Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Udv forumlakok,

a vezeto oldali ablak tekerovel kapcsolatban lenne kerdesem. ;)

A szitu a kovetkezo: a mar regota szorul egy kicsit ha lefele kezdtem tekerni az ablakot de a megoldas annyiban kimerult, hogy hogy oda-vissza egy kis mozditas es elindult leffele. Mult heten koltoztunk es a sogor vezette, :D na ugy adta vissza a kocsit hogy a tekerogomb kijott a helyerol. :) Most sokkal nehezebb tekerni le es vissza kerdesem hogy mi lehet a gond ? volt e mar valakinek hasonlo tapasztalata ?

a helyes valasz bekuldoje segit megoldani a problemat Amiert elore is koszi.

udv.

Link to comment
Megosztás:

Udv forumlakok,

a vezeto oldali ablak tekerovel kapcsolatban lenne kerdesem. ;)

A szitu a kovetkezo: a mar regota szorul egy kicsit ha lefele kezdtem tekerni az ablakot de a megoldas annyiban kimerult, hogy hogy oda-vissza egy kis mozditas es elindult leffele. Mult heten koltoztunk es a sogor vezette, :D na ugy adta vissza a kocsit hogy a tekerogomb kijott a helyerol. :) Most sokkal nehezebb tekerni le es vissza kerdesem hogy mi lehet a gond ? volt e mar valakinek hasonlo tapasztalata ?

a helyes valasz bekuldoje segit megoldani a problemat Amiert elore is koszi.

udv.

Valszeg kopott már úgy erőteljesen a szerkezet.Ki kell szedni, alaposan átmosni, bezsírozni, és visszatenni.Ha a szitu u.a. akkor venni kell egy alighasználtat.Más nincs.Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Udv forumlakok,

a vezeto oldali ablak tekerovel kapcsolatban lenne kerdesem. ;)

A szitu a kovetkezo: a mar regota szorul egy kicsit ha lefele kezdtem tekerni az ablakot de a megoldas annyiban kimerult, hogy hogy oda-vissza egy kis mozditas es elindult leffele. Mult heten koltoztunk es a sogor vezette, :blink: na ugy adta vissza a kocsit hogy a tekerogomb kijott a helyerol. :rolleyes: Most sokkal nehezebb tekerni le es vissza kerdesem hogy mi lehet a gond ? volt e mar valakinek hasonlo tapasztalata ?

a helyes valasz bekuldoje segit megoldani a problemat Amiert elore is koszi.

udv.

Ha az ablak a sínekben futnak akkor az ajtóbó és az ablakkeret gumisínjét meg kell tuningolni pl silikonnal :D

Link to comment
Megosztás:

A fagyos napok teleszkópgyilkosok? Valamelyik nap az egyik hátsóajtótartó teleszkóp megadta magát. Irány a bontó, 1500-ért adtak másikat. Rá két napra (-19 fok), emelem meg az ajtót és mit hallok- enyhe sziszegés a másik irányából. Tönkrement a másik is... . :rolleyes: . Mennyi lehet az új? (Caravan)

Link to comment
Megosztás:

A fagyos napok teleszkópgyilkosok? Valamelyik nap az egyik hátsóajtótartó teleszkóp megadta magát. Irány a bontó, 1500-ért adtak másikat. Rá két napra (-19 fok), emelem meg az ajtót és mit hallok- enyhe sziszegés a másik irányából. Tönkrement a másik is... . :rolleyes: . Mennyi lehet az új? (Caravan)

Ismerős 6xxx Hufért vette a párat. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Akkor lehet mégis megkockáztatok egy bontóst. Habár ha jól tudom, talán a Szamara teleszkóp talál ide? Vagy esetleg más?

Szerintem jobban megéri az utángyártott. Én a Csergőben vettem már majdnem 3 éve és még mindig nagyon tuti. Még télen is korrektül nyit, a bontós szerintem picit lutri. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Udv forumlakok,

a vezeto oldali ablak tekerovel kapcsolatban lenne kerdesem. :D

A szitu a kovetkezo: a mar regota szorul egy kicsit ha lefele kezdtem tekerni az ablakot de a megoldas annyiban kimerult, hogy hogy oda-vissza egy kis mozditas es elindult leffele. Mult heten koltoztunk es a sogor vezette, ;) na ugy adta vissza a kocsit hogy a tekerogomb kijott a helyerol. :rolleyes: Most sokkal nehezebb tekerni le es vissza kerdesem hogy mi lehet a gond ? volt e mar valakinek hasonlo tapasztalata ?

a helyes valasz bekuldoje segit megoldani a problemat Amiert elore is koszi.

udv.

Illetve, ha leszeded a kárpitot, akkor meglehet kenni az üvegtartó profil és az emelővilla találkozó felületeit is. Végülis ott adja át az erőt az üveg mozgatásához. De az biztos, hogy a profil-silikonozás is sokat segít. :blink:

Link to comment
Megosztás:

A stiftet már én is cseréltem, (még éppen egy darabban volt :rolleyes: ) mert csak 4 fokozatot tudtam kapcsolhi, +a hátramenetet. Igaz cseréltem még néhány müanyag biz-bazt is a rudazaton, és a váltókaron. Azóta mülödik rendesen.

Afonya,

hogy hivjak ezeket a muanyag biz-bazokat?

Mennyire bonyolult cserelni - elvegezheto hazilag is?

Link to comment
Megosztás:

Afonya,

hogy hivjak ezeket a muanyag biz-bazokat?

Mennyire bonyolult cserelni - elvegezheto hazilag is?

Engedelmeddel, váltórudazat felújító készletnek.De célszerű nem készletben megvenni, mert akkor 40e. körüli összeg lesz a számlán.Először csak azokat a perselyeket célszerű, amik a motortérben vannak.Nekem az kijött 7600ft-ból, és otthon S.K. csináltam.Kicsit bűvészkedni kellett a motortérben.De nekem annyira szélsőséges volt a kopás, hogy a csere után újra be kellett állítani az összes sebességfokozatot.Na az kb. olyan 1.5 óra volt.A bakfüttyök cseréje pedig kb. jó ha volt 30 perc.

Link to comment
Megosztás:

Afonya,

hogy hivjak ezeket a muanyag biz-bazokat?

Mennyire bonyolult cserelni - elvegezheto hazilag is?

A pontos nevét én sem tudom, de nevezzük perselynek. Igen elvégezhető, csak legyen egy fütött garázsod mert elég macerás, és időigényes.

A menete:

Ki kell szedni a köépső konzolt, ami a kézifék alatt van.

Van két csavarja a hátsó hamutartó alatt, a kézifék bőr alatt, a kis tálca alatt, és elöl a lábtérnél kétodalt.

Ki kell csavarozni azt a 4 db. csavart ami a kulisszát a padlóhoz fogja, és a motortérben le kell lazítani azt a bilincset, ami a váltórudazat végén van. Így már hátra fele ki lehet húzni. Ennek az oldalán van egy kerek kupak ami takarja a perselyt. Ezt ki kel pattintani (ezután általába kuka) és az új persely berakása után egy új kalap kell. Ezt megismételed a másik oldalon is. Vissza már lehet hogy kell egy segitség is, visszaigazotani a rudat a furatba.

A másik is ilyen hosszadalmas, ha érdekel leírom.

Link to comment
Megosztás:

A tavasszal, ha jobb idő lesz, akkor nekiesek.

Egyszer már szétkaptam megnézni a váltókar alatti kulisszát, ugyhogy az gyorsan

fog menni másodjára, a motortérben még nem szedtem szét, azzal még várok egy kicsit.

A problémám egyedül annyi, hogy negyedikben zörgő hangot hallok a kar felől,

berezonál egy kicsit terhelésváltáskor, vagy nagyobb nyomaték esetén.

Szeintem a kar alatti müanyag persely lesz kikopva, azt fogom először cserélni.

Egyszóval perselyként keressem mondjuk a csergőben..

A másik fele is érdekel, de az később szedném szét (ha nem az a baja).

Köszönöm szépen az infókat.

Link to comment
Megosztás:

A tavasszal, ha jobb idő lesz, akkor nekiesek.

Egyszer már szétkaptam megnézni a váltókar alatti kulisszát, ugyhogy az gyorsan

fog menni másodjára, a motortérben még nem szedtem szét, azzal még várok egy kicsit.

A problémám egyedül annyi, hogy negyedikben zörgő hangot hallok a kar felől,

berezonál egy kicsit terhelésváltáskor, vagy nagyobb nyomaték esetén.

Szeintem a kar alatti müanyag persely lesz kikopva, azt fogom először cserélni.

Egyszóval perselyként keressem mondjuk a csergőben..

A másik fele is érdekel, de az később szedném szét (ha nem az a baja).

Köszönöm szépen az infókat.

Álltalában a motortérben lévő perselyek szoktak hamarabb kikopni.Váltóbőr fel, aztán meg kell vizsgűlni a kar lógását.

Link to comment
Megosztás:

Ad hoc jellegű felújításba futottam bele

Leírom röviden, kíváncsi vagyok, mit szólnak itt a szakguruk a történésekhez, na meg az árakhoz.

- Toronycsapágy csere két oldalt, gumibigyóval együtt. (A gumibigyó, ami a felső részen van úgy össze volt nyomódva, hogy már nem is a csapágy, hanem a két műanyag fordult el egymáson, ezért nyikorgott kanyarodáskor.) 2 x 14000 HUF + szerelés

- Első féktácsák (256mm, hűtött), és fékpofák cseréje. 2 x 8500 + 6000 HUF + szerelés

- Gyújtáselosztóban szimmering (befolyott az olaj, a gyári tömítés eddig bírta: 13 év, 230e km). Kb 3000 HUF + szerelés

- Generátor szíj csere, szíjfeszítő görgö csere, generátor csapágyak cseréje (felújítás). 2500 + 8000 + 13000 HUF + szerelés

- Olajcsere szűrővel, szervó-olaj csere, fékolaj csere, hátsó fékek tisztítása. Kb 15000 HUF + szerelés

Ezzel készen is lettünk volna, amikor két nappal a tornyok renoválása után észrevettem, hogy a gumibigyók egyikke ki van repedve felül, a motortérben. Na, azt garanciában kicserélték, de ha már szét volt megint bontva, hát cseréljük ki az első teleszkópokat is, ne várjunk mégse a jövő hónapig.

Úgyhogy:

- Monroe telók elöl: 2 x 17000 HUF + szerelés

NNa. Most már biztos, hogy nem adom el egy darabgig.

Ami kicsit kérdőjelként kanyarodik bennem, az ez: vajon most megnyugodhatok, hogy ezek akkor mind ki vannak cserélve, és milyen jó, évekig nem kell nagyobbat költeni rá, vagy akár minden hónapban elkölthetek százhatvanat erre-arra, ha csak simán karbantartani, és nem fejleszteni, meg tunningolni akarok?

Hátra van még a hátsó telók cseréje, mega a váltó-olaj csere, és utána nyaralás lesz? Vagy majd akkor jön a motorban egy-két apróság néhány kilóért?

Egyáltalán: érdemes egy 13 éves autónál ilyen felújítást csinálni, mint amin nagyobbrészt már átestem, vagy menni kell vele, amíg ki nem esik alólam, aztán belökni az árokba?

Tulajdonképpen bátorításra van szükségem, hogy: ez így a jó, rendben van, most már csak nyomni kell a gázt!

Köszi

Ja igen,

és mielőtt még az egész elkezdődött volna, rendeltem a totalcar-on egy kartámaszt bele. Úgyogy most már az is van. Legalább valami látható jel, hogy költöttem rá....

Link to comment
Megosztás:

12-13 éves kocsin bármi, bármikor előjöhet. Nekem meg ez a tapasztalatom. Nyugodt akkor lehetnél, ha zsír új kocsit vennél, mert ott csak a kopó alkatrészeket fizeted, a többi garos (jó esetben) 3 évet.

BTW most volt talpasok cseréje, azóta jobb oldalt, erős jobb kanyarban, nagyobb sebességnél rémisztő koppanások, néha surlódó hang előfordul, szóval viszem vissza jövő héten.

Tényleg. Volt torony szilent, torony csapágy csere, gátlók, talpasok. Első futóműre utóbbi évben munkával együtt kerek 100e ment rá, igaz, a szerelő lelkére kötöttem, h a lehető legjobb alkatrész menjen bele.

Mitöl lehet mégis vacak utón, h kicsit még mindíg halkan kotyog? Nem hinném, h a fentiek után ennek elő kellene fordulnia. :rolleyes:

és mielőtt még az egész elkezdődött volna, rendeltem a totalcar-on egy kartámaszt bele. Úgyogy most már az is van. Legalább valami látható jel, hogy költöttem rá....

Ezzel én is így vok. Nem látszik, de az utóbbi 2 évben ráment vagy 200-250e a kocsira. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Sámli!

Soha ne vegye el a kedved egy esetleg felmerülő probléma! Nézd a pozitív oldalát! Most ezek, amik cserézve lettek, jó darabig bírni fogják! Szóval... Nyomd a gázt, és élvezd a vezetést!

- ez jó lesz bátorításnak? -

kösz. kick down fél háromkor! jee

Link to comment
Megosztás:

Az árak nagyjából jók, viszont bűntény volt a Monroe gátló magad ellen. :blink:

Lehet hogy fél év múlva cserélheted, és hiába is akarod az orruk alá dörgölni majd

a garanciális ígéreteiket. :rolleyes:

Persze hogy jöhet még csapás: az első futóműben pl. a szilentek, talpas, kerékcsapágy, kormányösszekötő-csukló...

és akkor még csak az első futóműről beszéltünk... ;)

Link to comment
Megosztás:

Ezt is cseréltem.... Gátló nálam Sachs, a Monroe-ra még a szerelő is csak köpött egyet. :blink:

Hát a monroe az tényleg az alja.

Ráadásul 17/db-ért már piros konit is kaphattál volna, amit még így is félve említek egy mondatban a monroe-val... :rolleyes:

Vezérlés cseréjével mi a helyzet?

Link to comment
Megosztás:

Ezt a Monroe-s dolgot akartam én is írni, csak gondoltam, nem kedvetlenítelek el...de reménykedjünk, talán a kíméletes használat mellett tovább tart. Amugy szerintem most egy nagyadag potenciális hibaforrást megszüntettél. Az én tapasztalatom az, hogy havonta egy kisebb összeget amugy is folyamatosan rá kell szánjál a fentartásra - szerencsére ez az Opelnél nem veszélyes - nekem szerencsére eddig a fogyó dolgokon kívül (benzin, olaj, gumi) havonta 6-7 ezernél nem volt több. Reménykedem, hogy nem is lesz... habár lenne ötletem, mit kellene még cserélni - javítani.

Link to comment
Megosztás:

Az árak nagyjából jók, viszont bűntény volt a Monroe gátló magad ellen. :blink:

Lehet hogy fél év múlva cserélheted, és hiába is akarod az orruk alá dörgölni majd

a garanciális ígéreteiket. :rolleyes:

Persze hogy jöhet még csapás: az első futóműben pl. a szilentek, talpas, kerékcsapágy, kormányösszekötő-csukló...

és akkor még csak az első futóműről beszéltünk... ;)

Ez a Monroe cucc ennyire szar? Azt mondta több szerelő is -egymástól függetlenül- hogy ez jó választás. Az lajos 14e lett volna, de azt mondták, a gázos jobb, azt kértem. Ezek szerint tényleg gázos...

Azt is mondták, hogy ez nagyon jó, mert lett volna Gabriel olcsóbban, valami 11e akcióban, de hümmögtek. Mondom, többen is.

Amúgy 2 év garancia van rá. Hogy érted azt hogy hiába dörgölöm az orruk alá, ha esetleg...

Meg amúgy mi baja lehet? Mire figyeljek? Vannak jelek, vagy egyszer csak huss, odavan?

A szilenteket nézték, az még nem rossz, a alpas is rendben van, a többi, amit említettél, em került szóba.

Link to comment
Megosztás:

Ad hoc jellegű felújításba futottam bele

Leírom röviden, kíváncsi vagyok, mit szólnak itt a szakguruk a történésekhez, na meg az árakhoz.

- Toronycsapágy csere két oldalt, gumibigyóval együtt. (A gumibigyó, ami a felső részen van úgy össze volt nyomódva, hogy már nem is a csapágy, hanem a két műanyag fordult el egymáson, ezért nyikorgott kanyarodáskor.) 2 x 14000 HUF + szerelés

- Első féktácsák (256mm, hűtött), és fékpofák cseréje. 2 x 8500 + 6000 HUF + szerelés

- Gyújtáselosztóban szimmering (befolyott az olaj, a gyári tömítés eddig bírta: 13 év, 230e km). Kb 3000 HUF + szerelés

- Generátor szíj csere, szíjfeszítő görgö csere, generátor csapágyak cseréje (felújítás). 2500 + 8000 + 13000 HUF + szerelés

- Olajcsere szűrővel, szervó-olaj csere, fékolaj csere, hátsó fékek tisztítása. Kb 15000 HUF + szerelés

Ezzel készen is lettünk volna, amikor két nappal a tornyok renoválása után észrevettem, hogy a gumibigyók egyikke ki van repedve felül, a motortérben. Na, azt garanciában kicserélték, de ha már szét volt megint bontva, hát cseréljük ki az első teleszkópokat is, ne várjunk mégse a jövő hónapig.

Úgyhogy:

- Monroe telók elöl: 2 x 17000 HUF + szerelés

NNa. Most már biztos, hogy nem adom el egy darabgig.

Ami kicsit kérdőjelként kanyarodik bennem, az ez: vajon most megnyugodhatok, hogy ezek akkor mind ki vannak cserélve, és milyen jó, évekig nem kell nagyobbat költeni rá, vagy akár minden hónapban elkölthetek százhatvanat erre-arra, ha csak simán karbantartani, és nem fejleszteni, meg tunningolni akarok?

Hátra van még a hátsó telók cseréje, mega a váltó-olaj csere, és utána nyaralás lesz? Vagy majd akkor jön a motorban egy-két apróság néhány kilóért?

Egyáltalán: érdemes egy 13 éves autónál ilyen felújítást csinálni, mint amin nagyobbrészt már átestem, vagy menni kell vele, amíg ki nem esik alólam, aztán belökni az árokba?

Tulajdonképpen bátorításra van szükségem, hogy: ez így a jó, rendben van, most már csak nyomni kell a gázt!

Köszi

Ja igen,

és mielőtt még az egész elkezdődött volna, rendeltem a totalcar-on egy kartámaszt bele. Úgyogy most már az is van. Legalább valami látható jel, hogy költöttem rá....

A felújítások közepette vagy előtte gyakrabban olvasgasd a fórumot. Látod akkor nem raktál volna bele silány monroe gátlókat és nemrég volt szó a fórumon kartámaszról is ami olcsóbb mint a totalcaron és szerintem sokkal szebb is.

Szóval szorgalmasan olvasni a fórumot :rolleyes:

Ja és milyen féktárcsa-fékpofa párosítás került bele?

Link to comment
Megosztás:

A Monroe is szar, meg a Gabriel is. :blink: A szerelő meg azt fogja javasolni, amit ő árul. ;)

Semmi különös baja nincs, csak általában fél év után megszűnik a hatása. :D

Garanciát nem tudsz érvényesíteni, mert elhajtanak hogy pl. nem rendeltetésszerűen

használtad. És hiába bármi, a magyar törvények és jog szerint nekik van igazuk. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ez a Monroe cucc ennyire szar? Azt mondta több szerelő is -egymástól függetlenül- hogy ez jó választás. Az lajos 14e lett volna, de azt mondták, a gázos jobb, azt kértem. Ezek szerint tényleg gázos...

Sztem úgy értették, h nem rossz, h az átlag bevarrtzsebű magyar autótulaj a leges-leges-legolcsóbbat teteti a kocsiba.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.