Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

1 óra, zotya975 írta:

Létezik gyári betét a hűtőrácsba amit télen szoktak beletenni, hogy a nagy mínuszokban ne kapja annyira telibe a hideget, ilyen nincs neked benne? Tovább létezik kis és nagy hűtő ami motortípusonként változik, jó van benne? Nekem az SE átépítés után elvileg nagy hűtőt kellett volna bele tennem, de maradt a régi. Ugyan nem forralta a vízet, de sokkal jobban melegedett mint előtte az eredeti NZ felállás a saját kis hűtőjével. 

Nincs semmi ilyen. Hűtő is jó van benne. Meg gyári hűtőt cserèltem le, és nem volt koszos mint utóbb kiderült. Szóval nem ez a gond.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 09. 28. at 13:02, Palca01 írta:

Sziasztok. 

Na pár napja úgy járok hogy folyamatosan megy a venti kettes sebessègben. 95 foktól így nem megy feljebb. 

De... fèlek ha kicserèlem az alsó gombàt megint ugyanaz lesz a szitu mint régen. Hogy nagyon gyorsan eléri a 100 fokot.

beszèltem szerelőkkel. Mindenki a termosztât, hűtő tisztitàs gomba mondta nekem.

Vízpumpa, termosztàt jó, hűtő új lett véve most bele, felső gomba jó alsó cserèlve lesz.

vizet olajat nem eszi, erő van. Csak ötlet nincs hogy miért csinàlja ezt, mert ha nem lesz direktbe kötve a venti biztos hogy megint 100 fele fog menni a víz. 

Megőrit már engem :icon8:

Szia.  Én csak a  víz szivattyúra  gondolnák.   Mert mint tudjuk a lapátszámban és a lapáthosszban is van különbség gyártótól függően. Arról már nem is beszélve hogy műanyag lapátost is láttam már, ami aztán ha megsérül pont ilyen hibákat produkálhat.

http://www.evoauto.hu/vizpumpa

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 10. 01. at 7:54, nyemi írta:

Szia.  Én csak a  víz szivattyúra  gondolnák.   Mert mint tudjuk a lapátszámban és a lapáthosszban is van különbség gyártótól függően. Arról már nem is beszélve hogy műanyag lapátost is láttam már, ami aztán ha megsérül pont ilyen hibákat produkálhat.

http://www.evoauto.hu/vizpumpa

Köszönöm. Ha hazaérek ránézek. 

Esetleg alattomos hengerfej probléma?

Link to comment
Megosztás:

53 perce, Palca01 írta:

Köszönöm. Ha hazaérek ránézek. 

Esetleg alattomos hengerfej probléma?

Elvileg lehetséges. Amikor úgy sérül a hengerfej tömítés ( rosszabb esetben a hengerfej) hogy az égéstrés és a vízkör szakad össze a motor forralja a vizet. A hiba-sérülés jellegétől függően ez járhat más tünettel is, például fogy a víz vagy annyira felfújja a vízcsöveket a munkaütem nyomása hogy azok eldurrannak. De nem törvényszerű hogy az összes tünet jelentkezik. A szakadt hengerfej tömítés működhet szelepként is, a henger nyomása megnyitja , de a víz nem folyik be az égéstérbe ezért nem is fogy. Nekem például kifelé sérült a hengerfej tömítésem, évekig eljártam vele, a motorszámnál a blokk peremén látni lehetett hogy szivárog, de alig fogott a víz, aztán a végén volt olyan hogy egy éjszaka teljesen leürült a kiegyenlítő, aztán hetekig megint semmi gond nem volt vele. Sajnos szétszedéskor többnyire úgy szétszakad a tömítés hogy nem mindíg lehet 100%-osan megmondani hogy tényleg ez volt-e a hibás. Ezért is szokták nyomáspróbázni a hengerfej visszarakás előtt. 

http://508PB130524.jpg

Link to comment
Megosztás:

23 órája, zotya975 írta:

Elvileg lehetséges. Amikor úgy sérül a hengerfej tömítés ( rosszabb esetben a hengerfej) hogy az égéstrés és a vízkör szakad össze a motor forralja a vizet. A hiba-sérülés jellegétől függően ez járhat más tünettel is, például fogy a víz vagy annyira felfújja a vízcsöveket a munkaütem nyomása hogy azok eldurrannak. De nem törvényszerű hogy az összes tünet jelentkezik. A szakadt hengerfej tömítés működhet szelepként is, a henger nyomása megnyitja , de a víz nem folyik be az égéstérbe ezért nem is fogy. Nekem például kifelé sérült a hengerfej tömítésem, évekig eljártam vele, a motorszámnál a blokk peremén látni lehetett hogy szivárog, de alig fogott a víz, aztán a végén volt olyan hogy egy éjszaka teljesen leürült a kiegyenlítő, aztán hetekig megint semmi gond nem volt vele. Sajnos szétszedéskor többnyire úgy szétszakad a tömítés hogy nem mindíg lehet 100%-osan megmondani hogy tényleg ez volt-e a hibás. Ezért is szokták nyomáspróbázni a hengerfej visszarakás előtt. 

Én arra gondoltam mostanában, hogy még a tél beállta előtt lecserélem a hűtőfolyadékot. Nem vagyok róla meggyőződve, hogy 100%-os. Főleg hogy milyen sarat hagyott a kiegyenlírőben, múltkor ki is hajítottam raktam be egy szép tisztát. De már ezt is koszolja. Jön itt a kék víz, elég a rózsaszínből. 

Link to comment
Megosztás:

55 perce, Róóóbi írta:

Én arra gondoltam mostanában, hogy még a tél beállta előtt lecserélem a hűtőfolyadékot. Nem vagyok róla meggyőződve, hogy 100%-os. Főleg hogy milyen sarat hagyott a kiegyenlírőben, múltkor ki is hajítottam raktam be egy szép tisztát. De már ezt is koszolja. Jön itt a kék víz, elég a rózsaszínből. 

Én is most cserélem párom x14nz-jébe! Abban zöld volt mióta ismerem a kocsit! De feltűnt hogy szürkül a viz, meg a tartály alján is "iszap" szerű cucc van lerakodva! Nekiestem leengedtem, desztvíz bele meg hűtő tisztító! Konkrétan fekete víz jött le utána! Majd újra desztviz tisztán, még az is elég koszos volt egy nap után, most a harmadik desztvízes feltöltés már úgymond tiszta! Ma leengedem ezt is azt mehet bele az új fagyálló!  Az nz leürül amúgy teljesen vízcső levételkor? Vagy marad benne némi víz?

 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Róóóbi írta:

Én arra gondoltam mostanában, hogy még a tél beállta előtt lecserélem a hűtőfolyadékot. Nem vagyok róla meggyőződve, hogy 100%-os. Főleg hogy milyen sarat hagyott a kiegyenlírőben, múltkor ki is hajítottam raktam be egy szép tisztát. De már ezt is koszolja. Jön itt a kék víz, elég a rózsaszínből. 

Amikor vettem a kocsit ha jól emlékszem kék volt, aztán váltottam a rózsaszínre. Sokszori átmosás után már tiszta maradt a kiegyenlítő , de nyilván egy idő után rakódik ki bele trutyi, azért nem új motorok ezek. Amikor levettem a hengerfejet és bele tudtam nézni a blokkba akkor lehetett látni hogy van az alján trutyi rendesen, amit talán sohasem tudsz kimosni. 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, free0228 írta:

Én is most cserélem párom x14nz-jébe! Abban zöld volt mióta ismerem a kocsit! De feltűnt hogy szürkül a viz, meg a tartály alján is "iszap" szerű cucc van lerakodva! Nekiestem leengedtem, desztvíz bele meg hűtő tisztító! Konkrétan fekete víz jött le utána! Majd újra desztviz tisztán, még az is elég koszos volt egy nap után, most a harmadik desztvízes feltöltés már úgymond tiszta! Ma leengedem ezt is azt mehet bele az új fagyálló!  Az nz leürül amúgy teljesen vízcső levételkor? Vagy marad benne némi víz?

 

Valamennyi mindig marad benn, sem a fűtőradiátort sem a blokkot nem tudod koppra leengedni.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Amikor vettem a kocsit ha jól emlékszem kék volt, aztán váltottam a rózsaszínre. Sokszori átmosás után már tiszta maradt a kiegyenlítő , de nyilván egy idő után rakódik ki bele trutyi, azért nem új motorok ezek. Amikor levettem a hengerfejet és bele tudtam nézni a blokkba akkor lehetett látni hogy van az alján trutyi rendesen, amit talán sohasem tudsz kimosni. 

Én azt figyeltem meg, hogy a kék fagyállóval kevésbé képződik vízkő meg trutyi a blokkban. Mindig is tisztább volt a rendszerem vele.

Nyilván fémtiszta kb sose lesz, de azért 3 forró körös kergetés a legtöbb plakkot kioldja a blokkból. Már ha körbemegy rendesen az oldat. Tűhegynyi lyukakkal a vízkő okozta elzáródással az se tud mit kezdeni, ott kezdődik a kézimunka szakkör.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Róóóbi írta:

Én azt figyeltem meg, hogy a kék fagyállóval kevésbé képződik vízkő meg trutyi a blokkban. Mindig is tisztább volt a rendszerem vele.

Nyilván fémtiszta kb sose lesz, de azért 3 forró körös kergetés a legtöbb plakkot kioldja a blokkból. Már ha körbemegy rendesen az oldat. Tűhegynyi lyukakkal a vízkő okozta elzáródással az se tud mit kezdeni, ott kezdődik a kézimunka szakkör.

Ugye mivel eltérő elektródpotenciálú fémek vannak a vízkörbe réz, aluminium, és vas, az egyik mindíg fogyni fog, szerencsére ez pont a vas amiből a legtöbb van. Most elő nem vakarom a kémia tudásomat, de valószinűleg só képződik belőle, szulfát vagy valami hasonló. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Ugye mivel eltérő elektródpotenciálú fémek vannak a vízkörbe réz, aluminium, és vas, az egyik mindíg fogyni fog, szerencsére ez pont a vas amiből a legtöbb van. Most elő nem vakarom a kémia tudásomat, de valószinűleg só képződik belőle, szulfát vagy valami hasonló. 

Amúgy pont úgy néz ki. Mint ahol a só kiválik. Csak ugye van az a jellegzetes bűze, az az édeskés sz4rszag. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 10. 05. at 9:12, zotya975 írta:

Elvileg lehetséges. Amikor úgy sérül a hengerfej tömítés ( rosszabb esetben a hengerfej) hogy az égéstrés és a vízkör szakad össze a motor forralja a vizet. A hiba-sérülés jellegétől függően ez járhat más tünettel is, például fogy a víz vagy annyira felfújja a vízcsöveket a munkaütem nyomása hogy azok eldurrannak. De nem törvényszerű hogy az összes tünet jelentkezik. A szakadt hengerfej tömítés működhet szelepként is, a henger nyomása megnyitja , de a víz nem folyik be az égéstérbe ezért nem is fogy. Nekem például kifelé sérült a hengerfej tömítésem, évekig eljártam vele, a motorszámnál a blokk peremén látni lehetett hogy szivárog, de alig fogott a víz, aztán a végén volt olyan hogy egy éjszaka teljesen leürült a kiegyenlítő, aztán hetekig megint semmi gond nem volt vele. Sajnos szétszedéskor többnyire úgy szétszakad a tömítés hogy nem mindíg lehet 100%-osan megmondani hogy tényleg ez volt-e a hibás. Ezért is szokták nyomáspróbázni a hengerfej visszarakás előtt. 

http://508PB130524.jpg

Köszi az infót. 

Hfre eddig nem gyanakodtam mert az olaj és víz nemfogy. Víz szép tiszta. A kiegyenlítőben se látok buborékok át megy az autó jól. Egyenlore így non stop ventivel 90 fok környéken el vagyok aztán valamit kezdeni kellene vele 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Palca01 írta:

Köszi az infót. 

Hfre eddig nem gyanakodtam mert az olaj és víz nemfogy. Víz szép tiszta. A kiegyenlítőben se látok buborékok át megy az autó jól. Egyenlore így non stop ventivel 90 fok környéken el vagyok aztán valamit kezdeni kellene vele 

Szerintem sincs sok esélye hogy hengerfejes, de ha már minden lehetőség végig van zongorázva számolni kell a maradékkal is. A telet valószinűleg jobban viseli hiszen alapból a menetszél is hidegebb, és a fűtésnél a radiátor rásegít a motor hűtésére. Persze ettől még nincs megoldva. Nemrég vettem pár ezer forintért neten endoszkó kamerát ha egy ilyet tudsz szerezni, akkor vezérlés bontás nélkül is meg tudod nézni a víz leeresztése és egy bilincs leszedése után hogy a vízpumpa lapátjai épek-e. Ha ez még nem történt meg. Nem túl valószínű a sérülés de egyre fogynak az ötletek. A motor mögötti S-alakú vízcsőnél látni a pumpát:

http://802P3230036_m_solata_3_.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

A következő témában szeretném a segítségeteket kérni. Egy 2000-es évjáratú 1.6-os 8 szelepes F Astránál a diagnosztikai csatlakozót összekötöttem, hogy "kivillogtassam" a hibát. Elvileg minden esetben 12-es kóddal kell kezdődnie a kiolvasásnak. Az a gond, hogy nálam ez így néz ki 1 szünet 4 szünet 10 szünet 5 szünet, és egyszerűen nem találok ilyen hibakódot a táblázatban illetve 3-szor ismétli a hibakódot ez nálam végtelenségig megy. Valakinek valamilyen ötlete van?

Köszönöm előre is a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, atis9023 írta:

Sziasztok! Olyat szeretnék kérdezni hogy van egy 94-es Opel astrám de a gáz adáskor megtorpan! Tudnátok segíteni azzal kapcsolatban hogy hogyan tudom ezt megszüntetni? Válaszokat előre is köszönöm 

Szia, több minden is okozhatja az ilyen problémát, akár üzemanyag ellátási gond ( eltömődött benzinszűrő, gyenge pumpa) , akár gyujtásgond, akár keverékképzési zavar. Ezt így nem lehet diagnosztizálni, találgatni és alkatrészt cserélgetni meg nem érdemes. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 10. 30. at 20:23, favorite3 írta:

Sziasztok!

A következő témában szeretném a segítségeteket kérni. Egy 2000-es évjáratú 1.6-os 8 szelepes F Astránál a diagnosztikai csatlakozót összekötöttem, hogy "kivillogtassam" a hibát. Elvileg minden esetben 12-es kóddal kell kezdődnie a kiolvasásnak. Az a gond, hogy nálam ez így néz ki 1 szünet 4 szünet 10 szünet 5 szünet, és egyszerűen nem találok ilyen hibakódot a táblázatban illetve 3-szor ismétli a hibakódot ez nálam végtelenségig megy. Valakinek valamilyen ötlete van?

Köszönöm előre is a segítséget.

X16SZR? Az került már G Astrákba is, keress olyan táblázatot ami ahhoz való. Emlékeim szerint ott 4 számjegyű a kód.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Olyat találtam hogy EGR szelep. Nem tudom most pont melyik motorhoz való a táblázat. 

1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve

Sziasztok!

 

Köszönöm szépen, legalább valamilyen irányba már el tudok indulni. Jövőhéten megpróbálom kitakarítani hátha segít neki és eltűnik a hibakód.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.