Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

"kereskedőket megkerülve hordja egy srác. Herzog márkájú a tárcsa, a betét pedig nem tudom ,de az is német. Lehet elkúrtam valamit a cserekor??"

júú-jú-jú.........Azt tudod, hogy a kínaiak a gyógyszertől kezdve a gyújtógyertyáig mindent hamisítanak? Nálam pl van itthon Mach3 borotvapenge is, természetesen hamis, A szomszédban pedig hamis Stihl láncfűrész. A Discovery-n volt egy dokumentumfilm, abban éppen hamis gyógyszerről, és féktárcsáról volt szó. Az a sok diagnosztikai kábel is mind hamis kínai cucc. Az ilyen cuccok pedig pont az általad leírt dumával, parkolóban cserélnek gazdát. Vigyázni kell, mert korábban csak a ruházati termékekre mentek rá, ma már komplett autót utánoznak, és mindent amiben nagy pénzek forognak.

Soha nem vennék így cuccot oda, ahol fontos a minőség/biztonság. Nem mondom, hogy nem lehet egy-két cucchoz hozzáférni így, ........de úgy, hogy "hordja egy srác"..................azért töménytelenül a gyártótól a kereskedők kihagyása nélkül........... pláne a rengeteg autófajta

Szívből remélem, hogy nincs igazam !!!!!

Link to comment
Megosztás:

Igen újak, mivel a gyári heroin áron lett volna ezért U.GY. De németországból való, nagy alkatrész kereskedőket megkerülve hordja egy srác. Herzog márkájú a tárcsa, a betét pedig nem tudom ,de az is német.(nem optimal, mert az csak ugye kínait átcsomagol). Lehet elkúrtam valamit a cserekor??

Nem gondolnám....

Ha pedig kis buborákokba lenne a víz, akkor kb hűtené a hengert belülről. Erre voltak régi saaboknál példa.

50 líterbe egy deci...az nem dráma szerintem..:lol:

Hát akkor szerintem az lehet a gond, hogy silány minőségűt vettél, vagy neveset, de hamisat stb.

Link to comment
Megosztás:

Na, ma délelőtt megvolt a vezérműtengelyek lefogató csavarjainak ellenőrzése a helyi Opel márkaszervizben.

Fellazulva egy sem volt, de négy db kivételével mindegyiken húzott a nyomatékkulcs. (2008 08-as z14 xep, 15000 km) A szervizben hallottak alapján ezekkel a gyári meghúzásokkal lehet, hogy az idők végezetéig el lehetne járni, de lehet hogy nem. Nem igen van tapasztalat.Itt nemrég javították az első vezérműtengely törött Astrát.

De legalább a lelkiismeretem megnyugodott, hogy megtettem amit lehet.

Új tömítés: 3750, munkadíj: 3750 = 7500 Ft. Hivatalosan, számlára.

Azért van különbség, hogy a Difer-nél a macskajancsi 25000 Ft-ot mondott ugyanerre. (8000 Ft tömítés, 5000 Ft kence, O gyűrű, meg munkadíj.) Kence nem kellett, meg O gyűrű sem, a csóka hangján meg lehetett hallani, hogy komoly szexuális problémával küzd, legszívesebben megbaszná a munkáját.

Link to comment
Megosztás:

Na, ma délelőtt megvolt a vezérműtengelyek lefogató csavarjainak ellenőrzése a helyi Opel márkaszervizben.

Fellazulva egy sem volt, de négy db kivételével mindegyiken húzott a nyomatékkulcs. (2008 08-as z14 xep, 15000 km) A szervizben hallottak alapján ezekkel a gyári meghúzásokkal lehet, hogy az idők végezetéig el lehetne járni, de lehet hogy nem. Nem igen van tapasztalat.Itt nemrég javították az első vezérműtengely törött Astrát.

De legalább a lelkiismeretem megnyugodott, hogy megtettem amit lehet.

Új tömítés: 3750, munkadíj: 3750 = 7500 Ft. Hivatalosan, számlára.

Azért van különbség, hogy a Difer-nél a macskajancsi 25000 Ft-ot mondott ugyanerre. (8000 Ft tömítés, 5000 Ft kence, O gyűrű, meg munkadíj.) Kence nem kellett, meg O gyűrű sem, a csóka hangján meg lehetett hallani, hogy komoly szexuális problémával küzd, legszívesebben megbaszná a munkáját.

Úgy tudom, hogy a gyári tömítés 7-8000 körül van. Szerintem a Tiedbe nem gyárit tettek...

Link to comment
Megosztás:

júú-jú-jú.........Azt tudod, hogy a kínaiak a gyógyszertől kezdve a gyújtógyertyáig mindent hamisítanak? Nálam pl van itthon Mach3 borotvapenge is, természetesen hamis, A szomszédban pedig hamis Stihl láncfűrész. A Discovery-n volt egy dokumentumfilm, abban éppen hamis gyógyszerről, és féktárcsáról volt szó. Az a sok diagnosztikai kábel is mind hamis kínai cucc. Az ilyen cuccok pedig pont az általad leírt dumával, parkolóban cserélnek gazdát. Vigyázni kell, mert korábban csak a ruházati termékekre mentek rá, ma már komplett autót utánoznak, és mindent amiben nagy pénzek forognak.

Soha nem vennék így cuccot oda, ahol fontos a minőség/biztonság. Nem mondom, hogy nem lehet egy-két cucchoz hozzáférni így, ........de úgy, hogy "hordja egy srác"..................azért töménytelenül a gyártótól a kereskedők kihagyása nélkül........... pláne a rengeteg autófajta

Szívből remélem, hogy nincs igazam !!!!!

Remélem én is, szerintem még egyszer szét fogom szedni, és bezsírozom a csúszkát rendesen tuti ami biztos.

Egy speditőr cégnél dolgozó ismerősöm pont oda jár a unixnak dolgokért. Ha összehasonlítod a nagy magyar kereskedők árait azzal, hogy mennyi az ebay-en ugyanaz a cucc, rájössz, hogy kib*szttul lehúzzák az embert. Barátom több mint 20 ezret spórolt az x25xei vezérlésen azzal, hogy angliából rendelte be. Innét kezdve elképzelhetőnek tartom, hogy megéri megkerülni a nagykert(hogy tudnak a 40%-ot adni úgy, hogy még vastagon van rajta hasznuk...?!). Minap az opelba felvilágosítotak, hogy a GATES szíjjal óvatosan, mert kínai koppintást is tudsz venni akár birner, láng, unix, bárdi...stb forrásból, amit ők persze nem ismernek el.

Szóval biztos forrásból is vehetsz trágya minőséget.

Egyébként valamilyen szinten igazad van, tehát nem egyből a pont a fékkel kellett volna kezdenem ezt a beszerzési forrást tesztelnem, de azért vérlázítónak tartom amit a magyar nagykerek művelnek. Mikor bemégy kint a !Mercedes! szalonba és egy E290 hátsó féknyerget meg tudsz venni 190 euroért(gyári új), nálunk meg a felujított by unix kerül 70 ezerbe úgy, hogy a rosszat leadod.

Jó hír,a fék is kezd egyre nagyobb felületen fogni, szóval valőszínű a betétek kopnak be egyenetesre. Hát majd meglátjuk.

bocs az offért!!!

SZP

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom, hogy a gyári tömítés 7-8000 körül van. Szerintem a Tiedbe nem gyárit tettek...

Biztos, látom te értesz hozzá, akkor most reklamáljak?

Merthogy márkaszervizbe esetleg nem márkahűet raktak bele?

Az infód tuti, vagy csak úgy gondolod?

Hogy tudom ellenőrizni? Kiveszem, rá van írva GM?

Link to comment
Megosztás:

Biztos, látom te értesz hozzá, akkor most reklamáljak?

Merthogy márkaszervizbe esetleg nem márkahűet raktak bele?

Az infód tuti, vagy csak úgy gondolod?

Hogy tudom ellenőrizni? Kiveszem, rá van írva GM?

Nem vagyok nagy spíler, csak én most nézettem meg a vezérműtengelyemet és nekem is újat tett bele a szerelőm 7.000 körül volt az ára. Ha jól emlékszem GM-es zacsiból szedte ki, de mondta, hogy amit beletesz az eredeti, az utángyártott nem olyan minőség. Nem tudom, hogy a GM-esen van-e valamilyen jelölés, de talán igen... Viszont a szerelőm mondta, hogy ha megnyitjuk a motorfedélt (látod nem vagyok szaki, még a nevét sem tudom), akkor a tömítést cserélni kell.

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok nagy spíler, csak én most nézettem meg a vezérműtengelyemet és nekem is újat tett bele a szerelőm 7.000 körül volt az ára. Ha jól emlékszem GM-es zacsiból szedte ki, de mondta, hogy amit beletesz az eredeti, az utángyártott nem olyan minőség. Nem tudom, hogy a GM-esen van-e valamilyen jelölés, de talán igen... Viszont a szerelőm mondta, hogy ha megnyitjuk a motorfedélt (látod nem vagyok szaki, még a nevét sem tudom), akkor a tömítést cserélni kell.

Mi nyitottuk, nem cseréltünk. Mások nyitottak, nem cseréltek. Szelepház fedélnek hívják, a szakik meg szelepdekninek :lol: A könyv szerint meg kell nézni, ha nincs rajta látható sérülés, repedés, benyomódás, mehet vissza. Ha nem gyári de nem ereszt, én nem foglalkoznék vele... sztem ha kicserélték szagszervízben és nem látsz rajta kívülről semmit, az olajad sem fogy, akkor aludj nyugodtan. Úgyis van számlád. Lehet reklamálni ha mégis.

Link to comment
Megosztás:

Mi nyitottuk, nem cseréltünk. Mások nyitottak, nem cseréltek. Szelepház fedélnek hívják, a szakik meg szelepdekninek :lol: A könyv szerint meg kell nézni, ha nincs rajta látható sérülés, repedés, benyomódás, mehet vissza. Ha nem gyári de nem ereszt, én nem foglalkoznék vele... sztem ha kicserélték szagszervízben és nem látsz rajta kívülről semmit, az olajad sem fogy, akkor aludj nyugodtan. Úgyis van számlád. Lehet reklamálni ha mégis.

nekem háromszor volt megbontva....

és még mindig a gyári van benne,és nem folyik...

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok nagy spíler, csak én most nézettem meg a vezérműtengelyemet és nekem is újat tett bele a szerelőm 7.000 körül volt az ára. Ha jól emlékszem GM-es zacsiból szedte ki, de mondta, hogy amit beletesz az eredeti, az utángyártott nem olyan minőség. Nem tudom, hogy a GM-esen van-e valamilyen jelölés, de talán igen... Viszont a szerelőm mondta, hogy ha megnyitjuk a motorfedélt (látod nem vagyok szaki, még a nevét sem tudom), akkor a tömítést cserélni kell.

Fél éve nekem is 6900 volt.

Link to comment
Megosztás:

Csak ha nem twinportos (Z16XEP), akkor jó a tiedbe.

Ma jobban megfigyeltem a rángatást és észrevettem, hogy meleg motornál rángat jobban amikor kb 80 fok kürl van a motor és nyomom neki a gázt főleg elindulás után olyan 1500as fordulatnál jobban előjön pl 4be is olyan 1500 fordulatnál nagyon rángat ! Csak azt nem értem hogy hideg motornál miért nem??? :lol:

Még egy kérdésem lenne az biztonságiöv feszítővel lehet valamit kezdeni ? Nagyon lassan megy vissza az öv és sokszor van úgy ha sietek akkor elfeletkezek róla és csukom az ajtót és csak koppan egy nagyot az ajtó és kaszni között :lol:

Link to comment
Megosztás:

Biztos, látom te értesz hozzá, akkor most reklamáljak?

Merthogy márkaszervizbe esetleg nem márkahűet raktak bele?

Az infód tuti, vagy csak úgy gondolod?

Hogy tudom ellenőrizni? Kiveszem, rá van írva GM?

nem kell kivenni. számlát megnézed, és azokon általában jelölve van a gyári alkatrész.

+ felhivsz 2 márkaszervizt, és megkérdezed mennyi. ha 2x annyi amennyit te fizettél ( és sajnos 2x annyi lesz) akkor utángyártott van benne.

Link to comment
Megosztás:

2 általános probléma:

1. biztonsági öv automatika lassan vagy egyáltalán nem tekeri vissza az övet. Van rá valami megoldás? Javítás, egyéb?

2. Tanksapka ajtó nem zár rendesen vissza a helyére, így néha mellézár a kp zár. Van erre valami javaslat, vagy állítási lehetőség?

Várom a javítási javaslatokat!

THX

Link to comment
Megosztás:

nem kell kivenni. számlát megnézed, és azokon általában jelölve van a gyári alkatrész.

+ felhivsz 2 márkaszervizt, és megkérdezed mennyi. ha 2x annyi amennyit te fizettél ( és sajnos 2x annyi lesz) akkor utángyártott van benne.

Hát a kivételt azért én sem gondoltam komolyan.

De legalább aludtam egyet nyugodtan. Merthogy márkaszervizben ellenőriztettem.

Most azért már nem nyugszom majd annyira jól.

A számla szerint: "560074670 Tömítés".

Vagy jelent valamit, vagy nem, nem tudom.

Nem feltételeztem, hogy esetleg nem eredetit raknak bele.

Fel sem merült bennem. Eszembe sem jutott, hogy mutassák meg milyen "zacsiból" veszik elő. (Mondjuk azt olyan zacsiból veszik elő, amilyent a a kedves kuncsaft akar.)

Kérdés: ha utángyártott, mire számítsak, mekkora a hibalehetőség, minden indításnál, vagy csak minden tankolásnál ellenőrizzem nem-e szivárog?

Vagy csak úgy egyszerűen eldurranhat?

Link to comment
Megosztás:

Helloka!

Nekem is ilyen probléma lépett fel, hogy a 3. hengerem nem kap gyújtást: 1 évvel ezelőtt kezdödött a történet. A gyári gyertyákat kicseréltettem, mert már sok volt benne a kilométer. Gyári gyertya lett beletéve. A következő héten nem kapott a 3. henger gyújtást. A szerelő azt mondta trafó baj. (érdekes, gyertyacsere előtt nem volt semmi baja) Trafóra összegyüjtöttem a lovét és sikerült belevenni egy utángyártottat. Az új trafó beszerelése után 1 hétre megint nem kapott 3. henger gyútást. Itt szétszedte a szerelő és asszem valami vákumot mért és az jó volt. Azt mondták előfordul mert még új. (ezt azért nem hittem el). Ezután kitavaszodott és a gondom el is múlt.... Nyáron semmi baja nem volt. Most ismét beköszöntött a rossz idő és megint kezdi a sz.. rakodást csak most annyira,hogy menet közben egyfolytában villog a sárga tengeralatt járó és nem akar menni meg szétrázza a kasznit.. :) Ezt a problémát hideg motorral csinálta eddig, de sajna most már meleg motornál is. Az akkumulátort a héten cseréltem, mert gyenge volt. Ez sem javította meg a problémát. Amit viszont észrevettem hogy idegességemben tövig, de talán már az első lökhárítóig nyomtam a gázpedált és akkor elkezdett normálisan járni a motor és gyorsult is. amint viszaengettem pár centit rögtön vissza is jött a baj.

Esetleg valami vezeték, generátor, szénkefe, öninditó lehet a baj??? Nem szeretnék venni megint trafót meg új gyertyákat bele.

Motorkódom: Z14XE 2001 évjárat.

Bármi ötlet érdekel, mert ha rövid időn belül nem javul meg baltával szétverem :lol: és visszaadom a banknak :lol:

Köszi Norbi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Az lenne a problémám, hogy a motor terhelés alatt(nem állóhelyzetben), olyan 1700-2000 fordulatnál morgó hangot ad, mintha lyukas lenne a kipufogó, de át lett nézve/nézetve, de semmi baja a kipufogóberendezésnek. Meg valószínű nem csak bizonyos fordulaton adna ilyen hangot ha a kipufogóval lenne a probléma.

Ha valaki tudja mi lehet a probléma pls segítsen.

Előre is köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Helloka!

Nekem is ilyen probléma lépett fel, hogy a 3. hengerem nem kap gyújtást: 1 évvel ezelőtt kezdödött a történet. A gyári gyertyákat kicseréltettem, mert már sok volt benne a kilométer. Gyári gyertya lett beletéve. A következő héten nem kapott a 3. henger gyújtást. A szerelő azt mondta trafó baj. (érdekes, gyertyacsere előtt nem volt semmi baja) Trafóra összegyüjtöttem a lovét és sikerült belevenni egy utángyártottat. Az új trafó beszerelése után 1 hétre megint nem kapott 3. henger gyútást. Itt szétszedte a szerelő és asszem valami vákumot mért és az jó volt. Azt mondták előfordul mert még új. (ezt azért nem hittem el). Ezután kitavaszodott és a gondom el is múlt.... Nyáron semmi baja nem volt. Most ismét beköszöntött a rossz idő és megint kezdi a sz.. rakodást csak most annyira,hogy menet közben egyfolytában villog a sárga tengeralatt járó és nem akar menni meg szétrázza a kasznit.. :) Ezt a problémát hideg motorral csinálta eddig, de sajna most már meleg motornál is. Az akkumulátort a héten cseréltem, mert gyenge volt. Ez sem javította meg a problémát. Amit viszont észrevettem hogy idegességemben tövig, de talán már az első lökhárítóig nyomtam a gázpedált és akkor elkezdett normálisan járni a motor és gyorsult is. amint viszaengettem pár centit rögtön vissza is jött a baj.

Esetleg valami vezeték, generátor, szénkefe, öninditó lehet a baj??? Nem szeretnék venni megint trafót meg új gyertyákat bele.

Motorkódom: Z14XE 2001 évjárat.

Bármi ötlet érdekel, mert ha rövid időn belül nem javul meg baltával szétverem :lol: és visszaadom a banknak :lol:

Köszi Norbi

Ez nem volt túl jó ötlet, trafóból csak gyárit érdemes belevenni, mert az utángyártottakkal sok a gond. Drágább, de legalább hosszú távon használható.

Link to comment
Megosztás:

Helloka!

Nekem is ilyen probléma lépett fel, hogy a 3. hengerem nem kap gyújtást: 1 évvel ezelőtt kezdödött a történet. A gyári gyertyákat kicseréltettem, mert már sok volt benne a kilométer. Gyári gyertya lett beletéve. A következő héten nem kapott a 3. henger gyújtást. A szerelő azt mondta trafó baj. (érdekes, gyertyacsere előtt nem volt semmi baja) Trafóra összegyüjtöttem a lovét és sikerült belevenni egy utángyártottat. Az új trafó beszerelése után 1 hétre megint nem kapott 3. henger gyútást. Itt szétszedte a szerelő és asszem valami vákumot mért és az jó volt. Azt mondták előfordul mert még új. (ezt azért nem hittem el). Ezután kitavaszodott és a gondom el is múlt.... Nyáron semmi baja nem volt. Most ismét beköszöntött a rossz idő és megint kezdi a sz.. rakodást csak most annyira,hogy menet közben egyfolytában villog a sárga tengeralatt járó és nem akar menni meg szétrázza a kasznit.. :D Ezt a problémát hideg motorral csinálta eddig, de sajna most már meleg motornál is. Az akkumulátort a héten cseréltem, mert gyenge volt. Ez sem javította meg a problémát. Amit viszont észrevettem hogy idegességemben tövig, de talán már az első lökhárítóig nyomtam a gázpedált és akkor elkezdett normálisan járni a motor és gyorsult is. amint viszaengettem pár centit rögtön vissza is jött a baj.

Esetleg valami vezeték, generátor, szénkefe, öninditó lehet a baj??? Nem szeretnék venni megint trafót meg új gyertyákat bele.

Motorkódom: Z14XE 2001 évjárat.

Bármi ötlet érdekel, mert ha rövid időn belül nem javul meg baltával szétverem :lol: és visszaadom a banknak :lol:

Köszi Norbi

Szia!

Nekem tavaly produkálta pontosan ugyan ezeket a tüneteket. Rángatás gyorsításnál, melegen, és egyszer menet közben elkezdett villogni a sárga lámpa. Én akkor úgy hozattam haza, mert féltem, ha a Balatonról hazajövök villogó lámpával, nehogy tönkretegyem a motort, katalizátort.

Itt a fórumon tanácsolták, hogy trafó, és CSAK gyári!!!

Kicseréltem és azóta semmi baja!!! :)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

szeretnék tőletek segítséget kérni.... van egy G astrám 1,7 CDTI 80 LE motorkód z17dtl kíválóan működött még -11-ben is indult 12-15 óra kinnt állás után semmi hiba nem volt és nem is jelzett... tegnap este garázsban álltam reggel a garázsban +9 fok a gép nem indult kijelzők ok 1-2 szer tekerte meg az akksi a motort...

bebikáztuk nem tologattuk... bikával 2 fordulat után beindult minden müködött DE a motor jelző (sárga piktogramm ) folyamatosan égett.... egy villamossági szerelő megnézte akkis kimérve generátor töltött 13,7 értékkel.... igazából minden müködött csak ez a lámpa villágitott.... elmentem a helyi opel szervizbe ahol motor dianosztikát csináltak sok-sok pénzért majd közlték generátor probléma P0560 kod rendszer feszültség alacsony bemenet... menjek vissza 2 nap megnézik... ezután már nem világitott a sárga lámpa csak pirosan égett a töltés jelző + a szervó megszünt (erre figyelmeztettek az opel szervizben) ... nem hagyott nyugodni a dolog visszamentem a villamossági szerelőhőz aki megmérte most csak 12,3 értéken tölt.....

érdeklődnék valakinek már volt hasonló gondja ????? mi lehet a hiba???? előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

szeretnék tőletek segítséget kérni.... van egy G astrám 1,7 CDTI 80 LE motorkód z17dtl kíválóan működött még -11-ben is indult 12-15 óra kinnt állás után semmi hiba nem volt és nem is jelzett... tegnap este garázsban álltam reggel a garázsban +9 fok a gép nem indult kijelzők ok 1-2 szer tekerte meg az akksi a motort...

bebikáztuk nem tologattuk... bikával 2 fordulat után beindult minden müködött DE a motor jelző (sárga piktogramm ) folyamatosan égett.... egy villamossági szerelő megnézte akkis kimérve generátor töltött 13,7 értékkel.... igazából minden müködött csak ez a lámpa villágitott.... elmentem a helyi opel szervizbe ahol motor dianosztikát csináltak sok-sok pénzért majd közlték generátor probléma P0560 kod rendszer feszültség alacsony bemenet... menjek vissza 2 nap megnézik... ezután már nem világitott a sárga lámpa csak pirosan égett a töltés jelző + a szervó megszünt (erre figyelmeztettek az opel szervizben) ... nem hagyott nyugodni a dolog visszamentem a villamossági szerelőhőz aki megmérte most csak 12,3 értéken tölt.....

érdeklődnék valakinek már volt hasonló gondja ????? mi lehet a hiba???? előre is köszi

Az egyik ismerősömnek volt ilyen hiba nem is rég, neki feszszabályzót és diódasort cseréltek és jó is lett!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.