátáséban) a kék vezeték (asszem 5-ös lá:) az elektromos antenna vezetéke. Gondolom, ezen látja a kocsi hogy bekapcsoltad a rádiót, és ez alapján kapcsolja ki a kijelző alsó sorát (és írná rá ki az RDS infót). Gondolom, ennek a kiiktatásával békénhagyja a kijelző alsó során a dátumot.

De kipróbálom, amint kicseréltem a rádiót és megírom a "gyári hifi" topikba.

Link to comment
Megosztás:

Hali

Mi a motorkódod? vagy ennél nem számít? X14XE -s Astrám van, tatabányai vok. ha gondolod elgurusz vele ha tudsz és átteszük tiedbe próbára.

Köszi az ajánlatot, de mivel az autó nem idul, ezért ez kivitelezhetetlen...

Ezen a képen a bal oldali relé ha minden igaz az AC relé. Mivel ez ad áramot a benzinpumpának, nélküle nem jut benzinhez az autó, tehát nem csoda hogy nem indul el.

Na ez segített!

Magam is valami hasonlóra gondoltam, de nem értek hozzá, ezért írtam ide. :)

Pontosan hol találom ezt:

De ha villog a motorkontroll lámpa akkor ki kellene olvasni a hibakódot (ennek a mikéntje le van írva itt a fórumban, magad is meg tudod csinálni házilag), és akkor rögtön fény derülne a hiba pontos okára.

Ha ez az, akkor megtaláltam: :D

hibakód kivillogtatás, kiolvasás /elektromos gázpedálnál/:

kocsi áll, gáz+fék egyszerre benyom, nyomva tart, gyújtás ráad, és figyel és számolja a villogásokat.

Link to comment
Megosztás:

Nekem mindig csak az ido/dátum/hőfok infót mutatja. Rádióhoz nincs köze. És csak gyújtáson kapcsolódik be meg ha megnyomom ott a két gomb közül az egyiket akkor egy pár másodpercre. De most egyfolytában mutatja a hőfokot és az időt. Menet közben és most jelen pillanatban a parkolóban is világít és mutatja. Ezt nem értem. De a dátum eltűnt. Azt most abszolút nem mutatja. Nem egy nagy veszteség inkább az zavar, hogy folyton világít. Az akkut gondolom nem fogja benne az a pár pici izzó leszívni...

Csak egy tipp, de nem biztos.Nálam is csinált már egyszer ilyet, hirtelen húztam ki a kulcsot a gyújtáskapcsolóból és nem kattant, ahogy szokott, így áram alatt maradt a rendszer, mert úgy érzékelte, hogy még benne van a kulcs a gyújtáskapcsolóban.Szóval szerintem a gyújtáskapcsoló környékén is nézelődj.

Link to comment
Megosztás:

Ezen a képen a bal oldali relé ha minden igaz az AC relé. Mivel ez ad áramot a benzinpumpának, nélküle nem jut benzinhez az autó, tehát nem csoda hogy nem indul el.

De ha villog a motorkontroll lámpa akkor ki kellene olvasni a hibakódot (ennek a mikéntje le van írva itt a fórumban, magad is meg tudod csinálni házilag), és akkor rögtön fény derülne a hiba pontos okára.

Ha ac, akkor az önindító forog. Mintha azt mondta volna, hogy az sem nyikkan meg. Egyébként attól, hogy a relé kattog, még nem biztos, hogy az a baj, inkább azzal lesz gond, ami vezérli.

Link to comment
Megosztás:

Ha ac, akkor az önindító forog. Mintha azt mondta volna, hogy az sem nyikkan meg. Egyébként attól, hogy a relé kattog, még nem biztos, hogy az a baj, inkább azzal lesz gond, ami vezérli.

kattogást hallani, és olyan hangot mintha valami elkezdene felpörögni

Passzolom.

De ha villog a motorkontroll lámpa akkor ki kellene olvasni a hibakódot

Ez KB mennyi idő? :)

Hibakódokat találni valahol?

Próbáltam rákeresni a gugliban, hogy mennyibe kerül ez a relé.

Sajnos nem találtam semmit.

Ezeken a számokon fut:

0-332-019-452 (Ez van a relén, elméletileg Bosch szám)

V23234-K0002-X023 (Ez valamilyen másik szám, egy Bosch oldalon találtam)

Ezt is kipróbálhatom?:

Világít a motorvezérlés ikon a m?szerfalon? Nincs kedve vagy pénze szervizbe vinni az autót? Akkor itt van egy lehet?ség a hibakódok kilistázására. A leírás alapvet?en Astra F-hez készült, de alapvet?en az össze Opel típuson alkalmazható.

Az F Astrában a diagnosztikai csatlakozó a biztosítékdoboz bal oldalán található. A listázáshoz az A és B lábakat egy gemkapoccsal vagy egy darab dróttal össze kell kötni.

Ha ez megvan akkor csak a gyújtást kell ráadni, és a motorvezérlés ikont figyelni. Ez villogással fogja a hibakódokat kiírni. Mindig a 12-es kóddal (diagnózis kezdete) kezd.

A 12-es kódot például a következ? képpen jeleníti meg: 1 villanás, szünet, 2 villanás. Minden kódot háromszor ismétel, tehát háromszor jön a 12-es, utána a többi kód, szintén ismételve. Ha a hiba száma megvan már csak ki kell keresni az alábbi listából hogy mit is jelent.

Link to comment
Megosztás:

Senkineksemjutotteszébesemmisenem? :D :) :D

Szega.

Nekem is volt hasonló problémám a gyári távirányitóval bár nekem nincs riasztóm,de az egyik nap nem nyitotta az ajtókat csak kulccsal következő nap nyitotta zárta rendesen én is cseréltem elemet de ua probléma hol müködött hol nem elvittem szerelőhöz ott éppen zárt-nyitott,pár nap mulva megint nem müködött rendesen,ujra szerelő és meg lett a hiba az utas oldali lábnál van a központi zár vezérlője és onnan van egy kábel ami az alvázhoz van csatlakoztatva ez a test kábel ami lelezult és hol érintkezett hol nem,egy csillagkulcs és a hiba megoldódott.

Link to comment
Megosztás:

Csak egy tipp, de nem biztos.Nálam is csinált már egyszer ilyet, hirtelen húztam ki a kulcsot a gyújtáskapcsolóból és nem kattant, ahogy szokott, így áram alatt maradt a rendszer, mert úgy érzékelte, hogy még benne van a kulcs a gyújtáskapcsolóban.Szóval szerintem a gyújtáskapcsoló környékén is nézelődj.

Erre én is gondoltam de azóta már mentem az autóval többször és nem javult. Egész éjjel világított...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem akkor is rosszul van bekötve a rádiód..

Nálam úgy működik, hogy ha bekapcsolom a rádiót akkor időt és hőmérsékletet mindig mutatja. Ha pedig ráadom a gyújtást és ki van kapcsolva a rádió akkor a dátumot is hozzárakja (amint bekapcsolom a rádiót, a dátum eltűnik)..

Persze nem gyári fejegység van benne nekem sem.

Hát de eddig meg jól volt bekötve a rádióm? Ha levettem a gyújtást akkor minden kialudt és most anélkül, hogy bármihez hozzányúltam volna "tönkrement". Szóval csak azt akarom mondani, hogy ez évek óta működik rendesen. És magától kezdett önálló életet élni. :) Szóval jól lett bekötve.

Link to comment
Megosztás:

Hát de eddig meg jól volt bekötve a rádióm? Ha levettem a gyújtást akkor minden kialudt és most anélkül, hogy bármihez hozzányúltam volna "tönkrement". Szóval csak azt akarom mondani, hogy ez évek óta működik rendesen. És magától kezdett önálló életet élni. :) Szóval jól lett bekötve.

Akkor mégis meg kéne nézetni azt a gyújtáskapcsolót.

Link to comment
Megosztás:

Hát de eddig meg jól volt bekötve a rádióm? Ha levettem a gyújtást akkor minden kialudt és most anélkül, hogy bármihez hozzányúltam volna "tönkrement". Szóval csak azt akarom mondani, hogy ez évek óta működik rendesen. És magától kezdett önálló életet élni. :) Szóval jól lett bekötve.

Én mielőtt bármit tennék egyszerűen kivenném a magnót és kihúznám az iso csatit ha elalszik a kijelző akkor a magnóba van a hiba. Ha gyújtás kapcsiba volna a hiba akkor nemcsak a kijelző maradna úgy, hanem a gyújtás is rajta maradna, ugyanis a rajzon látszik hogy a tid gyújtás állásba kap vezérlést.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.