Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ezek a gumik gyárilag gagyik, 2 év útán rozsdásodott nálam.... És felállt már tavasszal a 2 vége.... Hogy miért nem lehetett rozsdamentes anyagból gyártani a fém merevítést, vagy normális vastagon bevonni gumival...

Ez jó kérdés, nekem is feláll mind a két vége. Gondoltam, hogy lecserélem.

Link to comment
Megosztás:

uraim olyan kérdésem volna hogy az idén 2x cseréltem termosztátot na most már amit 1 honapja tettem be már az sem jo állandoan nyitva van , nem wahlert vettem bele különbözö okoknál fogva de mit lehet csinálni mert tél hideg nyema fütés. bele teszek másikat de gyártonak nincs felelössége ? ui .német gyártmányu volt mind a kettö.

Link to comment
Megosztás:

uraim olyan kérdésem volna hogy az idén 2x cseréltem termosztátot na most már amit 1 honapja tettem be már az sem jo állandoan nyitva van , nem wahlert vettem bele különbözö okoknál fogva de mit lehet csinálni mert tél hideg nyema fütés. bele teszek másikat de gyártonak nincs felelössége ? ui .német gyártmányu volt mind a kettö.

Vissza kell vinni ahol vetted....

Link to comment
Megosztás:

Nagy gondban vagyok...

Vettem egy új termosztátot, wahler típusú, amit Mcelek ajánlott és ma nekiálltam. Odáig jutottam, hogy első körben leengedtem belőle a trutyis vizet, majd feltöltöttem sima vízzel és egy welly's márkájú hűtőtisztítóval. Járattam kb. fél órát majd leengedtem. Továbbra is hozta ki rendesen ezt a koszos vizet. Utána sima vízzel újabb kör, újabb adag trutyi, de már világosodott a színe. Minden járatáskor láttam hogy a túlfolyó ágon fehér hab jön ki. Erősen benzinszagú lett a kiegyenlítő letekert kupakkal, de folyton nem csökkent a vízszintem, hanem a habot tolta kifelé a kiegyenlítőből meg a vizet. Utolsó körben feltöltöttem fagyállóval és vízzel, de amikor megjárattam leszorított kupakkal akkor is habot nyom a túlfolyó és a kiegyenlítőből csökken a szint. Mindig 90 fok fölé melegítettem, hogy a termosztát nyisson és a hűtőkörben is keringjen a víz. A kipufogónál meg időnként fehér párapamacsokat ereget de nincsen fagyállóra emlékeztető édeskés szaga. Közben jön a dobból a kondenzvíz rendesen.

Mit lehet ilyenkor tenni? Én hengerfej tömítésre gyanakodnék, de ez már autószerelői kategória nálam.

Ötletek?

Szerintem is hengerfejes, mert attól lesz habos és trutyis a folyadék, amikor a dugattyú belenyom a hűtőrendszerbe :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy 2005-ös Z16XEP Astra 350000 km-el. 296000-nél trafóhíd csere, de most is hasonló jelenséggel, a hibakód 0301. Valkinek javaslat a megoldásra? (érdemes-e a trafóhidat cserélgetni, vagy komolyabban hozzá kell nyúlni?)

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy 2005-ös Z16XEP Astra 350000 km-el. 296000-nél trafóhíd csere, de most is hasonló jelenséggel, a hibakód 0301. Valkinek javaslat a megoldásra? (érdemes-e a trafóhidat cserélgetni, vagy komolyabban hozzá kell nyúlni?)

Előre is köszi!

Gyujtáskimaradás az 1. hengerben. Ezt okozhatja a hibás trafóhíd, amit egy jó betételével és 2-3 napos járatással el lehet dönteni, mert, ha nem jelentkezik a hiba újból, akkor trafóhíd a bűnös. Egyébként még okozhatja a hibakód kidobását a szelep letapadása is. Ez már komolyabb, mert semmilyen lötty nem oldja fel a szelepszárra rakódott kormot, ezért hengerfej le, és teljes felújítás, ami 100 rugó körül van. Tesztelhető úgy, hogy hosszú lejtőn 60-80 között motorfékkel gurulsz, és eközben adja ki a korábban törölt hibát. Nekem mindíg, a 70-es úton Bp. felé Érd felől jelzett be a sárga lámpa, cserélt vadiúj trafóhíddal. Sajnos nem trafóhiba volt, hanem hengerfej, ill. szelepek felújítása. Azóta jó.

Link to comment
Megosztás:

Gyujtáskimaradás az 1. hengerben. Ezt okozhatja a hibás trafóhíd, amit egy jó betételével és 2-3 napos járatással el lehet dönteni, mert, ha nem jelentkezik a hiba újból, akkor trafóhíd a bűnös. Egyébként még okozhatja a hibakód kidobását a szelep letapadása is. Ez már komolyabb, mert semmilyen lötty nem oldja fel a szelepszárra rakódott kormot, ezért hengerfej le, és teljes felújítás, ami 100 rugó körül van. Tesztelhető úgy, hogy hosszú lejtőn 60-80 között motorfékkel gurulsz, és eközben adja ki a korábban törölt hibát. Nekem mindíg, a 70-es úton Bp. felé Érd felől jelzett be a sárga lámpa, cserélt vadiúj trafóhíddal. Sajnos nem trafóhiba volt, hanem hengerfej, ill. szelepek felújítása. Azóta jó.

Köszönöm a választ, sajnos nem valószínű, hogy a trafó lesz a hibás, mivel hazafele minden rendben működött, nem rángatott, csak a hibakód maradt + a sárga lámpa.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is hengerfejes, mert attól lesz habos és trutyis a folyadék, amikor a dugattyú belenyom a hűtőrendszerbe :(

Ma újból nekiálltam, ennyiszer szerintem még senki nem cserélt vizet a kocsijába... Nekiálltam, leengedtem, újból friss víz, végül a 12.-ik kör után már csak leengedtem és színtelen víz jött már ki belőle. Utána feltöltöttem fagyállóval, remélem holnaptól már semmi gondja nem lesz. Mintha abbamaradt volna a habzás is.

Hengerfejes lenne egy 5 éves autó 20000 km-rel? Akkor tényleg meglesz a véleményem az opelről....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Lenne egy olyan kérdésem, hogy nekem a visszapillantó tükröm nincs az autó színére fújva és az érdekelne, hogy ha szereznék hozzá olyan színű burkolatot mint az autó színe akkor azt feltudnám-e rakni rá vagy ahhoz az egész visszapillantót cserélni kéne?

Ha szét lehet szedni nem, tudná valaki elmagyarázni hogyan is kéne szétszedni? (elektromos visszapillantó tükröm van)

Válaszokat előre is köszönöm :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Lenne egy olyan kérdésem, hogy nekem a visszapillantó tükröm nincs az autó színére fújva és az érdekelne, hogy ha szereznék hozzá olyan színű burkolatot mint az autó színe akkor azt feltudnám-e rakni rá vagy ahhoz az egész visszapillantót cserélni kéne?

Ha szét lehet szedni nem, tudná valaki elmagyarázni hogyan is kéne szétszedni? (elektromos visszapillantó tükröm van)

Válaszokat előre is köszönöm :D

Ami fújva van az külön is lejön. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. a nyáron túlestem egy hidrotőke cserén, az összeset cserélték. (elvileg...XD) az utóbbi egy héten azt vettem észre h ismét elkezdett csattogni, persze nem úgy mint korábban, most kb 1 percig csinállja, és halkabban, aztán megszűnik. Csere előtt a 10w40 CASTROL-t kapta, de csere után kértem, hogy 5w40 es full szintetikust rakjanak bele. ez meg is történt. Csendben is volt a kicsike. aztán mostanság nem mindig de előfordul h hidegen kb. 1 percig csattog halkan.

Az érdekelne igazábgól, hogy mi lehet még a gond??? olajnyomás esetleg vagy mi még? hibakódom nincs.

Illetve amit még észrevettem h mostanában mintha zajosabb lenne az autó motor duruzsolása,ez lehet olajfüggő? vagy esetleg a láncom nyúlt egy kicsit?? INA hidrotőkék mentek bele, és egy 2001 es ASTRA G 1.2 z12xe ről lenne szó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy egyszerű kérdésem(a kocsim 2006 g stra z14xep motor) indításkor mostanában furcsa nyüszögő hangot hallat, felnyitott motorháztetőnél hallgatva valahonnan a generátor vízpumpa feszítőgörgők környékéről hallan.

A fura az egészben hogy nem mindíg és ha a motor bemelegszik megszűnik.

Szerintetek mi lehet?

Esetleg valamelyik feszítőgörgő akarja megadni magát???

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy egyszerű kérdésem(a kocsim 2006 g stra z14xep motor) indításkor mostanában furcsa nyüszögő hangot hallat, felnyitott motorháztetőnél hallgatva valahonnan a generátor vízpumpa feszítőgörgők környékéről hallan.

A fura az egészben hogy nem mindíg és ha a motor bemelegszik megszűnik.

Szerintetek mi lehet?

Esetleg valamelyik feszítőgörgő akarja megadni magát???

Előre is köszi!

Szia!

Igaz én diesel-es vagyok,de nekem anno az F astrámon (diesel) akkor lehetett ezt a jelenséget felfedezni,amikor el volt kopva a hosszbordás szíj.

Csere után megszűnt ez a jelenség.

Ez csak tipp a részemről,majd nálam okosabbak megmondják a tutit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az utóbbi időben azt vettem észre,hogy balra indexelésnél nem mindig kapcsol vissza a kar magától,amikor vissza tekerem a kormányt egyenesbe.

Hol van ez az érintkező ami vissza löki a kart,a kapcsolóban vagy a kormány átvezetőben?

Lehet hogy csak azért nem kapcsol vissza mert kis ívben kanyarodtál. Ha csak kicsit mozdítod a kormányt akkor nem fog visszakapcsolni. Amúgy a karban van egy műanyag pöcök.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Lenne egy olyan kérdésem, hogy nekem a visszapillantó tükröm nincs az autó színére fújva és az érdekelne, hogy ha szereznék hozzá olyan színű burkolatot mint az autó színe akkor azt feltudnám-e rakni rá vagy ahhoz az egész visszapillantót cserélni kéne?

Ha szét lehet szedni nem, tudná valaki elmagyarázni hogyan is kéne szétszedni? (elektromos visszapillantó tükröm van)

Válaszokat előre is köszönöm :D

Nekem is így van, és gondolkodtam a színre fújáson. Nagyon könnyen lejön. Ha megfigyeled akkor pont az a rész van színre fújva amit le lehet pattintani. Egy kis lapos csavarhúzóval szépen alányúlsz és végig pattintgatod. Most könnyebb mert nem sértheted meg a festéket. Egy deci festék elég rá, nézz utána melyikkel jössz ki olcsóbbra.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is így van, és gondolkodtam a színre fújáson. Nagyon könnyen lejön. Ha megfigyeled akkor pont az a rész van színre fújva amit le lehet pattintani. Egy kis lapos csavarhúzóval szépen alányúlsz és végig pattintgatod. Most könnyebb mert nem sértheted meg a festéket. Egy deci festék elég rá, nézz utána melyikkel jössz ki olcsóbbra.

1dl metál nem túl drága ha úgy keverteted. viszont a műanyagot nehéz szépen fújni, és a metált utána még lakkozni is kell

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.