Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Igen, az autód szeretné ha kicserélnéd a fékbetéteket mert elkoptak. ;)

Kódnak nem kód mert elég érthetően ki van írva, hogy a kopott fékbetét hiba-e azt meg mindenki döntse el maga (sztem az). :D

Az egésznek az elve az hogy a fékbetétben van egy vezeték rajta egy csatlakozóval, és ezen vezeték fékbetétben levő része nem ér ki egészen a fékbetét kopó felületéig új állapotában. Viszont ha valamennyi elkopott már a betétből, akkor a vezeték kiszabadul, a tárcsával érintkezve zárja az áramkört és kigyújtja a check control figyelmeztető üzenetét.

Ha veszel másik fékbetétet akkor visszajelzőset vegyél mert különben megint ki fogja írni ugyanezt. Vagy alternatív megoldás ha a kerék mögött a csatlakozónál elvágod a vezetéket, így sose fog záródni többé az áramkör, ergo az üzenet se jelenik meg többé.

Link to comment
Megosztás:

Amikor a hidrotőke elereszti a nyomást, akkor hasonló a jelenség, mint amikor a motoron nagy a szelephézag.

Ez két alapvető következménnyel jár: a szelepnyitás nem éri el a maximális értékét, valamint a szelep gyorsulása és az ébredő erők nagyobbak lesznek, mert a vezérműbütyök profilját nem olyan módon követi a szelep sem nyitásnál, sem zárásnál, ahogy ezt a specifikált hézagnál vagy hidrotőke esetén akár hézag nélkül tenné.

Az előzőnek teljesítményvesztés lehet a következménye, az utóbbinak pedig megnövekedett kopás. Ez a kopás azonban nem olyan mértékű, hogy 10 perc alatt elkopjon akár a vezérműtengely vezérlő profilja, akár a szeleptőke érintkező felülete, de a nagyobb erő nyilvánvalóan nagyobb kopást okoz.

Az indítás után kopogás normál esetben 3-5 másodpercig tart, ezzel szinte számolni sem kell az élettartam-csökkenés szempontjából.

Ha a tőke tovább kopog, akkor ott már valami probléma van, ami javításra szorul, ellenkező esetben a vezérmű-mechanizmus több eleme is nagyobb terhelést kap.

Ha most cseréltél hidrotőkét akkor a vezérmű himbasor lefogatásánál lesz valami hézagolási hiba.

Ha nem megfelelő nyomatékkal vannak meghúzva a csavarok, akkor a himbasor teherelosztása és hézagolása is rossz lesz. Ettől akár elszabadulhat a himbasor is, ami aztán csúnya munkát tud végezni. De a másik véglet, a túlhúzás amikor kiszakadnak a csavarok a hőtágulás miatt.

A Krova nem elég, nyomatékkulcs kell a szereléshez. És egyenletes meghúzni minden csavart.

Az XEP egyébként is hajlamos a vezérmű fellazulásra!!!

Helló! Igen kb: 2 hónapja cseréltem másodjára! Ugyan ez volt az első cserénél is , hogy szép lassan jött vissza a csattogó hang! Most van egy kicsi változás de következő képpen csinálja, hideg indítás minden ok szép hang és amikor vissza esik alapjáratra akkor jön be egy kis csattogó hang, majd megyek vele és üzem hőmérséklet van akkor szép csendes. Tehát tanácstalan vagyok mert 2 havonta cserélni a hidrotőkét elég költséges...

Valami tanácsot vagy igazi szakit veszprém környékén nem tudnátok? S.O.S

Link to comment
Megosztás:

Igen, az autód szeretné ha kicserélnéd a fékbetéteket mert elkoptak. ;)

Kódnak nem kód mert elég érthetően ki van írva, hogy a kopott fékbetét hiba-e azt meg mindenki döntse el maga (sztem az). :D

Az egésznek az elve az hogy a fékbetétben van egy vezeték rajta egy csatlakozóval, és ezen vezeték fékbetétben levő része nem ér ki egészen a fékbetét kopó felületéig új állapotában. Viszont ha valamennyi elkopott már a betétből, akkor a vezeték kiszabadul, a tárcsával érintkezve zárja az áramkört és kigyújtja a check control figyelmeztető üzenetét.

Ha veszel másik fékbetétet akkor visszajelzőset vegyél mert különben megint ki fogja írni ugyanezt. Vagy alternatív megoldás ha a kerék mögött a csatlakozónál elvágod a vezetéket, így sose fog záródni többé az áramkör, ergo az üzenet se jelenik meg többé.

Nekem el vannak vágva a kábelek (így vettem), mégis írja.

Link to comment
Megosztás:

Így van! Az a "kopás mérő" vezeték testelve van normál állapotban. Amint a betét elfogy, elszakítja ezt a vezetéket, megszakad a test, és kijelzi, hogy <Brake Pad>.

Ha olyan betétet vettél, és szereltek bele amiben nincs ilyen "kopás jelző" szál, azt a vezetéket, ami erre csatlakozna, testeld le, megszűnik a kiírás...

MID 19: sárga/piros

Sejtettem hogy így műkszik. Nekem le vannak törve a csatlakozók a végéről, azért nincs bekötve. Gondolkodtam rajta hogy veszek négy kábelt, de elég drága lenne, azt hiszem lebeszélem magam róla. Testelve lesznek.

Link to comment
Megosztás:

Engem is kb. fél éve kísért a csappantyút mozgató motor folyamatos zúgó hangja. Ma ki szerettem volna cserélni a pollen szűrőt, és ha már ott jártam, megnéztem mi a helyzet. Gondoltam, hogy el van törve a tengely, mivel Delphi betegség, hát valóban...

http://kepfeltoltes.hu/view/130428/csappanty__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez a kép fogadott...

Ami a legjobb az egészben, hogy a pollen szűrőt se tudtam kicserélni és ezt sem tudom szétszedni, mivel 5 és 6-os kulcsom van, viszont az egyik kicsi a másik meg már elforog... Gondolom ez valami 5.5-es csavar...

Link to comment
Megosztás:

Engem is kb. fél éve kísért a csappantyút mozgató motor folyamatos zúgó hangja. Ma ki szerettem volna cserélni a pollen szűrőt, és ha már ott jártam, megnéztem mi a helyzet. Gondoltam, hogy el van törve a tengely, mivel Delphi betegség, hát valóban...

http://kepfeltoltes.hu/view/130428/csappanty__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez a kép fogadott...

Ami a legjobb az egészben, hogy a pollen szűrőt se tudtam kicserélni és ezt sem tudom szétszedni, mivel 5 és 6-os kulcsom van, viszont az egyik kicsi a másik meg már elforog... Gondolom ez valami 5.5-es csavar...

Pontosan 5.5-es dugókulcs kell hozzá!

Link to comment
Megosztás:

Pontosan 5.5-es dugókulcs kell hozzá!

Na közben sikerült tovább lépni. Pollen szűrő ki is van cserélve.

A keringetőház lebontásához a 2 csavaron kívül ami ott van a fűtőmotorház tetején, le kell még bármit venni? A másik, h. a tengelyt forgató motor csatlakozójának lehúzásához van valami trükk? Valami pöcök fogja? Az istenért se jön le...

Link to comment
Megosztás:

Már régóta hallani hidegindításnál nyikorgó-nyöszörgő hangot, ami egyre hangosabb és tovább tart, néha már üzemmeleg állapotban is észlelni. Levettem a vezérlés burkolatát és az egyik vezérműtengelyen lévő fogaskerék felől hallani. Mit lehet vele kezdeni? A vezérműtengely és a fogas között van csapágy?

A képen a bal oldali nyöszörög:

http://imageshack.us/photo/my-images/198/1001333.JPG/

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Eleg nehezen tudom elforditani a kulcsot inditaskor. Gond lehet belole ha esetleg befujok wd40-el? Vagy mit kell ilyenkor tenni?

Én még szeptember környékén tettem meg, mert néhányszor úgy is maradt a kulcs indítózás után, ami nem túl egészséges... Mióta befújtam, szépen visszaugrik ahogy kell. Ha véletlenül nem segít akkor meg betét csere.

Link to comment
Megosztás:

Én még szeptember környékén tettem meg, mert néhányszor úgy is maradt a kulcs indítózás után, ami nem túl egészséges... Mióta befújtam, szépen visszaugrik ahogy kell. Ha véletlenül nem segít akkor meg betét csere.

Fujjak be? vagy a kulcsra? nem lesz gond ha fujok?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnénk kérni. Van egy 2003-as Astra G autónk. 2008-ban vettük. Kb 3 éve kezdődött az a probléma vele, hogy menet közben hirtelen erőtlen lesz az autó, az engine check el kezd folyamatosan villogni. Rázkódik az egész kocsi, néha menet közben egyszerűen leáll.

Jobb esetben az engine check csak világít (gondolom, a régi hibát jelzi) rosszabb esetben villog, ilyenkor alig megy a kocsi.

Először a szerelőnél azt állapították meg, gyújtáshibát jelez az engine check, voltaképp változatosan mindegyik hengernél.

A szakszervízben ki akarták cserélni a sortrafót, amit végül próbaképp egy ismerős szervízében tettünk meg, s itt kiderült, nem ez okozza a problémát

Eleinte csak télen, hidegben csinálta ezt a kocsi, de most már független a hőmérséklettől. Van mikor napokig semmi baja, aztán egyszer csak el kezd villogni, s utána megint alig megy, meg leáll.

Az egyik szerelő azt javasolta, tegyünk bele szeleptisztító folyadékot, s menjünk vele többet. Megpróbáltuk, kb két hónap után kezdődött minden elölről.

Azóta kérdeztük pár helyen, de senki rá se nézett a kocsira, mindenhol csak a szeleptisztító, meg a fojtószelep tisztító folyadékot ajánlották.

Nincs valami megoldás arra, hogy ezt a hibát hosszabb távon meg lehetne szüntetni?

Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Fujjak be? vagy a kulcsra? nem lesz gond ha fujok?

Én simán a wd40 hosszabbító csövével befújtam a betétbe, a kulcsnyíláson és körülötte. Nálam nem okozott gondot, sőt, megoldotta a szorulást. Párszor elfordítottam utána, hogy szétterüljön és kész.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Eleg nehezen tudom elforditani a kulcsot inditaskor. Gond lehet belole ha esetleg befujok wd40-el? Vagy mit kell ilyenkor tenni?

Szedd szét a gyújtáskapcsoló kulcsházát és kend be szilikon zsírral, én azt szoktam csinálni.

Így csináld:

  • Vedd le a műanyag burkolatot, alul és fölül.
  • Vedd ki az ablaktörlő kapcsolót is mert útban lesz.
  • Lehúzhatod az immo olvasó tekercset is, ez egy fekete kerek műanyag cucc, szemből van rádugva a gyújtáskapcsolóra. Ha nincs útban, ne feszegesd, ha eltörik az drága lesz.
  • Dugd be a kulcsot, fordítsd el rádió állásba, gyújtás után egy kattanást vissza.
  • Keress egy kb. másfél mm átmérőjű lyukat a kapcsolóházon. Oldalt vagy fölül van.
  • Dugj bele egy kb 1 mm átmérőjű valamit. Varrótűt ne nagyon mert könnyen eltörik, valami kemény drót kell inkább.
  • Nyomd be jó erősen és tépd kifele a kulcsot mint az állat. Ki fog jönni az egész henger.
  • Kend be szilikonzsírral a kis és a nagy hengert
  • Dugd vissza helyére és kész.

BIG_0003108679.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnénk kérni. Van egy 2003-as Astra G autónk. 2008-ban vettük. Kb 3 éve kezdődött az a probléma vele, hogy menet közben hirtelen erőtlen lesz az autó, az engine check el kezd folyamatosan villogni. Rázkódik az egész kocsi, néha menet közben egyszerűen leáll.

Jobb esetben az engine check csak világít (gondolom, a régi hibát jelzi) rosszabb esetben villog, ilyenkor alig megy a kocsi.

Először a szerelőnél azt állapították meg, gyújtáshibát jelez az engine check, voltaképp változatosan mindegyik hengernél.

A szakszervízben ki akarták cserélni a sortrafót, amit végül próbaképp egy ismerős szervízében tettünk meg, s itt kiderült, nem ez okozza a problémát

Eleinte csak télen, hidegben csinálta ezt a kocsi, de most már független a hőmérséklettől. Van mikor napokig semmi baja, aztán egyszer csak el kezd villogni, s utána megint alig megy, meg leáll.

Az egyik szerelő azt javasolta, tegyünk bele szeleptisztító folyadékot, s menjünk vele többet. Megpróbáltuk, kb két hónap után kezdődött minden elölről.

Azóta kérdeztük pár helyen, de senki rá se nézett a kocsira, mindenhol csak a szeleptisztító, meg a fojtószelep tisztító folyadékot ajánlották.

Nincs valami megoldás arra, hogy ezt a hibát hosszabb távon meg lehetne szüntetni?

Köszönöm előre is!

Egy hibakódot tudnál kivillogtatni?

Gáz+fék, gyújtás ráad. A villogások számából kiolvasható a hibakód. 10 villogás= 0, 6 villogás=6 stb... És mindig 10-el kezdi.

És ajánlok neked egy hosszabb autópályás szakaszt, jó minőségű benzinnel megtankolva, és minimum 50km-en, de ha lehet akkor inkább még hosszabb távon, hogy a motor tisztuljon ki.

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=753&p=739197

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Eleg nehezen tudom elforditani a kulcsot inditaskor. Gond lehet belole ha esetleg befujok wd40-el? Vagy mit kell ilyenkor tenni?

Inkább szedd szét mosd ki kend be. Ha sok szmötyi van benne, az pont a befújástól fog úgy összetapadni, hogy teljesen megáll. Illetve lehet hogy kezd bemaródni, amit most lehet hogy elodázol egy befújással, s legközelebb már nem tudod megmozdítani a kulcsot, akkor nagyobb a szipi szopi. (Mindkét esetet "kipróbáltam" sajna)

Ha kitísztítva is akad, keress egy szakit, aki szétszedi, rendberakja, nekem ők segítettek: deltamark, százhalombatta

Kiszerelés:

Link to comment
Megosztás:

Ahogy elöttem is mondták, meg kell nézni műszerrel.

A kijelző hülyeségeket mutat. Nekem pl a 60-as jelzést akkor éri el, amikor az ELM 72 fokot mutat, 70 foknál már a kocsi 79 foknál jár, amikor beáll 88 fokra, akkor meg már a motor 90 fokos. De nálad lehet többet csal.

Vegyél ELM327-et, és nézd meg azzal. És még egyéb másra is jó. http://dx.com/p/super-mini-elm327-bluetooth-odb2-v1-5-car-diagnostic-interface-tool-blue-142679

T. Mantec, minek csere??? Valószínű a műszer mutat hülyeségeket....

Kösz az infót. A belinkelt ELM327 egy bevált darab azt rendeljem én is vagy a lényeg csak hogy ELM327 legyen (mert találni neten sokfélét)

Mantec gondolom a hőmérséklet visszaesés miatt írta , hogy termosztát csere, ha ELM-el is jól látható lesz hogy nem tudja tartani a hőfokot akkor ki is fogom cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Kösz az infót. A belinkelt ELM327 egy bevált darab azt rendeljem én is vagy a lényeg csak hogy ELM327 legyen (mert találni neten sokfélét)

Mantec gondolom a hőmérséklet visszaesés miatt írta , hogy termosztát csere, ha ELM-el is jól látható lesz hogy nem tudja tartani a hőfokot akkor ki is fogom cserélni.

Igen, ez bevált darab.

Ha terhelés alatt nagyon változik, akkor csere. Nálam 88 és 92 fok között van ELM-el mérve. Szépen látszik, amikor autópályán nyomok neki egy kövér gázt, s megindul a víz is felfele...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom, hogy tapasztalt-e valaki hasonlót Opel Astra G Classic II 1,4-es járművén. 3 probléma van

- Az egyik, hogy a klima nem működik, de nem a klimagáz hiánya miatt, hanem a vezérlőegység nem érzékeli a klimát.

- A másik, hogy a szervo véletlenszerűen el-elenged, és felkeményedik a kormányzás, majd véletlenszerűen ismét helyreáll.

- A harmadik pedig, hogy a szervizlámpa fel-felvillan, hol hosszabb, hol rövidebb időre, és mintha a kocsi nem a 90lóereje teljében gyorsulna, hanem eléggé lomha. Pontosabban egy 1,5-ös Lanos úgy legyorsult, mintha sokkal nagyobb teljesitményű kocsi hagyott volna ott. És 5000 fölé néha nem is ment a fordulatszám.

Amúgy már kb. 90000km van benne, a kocsi 9 éves. Most volt vezérműszij készlet csere, felső toronycsapágy szett csere, de ahol ezt csinálták, mondták, hogy a fenti három dolog valószinűleg összefügg egymással, és javasolták, hogy vagy egy villamosságihoz, vagy egy szakszervizbe vigyem el.

Elvittem, ahol kivizsgálták, és vezérlőegység problémát állapitottak meg, és hogy ki kell cserélni azt. Mindennel együtt 300eFt-os mutatványt jelent, de ez új egység, 2 év garival. bontottat is mondtak 80-90 körül, de arra nem adnak garanciát, tehát rizikós úgymond.

A kérdésem Hozzátok, hogy tud-e valaki valami okosat mondani ezügyben, vagy megerősiteni e problémamegoldás helyességében, stb..? Nerm egy kila kennyérről lenne szó mégsem.

Előre is köszi.

Na, Weszi-nél megcsináltattam a vezérlőegységet, a légkondi és szervó kipipálva. Még a kulcsom távirányitóját is megcsinálta, amiért maximális köszönet. Máshol ezt cserélték volna súlyos összegért.

Mostmár csak azt kéne megtudni, hogy mi a fészkes fenétől megy úgy a kocsi, mintha Wartburg lenne.

Mert az egyszer biztos, hogy amikor padlógázt nyomok, nem 90 lóerőt érzek, mint amilyennek lennie kéne. Ez nem ilyen volt 5 évvel ezelőtt. Sokkal fürgébb volt. Lendületesebben gyorsult. Most meg siralmasan.

Közlekedni a városban, meg autópályán is tudok vele normálisan, nem arról van szó, a kocsi járása is sima, nem rángat, de a fordulatszám pl. 2-es padlón már sokkal lassabban növekszik, mint ahogy 90 lóerőtől elvárná az ember. Holott 3-4000-es fordulaton kéne "életre kelnie", de 1000rpm-et kb. 5mp alatt növekszik átlagban. Szóval itt valami nem stimmel.

Mi lehet az oka szerintetek? Mondtak már ismerősök EGR szelepet, tavaly műszaki vizsgán P0420-as hibát produkált, ami "Katalizátor átalakitási hatásfok nem megfelelő (alacsony)" jelentéssel birt. Persze most nem produkálja a hibát, legalábbis checkengine nem jelez.

Azt akarom, hogy fürge legyen ismét a kocsi. Valakinek ötlete esetleg? Persze a vége az lesz, hogy úgyis elviszem majd Weszihez :)

Link to comment
Megosztás:

Na, Weszi-nél megcsináltattam a vezérlőegységet, a légkondi és szervó kipipálva. Még a kulcsom távirányitóját is megcsinálta, amiért maximális köszönet. Máshol ezt cserélték volna súlyos összegért.

Mostmár csak azt kéne megtudni, hogy mi a fészkes fenétől megy úgy a kocsi, mintha Wartburg lenne.

Mert az egyszer biztos, hogy amikor padlógázt nyomok, nem 90 lóerőt érzek, mint amilyennek lennie kéne. Ez nem ilyen volt 5 évvel ezelőtt. Sokkal fürgébb volt. Lendületesebben gyorsult. Most meg siralmasan.

Közlekedni a városban, meg autópályán is tudok vele normálisan, nem arról van szó, a kocsi járása is sima, nem rángat, de a fordulatszám pl. 2-es padlón már sokkal lassabban növekszik, mint ahogy 90 lóerőtől elvárná az ember. Holott 3-4000-es fordulaton kéne "életre kelnie", de 1000rpm-et kb. 3 mp alatt növekszik átlagban. Szóval itt valami nem stimmel.

Mi lehet az oka szerintetek? Mondtak már ismerősök EGR szelepet, tavaly műszaki vizsgán P0420-as hibát produkált, ami "Katalizátor átalakitási hatásfok nem megfelelő (alacsony)" jelentéssel birt. Persze most nem produkálja a hibát, legalábbis checkengine nem jelez.

Azt akarom, hogy fürge legyen ismét a kocsi. Valakinek ötlete esetleg? Persze a vége az lesz, hogy úgyis elviszem majd Weszihez :)

Szia!

Nem vagyok szaki, de annak a hibakódnak lehet, hogy van-lesz jelentősége. Olvastam már olyat, hogy "hibás" (pld. törött) katalizátor folytja a kocsit.

Link to comment
Megosztás:

Megpróbáltam kivillogtatni a kódot

10,3,10,10 - ilyen lett

Ez mond valamit?

Egy hibakódot tudnál kivillogtatni?

Gáz+fék, gyújtás ráad. A villogások számából kiolvasható a hibakód. 10 villogás= 0, 6 villogás=6 stb... És mindig 10-el kezdi.

És ajánlok neked egy hosszabb autópályás szakaszt, jó minőségű benzinnel megtankolva, és minimum 50km-en, de ha lehet akkor inkább még hosszabb távon, hogy a motor tisztuljon ki.

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=753&p=739197

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.