Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Köszi a gyors választ!

A módosítás az mindössze az áramkör 100k-s ellenállással való kiegészítése ugye?Gondolom az Astra Classic II-be is ugyanúgy beépíthető a kütyü?.

Üdv!

Igen így van. Annyi, hogy én a tranzisztort is cseréltem DV utasítása alapján.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem!

A vezérműláncot olajnyomás spanolja. Elképzelhető, hogy haldoklik a szivattyú, és nem termel eleget. Ezért csörren a lánc. Mérni kellene olajnyomást.

Az olajnyomást már mérték pénteken és normálisnak találták. Azt az előb nem írtam, hogy mikor üzemmeleg let az autó akkor nagyban csökkent ez a rezgő hang. Ettől függetlenül lehet az olaj a probléma? Többször is néztem mostanában és én (bár mint írtam nem vagyok túl nagy szakértő) nagyon vékonynak, hígnak találom az olajat ami benne van, illetve a szerelőm is tőlem függetlenül tett erre megjegyzést, hogy túl hígnak találja, pedig Mobil 5w30 van benne (bár az olajcserekor ilyen hordós változatból raktak bele, remélem nem az rossz). Ezt megelőzően Castrol 10w40 volt benne és azzal semmi baj nem volt.

Link to comment
Megosztás:

T caveman!

"... túl híg ..."

Már ahhoz is ért?

Nem is szerelő az, hanem egy professzor beépített műszeregységekkel.

T mantec!

Bizonyára elkerülte a figyelmét, hogy ketten is hígnak találják az olajat. :icon1: :lipssealed:

Link to comment
Megosztás:

T caveman!

"... túl híg ..."

Már ahhoz is ért?

Nem is szerelő az, hanem egy professzor beépített műszeregységekkel.

Na, ja!

Tőről metszett szakember a következő alap "szakkifejezésekről" ismerhető fel:

  • híg
  • sűrű
  • vékony
  • vastag

Továbbá a kopottságból eredő hibákat "vastagabb" olajjal orvosolja. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Az olajnyomást már mérték pénteken és normálisnak találták. Azt az előb nem írtam, hogy mikor üzemmeleg let az autó akkor nagyban csökkent ez a rezgő hang. Ettől függetlenül lehet az olaj a probléma? Többször is néztem mostanában és én (bár mint írtam nem vagyok túl nagy szakértő) nagyon vékonynak, hígnak találom az olajat ami benne van, illetve a szerelőm is tőlem függetlenül tett erre megjegyzést, hogy túl hígnak találja, pedig Mobil 5w30 van benne (bár az olajcserekor ilyen hordós változatból raktak bele, remélem nem az rossz). Ezt megelőzően Castrol 10w40 volt benne és azzal semmi baj nem volt.

Hát akkor passz...

De egy biztos: az általad említett olaj megfelelő a gépbe, nem úgy mint a korábban használt 10w40.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumozók!

Szopcsi13 hozzászólását köszönöm!

Mint hozzászólásaimban többször leírtam én nem vagyok autószerelő, sőt szinte mondhatni egyáltalán nem értek az autószereléshez és ezt vállalom is. A fórumra való beírásomnak egy célja volt, hogy a témában nálam sokkal jártasabb Opel tulajok válaszai segítségével, a leírt tünetek alapján esetlegesen felvértezhessem magam némi tudással a problémát illetően, hogy ne sík hülyén kelljen hallgatnom majd az autószerelő szavait. Elnézést ha amatőr hozzászólásommal vagy fogalmazásommal megsértettem valakit, (természetesen a leírt: "híg, sűrű, vékony, vastag" szavakkal csak én éltem, az autószerelő ennél szakszerűbben fogalmazott), de nem tudtam hogy a fórumra csak profik regisztrálhatnak. Mindenesetre a fórumon nagyon hasznos dolgokat találtam, amiért már érdemes volt beleolvasni, de ha a leírt problémát illetően valakinek lenne még esetleg építő javaslata, azt előre is köszönöm! Minden fórumozónak szép napot és "hasznos" ;) hozzászólásokat kívánok!

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumozók!

Szopcsi13 hozzászólását köszönöm!

Mint hozzászólásaimban többször leírtam én nem vagyok autószerelő, sőt szinte mondhatni egyáltalán nem értek az autószereléshez és ezt vállalom is. A fórumra való beírásomnak egy célja volt, hogy a témában nálam sokkal jártasabb Opel tulajok válaszai segítségével, a leírt tünetek alapján esetlegesen felvértezhessem magam némi tudással a problémát illetően, hogy ne sík hülyén kelljen hallgatnom majd az autószerelő szavait. Elnézést ha amatőr hozzászólásommal vagy fogalmazásommal megsértettem valakit, (természetesen a leírt: "híg, sűrű, vékony, vastag" szavakkal csak én éltem, az autószerelő ennél szakszerűbben fogalmazott), de nem tudtam hogy a fórumra csak profik regisztrálhatnak. Mindenesetre a fórumon nagyon hasznos dolgokat találtam, amiért már érdemes volt beleolvasni, de ha a leírt problémát illetően valakinek lenne még esetleg építő javaslata, azt előre is köszönöm! Minden fórumozónak szép napot és "hasznos" ;) hozzászólásokat kívánok!

Félre értetted! Ne hidd, hogy csak te élsz ilyen szavakkal! Sajnos gyakran belefutunk kerülendő "szakemberekbe". Ezek a kifejezések is figyelmeztető jelek, de a tettek magukért fognak beszélni. Itt a mindenki a tapasztalatát osztja meg illetve - hál' istennek - többek a valódi szakértelmüket.

Majd írj a történtekről, mert abból is tanulunk! :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Caveman!

Nyugi, inkább nagyon is tisztelendő (nem, mint az atya a templomban :D), hogy még a látszatát sem próbálod annak kelteni, hogy valamiféle expert vagy :) (Én spec folyamatosan játszom az eszem és trollkodom)

(Szopcsi bakker... a te neveden meg nem tudok napirendre térni :D egyfolytába a szoopás jut róla eszembe.... :ninja: )

Szerintem nem az itt a kérdés hogy vékony (híg) az olaj, hanem az, hogy mitől... elvileg mindkettő jó abba a motorba (bár ismét jelzem, hogy én egyszerű jetronic technikával mozgok, ehhez annyira nem értek - de) ha nem votl egyből gebasz, amikor beletetted az olajat, akkor könnyen elképzelhető, hogy menetközben higult fel. Fogyasztásod vízből, benzinből nem nőtt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, találkozott-e valaki olyannal hogy a motor (x16szr) 5500 körüli fordulatszámon megtorpan, és semelyik fokozatban nem hajlandó tovább forogni, üresben simán elforog leszabáyzásig, de terhelésen nem, friss olaj van bent, szűrőkkel, uj vezérlés stbstb, olyan kérdésem lenne hogy azon a szűrőn kívül ami a vezető ülés mögött/alatt van kívülröl a padlolemezen, van-e máshol még benzinszűrő, ami esetleg nem tud már nagyobb fordulaton elég anyagot átengedni, vagy valami más tippje van-e valakinek? Eddig a fordulatig minden rendben történik, nem érezni semmi hibára utaló jelet, teszt jelleggel kipróbáltam, tudja tartani a 170-es tempót folyamatosan, tehát nagy terhelésnél sincs érezhető gond, csak ha eléri az 5500 környékét.

Link to comment
Megosztás:

Caveman!

Nyugi, inkább nagyon is tisztelendő (nem, mint az atya a templomban :D), hogy még a látszatát sem próbálod annak kelteni, hogy valamiféle expert vagy :) (Én spec folyamatosan játszom az eszem és trollkodom)

(Szopcsi bakker... a te neveden meg nem tudok napirendre térni :D egyfolytába a szoopás jut róla eszembe.... :ninja: )

Szerintem nem az itt a kérdés hogy vékony (híg) az olaj, hanem az, hogy mitől... elvileg mindkettő jó abba a motorba (bár ismét jelzem, hogy én egyszerű jetronic technikával mozgok, ehhez annyira nem értek - de) ha nem votl egyből gebasz, amikor beletetted az olajat, akkor könnyen elképzelhető, hogy menetközben higult fel. Fogyasztásod vízből, benzinből nem nőtt?

Ez nekem is megfordult a fejemben, hogy mi van, ha nem azért látta hígnak az olajat az a szerelő mert ő olyan expert, hogy ránézésből megmondja egy motorolaj viszkozitás értékét, hanem mert esetleg látott már olyat a kannából kiöntve, és valóban más állagúnak tűnik, mégpedig azért, mert valami nem odavaló került bele. Hozzáteszem én sem érek hozzá, de ez alapján én még nem írnám le azt a szerelőt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, találkozott-e valaki olyannal hogy a motor (x16szr) 5500 körüli fordulatszámon megtorpan, és semelyik fokozatban nem hajlandó tovább forogni, üresben simán elforog leszabáyzásig, de terhelésen nem, friss olaj van bent, szűrőkkel, uj vezérlés stbstb, olyan kérdésem lenne hogy azon a szűrőn kívül ami a vezető ülés mögött/alatt van kívülröl a padlolemezen, van-e máshol még benzinszűrő, ami esetleg nem tud már nagyobb fordulaton elég anyagot átengedni, vagy valami más tippje van-e valakinek? Eddig a fordulatig minden rendben történik, nem érezni semmi hibára utaló jelet, teszt jelleggel kipróbáltam, tudja tartani a 170-es tempót folyamatosan, tehát nagy terhelésnél sincs érezhető gond, csak ha eléri az 5500 környékét.

Amúgy miért szükséges azt valamelyik fokozatban is 5500 fölé pörgetni?
Link to comment
Megosztás:

Amúgy miért szükséges azt valamelyik fokozatban is 5500 fölé pörgetni?

Jogos a kérdés. A teljesítmény csúcsát (55 kW azaz 75 LE) 5000 1/min fordulatnál eléri, a nyomatékcsúcson (128 Nm 2800 1/min. ford.) már rég túl van.

Viszont ez is kedvelt motortípus volt a tunerek körében és nem is dízel. Így hát mégiscsak érdekes, hogy miért nem forog 5500 1/min fölé.

meg ott a válasz. Minek és hova forogjon? Nézzétek meg a user többi anyagát is: itt már fogy a benzin rendesen (13 l/100km fölött).
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék tőletek egy kis segítséget kérni! Van egy 2006-os Astra Classic II 1.4-es autóm Z14XEP motorral, 74000 km-vel és egy pár napja egy olyan hiba jelentkezett, hogy amikor gyorsítok és kb. 2500-3000 körül van a fordulatszám akkor elkezd vibrálni az olajvisszajelző lámpa, nem világít folyamatosan hanem csak bevibrál és utána elalszik. Utána van hogy sokáig nem jelez, de néhe kigyorsításnál jelentkezik. Az olajszintet folyamatosan nézem, a maximum jelzésnél van az olajszint, tavaly októberben cseréltem, Mobil 5w30-as van benne. A csere óta kb 5000 km-et mentem vele. Továbbá van egy másik dolog is amit észre vettem és igazából ez a dolog zavar jobban, mégpedig az említett gyorsításoknál, amikor pl. 2-esben gyorsítok és olyan 2500-3000 közötti fordulatnál, amikor váltok és leveszem a lábam a gázról akkor a motorból valami zizegő hang jön, de csak egy pillanatra, akkor amikor váltok és főként ekkor villog be az olajvisszajelző is. Beszéltem egy szerelővel, ő azt mondta, hogy esetleg a vezérműlánc nyúlhatott meg és az verődik oda valahova, vagy a lánc feszítővel van valami vagy az olajgomba, de holnap elviszem hozzá hogy nézze meg tüzetesebben, de örülnék, ha esetleg is tudnátok adni valami tippet, hogy mi lehet ez! A válaszokat előre is köszönöm! Elnézést, ha esetleg hülyeséget írtam, nem vagyok egy nagy autószerelő fenomén! :)

http://kauffer.hu/in...1112437&cat=129

én ezt használom.az olaj szűrőd gyári vagy után gyártott? mert ha után gyártott akkor lehet ,hogy össze rántotta és ez okozza a hibát láttam már ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma autóztam egy keveset és azt vettem észre, hogy gyorsításnál 2000-3000 között dadog a motor. Állóhelyzetben is. 4000 körül viszont már nem veszem észre. Kitakarítottam az EGR-t és a folytószelepházat is, de a hiba maradt. Arra gondoltam, hogy kicserélem az üzemanyagszűrőt, mert egyszer már jártam így. Azt vettem észre ha bekapcsolom a klímát mintha erőteljesebb volna a dadogás.

Valakinek valami tipp?

Előre is köszi

Meg lett a hiba oka (legalábbis remélem)! Gyújtótrafó! :sowwy: :icon7:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek

Astra G dizel hőfok melyik állásban van optimális helyzetben , mert nálam 80-90 Fok közt ingadozik terheltségtől függően.

Az be szokott állni stabilan, de a hőmérő nem pontos, nálam 80-90 között van, olyan 86 fokon...

De az enm ingadozhat, kivéve ha hosszan pl motorféken gurulsz...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.