Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv!

G astra hozzáértőkre lenne szükségem, akik meg tudják mondani, hogy normális-e a jelenség, vagy probléma.

Következő a dolog: Kopog a váltókar!

2esbe érezhető leginkább, és üresbe, többi fokozatba nem nagyon vettem észre. 2esbe is csak akkor érzem, ha nem nyomom a gázt. Kanyarba viszont jobban előjön, határozottabban kopog. Fogom a sebváltót, és mintha valaki meg-meg ütné, nem nagyon, mintha kalapáccsal kocogtatnák mondjuk. Kopogó hangot hallani, az viszont nem hangos, elég tompa, alig lehet hallani. Nem szabályos periódusú kopogás, éppen mikor koppan 1-2-t.

Van valami tipp, mi lehet a gond, szervíz jó lenne-e?

2005ös 1.4 twinport, láncos g astra
Márkaszervizben szervízeltetve 10ezer km-enként, olajcseréket, szűrőket stb, megkapta mindig
.
Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagy a bánatom, 2005-ös 1.4-es Twinportnak a kihajtásoknál lécő tömítéseknél ereszti a diffi az olajat... A szervizben komplett váltócserével akarják orvosolni, de ezt csöppet úgy érzem, mintha ágyúval lőnének verébre. (Opel márkaszervizben vették észre és ők javasolták ezt)

Nem lehet ehhez kapni tömítéseket külön?

Ha netán nem, mennyibe kerül reális áron egy jó állapotú, keveset forgott váltó bontottan?

Köszönöm!

Máté

Kihalytásnál, azaz a féltengelyeknél folyik? Mert ott lehet cserélni szimeringet....

Vagy ahol a motor és a váltó össze van csatlakoztatva? De ott is szimering van. Ez olyan lehúzás szagú.

Rakj fel egy képet, hogy mi is a problémás.

De szerintem keress egy normális szervizt. Sok opel szerviz lehúzós, nem hozzá értő, persze tisztelet a kivételnek. (aki normális szerelő, az nem egy márkaszervizben dolgozik kevés pénzért, hanem magánban dolgozik...)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kihalytásnál, azaz a féltengelyeknél folyik? Mert ott lehet cserélni szimeringet....

Vagy ahol a motor és a váltó össze van csatlakoztatva? De ott is szimering van. Ez olyan lehúzás szagú.

Rakj fel egy képet, hogy mi is a problémás.

De szerintem keress egy normális szervizt. Sok opel szerviz lehúzós, nem hozzá értő, persze tisztelet a kivételnek. (aki normális szerelő, az nem egy márkaszervizben dolgozik kevés pénzért, hanem magánban dolgozik...)

Igen, féltengelyeknél, azaz a diffiből ereszt. Ha már tudnék venni szimmeringeket, az már félsiker lenne, hol tudnám ezt megtenni? Esetleg valaki tud part numbert mondani, vagy ilyesmi, ahogy ezt a Toyodiy.com-nál lehetséges, van ilyen Opel-ben?:)

Vagy van esetleg egy táblázat, hogy milyen motorhoz milyen váltó illik, esetleg hogy a váltó számát hol találom meg, ha bontottra pályáznék? Más bajom nincs, elnézést... :-]

Köszönöm!

Máté

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

G astra hozzáértőkre lenne szükségem, akik meg tudják mondani, hogy normális-e a jelenség, vagy probléma.

Következő a dolog: Kopog a váltókar!

2esbe érezhető leginkább, és üresbe, többi fokozatba nem nagyon vettem észre. 2esbe is csak akkor érzem, ha nem nyomom a gázt. Kanyarba viszont jobban előjön, határozottabban kopog. Fogom a sebváltót, és mintha valaki meg-meg ütné, nem nagyon, mintha kalapáccsal kocogtatnák mondjuk. Kopogó hangot hallani, az viszont nem hangos, elég tompa, alig lehet hallani. Nem szabályos periódusú kopogás, éppen mikor koppan 1-2-t.

Van valami tipp, mi lehet a gond, szervíz jó lenne-e?

2005ös 1.4 twinport, láncos g astra

Márkaszervizben szervízeltetve 10ezer km-enként, olajcseréket, szűrőket stb, megkapta mindig

.

Köszi!

Motortartó bakokra tippelek...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Autóvásárlás előtt állok. A választás G Astrára esett. Egy jó darabig dízel autót akartam, de rájöttem felesleges lenne, így az 1.4 16V és 1.6 16V twinport motoros G Astrák amik közül választok. 2005ös évjárattól nézem a hirdetéseket.

Vételnél mire érdemes odafigyelni, milyen típushibái vannak az autónak, a motornak? Főképp az 1.4 motor érdekelne abból van sok a használt piacon.

Előre is köszönöm a válaszaitokat. Szép estét.

Link to comment
Megosztás:

Hello!! Ma este vettem észre, hogy a bal első ködfényszóróm nem világít, megnéztem és kicseréltem az izzót egy másikra, de így sem világít, esetleg valaki tudna nekem segíteni abban, hogy hol keressem ezen felül a problémát? Szokott lenni valami típushiba? Beázás? Vagy esetleg kontakt hiba? Köszönöm előre is válaszotokat!

Link to comment
Megosztás:

Az olaj leeresztő csavaromat megszakította a szerelő. Hogy a...

Elvittem az olajteknőt egy esztergályoshoz és fúrt rá egy másik , nagyobb menetet, csavarral.

Két réz alátét van alatta, de mégis, 3-4 nap után a csavar fején van egy picike kis olaj csepp, nagyon nagyon halványan szivárog csak.

Jó vastagon bekentem FBS pasztával. Szerintetek mennyire lesz tartós a dolog? Másnak is hallottam, hogy az FBS megoldotta a minimális szivárgást.

Nem egy elegáns megoldás, de most vegyek egy olaj teknőt csak ezért?

Link to comment
Megosztás:

Az olaj leeresztő csavaromat megszakította a szerelő. Hogy a...

Elvittem az olajteknőt egy esztergályoshoz és fúrt rá egy másik , nagyobb menetet, csavarral.

Két réz alátét van alatta, de mégis, 3-4 nap után a csavar fején van egy picike kis olaj csepp, nagyon nagyon halványan szivárog csak.

Jó vastagon bekentem FBS pasztával. Szerintetek mennyire lesz tartós a dolog? Másnak is hallottam, hogy az FBS megoldotta a minimális szivárgást.

Nem egy elegáns megoldás, de most vegyek egy olaj teknőt csak ezért?

FBS jól bírja az olajat, ha előtte jól letörölted akkor a következő olaj cseréig bírni fogja. Bár a menet javítást másképp is meglehet csinálni, és akkor használhatod a gyári csavarját!

http://www.boellhoff.hu/hu/hu/koetoelemek/specialis-koetoelemek/menettechnika/menetjavitas-helicoil.php

Link to comment
Megosztás:

Szia,

ami nálam 7,5 hónap és 9000 km alatt előjött:

-gyári Dunlop gumi 5 éves korában kukára érett (20e km után kirepedezik)

-"Z14XEP motorokban a vezérműtengely lefogató csészék fellazulnak"

-állandó párásodás (Behr/Delphi típushiba)

-üzemanyag "termelődik", a mutató fel-le mászik (tankszellőztető-hiba)

A többiek meg majd kijavítanak, hozzáírnak a listához. :icon1:

Sziasztok. Autóvásárlás előtt állok. A választás G Astrára esett. Egy jó darabig dízel autót akartam, de rájöttem felesleges lenne, így az 1.4 16V és 1.6 16V twinport motoros G Astrák amik közül választok. 2005ös évjárattól nézem a hirdetéseket.

Vételnél mire érdemes odafigyelni, milyen típushibái vannak az autónak, a motornak? Főképp az 1.4 motor érdekelne abból van sok a használt piacon.

Előre is köszönöm a válaszaitokat. Szép estét.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszod, és várom más tapasztalatás, tudását is :)

Szia,

ami nálam 7,5 hónap és 9000 km alatt előjött:

-gyári Dunlop gumi 5 éves korában kukára érett (20e km után kirepedezik)

-"Z14XEP motorokban a vezérműtengely lefogató csészék fellazulnak"

-állandó párásodás (Behr/Delphi típushiba)

-üzemanyag "termelődik", a mutató fel-le mászik (tankszellőztető-hiba)

A többiek meg majd kijavítanak, hozzáírnak a listához. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszod, és várom más tapasztalatás, tudását is :)

Hali!

Ez a lefogató csészék fellazulnak dolgot azért, szerintem nem kell általánosítani, mivel gyárilag nem a

megfelelő nyomatékkal húzták meg, de ezeket az autókat vissza is hívták, szóval utána nem valószínű,

hogy fel fog lazulni, ha elvégezték rajta a "javítást".

A tankszellőztető valóban előfordulhat, de mondjunk nekem szerencsére ezzel sincs bajom.

Az állandó párásodás is relatív dolog. Csak akkor párásodik állandóan, ha belső levegőkeringetés

állásban törik el a lapát.

Alapvetően jól szuperál, nekem akkor sem párásodik, ha szakadó esőben az asszony szófosást kap

és teleleheli a verdát :D

Link to comment
Megosztás:

HA veszek, azért a biztonság kedvéért leellenőrzöm a csészéket, le van-e megfelelő nyomatékkel húzva. Egy szelepfedél tömítés nem a világ vége.
Szóval akkor semmi komoly dolog nem szokott lenni. olvastam, ezt a külső/belső keringető csappantyúnak az eltörését, akkor, hogy a vízpumpán állítólag van valami műanyag csonk ami eltörhet, meg még valamit amit neme egészen értek. Úgy van írva, hogy kopog a szívótorok, mert valami rudacskák kikopnak. Azt mire írhatták?

Hali!

Ez a lefogató csészék fellazulnak dolgot azért, szerintem nem kell általánosítani, mivel gyárilag nem a
megfelelő nyomatékkal húzták meg, de ezeket az autókat vissza is hívták, szóval utána nem valószínű,
hogy fel fog lazulni, ha elvégezték rajta a "javítást".

A tankszellőztető valóban előfordulhat, de mondjunk nekem szerencsére ezzel sincs bajom.

Az állandó párásodás is relatív dolog. Csak akkor párásodik állandóan, ha belső levegőkeringetés
állásban törik el a lapát.
Alapvetően jól szuperál, nekem akkor sem párásodik, ha szakadó esőben az asszony szófosást kap
és teleleheli a verdát :D

Link to comment
Megosztás:

HA veszek, azért a biztonság kedvéért leellenőrzöm a csészéket, le van-e megfelelő nyomatékkel húzva. Egy szelepfedél tömítés nem a világ vége.

Szóval akkor semmi komoly dolog nem szokott lenni. olvastam, ezt a külső/belső keringető csappantyúnak az eltörését, akkor, hogy a vízpumpán állítólag van valami műanyag csonk ami eltörhet, meg még valamit amit neme egészen értek. Úgy van írva, hogy kopog a szívótorok, mert valami rudacskák kikopnak. Azt mire írhatták?

Szívótorok kopogás?? Igazából nekem erről nem jut eszembe semmi.

De lehet, hogy a többiek tudnak valamire következtetni.

Link to comment
Megosztás:

Itt olvastam: http://topel.hupont.hu/11/

Nemtudom mi igaz belőle. Az olajgombás részből is. Meg írja ott, hogy szíjtárcsa közdarabot a szimering felesztegál. Hát a szimeringnek nem szabadna esztergálnia... Persze vacak olajtól lehet kikeményedhet, de alap esetben szerintem nem szabadna.

Köszönöm a válaszod és várom mások válaszát, javaslatát is. Köszönöm.

Szívótorok kopogás?? Igazából nekem erről nem jut eszembe semmi.
De lehet, hogy a többiek tudnak valamire következtetni.

Link to comment
Megosztás:

Itt olvastam: http://topel.hupont.hu/11/

Nemtudom mi igaz belőle. Az olajgombás részből is. Meg írja ott, hogy szíjtárcsa közdarabot a szimering felesztegál. Hát a szimeringnek nem szabadna esztergálnia... Persze vacak olajtól lehet kikeményedhet, de alap esetben szerintem nem szabadna.

Köszönöm a válaszod és várom mások válaszát, javaslatát is. Köszönöm.

Szerintem a twinport szelepre gondol, arra emlékszem hogy ki tud benne kopni valami, de szerintem az nem annyira gyakori hiba. Legalábbis itt nem emlékszem hogy sűrűn előjött volna ez a téma, igaz még nem is annyira öregek a twinportos G Astrák.

Link to comment
Megosztás:

Az olaj leeresztő csavaromat megszakította a szerelő. Hogy a...

Elvittem az olajteknőt egy esztergályoshoz és fúrt rá egy másik , nagyobb menetet, csavarral.

Két réz alátét van alatta, de mégis, 3-4 nap után a csavar fején van egy picike kis olaj csepp, nagyon nagyon halványan szivárog csak.

Jó vastagon bekentem FBS pasztával. Szerintetek mennyire lesz tartós a dolog? Másnak is hallottam, hogy az FBS megoldotta a minimális szivárgást.

Nem egy elegáns megoldás, de most vegyek egy olaj teknőt csak ezért?

A szerelőnek nem dobtad föl a lehetőséget, hogy Ő vegye meg az olajteknőt?

Én biztos, hogy rá vertem volna!

Link to comment
Megosztás:

Igen, féltengelyeknél, azaz a diffiből ereszt. Ha már tudnék venni szimmeringeket, az már félsiker lenne, hol tudnám ezt megtenni? Esetleg valaki tud part numbert mondani, vagy ilyesmi, ahogy ezt a Toyodiy.com-nál lehetséges, van ilyen Opel-ben? :)

Vagy van esetleg egy táblázat, hogy milyen motorhoz milyen váltó illik, esetleg hogy a váltó számát hol találom meg, ha bontottra pályáznék? Más bajom nincs, elnézést... :-]

Köszönöm!

Máté

Szia ! Itt mindent meg tudsz nézni a kocsiddal kapcsolatban. Beírod az alvázszámot és mindent látsz.

http://ecat24.com/catalog/models/1/

Remélem segít.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

G astra hozzáértőkre lenne szükségem, akik meg tudják mondani, hogy normális-e a jelenség, vagy probléma.

Következő a dolog: Kopog a váltókar!

2esbe érezhető leginkább, és üresbe, többi fokozatba nem nagyon vettem észre. 2esbe is csak akkor érzem, ha nem nyomom a gázt. Kanyarba viszont jobban előjön, határozottabban kopog. Fogom a sebváltót, és mintha valaki meg-meg ütné, nem nagyon, mintha kalapáccsal kocogtatnák mondjuk. Kopogó hangot hallani, az viszont nem hangos, elég tompa, alig lehet hallani. Nem szabályos periódusú kopogás, éppen mikor koppan 1-2-t.

Van valami tipp, mi lehet a gond, szervíz jó lenne-e?

2005ös 1.4 twinport, láncos g astra

Márkaszervizben szervízeltetve 10ezer km-enként, olajcseréket, szűrőket stb, megkapta mindig

.

Köszi!

Valszeg a váltókar rudazatnál van valami megkopva, a váltó fölött... Nekem legalábbis ezért csinálja...
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

utolért engem is a gyújtás zár baja. Reggel alig bírtam elfordítani a kulcsot, csak úgy tudtam hogy befújtam WD40-el.

Nemrégiben linkelt valaki egy videót hogy hogyan kell szétszedni darabjaira a zárat, betudnátok újra linkelni? Sajna keresővel nem találtam meg.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

utolért engem is a gyújtás zár baja. Reggel alig bírtam elfordítani a kulcsot, csak úgy tudtam hogy befújtam WD40-el.

Nemrégiben linkelt valaki egy videót hogy hogyan kell szétszedni darabjaira a zárat, betudnátok újra linkelni? Sajna keresővel nem találtam meg.

Köszi!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen, féltengelyeknél, azaz a diffiből ereszt. Ha már tudnék venni szimmeringeket, az már félsiker lenne, hol tudnám ezt megtenni? Esetleg valaki tud part numbert mondani, vagy ilyesmi, ahogy ezt a Toyodiy.com-nál lehetséges, van ilyen Opel-ben? :)

Vagy van esetleg egy táblázat, hogy milyen motorhoz milyen váltó illik, esetleg hogy a váltó számát hol találom meg, ha bontottra pályáznék? Más bajom nincs, elnézést... :-]

Köszönöm!

Máté

Ezt pedig a szervizben is tudniuk kellene, hogy lehet cserélni. Nekem gariban a bal oldalit cserélték.

https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200334-elso-feltengely-szimering/?kereso_modell=48&kereso_marka=Opel

Link to comment
Megosztás:

A zárat sikerült kivennem de lenne egy kis problémám vele.

Megpucoltam bekentem újra, de a betét nem akar forogni a házban. Kiszerelt állapotban is kellene könnyedén forognia benne?

Illetve a ház rögzítője eltörött, tudok házat venni valahol? Vagy akadályozza ez a törés a zár működését?

P1040843_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szerk:

közben megtaláltam, ha egy ilyet veszek akkor az megoldja minden problémámat? S tényleg a régi kulccsal tudnám használni?

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41550000-kapcsolo/41550640-gyujtaskapcsolo-alkatreszei/301532-gyujtaskapcsolo-zarbetet-opel

Link to comment
Megosztás:

Valaki lenne olyan kedves és elmagyarázná nekem a gyújtáskapcsoló működését, ha már így feljött ez a téma? :D

Ott a rugó végén az a szögletes rész akad bele valamilyen kapcsolóba?
Ha egy tolvaj kikapja akkor nem tudja könnyedén elindítani a verdát, az immótól eltekintve?

Lehet, hülyeséget kérdezek, de itt biztos csak okulhatok! :D

Link to comment
Megosztás:

A zárat sikerült kivennem de lenne egy kis problémám vele.

Megpucoltam bekentem újra, de a betét nem akar forogni a házban. Kiszerelt állapotban is kellene könnyedén forognia benne?

Illetve a ház rögzítője eltörött, tudok házat venni valahol? Vagy akadályozza ez a törés a zár működését?

Én pontosan ugyanígy jártam vele. Ritka sz.r anyagból csinálhatták, mert a mai napig nem értem hogy a francba bírt eltörni, mert én úgy gondolom elég körültekintően kicsit sem erőtetve, elővigyázatosan szereltem, az első visszarakásnál mégis lepattant a vége, ugyan úgy ahogy nálad. Én is erre gondoltam, hogy szerezni kéne egy másik zárat aminek a külső burkolata jó, átteni bele az enyémnek a belsejét, és kész. Naívan el is indultam körbejárni a bontókat de azt a fajtát - mert állítólag többféle is van belőle - ami nekem kellett, még bontottan is valami ökör áron adták volna, már ha lett volna, merthogy nem is volt sehol. Ezért én a következő, kicsit kókány (nem is vagyok rá büszke, dehát a szükség ugye...) megoldáshoz folyamodtam, mondván majd egyszer kicserélem (persze azóta is úgy van :blush: ):

A megmaradt fül is tökéletesen tudja rögzíteni a betétet a helyén, csak az a gond, hogy így ki tud pattanni alóla a rugó. Nekem volt itton a pattex kétkomponensű gyurmaragasztójából, ezt fogtam, és szépen betömködtem vele a vályatban a letört füldarabnak a helyét, ez megkeményedve szépen megakadályozza, hogy a rugó ki tudjon bújni. A másik gond, hogy a lyukra, amin keresztül be lehet nyomni ezt a fület a kiszereléskor, pont a fül legvége esik, ami letört. Ha így visszarakom, többet nem lehet kiszedni, ezért 1-es fúróval fúrtam egy pici lyukat a gyári mellé a műanyagra, hogy ezután is be tudjam majd nyomni azt a fület. Azért megjegyzem ebben a műveletben nagy segítségemre volt az a tény, hogy ekkor az egész kormányoszlopom kiszerelve, lecsupaszítva a műhelyasztalon hevert (cserés volt ugyanis, mert széthullott benne egy csapágy, ennek tetejébe copatott még a hulladék zárbetét is), bent a helyén lehet, hogy kicsit trükkösebb lenne.

Azt még mindenképpen hozzátenném ha valaki véletlenül ilyen barkácsolásra adná a fejét, nagyon oda kell figyelni, hogy úgy legyen megcsinálva menet közben még csak véletlenül se tudjon szétesni, mert ha az öledbe esik a cucc, és lezár a kormányzár azt mondanom se kell mennyire veszélyes.

Az első kérdésre pedig: emlékeim szerint kiszerelve is könnyen el kell fordulnia benne a kulcsnak, esetleg meg kell nyomni kicsit befelé a kulcsot hogy meginduljon, mert ha már kopott a zár, akkor alapállásban kicsit akadhat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.