Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok,nekem 6-autóm volt eddig,de most én is opeles lettem :icon1: :unsure: ?-és sajnos megvan az első problémám.

Remélem tudtok segíteni.Légyszí ne mondjátok azt,hogy vigyem el opel szervízbe mert ez volt az első és szerintem az utolsó,hogy ott jártam!Nekem egy 2007-es 1.4 twinport astram van és 120000km van benne ami 100%.Azt csinálja a verda,hogy amikor 50-60km/h val megyek apró piciket kihagy a motor,alíg észrevehető DE ÉN ÉRZEM!!!Fogyasztásom

tökéletes,jol gyorsul az autó és ha 100-körüli tempóval megyek akkor már nem is érződik(valószínűleg azért mert akkora sebességnél már nem fogja meg annyira az autót az a pillanatnyi kihagyás) A szakszervízben rádugtak mindenféle

fura dolgokat a kocsira,és azt mondták semmi baja,járjak így vele :unsure: .OK járnék én így vele de nem fogok!!-mert ha lakott területen járok folyamatosan érződik. :cry: Lécciiiii segítsetek!!!!!MI LEHET A GOND??????? Nem akarok lépésről-lépésre mindent kicserélni!(gyertya probléma kizárva)

Módosítva : opeles
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,nekem 6-autóm volt eddig,de most én is opeles lettem :icon1: :unsure: ?-és sajnos megvan az első problémám.

Remélem tudtok segíteni.Légyszí ne mondjátok azt,hogy vigyem el opel szervízbe mert ez volt az első és szerintem az utolsó,hogy ott jártam!Nekem egy 2007-es 1.4 twinport astram van és 120000km van benne ami 100%.Azt csinálja a verda,hogy amikor 50-60km/h val megyek apró piciket kihagy a motor,alíg észrevehető DE ÉN ÉRZEM!!!Fogyasztásom

tökéletes,jol gyorsul az autó és ha 100-körüli tempóval megyek akkor már nem is érződik(valószínűleg azért mert akkora sebességnél már nem fogja meg annyira az autót az a pillanatnyi kihagyás) A szakszervízben rádugtak mindenféle

fura dolgokat a kocsira,és azt mondták semmi baja,járjak így vele :unsure: .OK járnék én így vele de nem fogok!!-mert ha lakott területen járok folyamatosan érződik. :cry: Lécciiiii segítsetek!!!!!MI LEHET A GOND??????? Nem akarok lépésről-lépésre mindent kicserélni!(gyertya probléma kizárva)

Mit értesz az alatt hogy "piciket kihagy a motor"? Rángat/dadog vagy ahogy tartod a lábad a gázpedálon akkor apró alig érezhető fordulatszám-ingadozást tapasztalsz (a fordulatszám mérőn látni is)? Mert ha az utóbbi, akkor igazából tényleg nincs gáz. Meg kell pörgetni lakott területen kívül (jó minőségű benzinnel). Amíg nincs más hibajel, addig nem kell vele foglalkozni. Nem tudom h eddig milyen autóid voltak, de itt sok mindent vezérel számítógép (még a gázpedált is), így sok mindenre nagyon érzékeny. Lehet az ingadozás átmeneti problémától is (pl. légtömegmérő, üa rendszer ellátási gond, üa minőség, injektor szennyezettség és sorolhatnám). Más hibajel nélkül esélytelen megtalálni ésszerű keretek közt. Ha "csak" ennyi a gond, akkor hidd el nincs gond.

Módosítva : Morgó Medve
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia köszi a választ:Igen ahogy írtad:(ahogy tartom a lábam a gázpedálon akkor apró alig érezhető fordulatszám ingadozás) ez a baj!

De sajn ahogy megfigyeltem egyre gyakoribb.Eddig csak japán autóim voltak ez az első német autóm,felhagytam az elvekkel,miután

a hondám nagyon durván leszívatott.És nem akarok minden lecserélni ezen is mire végre valaki rájön hogy mi lehet a gond.Amúgy nagyon

meg vagyok vele elégedve eddig,pedig nem vagyok nagy opel rajongó,nagyon jó áron szereztem meg ezt az autót azért vettem meg.

Amúgy alapjáraton is csinálja,percenként kb-10x egy pillanatra leesik a fordulat.Igen elhiszem hogy nem olyan nagy probléma de zavaró.

Folyamatosan erre koncentrálok vezetés közben,mert érezhető a pillanatnyi kihagyás.meg kicsit bogaras is vagyok ilyen téren.

Amúgy szerintem nem az üzemanyag minőségével van a gond álltalában shell vagy omv-kuton tankolok és mindegy hogy hol mindig csinálja a rángatást,szennyeződés talán lehet de megjártam így vele olaszországot,pályán semmi gond de

mihelyt bementem egy lakott területre minden kezdődött előröl :cry: :cry: :cry:

Módosítva : opeles
Link to comment
Megosztás:

Ebből fagyizás lesz! Kormold ki autópályán/autóúton magas fordulatszámon. Ha ezután is fenn áll a hiba, akkor lehet a szervizeket látogatni. :inquisitive:

MI LEHET A GOND??????? Nem akarok lépésről-lépésre mindent kicserélni!(gyertya probléma kizárva)

Link to comment
Megosztás:

Szia köszi a választ:Igen ahogy írtad:(ahogy tartom a lábam a gázpedálon akkor apró alig érezhető fordulatszám ingadozás) ez a baj!

De sajn ahogy megfigyeltem egyre gyakoribb.Eddig csak japán autóim voltak ez az első német autóm,felhagytam az elvekkel,miután

a hondám nagyon durván leszívatott.És nem akarok minden lecserélni ezen is mire végre valaki rájön hogy mi lehet a gond.Amúgy nagyon

meg vagyok vele elégedve eddig,pedig nem vagyok nagy opel rajongó,nagyon jó áron szereztem meg ezt az autót azért vettem meg.

Amúgy alapjáraton is csinálja,percenként kb-10x egy pillanatra leesik a fordulat.Igen elhiszem hogy nem olyan nagy probléma de zavaró.

Folyamatosan erre koncentrálok vezetés közben,mert érezhető a pillanatnyi kihagyás.meg kicsit bogaras is vagyok ilyen téren.

Amúgy szerintem nem az üzemanyag minőségével van a gond álltalában shell vagy omv-kuton tankolok és mindegy hogy hol mindig csinálja a rángatást,szennyeződés talán lehet de megjártam így vele olaszországot,pályán semmi gond de mihelyt bementem egy lakott területre minden kezdődött előröl :cry: :cry: :cry:

Így egyelőre a fagyizás nem hiszem, hogy segítene.

Félve kérdezem, mert nem tudom. 1.4 Twinporton van egr szelep? Ha igen, akkor azt pucolnám ki első körben. Azután légtömegmérő, majd benzinszűrő. Ezek tisztíthatók nagy szerelés nélkül. Na ezek után megküldeni autópályán és figyelni. Ha ekkor sem lesz jó, akkor marad a motordiagnosztika. Ott már lehet szelepszorulás, injektor, bármi.

Nekem azóta nincs dadogásom meg ingadozásom (extrém esetben alapjáratról leállás), mióta levakoltam az egr szelep helyét, a szelepet meg félrefordítottam.

Módosítva : beghyn
Link to comment
Megosztás:

Ma volt időm alámászni, feltoltam egy drótot, de szinte semmi sem jött ki... Gondoltam leveszem azt a 2 csavart. Le is vettem, kihúztam a csövet, de csont tiszta volt. Nem tudom, hogy lehetett így víz elől a 2 gumiszőnyegen... Létezik, hogy a k...nagy esőben beázott volna valahol? De az tuti, hogy a szellőző rendszerből jött a víz, mert amikor benyúltam a lábrésznél, ott vizes volt...

A kondenzvíz kivezető csövet takarítsd ki. ;)

Link to comment
Megosztás:

Folyamatosan erre koncentrálok vezetés közben,mert érezhető a pillanatnyi kihagyás.meg kicsit bogaras is vagyok ilyen téren.

Ezt megértem, én is ilyen vagyok, nagyon tudnak idegesíteni apró problémák is, folyamatosan figyelem az autót menet közben.

A gyertyákat miért zártad ki? Újak? Én jártam pórul Brisk sport gyertyákkal az előző autómnál, hasonló tüneteket produkáltak. Pontosabban csak az egyik volt rossz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,nekem 6-autóm volt eddig,de most én is opeles lettem :icon1: :unsure: ?-és sajnos megvan az első problémám.

Remélem tudtok segíteni.Légyszí ne mondjátok azt,hogy vigyem el opel szervízbe mert ez volt az első és szerintem az utolsó,hogy ott jártam!Nekem egy 2007-es 1.4 twinport astram van és 120000km van benne ami 100%.Azt csinálja a verda,hogy amikor 50-60km/h val megyek apró piciket kihagy a motor,alíg észrevehető DE ÉN ÉRZEM!!!Fogyasztásom

tökéletes,jol gyorsul az autó és ha 100-körüli tempóval megyek akkor már nem is érződik(valószínűleg azért mert akkora sebességnél már nem fogja meg annyira az autót az a pillanatnyi kihagyás) A szakszervízben rádugtak mindenféle

fura dolgokat a kocsira,és azt mondták semmi baja,járjak így vele :unsure: .OK járnék én így vele de nem fogok!!-mert ha lakott területen járok folyamatosan érződik. :cry: Lécciiiii segítsetek!!!!!MI LEHET A GOND??????? Nem akarok lépésről-lépésre mindent kicserélni!(gyertya probléma kizárva)

Szia! Én is hasonló gondokkal "küzdök". Azért írom idézőjelben, mert lehet, hogy másnak fel sem tűnne, de engem is annyira zavar, mint téged.

Nálam alacsonyabb tartományban jellemző leginkább, 2000-2200fölött már kevésbé. Fogyasztáson semmi nem látszik és tökéletesen gyorsul. EGR takarítva volt, benzinszűrő cserélve, próbálkoztam spurival, következő olajcserekor már biztos cserélek gyertyákat is, meg nemsokára nézünk majd gyertyaképet, hátha kiderül a huncutság :D szívesen fogadok egy-két ötletet, hogy milyen gyertya kerüljön bele, legutóbb gyárit kapott.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Én is hasonló gondokkal "küzdök". Azért írom idézőjelben, mert lehet, hogy másnak fel sem tűnne, de engem is annyira zavar, mint téged.

Nálam alacsonyabb tartományban jellemző leginkább, 2000-2200fölött már kevésbé. Fogyasztáson semmi nem látszik és tökéletesen gyorsul. EGR takarítva volt, benzinszűrő cserélve, próbálkoztam spurival, következő olajcserekor már biztos cserélek gyertyákat is, meg nemsokára nézünk majd gyertyaképet, hátha kiderül a huncutság :D szívesen fogadok egy-két ötletet, hogy milyen gyertya kerüljön bele, legutóbb gyárit kapott.

Sziasztok!

HA meglenne a hiba forrása hálás lennék.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Látom az utóbbi napokban felszaporodtak a problémák, sajnos én is beállok a sorba, most először hagyott ott a kocsi. (Ráadásul iszonyatosan rossz helyen, sőt másik városban).

A jelenség a következő: Egyszercsak lámpánál induláskor minden előjel nélkül leesett a fordulat, majd nagyobb gázadásra sem növekedett, sőt leállt a motor. Indítás után ugyanez volt a helyzet, kb 10-20 métereket tudtam megtenni az elindítások után, majd kb az ötödiket követően semennyit sem. Azonnal leállt a motor. A kocsit pihentetve (kb. 1 órát) utána újra tudtam vele menni, de kb 300-400méter után újra ugyanez a jelenség, 2000/6, Astra G, X16XEL, 1.6, benzines.

A kocsit most rábíztam sógoromra, messziről sajnos sok mindent nem tudok tenni, csak érdeklődnék itt, esetleg mi lehet, valakinek van-e ötlete?

Módosítva : meggy
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nekem olyan gondom lenne, hogy egy nagyon minimálisat szivárog a szervó olajam. Fél év nagyban városi használat alatt, ahol ugye jóval többet tekergetem a kormányt, kb 1-2mm-t csökkent a szint a tartályban. a két gumiharangnál látszik némi olajpára mind a két oldalon ahol az irányító karok csatlakoznak a kormányműhöz. Feltételezem, hogy ott valami O gyűrű vagy szimering kezdi érezni a 10 évet. Találkozott már valaki ilyennel és mi az orvoslás módja?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nekem olyan gondom lenne, hogy egy nagyon minimálisat szivárog a szervó olajam. Fél év nagyban városi használat alatt, ahol ugye jóval többet tekergetem a kormányt, kb 1-2mm-t csökkent a szint a tartályban. a két gumiharangnál látszik némi olajpára mind a két oldalon ahol az irányító karok csatlakoznak a kormányműhöz. Feltételezem, hogy ott valami O gyűrű vagy szimering kezdi érezni a 10 évet. Találkozott már valaki ilyennel és mi az orvoslás módja?

Nekem komplett kormánymű cserét mondtak, ha már csipegeti az olajat. Rákérdeztem, alsó hangon a felújítás 60 körül. A gyárit meg sem mertem kérdezni. Inkább töltögetem amennyi fogy belőle. 2 éve elég az egy literes szervó olaj.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nekem olyan gondom lenne, hogy egy nagyon minimálisat szivárog a szervó olajam. Fél év nagyban városi használat alatt, ahol ugye jóval többet tekergetem a kormányt, kb 1-2mm-t csökkent a szint a tartályban. a két gumiharangnál látszik némi olajpára mind a két oldalon ahol az irányító karok csatlakoznak a kormányműhöz. Feltételezem, hogy ott valami O gyűrű vagy szimering kezdi érezni a 10 évet. Találkozott már valaki ilyennel és mi az orvoslás módja?

Szintén zenész. Vegyél olajat és töltsed fel ha fogy. Nekem most eldugult már vagy 10e km óta nem kellett rátöltsek, gondlom valami piszok eldugította a folyást :D

Egy felújítás 60-80e Ft, vagy használtat kell bele keresni, de munkadíjjal az sem lesz olcsó.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Helló!

Nézd meg a váltó oldalát van-e rajta fehéres vonalkák, pöttyök, gyöngyök (EGR-alatt). Ha igen szinte 1000%, hogy neked is ketté repedt a hengerfej pakolás. :unsure:

? mit hazudtak 100e km van benne? :evilgrin:

169000.A szerelők(régi opel márkaszerfvizesek) szerint nem volt buherálva,a kocsi állapotát tekintve még sokalták is.Mi is azért hoztuk el,mert nagyon makulátlan a beltere,az alváza,fényezése.Néztünk 5 éves H astrát drágbábban,rohadó küszöbbel,meg kipufogóval.

Holnap megy vissza a srácokhoz,mert közben kaptam sárga lámpát.Most kiderül mi a baja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,nekem 6-autóm volt eddig,de most én is opeles lettem :icon1: :unsure: ?-és sajnos megvan az első problémám.

Remélem tudtok segíteni.Légyszí ne mondjátok azt,hogy vigyem el opel szervízbe mert ez volt az első és szerintem az utolsó,hogy ott jártam!Nekem egy 2007-es 1.4 twinport astram van és 120000km van benne ami 100%.Azt csinálja a verda,hogy amikor 50-60km/h val megyek apró piciket kihagy a motor,alíg észrevehető DE ÉN ÉRZEM!!!Fogyasztásom

tökéletes,jol gyorsul az autó és ha 100-körüli tempóval megyek akkor már nem is érződik(valószínűleg azért mert akkora sebességnél már nem fogja meg annyira az autót az a pillanatnyi kihagyás) A szakszervízben rádugtak mindenféle

fura dolgokat a kocsira,és azt mondták semmi baja,járjak így vele :unsure: .OK járnék én így vele de nem fogok!!-mert ha lakott területen járok folyamatosan érződik. :cry: Lécciiiii segítsetek!!!!!MI LEHET A GOND??????? Nem akarok lépésről-lépésre mindent kicserélni!(gyertya probléma kizárva)

Ezt írtam meg én is már egy ideje, h bizonyos sebességekben, bizonyos fordulaton rángat, nem csak érezni lehet, de látni is a mutatón. 2-ban 1750rpm körül, 3-ban 2700rpm körül érezni nagyon. De nekem csak akkor, ha nem gyorsulok közben, hanem már elértem egy lendületet és csak azt tartom. Tehát a gázpedál erőteljes nyomásakor nem érezni, csak ha épp annyira nyomom, h tartsam a sebességet. Hmm???

Illetve a másik, h ha leveszem a lábam a gázról, akkor 1 másodperccel később 2-t ránt az autó, ha meg újra elkezdem nyomni neki, akkor is 1 mp után 2-t ránt.

(Tavaly nyáron a vizsga előtt lettek kicserélve a gyertyák. Érdemes visszatenni a régieket, h velük mi a helyzet? EGR-t meg ki szeretném iktatni, csak nem tudom, h lesz-e hibakódom/hibalámpám ha nem lesz a helyén.)

Link to comment
Megosztás:

Szintén zenész. Vegyél olajat és töltsed fel ha fogy. Nekem most eldugult már vagy 10e km óta nem kellett rátöltsek, gondlom valami piszok eldugította a folyást :D

Egy felújítás 60-80e Ft, vagy használtat kell bele keresni, de munkadíjjal az sem lesz olcsó.

No ezek szerint akkor nem egyedi dolog :) A kiszedés visszaszerelés még menne, de hozzá nem nyúlnék. Nem csepeg csak éppen, hogy szivárog. 1-2mm csökkent a szint fél és és 8E km alatt amiből nagyon sok volt a város szóval dolgozott a szervó.

Link to comment
Megosztás:

Apró rángásokat, torpanást, fordulatszám ingadozást részterhelésen, az esetek döntő többségében a rossz AGR okozza. Mégha nincs 04xx kód, akkor is.

Tisztítas, félig elzárás részmegoldás, teljes falazás, leprogramozás, netán csere újra oldja csak meg a problémát.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Még a végén bejön a tippem... Az "elektronikások" ha keresni akarnak akkor lesz még pár ötletük vagy varázsgofásuk/esőtáncuk ami pénzbe kerül. Akkumulátoros szakboltban fél perc alatt rámérnek ingyen, megmérik a töltésköröd is és külön az akksit is. Ők max egy akkumulátor akarnak rád sózni, azonban úgy néz ki arra szükséged is lett.

Ma megvolt az akksi mérés, és kiderült hogy tényleg "csak" az akku volt a ludas, de annyira hogy az teljesen meg is halta magát :) Szóval most új akku van és teljes öröm, meg persze pöcre indulás. Köszönöm a segítségeket!

Link to comment
Megosztás:

Összefoglalnám nálam mi történt eddig.

Z14XE (ferdehátú) 2000, 140E km, szervizkönyv, vezetett javítási lista, számlák stb.

A hibajelenség a következő volt:

Országúton kb 70-80 körüli sebességnél ha kinyomtam a kuplungot (pl fékezésnél), hajlamos volt elengedni az alapjáratot, és leállt a motor.

Városi körülmények között semmi probléma nem volt, pöccre indult, tartotta az alapjáratot, nem rángatott stb.

Leállás után általában újraindult.

Mikor megvettem, látszott hogy cserés a kipufogó, a hátsó dob már olyan volt, mint a szita.

Cserélve lett tehát az hátsó dob, illetve az elülső flexi cső. Eredmény: semmi

Ezek után, mivel a szerviztörténet alapján 2x volt már EGR cserélve, ez lett a gyanúsított.

Ki lett takarítva az EGR (a szerelő elmondása szerint nem volt nagyon koszos), valamint a fojtószelep, illetve a légtömegmérő.

Utóbbiak inkább koszosak voltak.

Ezek után próba, országúti körülmények között 8-10 alkalommal rápróbálva a kuplung kinyomásos szituációra, nem jelentkezett a hiba (örülés volt).

Másnap azonban újból előjött, de azért csak elmentem vele a célba.

Menet közben állandó sebességnél is volt időnként némi rángatás, a motor nem járt valami egyenletesen.

Hibakód, sárga lámpa eddig egy alkalommal sem jött.

Szerelő kb tanácstalan. Máshonnan jövő javaslat, alapjárati motor alapbeállítás elvégzése.

Szerelő nem talál ilyen opciót a kütyüjében ehhez a motorhoz, szerinte nem kell.

Javaslom, próbáljunk már meg valami hibakódot kicsikarni a gépből, ezért leszedjük az EGR csatlakozóját.

Elindulunk próbaútra, jól meghajtja a gépet, nem jön elő a hibajelenség, nem áll le a motor.

"EGR szelep feszültség kicsi" hiba viszont jön.

Visszakötjük az EGR csatlakozóját, ugyanúgy próbaút, semmi változás, ugyanúgy megy, leállós hiba nem jön.

Otthon azért én megcsinálom az alapjárati motor alapbeállítással állítólag egyenértékű fél órás akksi lekötést.

Hátha agybaja van, és legalább azt is elfelejti :)

Sok sok fórum olvasgatás, internet böngészés a témával kapcsolatban.

Lukoil benzinről leszokás, átszokás OMV-re, fél tank benzinre egy injektor tisztító.

Lájtos "fagyizás", amennyire a körülmények engedték (nem autópálya) 3500-4500 közötti fordulaton 2x32 km.

Utána érezhetően jobban, egyenletesebben jár a motor.

Azóta mentem kb 220 km-t országúton, a kuplungos leállós történet nem jelentkezett, szépen tartja akkor is a fordulatot.

Öröm viszont még nincs, továbbra sem gyorsul jól a gép, bár legalább tudok vele rendesen közlekedni.

Hidegen azóta azt vettem észre, hogy alkalomadtán kicsit pöfög, ilyenkor berezonál a kipufogó is.

Nyomkodni kell neki ilyenkor a gázt, és akkor elkapja, és húzza neki már az emelt alapjáratot.

Előfordul az is, hogy mikor már elindultam, és váltásnál kinyomom a kuplungot, felszökik 2500-3000-ig is a fordulat.

Ezt kb akkor csinálja, ha a pöfögéskor nem nyomkodom neki, és nem várom meg míg elkapja a "ritmust", hanem hamarabb elindulok.

Ez a pöfögés, kb 40%-ban van hidegindításkor.

De általában kb fél perc alatt elkapja a ritmust, és elkezd egyenletesen járni a motor.

Emellett (még mindig) erőtlen az autó, nem húz.

Hiába próbáltam stílust váltani, jobban kipörgetni és úgy váltani, sehogy se tudok vele jól gyorsulni.

Néha olyan, mintha bizonyos fordulat fölött kb 2500-nál hirtelen megindulna, de nem tart sokáig az ereje.

Céges kb ugyanilyen 1.4 16V motorral szerelt pár évvel fiatalabb, 3 emberrel megpakolt, akkor 275E km-t futott Astra sedannal nem volt ilyen hiányérzetem a gyorsulás terén (igaz évekkel ezelőtt volt).

Mostanában szintén céges Fabia 1.2 TSI-vel (86LE, 1116kg) összehasonlítva, igencsak alulmarad :(

Az Astra ugye 90LE-1160 kg, és igaz ami igaz, nem is turbós. De talán azért nem olyan elvetemült dolog hasonlítani.

A Fabia gyári gyorsulás adata 0-100 km/h: 11,7 sec

Astra-hoz nem találtam semmilyen adatot :P

De tuti nem így kell neki menni!

Országúton néha úgy érzem, hogy már már padlózva is nehézkes már a 90-100-at is tartani.

Az adott sebességhez nem kellene annyira nyomni (szerintem).

A fogyasztáson nem vettem észre különöset, igaz pontosan még nem tudtam nézni.

7-8 körül lehet vegyesen. Legutóbb 10 litert tankoltam, azóta kb 140-et mentem (90% országút), de még nem jár ott a mutató, ahol tankolás előtt.

EGR lefalazáshoz folyamatban, készülnek a lemezeim.

Csak reménykedem, hogy az EGR képes ennyire visszafogni a teljesítményt.

Még benzinszűrő illetve benzinszivattyú bajra gondoltam, rá lesz majd nézve.

Várom a fizut, olajcsere is lesz, elég régi már benne (9000km, 1 év, GM 10w40), valamint légszűrő csere is mondhat majd valamit okosat.

Városi használat lehet hamarabb megfogja a szűrőt.

Olajból 5w40-et terveztem beletenni, mielőtt valaki megkiabálna :D

Benzinszűrő cserélve lesz.

Benzinpumpát hogyan lehet tesztelni, hogy jó-e?

Arra tudok még gondolni, hogy nem elég a nyomás.

Persze arra is jönni kéne hibakódnak...

Gyertyákban elvileg 10E km van (NGK BKR5EK).

Nem gondolnám, hogy az erő hiánya gyertya hibára utal.

Egyébként ti milyen gyertyát ajánlanátok?

Szóba került az akksi is itt mostanában. Nekem papírok szerint 4 éves.

Mikor tudom, hogy csereérett? Nyilván azelőtt, mielőtt a "se kép se hang" állapot beáll :D

Gondoltam hogy rá kéne nézni majd van-e valami hibakód (nem számítok semmire), sárga lámpám nincs azóta se (pedig működik).

Kivillogtatásról van valami infó?

Az olvastam, gáz fék nyomva tart, gyújtás ráad.

Kipróbáltam. Nekem folyamatosan villogott a sárga lámpám :P

Többet mint 10, pedig az a max, ha jól láttam 10 villogás a nulla.

Bocs hogy ilyen hosszúra sikerült. :blink: :blink:

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Apró rángásokat, torpanást, fordulatszám ingadozást részterhelésen, az esetek döntő többségében a rossz AGR okozza. Mégha nincs 04xx kód, akkor is.

Tisztítas, félig elzárás részmegoldás, teljes falazás, leprogramozás, netán csere újra oldja csak meg a problémát.

"félig elzárás" alatt mit értesz?

Link to comment
Megosztás:

Gyertyákban elvileg 10E km van (NGK BKR5EK).

Nem gondolnám, hogy az erő hiánya gyertya hibára utal.

Egyébként ti milyen gyertyát ajánlanátok?

2000km-t kínlódtam végig NGK gyertyával. Katalógus szerint ez kellett bele. Rángatott, nem akart úgy menni mint előtte a 60.000km-t futott gyertyával. Vettem Bosch gyertyákat (gyárilag ez volt benne), a hiba megszünt, olyan lett mint előtte.

Link to comment
Megosztás:

Mostanában szintén céges Fabia 1.2 TSI-vel (86LE, 1116kg) összehasonlítva, igencsak alulmarad :(

Az Astra ugye 90LE-1160 kg, és igaz ami igaz, nem is turbós. De talán azért nem olyan elvetemült dolog hasonlítani.

A Fabia gyári gyorsulás adata 0-100 km/h: 11,7 sec

Astra-hoz nem találtam semmilyen adatot :P

Az Astra gyári gyorsulása 12,5. Nyomatékban van ám 30Nm előnye a Fabiának, ráadásul igen alacsony fordulaton tudja.

Gyertyákban elvileg 10E km van (NGK BKR5EK).

Nem gondolnám, hogy az erő hiánya gyertya hibára utal.

Egyébként ti milyen gyertyát ajánlanátok?

NGK Iridiumot használok, érezhetően jobb mint a gyári.

Szóba került az akksi is itt mostanában. Nekem papírok szerint 4 éves.

Mikor tudom, hogy csereérett? Nyilván azelőtt, mielőtt a "se kép se hang" állapot beáll :D

Ha sok egymást követő rövid táv megtételekor egyre nehezebben indít, érezhetően elfárad.

Link to comment
Megosztás:

A FAQ-ban lévő leírás alapján megcsinálnám a fojtószelepház tisztítást. http://www.opelforum.hu/topic/1986-fojtoszelephaz-tisztitasa/

Pár kérdésem előtte:

  • A vízcsövek bilincsei hogyan lazíthatók? Csavart nem láttam rajtuk.
  • A vízcsöveket levéve kell számítanom nagyobb adag kifolyó vízre?

fogóval összehúzod a fülét, vagy én brutálisan egyszerűen lecsíptem és tettem újat!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.