Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok,

2000 évjáratú Astra G van 1,4 16 szelepes mocival és a napokban elkezdte nem venni a hátrameneti fokozatot ,de inkább recsegve teszi ezt.Van amikor simán megy ,de olyan is van,hogy reggel hidegen nem akarja bevenni.Olyan is előfordult,hogy más fokozatokat nem akart kapcsolni ,de az ritkább.Az autóban 123 ezer km van nincs agyon hajtva.Most akarnám eladni ,de egy kuplung csere nem hiányzik a családnak.A szerelőmmel az olaj csere mellett döntöttünk,de egy kicsi kuplung állítást is megejtünk.Sokan mondják,hogy nem kell olajat cserélni,mert un. élettartam olaj van a váltóban és az 200-250ezerig tuti.A sógoromnak ugyan ilyen autója volt ezekkel a tünetekkel és az olaj csere után olyan lett mint az a bizonyos schaffhausen.

Ha valaki tud valami olcsó megoldást ami használ kérem írja meg!

Előre is köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ne palmatexel ragaszd, hanem tükörragasztóval vagy neutrális szilikonnal. Csak a neutrális jó, mert az ecetes leszedi a tükör hátoldaláról a foncsort!!!

Az a tükörragasztó nem valami olyasmi, mint a kétoldalas ragasztó?

Mert olyanom van. Csak félek hogy leszedi azt a matt fekete réteget, ami az előző ragasztón maradt a tükör hátuljáról, viszont direktbe levakarni sem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kiesett a bal oldali tükörlapom, de szerencsére nem tört el. Ahonnan kiesett egy olyan felület van, mintha valami ragasztóanyagra matt fekete festéket fújtak volna. Gondolom a tükör hátsó rétege maradt a ragasztón és ez most abszolút de nem ragad. Szóval, ha ezt bekenem palmatex-el megfogja a tükörlapot? Jövő hétvégén indulok Erdélybe és nem akarom, hogy valahol ott essen ki a fene belőle. Azt a valamit, amin a tükör volt és olyan szép matt fekete, azt ki lehet valahogy pattintani, hogy kivéve precízebben ráragaszthassam a lapot? Ez egy abszolút mechanikus, nem fűthető tükör.

NEEEE! Addig örülj amíg a helyén van. Én is vettem ezzel a tartóval együtt tükörlapot, mert szintén levált a lap, viszont a mechanikus tükörállítás bowdenét nem tudtam bepattintani (két bogyót kell bepattintani a tükörlapot tartó műanyag hátulján), ráadásul addig próbálkoztam, hogy a vadi új tükörlapom már középen megrepedt. Valahogy biztos meg lehet csinálni - talán kiszerelve a tükröt, vagy csak a bowdent kikötve, azokat először visszapattintva, de sehol nem találtam még erre vonatkozó leírást. Ha rám hallgatsz, veszel kétoldalú ragasztót, és azzal visszaragasztod. Úgy is lehet kapni tükörlapot, de én hülye, azt hittem jobb, ha nem ragasztgatok, hanem már rajta van a tartón. És még olcsóbb is lett volna vagy 200 Ft-tal...

Most a bal oldalon törött tükröm van, ami nem állítható belülről, és még el is mozdul könnyen. A jobb oldalt se sok tartja már fent, meg is van hozzá a cseredarab (az is tartóval), de már nem próbálkozok. Hamarosan viszem a szokásos szervizembe, kíváncsi leszek mit kezdenek vele.

Link to comment
Megosztás:

NEEEE! Addig örülj amíg a helyén van. Én is vettem ezzel a tartóval együtt tükörlapot, mert szintén levált a lap, viszont a mechanikus tükörállítás bowdenét nem tudtam bepattintani (két bogyót kell bepattintani a tükörlapot tartó műanyag hátulján), ráadásul addig próbálkoztam, hogy a vadi új tükörlapom már középen megrepedt. Valahogy biztos meg lehet csinálni - talán kiszerelve a tükröt, vagy csak a bowdent kikötve, azokat először visszapattintva, de sehol nem találtam még erre vonatkozó leírást. Ha rám hallgatsz, veszel kétoldalú ragasztót, és azzal visszaragasztod. Úgy is lehet kapni tükörlapot, de én hülye, azt hittem jobb, ha nem ragasztgatok, hanem már rajta van a tartón. És még olcsóbb is lett volna vagy 200 Ft-tal...

Most a bal oldalon törött tükröm van, ami nem állítható belülről, és még el is mozdul könnyen. A jobb oldalt se sok tartja már fent, meg is van hozzá a cseredarab (az is tartóval), de már nem próbálkozok. Hamarosan viszem a szokásos szervizembe, kíváncsi leszek mit kezdenek vele.

Köszi!

Akkor azt hiszem marad a kétoldalas ragasztó. Ráadásul az van is, így vennem sem kell.

Link to comment
Megosztás:

Mi bekockáztattuk a Palmatexet, sógoromnak felragasztottuk vele, azóta is a helyén van, és semmi baja. (Csak azért írom, ha esetleg azért kérdeztél rá konkrétan arra, mert az van otthon.)

Köszi!

Noh akkor kenek rá egy kis Palmatexet, meg néhány helyen biggyesztek rá kétoldalas ragasztót is. Csakhogy ott maradjon, amíg a Palmatex megragad egy kicsit. Ez a kettő rendelkezésre áll a melóhelyen, de egy nagy tubus sziloplasztot ezért most nem vennék. (mit csináljak a maradékkal?) Noh megyek melózni, oszt majd beszámolok az eredményről. Fura lesz tükör nélkül. :)

Link to comment
Megosztás:

A másik gond, hogy az üzemanyag szintjelző hírtelen nagyon szokott lefele esni. A minap mentem a pályán és hírtelen negyedről leugrott és világítani kezdett. Bementem egy kútra biztos, ami biztos tankoltam rá 10 LITERT és láss csodát a mutató felpattant fél jelzésre ls utánna tényleg sokat tudtam vele menni. Na ezt ki tudja egfejteni?

Nekem 1 évesen csinált olyat a kocsi, hogy elkezdte "termelni" a benzint az óra szerint. Valami szellőzőt tisztítottak ki, azóta jó.

Zoli

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Túlparázod... ;) Hidd el, jó bele az GM 5w-30-as, semmi baja sem lesz tőle, ha meg ennél jobbat akarsz, akkor tegyél bele Motult, van belőle két típus is, ami rendelkezik a dexos2-vel...

Spec dexos2

x-clean 5W-40

Ezek úgy vannak adalékolva, hogy az Opelhoz optimális legyen, és igazából ez a lényeg, nem az, hogy 30-as, vagy 40-es. A hidegoldalnál meg jobban jársz az 5W-vel, mint a 10-15W-vel, de ezt meg már mondtuk.

Az utóbbi az enyémben is volt, és nem tette tönkre... ;) Így talán a te majd' harmad annyit futott gépedet sem fogja hazavágni.

De ha továbbra is parázol, tegyél bele te is föttögésgátlót... ;) :)

Hát ez nagyon nagy volt, mennyire tipikus, magam előtt látok két garázst is otthon, csak képzeljétek oda a húszéves kölyköt egy vele egykorú BMW-vel (ami még ne mis lenne gond), de olyan állapotban, hogy ott ragasztó kell az olajba, nem hogy föttögésgátló:) Ott is megy a szöveg, eredeti német, csakis azt használunk, ha mást hozol ide, nem vállaljuk, max. saját felelősségre. Mondjuk a némettel én is egyetértek, de az azért ott is van tré minőség (Aldi, Lidl, stb).

Nem paráznék én az olajon, sőt, örülök, hogy 5W30 van benne! A szerelő paráztat, ma is üzent, hogy lecseréltük már az olajat? Kínos, mert jó ismerős és eleve ő szokta cserélni az olajat, de most ki kell találnom valamit, mert úgy döntöttem nem engedek, nem töltjük fel föttögésgátlóval vagy 15W40-es zsírral. Csak mivel nem értek hozzá, pláne nem gyakorlatban, ezért bizonytalanodtam el.

A két videót, amit linkeltem, sikerült megnéznetek? Mit szóltok a hanghoz, ez így rendben van? Kíváncsian várom a válaszokat, észrevételeket, amiket előre is köszönök!

Link to comment
Megosztás:

Az a tükörragasztó nem valami olyasmi, mint a kétoldalas ragasztó?

Mert olyanom van. Csak félek hogy leszedi azt a matt fekete réteget, ami az előző ragasztón maradt a tükör hátuljáról, viszont direktbe levakarni sem tudom.

Vegyél egy másik lapot, ne ragasztgatsd, kicserélni 2 perc. Én nem ragasztgatnám. ;) (főleg ha ragasztód sincs, és venni kell, akkor ugyanott vagy).

https://cromax.hu/20000000-karosszeria/21320000-muanyag-elemek/21320337-visszapillanto-tukor-alkatresz/185445-tukorlap-opel-astra-g-bal-nem-futott

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elkészültem a videóval. Munkából hazaértem, megvártam még teljesen lehűl a motor.

Az első videó hidegen indítva. Az elején hallani a csattogást pár másodpercig, majd megszűnik. Gyújtás ráadásánál van egy sípoló hang, gondolom ez normális.

Mit szóltok hozzá? Ez így rendben van? Ha nem, akkor mi lehet a gond és mit kell vele kezdeni? GM dexos2 5W30 van benne.

A második videó pár perccel később készült, még szintén hideg motorral, de már nem hallani a csattogó hangot.

Remélem nem komoly a gond és ez így rendben van. A kicsit "dieseles" hang is állítólag normális ennél a motornál...

Köszönöm előre is a segítséget, ez most nagyon nem hagy nyugodni, mert az autószerelő ismerősöm erőltetni a min. 10W40-es olajat én meg kitartok most az 5W30 mellett. Szerinte azonnal le kellene cserélni, de ő ugye régi "motoros".

Majd én is csinálok neked videót hogy nálam milyen.

De régebben ilyen volt. (25e-el korábban, és hidegen)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Majd én is csinálok neked videót hogy nálam milyen.

De régebben ilyen volt. (25e-el korábban, és hidegen)

Azért itt nincs ám az a határozottan kattogó hang, ami nálam van első indításkor, vagy én nem hallom rendesen:) Utána nagyon hasonló a motor hangja.

Másnak is ilyen hangot ad hideg motor indításkor, mint nálam? Mert azért Imynél nem hallani annyira ezt a kopogó hangot, ami nálam kb. 2 másodpercig megvan, amíg megjön az olajnyomás. Kell ezzel kezdenem valamit vagy ez így teljesen rendben van?

http://youtu.be/7SWsmL9lgNc

Link to comment
Megosztás:

Vegyél egy másik lapot, ne ragasztgatsd, kicserélni 2 perc. Én nem ragasztgatnám. ;) (főleg ha ragasztód sincs, és venni kell, akkor ugyanott vagy).

https://cromax.hu/20000000-karosszeria/21320000-muanyag-elemek/21320337-visszapillanto-tukor-alkatresz/185445-tukorlap-opel-astra-g-bal-nem-futott

Elektromos tükröd van? Mert amit írtál, az arra igaz, de a manuális állításút egyszerűbb ragasztani. Ha csak magára a tükörlapra gondoltál, azt felesleges másikat vennie, ha a réginek semmi baja, az új tükörlaphoz is kétoldalú ragasztót adnak a csomagban.

Link to comment
Megosztás:

Elektromos tükröd van? Mert amit írtál, az arra igaz, de a manuális állításút egyszerűbb ragasztani. Ha csak magára a tükörlapra gondoltál, azt felesleges másikat vennie, ha a réginek semmi baja, az új tükörlaphoz is kétoldalú ragasztót adnak a csomagban.

Nekem full elektromos, azt csak le kell pattintani, másikat fel a helyére, és kész.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyors segítség kellene! A belső levegő-keringető lapát tengelye eltört, ezért ki szeretném szerelni. Ez mellett a végálláskapcsolót is ki szeretném építtetni a motorra a leírás szerint. Ehhez ki kellene szerelnem, csak kérdés, hogy mit és hogy? A kesztyűtartó levéve, de innen hogyan tovább?

Ezek nem az én képeim, de ugyanez van nálam is.

Az első képen pirossal bekeretezett hatalmas műanyagot ki kell teljesen szerelnem? Ha igen, akkor hogyan?

DSC_4180.jpg

Vagy le lehet a második képen látható rácsos részt is szerelni az egész egység kivétele nélkül, a motorral együtt?

A motor a rács bal oldalán van, de hogy tudom a motort és a rácsos részt kiszerelni?

IMG_0193-1.jpg

Mit és hol kell szétszednem? Elég sürgős lenne, mert most kell megcsinálnom.

Köszönet!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kiesett a bal oldali tükörlapom, de szerencsére nem tört el...

Szia !

En is mar tobbszor ragasztottam vissza mig vegul ugy esett le ,h eltort. :(

Az ujat ugy tudod felrakni ,h ne torjon el : beallitotd helyere ovatosan kezzel, erzed hogy

hatul a butykok a helyukon vannak (tukor kozepen) es utanna a teljes tenyereddel nyomod a helyere igy

nem fog elrepedni a tukor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Azt szeretném kérdezni, hogy lehet e kapni külön az üzemanyag tartályban lévő visszacsapó szelepet. Ugyanis ma kiderült miért nem indul a kocsi hidegen elsőre, másodjára harmadjára csak.

Ha áll pár órát a kocsi akkor eltünik a rendszerből a nyomás teljesen.

Ma kiszedtem az üzemanyag szivattyút, láttam ott egy kis fém hengeres valamit gondolom az lenne a visszacsapó szelep. Vagy szét lehet e szedni kitakarítani esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyors segítség kellene! A belső levegő-keringető lapát tengelye eltört, ezért ki szeretném szerelni. Ez mellett a végálláskapcsolót is ki szeretném építtetni a motorra a leírás szerint. Ehhez ki kellene szerelnem, csak kérdés, hogy mit és hogy? A kesztyűtartó levéve, de innen hogyan tovább?

Ezek nem az én képeim, de ugyanez van nálam is.

Az első képen pirossal bekeretezett hatalmas műanyagot ki kell teljesen szerelnem? Ha igen, akkor hogyan?

DSC_4180.jpg

Vagy le lehet a második képen látható rácsos részt is szerelni az egész egység kivétele nélkül, a motorral együtt?

A motor a rács bal oldalán van, de hogy tudom a motort és a rácsos részt kiszerelni?

IMG_0193-1.jpg

Mit és hol kell szétszednem? Elég sürgős lenne, mert most kell megcsinálnom.

Köszönet!

Mindkét ablaktörlőt le kell venned, és az alatta lévő műanyag takarólapot (az a hosszú, ami teljes szélességében átéri a kocsit). Alatta találsz egy rácsot, ami alatt ott a szellőző. Na onnan tudod kibontani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Azt szeretném kérdezni, hogy lehet e kapni külön az üzemanyag tartályban lévő visszacsapó szelepet. Ugyanis ma kiderült miért nem indul a kocsi hidegen elsőre, másodjára harmadjára csak.

Ha áll pár órát a kocsi akkor eltünik a rendszerből a nyomás teljesen.

Ma kiszedtem az üzemanyag szivattyút, láttam ott egy kis fém hengeres valamit gondolom az lenne a visszacsapó szelep. Vagy szét lehet e szedni kitakarítani esetleg?

na ez engem is érdekelne ,mert nekem is csak másodikra indul pár óra elteltével,ill hidegen

Link to comment
Megosztás:

Azért itt nincs ám az a határozottan kattogó hang, ami nálam van első indításkor, vagy én nem hallom rendesen:) Utána nagyon hasonló a motor hangja.

Másnak is ilyen hangot ad hideg motor indításkor, mint nálam? Mert azért Imynél nem hallani annyira ezt a kopogó hangot, ami nálam kb. 2 másodpercig megvan, amíg megjön az olajnyomás. Kell ezzel kezdenem valamit vagy ez így teljesen rendben van?

Nálam pár nap /1 hét állás után van kb 2 másodperces kattogás hidegen. Viszont ezt csak akkor csinálta amikor 2 jelzés volt a nivópálcán, miután öntöttem hozzá fél liter olajat (így már a max jelzés közelében a szint) megszűnt a hangjelenség.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.