Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nem maradt ki pár csavar mikor összeraktad?Te biztos szereted kirakósjátékokat is! :lol:

Bírom az ilyen fazonokat,nekem is van itt egy ilyen mekelek haverom.Ő olyat csinált régebben(80-as évek vége 90-es eleje),hogy

mikor megbeszéltük kinek a kocsijával megyünk este Disco-ba(most úgy mondják:party)és rá esett

a sor akkor délután nekifogott hengerfejet/tömítést cserélni a Dacia-n és mikor megrőkönyödve néztük

a szétborított kocsit nyugodtan mondta,hogy:mit izgultok,mire menni kell kész lesz!És mindig kész lett!

OFF

Édesapám is ilyen figura. :) Citröen BX tulajdonosa mai napig, mert imádja. Volt rá példa, hogy teljesen szétszedtük az autót (alvázra: szélvédőtől kezdve műszerfal, ajtók...stbstb..) és újrafújtuk a házilag általa készített nagy teljesítményű kompresszorral... :D Azért azt hozzátenném, hogy nem ez a szakmája. Amikor raktuk össze az autót akkor még egy elektromos ablakemelő update is került a kocsiba. <_<

Egy adagoló csere meg se kottyan neki (vezérlést is le kell bontani)..

Amikor wartburgja volt elindultunk nyaralni és az utca végén elment a kuplung. Egy délelőtt alatt kétszer szedtük ki és raktuk vissza a motort mire meglett a hiba és még kora délután oda is értünk a nyaralás színhelyére. :icon13:

ON

Link to comment
Megosztás:

baszus ma délután nekiálltam átrakni a téli kerekeket

a jobb hátsó alut konkrétan le kellett vésni úgy rágyógyult... 1.5 órát szoptunk

sose volt még ilyen :D

szóval nemis az fogja :)

Ugyanilyen felni, ugyanúgy jobb hátsó szorult meg. Nekem mondjuk nem telt 1,5 órába, de azért ez fura. Mi lehet a jobb hátsó aggyal?

Link to comment
Megosztás:

nálam nem volt semmi ilyen...

Bakker,jobb hátsó kerék egy picit nálam is passzentos volt :D <_<

Egyébként, egy 2-3 centis darab le van törve abból a rugóból,lehet nálatok is ez a hiba? :) (aszongyák az okosok,G-nél ez betegség,bár gyakorlatilag minden hiba betegség,ahogy elnézem a mai szerelőket...)

Link to comment
Megosztás:

Bakker,jobb hátsó kerék egy picit nálam is passzentos volt :D <_<

Egyébként, egy 2-3 centis darab le van törve abból a rugóból,lehet nálatok is ez a hiba? :) (aszongyák az okosok,G-nél ez betegség,bár gyakorlatilag minden hiba betegség,ahogy elnézem a mai szerelőket...)

Milyen rugóból van letörve?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok nekem is van 1db hátsó rugóm,ha érdekel valakit,alváz F69

Na remek, úgy tűnik megint van valami ami sokaknál jön elő, csak ezt meghúzással nem tudod orvosolni... ma dobom át a télieket, ránézek nekem hogy állnak. Mindenkinek a jobboldali tört?

Link to comment
Megosztás:

Na remek, úgy tűnik megint van valami ami sokaknál jön elő, csak ezt meghúzással nem tudod orvosolni... ma dobom át a télieket, ránézek nekem hogy állnak. Mindenkinek a jobboldali tört?

Nálam mindkettő... :) Jó pár éve, mikor kb. másfél hónapig folyamatosan durva jégbordás úton kellett közlekednem, terheletlen hátsóval... Legalább a lengéscsillapítóim túlélték.

Tudtommal egyébként ezt párban illik cserélni, függetlenül attól, hogy csak az egyik tört el.

Link to comment
Megosztás:

Azt megértem, hiszen az agyra és nem az aggyal rögzítesz. Na de vibrációnak kitett, nem önzáró kötőelemet megkenni, amikor más egyéb módon nincs biztosítva? :)

Én is megszoktam kenni és 120Nm-rel húzom le,soha nem volt gond vele.

Nem eláztatni kell,csak egy leheletnyi...

Link to comment
Megosztás:

Vissza a tegnapi kérdésemhez:

Szedett már szét (nem ki, hanem szét) valaki indítómotort? Van valami amire vigyázni kell szétszedéskor?

Húha, már ott elakadtam, hogy akna és emelő nélkül hogy szedjem le... bent van a motor mögött, szemben állva a jobb oldalon, alul, jó mélyen.... még nem találtam ki, hogy kígyózzak be oda...

Link to comment
Megosztás:

Na, ilyet még nem láttam! Eddig még mindenki csak letisztította.

Hidd el, hasznos a zsír. Mivel magam cserélem, sokkal jobban ki tudom tekerni így a csavart, ezenkívül az esetleges porszemcsék se karcolják a menetet. És- mióta egyszer nem jöttek le az első kerekek, még a szerelőnek se, csak gumikalapáccsal meg pajszerral, azóta én is teszek az agyra is kis zsírt. Annyit megér...

Link to comment
Megosztás:

Nekem rézpasztával kenték be legutóbb (csak 1 garnitúra felnim van és ezért cseréltetem).

Javaslom, végy még egy garni felnit. én 12ért vettem 1 éve használtan, ez kb 3 kerékcsere ára, és sokan mondják, hogy a gumi peremének nem tesz jót a sok felnire fel-le procedúra... Ki tudja... De néha azért centíroztatok is ám :)

Link to comment
Megosztás:

Hidd el, hasznos a zsír. Mivel magam cserélem, sokkal jobban ki tudom tekerni így a csavart, ezenkívül az esetleges porszemcsék se karcolják a menetet. És- mióta egyszer nem jöttek le az első kerekek, még a szerelőnek se, csak gumikalapáccsal meg pajszerral, azóta én is teszek az agyra is kis zsírt. Annyit megér...

Réz paszta az agyra oké. Egy leheletnyi belőle a csavarra oké. Na de gépzsírt? Onnét már könnyen bekerülhet a fékhez!

Két anyag könnyebb szétválasztása, "összegyógyulásának" megakadályozása a cél nem a súrlódás csökkentése. Főleg nem a kerékrögzítő csavaroknál és a féknél!

Link to comment
Megosztás:

Réz paszta az agyra oké. Egy leheletnyi belőle a csavarra oké. Na de gépzsírt? Onnét már könnyen bekerülhet a fékhez!

Két anyag könnyebb szétválasztása, "összegyógyulásának" megakadályozása a cél nem a súrlódás csökkentése. Főleg nem a kerékrögzítő csavaroknál és a féknél!

Oké, de lehet kapni rézpasztát? Nekem otthon csak zsír van, az már 7 éve bevált, eddig a féktárcsára még nem került belőle. De nyitott és meggyőzhető vagyok :) Szóval, bárhol kapni?

Link to comment
Megosztás:

Oké, de lehet kapni rézpasztát? Nekem otthon csak zsír van, az már 7 éve bevált, eddig a féktárcsára még nem került belőle. De nyitott és meggyőzhető vagyok :) Szóval, bárhol kapni?

Szinte minden sarkon, a rézpaszta-diszkontokban...

Szerintem ne bonyolítsd túl. Ha mutatóujj-beggyel csak egy kis leheletnyi filmet vittél fel az agyra, meg a csavarokra is, akkor nem lehet ott gond, ennyi zsír nem mászik el onnan.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.