Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy egy 2003as 1,2es Astra G-nek autópályán 120 km/h-nál normális-e a 3600as, 130nál a 3900as, 140nél a 4200as fordulatszám 5.-ben? Nem magas ez?

A fogyasztással nincs gondom és a vízhőfok is 80-85 között van végig, csak mintha picit sokat forogna a drágám.

Köszönöm a választ!

Üdv.K.

Tedd át a váltót ötödikbe :omg:

Viccet félretéve, ilyen a váltó áttételezése. Mégiscsak a legkisebb motorról van szó, muszáj mellé rövid áttételezésű váltót tenni, hogy dinamikusan tudjon mozogni. Majdnem ennyit forog az én 1999-es 1.6-os Lagunam is, az pontosan 4000-t forog 140-nél. Én is sokallom, simán lehetne picit hosszabb a váltó (meg akkor másodikban elérné a 100-at leszabályzás nélkül :evilgrin: ), de tény, hogy ebben a kasztniban meg az 1.6-os a legkisebb hengerűrtartalmú motor. Teljesítményben volt tőle kisebb is, de nagyobb hengerűrtartalommal, és a 16 szelep előnye inkább csak a felső fordulattartományban jön elő.

Szóval ez ilyen. Nem kell félni a fordulattól, 3900 még nem sok, 130-tól több meg úgysem megengedett. Esetleg nézhetsz hozzá hosszabb végáttételű váltót és kicserélheted. De szerintem nem nyernél vele semmit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy egy 2003as 1,2es Astra G-nek autópályán 120 km/h-nál normális-e a 3600as, 130nál a 3900as, 140nél a 4200as fordulatszám 5.-ben? Nem magas ez?

A fogyasztással nincs gondom és a vízhőfok is 80-85 között van végig, csak mintha picit sokat forogna a drágám.

Köszönöm a választ!

Üdv.K.

Szerintem az nagyon jó, mert az én 1,6-osom (Z16XE) 4000-t forog 140-nál 5.ben. Kicsit hiányolom a hatodik fokozatot :-D

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

2 hónap után végre megérkezett az ELM327, sikerült is kiolvasnom egy szépet:

P0136=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) funkció-rendellenesség

A code P0136 may mean that one or more of the following has happened: Faulty O2 sensor leak in exhaust close to O2 sensor Short to voltage on O2 signal circuit Open in circuit resistance caused by corrosion in connector

Ez melyik, hol találom, érdemes e kipucolni a csatlakozóját vagy hála az égnek vehetek egy újat így hó végén? Ez egyébként okozhat finom dadogást gyenge gázadásnál?

Amiket még sikerült kiolvasnom, 1-es szenzornál ír zárt kötés hibát (ennek nincs hibakódja tárolva, ezt csak úgy általánosságban írja), az egyes szenzor 0,0V-0,8V feszültségen ingadozik, a kettes 0,7V-0,8V körül áll stabilan.

Szerk: Időközben egy másik fórumtárs kisegített, a kettes szonda csak a katalizátort felügyeli, elméletileg a keverékképzésben nem játszik szerepet. Csatlakozó tisztítás, azután vagy jó lesz, vagy nem.

Link to comment
Megosztás:

Ma munka után cseréljük a műanyag vízpumpa csonkot fémre. bemértük a hűtőfolyadékot, kb -15 fokos (két helyen is lemérettem), így cserés az is sajnos. Eredeti Opel kerül bele, elvileg 50-50%-ban keverve -36-ig jó kell,hogy legyen, ha már az fagy be, akkor más, komolyabb gondunk is lesz, mint az autó....

Kérdés, hogy mennyire gond, ha meleg motornál engedjük le a hűtőfolyadékot és a csonk cseréje után (ami azért eltarthat, kérdés mennyi idő alatt sikerül kiszedni a műanyagot), belekerül az új hűtőfolyadék. Nem gond ez? Nem kellene megvárni még teljesen lehűl a motor?

Link to comment
Megosztás:

T kukori!

"... Nem kellene ..."

Nem.

Mantec, köszönöm! Akkor nyugodtan mehet a csere, megnyugodtam. Azt tudom, hogy eleve meleg motornál lehet csak kiengedni az összes hűtővizet, ha már nyit a termosztát, meg a fűtést is fel kell csavarni maxra. Abban nem voltam biztos, hogy a meleg motorba bele szabad-e tölteni a normál hőmérsékletű hűtőfolyadékot. Mondjuk, amilyen hőség van ma, lesz az is majd 40 fokos:(, nem pincehideg folyadékról beszélünk:)

Ha meglesz a csonk cseréje is, akkor nagyon remélem, hogy sokáig nem kell semmihez sem hozzáérni a motorban (kopp-kopp).

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az nagyon jó, mert az én 1,6-osom (Z16XE) 4000-t forog 140-nál 5.ben. Kicsit hiányolom a hatodik fokozatot :-D

140 km/h-nál az 1,6os is 4000 körül forog? Hmm...ez meglep picit, de így akkor érthető az én 1,2esem 4200-4300as forgása ugyanilyen sebességnél.

Szegényt annyira sajnálom, mert 140el éppen mehetnék vele pályán, csak félek, hogy nem bírja mondjuk a Bp-Debrecent szakaszt végig 4300 körüli fordulattal (na jó túlzás, biztos bírná, csak azért az már szép fordulat és azért 1,5 óráig így menni vele:))

Fogyasztásban azt vettem észre amúgy, hogy 3700 felett ugrik meg jobban, azaz, ha 3650 körül forog 120as tempónál az sokkal gazdaságosabb, minta 130al megyek 3900-4000es fordulattal, főleg ha 140el 4200-4300as fordulattal.

Nekem így a 120 és a 130-140es tempó (ez utóbbi felváltva) között több, mint 0,5 liter/100 km fogyasztáskülönbség van, miközben időben alig nyerek vele + még az asszony is mondja, hogy gyorsan megyek:)

Link to comment
Megosztás:

Hm, olvasom, amit írtok a km/sebesség/fokozat hármasról. Lassan két hónapja van nálam az Astra, de még nem igazán éreztem rá a legjobb fordulatra, nagyon megszoktam a VW-t és itt azért más.

Z14XEP esetén mik az ideális fokozatok? Mondjuk városban 50-es tempónál harmadik vagy negyedik? Mert 4-ben már 30 alatt van bőven, tartok tőle, hogy túl alacsony. Cél a legjobb fogyasztás, de nem a motor kárára.

Közúton 90-nél gondolom gond nélkül mehet az 5.

130-140 körül nekem is nagyon pörög, de kérdés, hogy mi ennél a motornál a nagyon magas fordulat? Meddig bírja ötödikben gond nélkül huzamosabb távon?

Link to comment
Megosztás:

Motor fordulatszám miatt aggódóknak íme egy oldal a kézikönyvből, pirossal bekeretezve az ide vonatkozó rész:

1115636-20130725-Xor1qp.jpg

A "tartósan"-t direkt alá is húztam...

Tudni kell hogy a 16 szelepes motorok általában magasabb fordulatszámon való üzemre vannak tervezve, elég csak megnézni hogy hol adják le a maximális teljesítményüket illetve nyomatékukat. Alacsony fordulaton használva erő sincs bennük, többet is esznek, meg mindenféle káros lerakódások keletkeznek a fojtószelepházban illetve az EGR-nél. A hengerenkénti négyszelepes motoroknál a 3-4000-es percenkénti fordulatszám nem magas, hanem teljesen normális. Mondhatni ezt szeretik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hm, olvasom, amit írtok a km/sebesség/fokozat hármasról. Lassan két hónapja van nálam az Astra, de még nem igazán éreztem rá a legjobb fordulatra, nagyon megszoktam a VW-t és itt azért más.

Z14XEP esetén mik az ideális fokozatok? Mondjuk városban 50-es tempónál harmadik vagy negyedik? Mert 4-ben már 30 alatt van bőven, tartok tőle, hogy túl alacsony. Cél a legjobb fogyasztás, de nem a motor kárára.

Közúton 90-nél gondolom gond nélkül mehet az 5.

130-140 körül nekem is nagyon pörög, de kérdés, hogy mi ennél a motornál a nagyon magas fordulat? Meddig bírja ötödikben gond nélkül huzamosabb távon?

Szerintem ha városban 50-nel mész, akkor semmi nem indokolja a 4. fokozatot, nyugodtan mehetsz 3-ban.

Igaz nekem 1.6-os van, de ilyen sebességnél szerintem nincs akkora különbség a kettő között. Nálam 2300 körül forog 50-nél, a tied gondolom max 2400-at. Én 60 alatt nem váltok 4-est, így mindig van megfelelő motorfék ha kell, és a nyomaték is megvan, ha gyorsítani kell. Kevesebbszer kell váltani, és a motor is jobban érzi magát, ha nem kell erőlködni.

Amikor hozzám került az autó, eleinte én is 2000-nél már felváltottam, de mióta jobban pörgetem, igazából nem venni észre fogyasztásbeli változást.

Link to comment
Megosztás:

ÜDV!

Segítségre lenne szükségem!

Opel Astra G, 1.6, 16 szelep, 2001-es évjáratú autóm van.

A hibája a következő:

Teljesen véletlenszerűen előfordul, hogy menet közben leáll 1 henger, kivillan a checklámpa. A motor nem áll le, viszont nagyon dadog, erőtlen. Ha félrehúzódok, pár másodpercre leállítom a motort, megszűnik a hiba. Aztán egy idő után újra előfordul, van hogy pár perc múlva, de van hogy napokig nem jelentkezik a hiba.

Kiolvasott hiba szerint valamelyik hengerben gyújtáskimaradás.

Cseréltük a gyertyákat és a gyújtóhidat, de a hiba nem szünt meg.

Gyanítom nincs hozzá köze, de inkább leírom, hogy az EGR szelep le van vakolva, nem működik.

Ha valaki tapasztalt ilyen hibát, az kérem ossza meg velem a tapasztalatát!

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

ÜDV!

Segítségre lenne szükségem!

Opel Astra G, 1.6, 16 szelep, 2001-es évjáratú autóm van.

A hibája a következő:

Teljesen véletlenszerűen előfordul, hogy menet közben leáll 1 henger, kivillan a checklámpa. A motor nem áll le, viszont nagyon dadog, erőtlen. Ha félrehúzódok, pár másodpercre leállítom a motort, megszűnik a hiba. Aztán egy idő után újra előfordul, van hogy pár perc múlva, de van hogy napokig nem jelentkezik a hiba.

Kiolvasott hiba szerint valamelyik hengerben gyújtáskimaradás.

Cseréltük a gyertyákat és a gyújtóhidat, de a hiba nem szünt meg.

Gyanítom nincs hozzá köze, de inkább leírom, hogy az EGR szelep le van vakolva, nem működik.

Ha valaki tapasztalt ilyen hibát, az kérem ossza meg velem a tapasztalatát!

Köszi!

Akkor vagy AC, vagy más, üzemanyag ellátással összefüggő dolog lehet. Nem égett át esetleg a vakolás?

Link to comment
Megosztás:

ÜDV!

Segítségre lenne szükségem!

Opel Astra G, 1.6, 16 szelep, 2001-es évjáratú autóm van.

A hibája a következő:

Teljesen véletlenszerűen előfordul, hogy menet közben leáll 1 henger, kivillan a checklámpa. A motor nem áll le, viszont nagyon dadog, erőtlen. Ha félrehúzódok, pár másodpercre leállítom a motort, megszűnik a hiba. Aztán egy idő után újra előfordul, van hogy pár perc múlva, de van hogy napokig nem jelentkezik a hiba.

Kiolvasott hiba szerint valamelyik hengerben gyújtáskimaradás.

Cseréltük a gyertyákat és a gyújtóhidat, de a hiba nem szünt meg.

Gyanítom nincs hozzá köze, de inkább leírom, hogy az EGR szelep le van vakolva, nem működik.

Ha valaki tapasztalt ilyen hibát, az kérem ossza meg velem a tapasztalatát!

Köszi!

Sziasztok!

Nekem is éppen ugyanez a problémám, és én is éppen kérdezni akartam.

Nekem Z16XEP a motor, és elsősorban alacsony fordulaton, lakott területen egyszer csak gondol egyet (általában motorféküzemben ezt már megfigyeltem) és elkezd villogni a motor lámpa.... Innentől kezdve nagyon böfögve jár, és az erő is elhagyja....... Ha leállítom, kiveszem a kulcsot és mondjuk egy perc múlva újraindítom tökéletesen jár. Aztán lehet hogy aznap már nem, de az is lehet, hogy 1 km -en belül újra csinálja.....

gyertyák, trafóhíd frissen cserélve, AGR szelep ultrahanggal nemrég lett tisztítva. Szervíz bambán néz, nem egyik, mindegyik.....Most legutóbb injektorcserét javasoltak próbaként, darabját 48 ezerért......

Autópályán, lakott területen kívül soha nem csinálja.

Kiolvasott hibakód szerint égéskimaradás a szép sorjában minden hengerben.....

HA kettőnkön kívül még valakinek volt ilyen hiba a kocsijával, kérem ossza meg velünk a hiba megoldásának titkát, mert a szervizek igen drága tapogatózásától már kezd kirázni a hideg.

Köszönettel: Dávid

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem is éppen ugyanez a problémám, és én is éppen kérdezni akartam.

Nekem Z16XEP a motor, és elsősorban alacsony fordulaton, lakott területen egyszer csak gondol egyet (általában motorféküzemben ezt már megfigyeltem) és elkezd villogni a motor lámpa.... Innentől kezdve nagyon böfögve jár, és az erő is elhagyja....... Ha leállítom, kiveszem a kulcsot és mondjuk egy perc múlva újraindítom tökéletesen jár. Aztán lehet hogy aznap már nem, de az is lehet, hogy 1 km -en belül újra csinálja.....

gyertyák, trafóhíd frissen cserélve, AGR szelep ultrahanggal nemrég lett tisztítva. Szervíz bambán néz, nem egyik, mindegyik.....Most legutóbb injektorcserét javasoltak próbaként, darabját 48 ezerért......

Autópályán, lakott területen kívül soha nem csinálja.

Kiolvasott hibakód szerint égéskimaradás a szép sorjában minden hengerben.....

HA kettőnkön kívül még valakinek volt ilyen hiba a kocsijával, kérem ossza meg velünk a hiba megoldásának titkát, mert a szervizek igen drága tapogatózásától már kezd kirázni a hideg.

Köszönettel: Dávid

Hali!

Rövid távon használod?? Nekem is volt ilyen gondom napi 2x 4km-t közlekedetem vele.Gyújtáskimaradás volt a kiolvasott hiba.A kipufogószelepek kormolódása okozta a problémát a rövid távok és az alacsony fordulat miatt.Azóta teljesen rendben van, közben meg kell kicsit hajtani :D

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Rövid távon használod?? Nekem is volt ilyen gondom napi 2x 4km-t közlekedetem vele.Gyújtáskimaradás volt a kiolvasott hiba.A kipufogószelepek kormolódása okozta a problémát a rövid távok és az alacsony fordulat miatt.Azóta teljesen rendben van, közben meg kell kicsit hajtani :D

Szia!

Használom rövid távon is, de minden hónapban egyszer van egy útja Münchenbe és vissza..... szóval a hosszú távú kikormolós szakaszokból is kijut neki :D

És amúgy hogyan sikerült megoldani a problémát? Valamilyen tisztító adalékkal? Vagy le is kaptátok a hengerfejet?

Ja és még annyit, hogy a kompresszió minden hengerben tökéletes, nemrég lett mérve.

Köszi: Dávid

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Rövid távon használod?? Nekem is volt ilyen gondom napi 2x 4km-t közlekedetem vele.Gyújtáskimaradás volt a kiolvasott hiba.A kipufogószelepek kormolódása okozta a problémát a rövid távok és az alacsony fordulat miatt.Azóta teljesen rendben van, közben meg kell kicsit hajtani :D

Nem gyújtás, hanem égéskimaradás a kiolvasott hiba. Mindenki a gyújtásra gondol a misfire-ben levő fire miatt, de a misfire az egy másik szó, más jelentéssel. Az égéskimaradást valóban okozhatja trafóhíd és gyertyahiba is, de mint a te példád is mutatja, égéskimaradás lehet a kipufogószelep kormolódásától is, hibás injektortól, elégtelen benzinnyomástól, EGR szeleptől, stb.

Link to comment
Megosztás:

140 km/h-nál az 1,6os is 4000 körül forog? Hmm...ez meglep picit, de így akkor érthető az én 1,2esem 4200-4300as forgása ugyanilyen sebességnél.

Szegényt annyira sajnálom, mert 140el éppen mehetnék vele pályán, csak félek, hogy nem bírja mondjuk a Bp-Debrecent szakaszt végig 4300 körüli fordulattal (na jó túlzás, biztos bírná, csak azért az már szép fordulat és azért 1,5 óráig így menni vele:))

Fogyasztásban azt vettem észre amúgy, hogy 3700 felett ugrik meg jobban, azaz, ha 3650 körül forog 120as tempónál az sokkal gazdaságosabb, minta 130al megyek 3900-4000es fordulattal, főleg ha 140el 4200-4300as fordulattal.

Nekem így a 120 és a 130-140es tempó (ez utóbbi felváltva) között több, mint 0,5 liter/100 km fogyasztáskülönbség van, miközben időben alig nyerek vele + még az asszony is mondja, hogy gyorsan megyek:)

A váltó áttételek egyformák, illetve 1.2 és 1.4 esetén a végáttétel is, 1.6-nál a végáttétel kisebb kicsit, emiatt kicsivel kevesebbet forog ugyanakkora sebességnél. Érdekes viszont, hogy z12xe esetén volt egy másik kombináció, amivel még az 1.6-osnál is kevesebbet forog.

Részletek:

http://vauxhall.workshop-manuals.com/astra-g/index.php?id=4044

http://vauxhall.workshop-manuals.com/astra-g/index.php?id=4045

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem is éppen ugyanez a problémám, és én is éppen kérdezni akartam.

Nekem Z16XEP a motor, és elsősorban alacsony fordulaton, lakott területen egyszer csak gondol egyet (általában motorféküzemben ezt már megfigyeltem) és elkezd villogni a motor lámpa.... Innentől kezdve nagyon böfögve jár, és az erő is elhagyja....... Ha leállítom, kiveszem a kulcsot és mondjuk egy perc múlva újraindítom tökéletesen jár. Aztán lehet hogy aznap már nem, de az is lehet, hogy 1 km -en belül újra csinálja.....

gyertyák, trafóhíd frissen cserélve, AGR szelep ultrahanggal nemrég lett tisztítva. Szervíz bambán néz, nem egyik, mindegyik.....Most legutóbb injektorcserét javasoltak próbaként, darabját 48 ezerért......

Autópályán, lakott területen kívül soha nem csinálja.

Kiolvasott hibakód szerint égéskimaradás a szép sorjában minden hengerben.....

HA kettőnkön kívül még valakinek volt ilyen hiba a kocsijával, kérem ossza meg velünk a hiba megoldásának titkát, mert a szervizek igen drága tapogatózásától már kezd kirázni a hideg.

Köszönettel: Dávid

Nekem pedig pontosan lakott területen kívül jelentkezik 90-100-as tempónál....

A benzin nyomást mértük, az megfelelő volt.

Nekem sem tudnak rá semmit sem mondani a szervízben.

Gyakori kérdéseken oilvastam ilyen hibával kérdést még 2011-ből, megpróbáltam írni a kérdezőnek, azóta hátha rájöttek a hibára, de félek, már nem nézi az oldalt.

Viszont ez így baromi idegesítő.

Link to comment
Megosztás:

Nekem pedig pontosan lakott területen kívül jelentkezik 90-100-as tempónál....

A benzin nyomást mértük, az megfelelő volt.

Nekem sem tudnak rá semmit sem mondani a szervízben.

Gyakori kérdéseken oilvastam ilyen hibával kérdést még 2011-ből, megpróbáltam írni a kérdezőnek, azóta hátha rájöttek a hibára, de félek, már nem nézi az oldalt.

Viszont ez így baromi idegesítő.

Hát igen, baromi idegesítő, és az utóbbi időben egyre gyakrabban csinálja. NA és persze nem mindíg jár olyan helyen az ember, ahol félre lehet állítani gyorsan pár percre......

A szervizek tehetetlenségéről meg ne is beszéljünk, az az Opel szégyene.

Viszont akkor mi lesz az autóval? Így rohad majd meg?

Link to comment
Megosztás:

Csak ötletelek, lehet hogy van benne hülyeség is.

Ha benzinnyomás van, szikra van, akkor olyan sok más dolog nem nagyon lehet. Levegőt kap rendesen? Vízkör? Injektorok tiszták? Minden koksz és korom mentes? Nem szív falsot valahol? Feszültség állandó és rendesen eljut a trafóhídig?

Továbbá én úgy tudom, hogy ha valamelyik érzékelőről fals infót kap az ECU, akkor átáll egy "biztonsági" üzemmódba, hogy megkímélje a motort a károsodástól. Nem lehet, hogy valamelyik érzékelő (pl. vízhőfok) miatt lehet ez?

Link to comment
Megosztás:

Csak ötletelek, lehet hogy van benne hülyeség is.

Ha benzinnyomás van, szikra van, akkor olyan sok más dolog nem nagyon lehet. Levegőt kap rendesen? Vízkör? Injektorok tiszták? Minden koksz és korom mentes? Nem szív falsot valahol? Feszültség állandó és rendesen eljut a trafóhídig?

Továbbá én úgy tudom, hogy ha valamelyik érzékelőről fals infót kap az ECU, akkor átáll egy "biztonsági" üzemmódba, hogy megkímélje a motort a károsodástól. Nem lehet, hogy valamelyik érzékelő (pl. vízhőfok) miatt lehet ez?

Igen, egyébként valahol ötletként felvetették, hogy lehet valamelyik "csoki" nem érintkezik rendesen, így a ma délutáni program az lesz, hogy befújjuk őket kontakt spray-vel. Most egyébként is szét van szedve, mert érkezik bele az új hűtő, elkezdett szivárogni a régi.

Ráadásul tegnapelőtt cseréltem gumikat is, mert szálszakadásos lett a jobb elsőm (éljenek a magyar utak)

Jah és az olajcsere is esedékes és a fékbetétek is cserére érettek.... múlt hónapban pedig műszaki vizsgán volt.

Szóval eléggé kiakasztott már az autó.

Link to comment
Megosztás:

Csak ötletelek, lehet hogy van benne hülyeség is.

Ha benzinnyomás van, szikra van, akkor olyan sok más dolog nem nagyon lehet. Levegőt kap rendesen? Vízkör? Injektorok tiszták? Minden koksz és korom mentes? Nem szív falsot valahol? Feszültség állandó és rendesen eljut a trafóhídig?

Továbbá én úgy tudom, hogy ha valamelyik érzékelőről fals infót kap az ECU, akkor átáll egy "biztonsági" üzemmódba, hogy megkímélje a motort a károsodástól. Nem lehet, hogy valamelyik érzékelő (pl. vízhőfok) miatt lehet ez?

Szia!

Légszűrő mint a patyolat, falsot nem szív sehol az biztos. Gyújtásnál elvileg minden rendben van, le lett ellenőrizve.

Egyedül az injektorokhoz nem lett még nyúlva, de ha ki kell cserélni őket akkor szépen nézek ki 180 ezer kmnél......

Kokszolódásról, koromról sok mindent nem tudok mondani, mert a hengerfej nem lett leszedve, de kompresszió lett már mérve és az minden hengerben tökéletes.

Ja még annyit, hogy az egyik szervízben azt állították, hogy biztosan vizes benzint tankoltam valamelyik kútnál, és a víz tönkretehette az egész üzemanyagellátó rendszert is akár. De akkor érezni kellene a különbséget mindíg szerintem, és nem javulna meg attól, ha leállítom......

Amit az érzékelőről írtál, az gyanús lehet tényleg, mert amúgy mikor böfögve jár az már maga a vészüzemmód lehet szerintem. Mert hiába olyan hangja van, mintha egy henger nem menne, de megy mindegyik, ez is le lett ellenőrizve.

Még a főtengely impulzus jeladóra is gondoltam, mert egyszer az cserélve lett már rajta, igaz nem így rendetlenkedett miatta, hanem egyszerűen megállt, egy vasúti átjáróban természetesen.

De arra gondoltam, esetleg alacsony fordulaton valamiért nem működik rendesen.....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Az alábbi problémát kezdte el produkálni tegnap az Astrám (2002, 1.4):

- a kíma bekapcsolása után az alapjárát 500-1000 között ugrál, leejti a fordulatot, aztán megemeli.

- menet közben nagyon gyorsan esik a fordulat mikor váltáskor kuplungolok. Egyszer márr az is előfordult, hogy kuplongolás közben annyira leesett a fordulat, hogy leállt a motor. Aztán újraindítva, klíma nélkül minden OK. Utána a klímát is bekapcsoltam, de a hiba nem jött elő. Tehát nem reprodukálható egyszerűen... de az a baj, hogy tegnap délután és este is előjött.

Az autó egyékbként a 0460 hibakódot adja ki (egyébként nem tudom, hogy ez csak régről maradt benne-e, mert ha aktuálisan ez lenne a baj, akkor gondolom folyamatosan égne járó motornál a "szervizkulcsos" visszajelző lámpa, ugye?)

Tudtok tanácsot adni, hogy mi a teendő? Vagy egy jó szerelőt aki megoldaná a gondot Budapesten vagy Pest megyében?

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Magán az akku kivezetésen mértél, vagy a rárakott sarukon? Mert én már láttam olyat, hogy az akkun rajta volt a saru, rá is volt húzva kulccsal, de áram nem ment át az akku kivezetéséről a kábelre az oxidréteg miatt...

Kértem kölcsön aksit, azzal tökéletes. Most megyek veszek egyet. Mekkora amit még lehet venni bele? Ah-ra gondolok. 55-ös a mostani.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.