Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

sziasztok.

estleg tudja valaki, hogy hány kpa nyomás kell a rendszerbe?

nekem kikapcsova 500, ha bekapcsolom felmegy 1020-ra de szépen visszaejti olyan 780-830 között.

és egy másik érdekesség, baromi fura hangja van a középkonzolnál, ami változik fordulatszámra.

nem hiszem, hogy a venti, mert nem csapágy hang.

és ha kikapcsolom a klímát és csak a befúvás megy akkor nincs az a nyöszörgő hang.

a hang nem múlik el 30perc után sem!

és talán a legnagyobb baj, hogy nem fúj hideget!

illetve csak minimálisan.

2 hónapja még jó volt.....

Köszi,

u.i: ki milyen klímást ajánlana Budapesten?

tudom, hogy egy vagyon, de a pénzért legalább tökéletes munkát kaphatok.

Szia!

Én ide vittem: http://klimakipufogo.hu/

Megvoltam velük elégedve. (mondjuk mikor komplett ventilátort akartak cserélni, dobtam egy hátast. Igaz az előtét ellenállás nem kapható külön hozzá, de másik forrasztással megoldható)

Üdv.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Látom, hogy jócskán halott a klíma fórom. Nekem viszont ezzel kapcsolatban lenne kérdésem.

A klíma radiátorját is a nagy venti hűti a motor elejében, aminek vannak sebbesség fokozatai.

Nekem viszont ez a része elszállt, tehát csak a legnagyobb fokozaton megy a ventim. A klímának viszont ez nem tesz túl jót, mivel csak akkor kapcsol már be, mikor nagyon túl van melegedve.

Kérdés: Ventihez tartozó előtét ellenállást gyári/utángyártott honnan tudok beszerezni?

Benzines szívó ventihez. Z12XE a Astra motorkódja.

Az Opelnél azt mondták, hogy csak ventivel együtt van ehhez a típushoz bruttó 104 000 Ft ért + beszerelés, amit egy picit sokallok.

Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Látom, hogy jócskán halott a klíma fórom. Nekem viszont ezzel kapcsolatban lenne kérdésem.

A klíma radiátorját is a nagy venti hűti a motor elejében, aminek vannak sebbesség fokozatai.

Nekem viszont ez a része elszállt, tehát csak a legnagyobb fokozaton megy a ventim. A klímának viszont ez nem tesz túl jót, mivel csak akkor kapcsol már be, mikor nagyon túl van melegedve.

Kérdés: Ventihez tartozó előtét ellenállást gyári/utángyártott honnan tudok beszerezni?

Benzines szívó ventihez. Z12XE a Astra motorkódja.

Az Opelnél azt mondták, hogy csak ventivel együtt van ehhez a típushoz bruttó 104 000 Ft ért + beszerelés, amit egy picit sokallok.

Válaszotokat előre is köszönöm!

Amennyiben erre gondolsz: https://cromax.hu/30000000-hutorendszer/30730000-huto-ventilator-keret-es-resze/30730208-hutoventilator/299684-hutoventilator-opel-astra-g-zafira-a, úgy sok a 104e, még ha gyári is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Látom, hogy jócskán halott a klíma fórom. Nekem viszont ezzel kapcsolatban lenne kérdésem.

A klíma radiátorját is a nagy venti hűti a motor elejében, aminek vannak sebbesség fokozatai.

Nekem viszont ez a része elszállt, tehát csak a legnagyobb fokozaton megy a ventim. A klímának viszont ez nem tesz túl jót, mivel csak akkor kapcsol már be, mikor nagyon túl van melegedve.

Kérdés: Ventihez tartozó előtét ellenállást gyári/utángyártott honnan tudok beszerezni?

Benzines szívó ventihez. Z12XE a Astra motorkódja.

Az Opelnél azt mondták, hogy csak ventivel együtt van ehhez a típushoz bruttó 104 000 Ft ért + beszerelés, amit egy picit sokallok.

Válaszotokat előre is köszönöm!

https://cromax.hu/30000000-hutorendszer/30730000-huto-ventilator-keret-es-resze/30730638-hutoventilator-alkatreszei/313138-hutoventilator-ellenallas-opel-astra-g-zafira-a

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kis gondom a fűtésemmel (Astra G 1.6 8V 2000 x16szr).

Manuális klímás (Behr).

Ha a hőmérséklet állítót fűtésre tekerem, folyamatos kattogást hallani a műszerfalból, akkor is ha megy a ventillátor akkor is ha nem. A fűtés amúgy működik, hideg levegő állásban nincs kattogás. Esetleg tudja valaki mi lehet ez, mit nézzek meg?

Előre is köszi a segítséget ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Látom, hogy jócskán halott a klíma fórom. Nekem viszont ezzel kapcsolatban lenne kérdésem.

A klíma radiátorját is a nagy venti hűti a motor elejében, aminek vannak sebbesség fokozatai.

Nekem viszont ez a része elszállt, tehát csak a legnagyobb fokozaton megy a ventim. A klímának viszont ez nem tesz túl jót, mivel csak akkor kapcsol már be, mikor nagyon túl van melegedve.

Kérdés: Ventihez tartozó előtét ellenállást gyári/utángyártott honnan tudok beszerezni?

Benzines szívó ventihez. Z12XE a Astra motorkódja.

Az Opelnél azt mondták, hogy csak ventivel együtt van ehhez a típushoz bruttó 104 000 Ft ért + beszerelés, amit egy picit sokallok.

Válaszotokat előre is köszönöm!

Szia!

Akkor mem kell sokat visszaolvasni...

Nekem júniusban cserélték.

Autovillamossági szerelő forrasztással megoldja.

Üdv.

Módosítva : Tomi 1.6
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kis gondom a fűtésemmel (Astra G 1.6 8V 2000 x16szr).

Manuális klímás (Behr).

Ha a hőmérséklet állítót fűtésre tekerem, folyamatos kattogást hallani a műszerfalból, akkor is ha megy a ventillátor akkor is ha nem. A fűtés amúgy működik, hideg levegő állásban nincs kattogás. Esetleg tudja valaki mi lehet ez, mit nézzek meg?

Előre is köszi a segítséget ;)

Eltörött a belső levegő keringetőd. Több infót DarthVödör márkatárs oldalán találsz+javítási segédletet:

https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Egy 2002-es évjáratú, 1.8-as G Astra igencsak boldog tulajdonosa vagyok valamivel több mint egy éve. :) Az autóban nincs klíma, és - a gyári adatokat lekérve kiderült - soha nem is volt. Ajánlkozott a lehetőség hogy vásároljak egy jó állapotú bontott manuális klímát, így hát - nem akartam lemaradni róla - lecsaptam rá. Egy általam is ismert teljesen jól működő autóból lett kiemelve. Közben beköszöntött az ősz, szóval a beszerelés finoman szólva sem égető, van néhány hónapom mielőtt izzadni kezdünk. :P

Ha azt kérdezitek, miért nem vettem mindjárt klímásat... azért, mert minden egyéb paraméter megfelelt (kivitel, állapot, beltér, mechanika, szín,...), nem volt másik autó amiben ezek a tulajdonságok egyesültek volna, szóval a klíma hiánya volt az egyetlen kompromisszum.

Ha lenne gyárilag manuális klímám, fel sem merülne bennem, hogy hozzá nyúljak, hogy megbontsak bármit is azért hogy el tudjam mondani, "nekem digit klímám van".... de így, hogy már eldöntöttem úgyis szét lesz kapva az autó....elgondolkodtam: akkor már nézzük meg mit is rakunk be. A járgánnyal hosszabb távra tervezek, szóval bár tudom, hogy az értékét nem növeli, sőt a pénztárcámat is megcsapolja a projekt, de a komfortérzet jobb lesz, egyszer-egyszer jól fog jönni.

Na most rátérek mondandóm lényegére: Azzal tisztában vagyok hogy a digit és a manuális rendszer egész más, ez logikus is, meg látom is rajta, rendben van... De azért annyira mégsem értek hozzá :) , hogy eldöntsem - és ez érdekelne igazán - a két rendszer alkatrészei mennyire fedik egymást? Úgy értem, ha szerzek hozzá digitklímás fűtésboxot (mondjuk ez nem tűnik egyszerű feladatnak ahogy böngészem a netet), digit klíma vezérlőt, hőszenzort/szenzorokat, meg tudom is én mi kellhet még hozzá..... akkor lehetséges, hogy a klímakompresszort, klímahűtőt, csöveket, kábelkorbácsokat fel lehet használni?

Kicsit hosszúra sikerült, bocsi... tisztán akartam fogalmazni! Köszönöm a lehetőséget! :)

Link to comment
Megosztás:

A külső egységek sztem azonosak. (klímás hűtő modul kell)

A belső fűtésboxot viszont teljesen szét kell bontani.

Ide kerül a második radiátor, és a vezérlés.

A vezérlések különbsége nagy a kézi, és a digit klíma között.

Én nem állnék neki...

Ezek viszonylag jó hírek, köszönöm! Én magam sem állnék neki, ez minden tekintetben bőven meghaladja a képességeimet. Szerelőre bíznám.

Találtam most egy digites fűtésboxot. Az illető nem árulta el milyen teljesítményű autóból való, de azt mondja, ez mindenfajta digit klímás g astrához jó. Lehetséges ez? Van hozzá műszarfali vezérlő is. A mostani sima boxomat, és a beépítésre váró manuálisat meg eladhatom ahogy van...

Opel_g_ketzonas_digit_klima_akcios_64031

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 2002-es évjáratú, 1.8-as G Astra igencsak boldog tulajdonosa vagyok valamivel több mint egy éve. :) Az autóban nincs klíma, és - a gyári adatokat lekérve kiderült - soha nem is volt. Ajánlkozott a lehetőség hogy vásároljak egy jó állapotú bontott manuális klímát, így hát - nem akartam lemaradni róla - lecsaptam rá. Egy általam is ismert teljesen jól működő autóból lett kiemelve. Közben beköszöntött az ősz, szóval a beszerelés finoman szólva sem égető, van néhány hónapom mielőtt izzadni kezdünk. :P

Ha azt kérdezitek, miért nem vettem mindjárt klímásat... azért, mert minden egyéb paraméter megfelelt (kivitel, állapot, beltér, mechanika, szín,...), nem volt másik autó amiben ezek a tulajdonságok egyesültek volna, szóval a klíma hiánya volt az egyetlen kompromisszum.

Ha lenne gyárilag manuális klímám, fel sem merülne bennem, hogy hozzá nyúljak, hogy megbontsak bármit is azért hogy el tudjam mondani, "nekem digit klímám van".... de így, hogy már eldöntöttem úgyis szét lesz kapva az autó....elgondolkodtam: akkor már nézzük meg mit is rakunk be. A járgánnyal hosszabb távra tervezek, szóval bár tudom, hogy az értékét nem növeli, sőt a pénztárcámat is megcsapolja a projekt, de a komfortérzet jobb lesz, egyszer-egyszer jól fog jönni.

Na most rátérek mondandóm lényegére: Azzal tisztában vagyok hogy a digit és a manuális rendszer egész más, ez logikus is, meg látom is rajta, rendben van... De azért annyira mégsem értek hozzá :) , hogy eldöntsem - és ez érdekelne igazán - a két rendszer alkatrészei mennyire fedik egymást? Úgy értem, ha szerzek hozzá digitklímás fűtésboxot (mondjuk ez nem tűnik egyszerű feladatnak ahogy böngészem a netet), digit klíma vezérlőt, hőszenzort/szenzorokat, meg tudom is én mi kellhet még hozzá..... akkor lehetséges, hogy a klímakompresszort, klímahűtőt, csöveket, kábelkorbácsokat fel lehet használni?

Kicsit hosszúra sikerült, bocsi... tisztán akartam fogalmazni! Köszönöm a lehetőséget! :)

Ezt a német nyelvű topikot érdemes nézegetned, csak hogy lásd mi minden kivitelezhető kellő akarattal és elszántsággal. Emberünk saját maga rakja be a digit klímát, gyári navit, xenont és miegymást az 1.7DTI Astrájába, majd amikor már mindennel elkészül, akkor megtetszik neki egy 2.2DTI Coupé, így az egész Astrát visszaépíti gyárira, megveszi a Coupét, és szépen átpakol bele mindent...

A link: http://www.astra-g.de/showthread.php/15652

Link to comment
Megosztás:

Ismét sikerült sikeresen zárni a mai napom... :unsure: Volt egy kis műanyag ékem, ez volt bepattintva a műszerfal tetején lévő burkolat (levegőkilépő a szélvédőre?) és a műszerfal közé, ez feszítette így nem rezonált. Újabban volt némi rezgő hangja, így gondoltam kiszedem és odébb teszem. Ez olyan jól sikerült, hogy amikor kivettem, akkor kiesett a kezemből és a szélvédő és a műszerfal közé beesett bal felső sarkba (rémálmomban sem hittem volna hogy ott ekkora hézag van, hogy oda befér egy kb 30x20x5mm-es valami gond nélkül). Akárhogy keresem (drót) nem találom, ellenben valami nyílás van ott és gyanítom hogy oda becsúszott. Namost ezért nem (sem) szedném/bontatnám szét a műszerfalat, de van néhány félelmem:

- milyen problémát okozhat, hova eshetett be?

- csörögni/zörögni fog majd?

- vajon milyen meghibásodást tud okozni?

Ezért az egészért érdemes volt kimennem a hideg garázsba és bohóckodni, nemhogy értelme nem lett csak nagyobb galiba lett a vége... Egyre több általam nem értett hülyeséget találok ezen a generáción, az F-en ilyen nem volt, ott nem tudott volna így beesni simán a műszerfal tetejéről (max kis csavar de az sem mert hézag van, a szellőző lyukon át).

Link to comment
Megosztás:

Ismét sikerült sikeresen zárni a mai napom... :unsure: Volt egy kis műanyag ékem, ez volt bepattintva a műszerfal tetején lévő burkolat (levegőkilépő a szélvédőre?) és a műszerfal közé, ez feszítette így nem rezonált. Újabban volt némi rezgő hangja, így gondoltam kiszedem és odébb teszem. Ez olyan jól sikerült, hogy amikor kivettem, akkor kiesett a kezemből és a szélvédő és a műszerfal közé beesett bal felső sarkba (rémálmomban sem hittem volna hogy ott ekkora hézag van, hogy oda befér egy kb 30x20x5mm-es valami gond nélkül). Akárhogy keresem (drót) nem találom, ellenben valami nyílás van ott és gyanítom hogy oda becsúszott. Namost ezért nem (sem) szedném/bontatnám szét a műszerfalat, de van néhány félelmem:

- milyen problémát okozhat, hova eshetett be?

- csörögni/zörögni fog majd?

- vajon milyen meghibásodást tud okozni?

Ezért az egészért érdemes volt kimennem a hideg garázsba és bohóckodni, nemhogy értelme nem lett csak nagyobb galiba lett a vége... Egyre több általam nem értett hülyeséget találok ezen a generáción, az F-en ilyen nem volt, ott nem tudott volna így beesni simán a műszerfal tetejéről (max kis csavar de az sem mert hézag van, a szellőző lyukon át).

Én oda ajtószigetést tettem, ami szivacsos, és elhallgatott. Szinte már új korában, mert szervizben csak feszegettek rajta...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én oda ajtószigetést tettem, ami szivacsos, és elhallgatott. Szinte már új korában, mert szervizben csak feszegettek rajta...

Simán kipattintottad végig (nem tört el semmi, mire kell figyelni?) majd a műanyagra ragasztást követően visszanyomtad a helyére (mivel/miként tudtad leszedni)? Egyébként a szellőző rendszer ottani szakasza teljesen lezárt/lefedett ezzel a rezonáló műanyaglappal (a burkolattal)? Milyen hosszan (szélességben) van alatta a valós rész ahonnan jön is a levegő? Gyanítom csak akkora részen mint amekkora a rácsozat része (?)...

Link to comment
Megosztás:

Lassan körvonalazódnak a dolgok, hogy mire van szükségem a klíma mentes autóm, telepítésre váró manuális klímájának digitté változtatásához.

Behr rendszerű a bontott manuális rendszer amit szereztem. Találtam szintén Behr rendszerű digit fűtésboxot, valamint találtam hozzá digit műszerfali egységet. A gond csak az, hogy z16xe motorral volt szerelve a donor autó, nekem pedig z18xe-hez lesz beépítve. Szóval, gondolom szereznem kell ilyen kábelkorbácsot, és akkor már kb egyenesben is vagyok... Jól gondolom én ezt?

A műszerfali digit tekerentyű univerzális, minden motorhoz jó? Vagy abból is többféle létezik?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok!

Igaz, hogy a pollen szűrő cseréhez ki kell szedni a kesztyűtartót?

Igaz!

De egyszerű mint a faék! 6 db csavar fogja, illetve a csatlakozót kell lehúzni a kesztyűtartó világításról mikor húzod kifele.

A szellőző rendszeren van egy kisajtó, ott lehet kiszedni a pollenszűrőt. Ezt az ajtót Behr klímánál csatok zárják, Delphinél csavarok. (más méretű a két típus esetében a szűrő ezért olyat vegyél ami a tiédhez való, ha szétszerelés előtt meg akarod venni, nézz be a középkonzol mögé, a gázpedál mellett és máris látod, hogy a te szellőztető rendszeredet csavarok, vagy csatok tartják-e össze)

Ha most veszel szűrőt a Wix Filtert (pl.: BárdiAuto) ajánlom, olcsó és minőségi. volt már olyan szűrőm ami össze-vissza akart rogyni, miközben toltam vissza a helyére.

Módosítva : merenyi85
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igaz!

De egyszerű mint a faék! 6 db csavar fogja, illetve a csatlakozót kell lehúzni a kesztyűtartó világításról mikor húzod kifele.

A szellőző rendszeren van egy kisajtó, ott lehet kiszedni a pollenszűrőt. Ezt az ajtót Behr klímánál csatok zárják, Delphinél csavarok. (más méretű a két típus esetében a szűrő ezért olyat vegyél ami a tiédhez való, ha szétszerelés előtt meg akarod venni, nézz be a középkonzol mögé, a gázpedál mellett és máris látod, hogy a te szellőztető rendszeredet csavarok, vagy csatok tartják-e össze)

Ha most veszel szűrőt a Wix Filtert (pl.: BárdiAuto) ajánlom, olcsó és minőségi. volt már olyan szűrőm ami össze-vissza akart rogyni, miközben toltam vissza a helyére.

Köszi a választ! És a tippet! ;)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Udv mindenki!

Ha nincs belsőlevegő keringetőm, akkor ezzel az aeroszollal ki tudom pucoválni a rendszert? Tehát radiátor, légbeömlők stb? Azaz nem hab kellene. Meg nem is a "bomba". Tavaly egy ilyen eksön volt a klímásnál 5k, azért kérdem. Mert egy flakon sztem 2x-re elég lenne.

http://www.praktikerwebshop.hu/termekek/jarmu/autoapolas/egyeb-apoloszerek/248298-klimatisztito-vezetekes-aeroszol

Többen ezt használjuk, szerintem bevált: http://www.praktikerwebshop.hu/termekek/jarmu/autoapolas/lakkok-festekek/225263-klimatisztito-aeorosol-500-ml

Link to comment
Megosztás:

Udv mindenki!

Ha nincs belsőlevegő keringetőm, akkor ezzel az aeroszollal ki tudom pucoválni a rendszert? Tehát radiátor, légbeömlők stb? Azaz nem hab kellene. Meg nem is a "bomba". Tavaly egy ilyen eksön volt a klímásnál 5k, azért kérdem. Mert egy flakon sztem 2x-re elég lenne.

http://www.praktikerwebshop.hu/termekek/jarmu/autoapolas/egyeb-apoloszerek/248298-klimatisztito-vezetekes-aeroszol

mi az hogy nincs belső levegő keringetőd?

mindegyik astra-ban van!

és mit szeretnél tisztítani? a belső levegő járatokat? vagy a klímahűtőt? vagy mit?

Link to comment
Megosztás:

kobraCode: köszönöm!

balazs777: van belső levegőkeringetőm, de nem működik. Mielőtt letolnátok, h meg lehet csinálni, stb: se időm, se helyem nincs szerelgetni, szerszámaim is csak korlátozott számban. Az autóra nagyon sokat költöttem eddig, hiába 1.4 szívó, szervízkönyves stb megkímélt szekér, hidd el nekem. Az, h 2x volt 2 éven belül önindítófelújítás, a rengeteg más mellett...

Szóval, tavaly kicsit büdös volt a klíma. Elvittem a villanyoshoz, aki klímázik is. Mondtam, mi a szitu. Oké, nem gond, megoldják. Kijött az egyik srác, a következő metódust csinálta: kesztyűtartó ki, pollenszűrő ki. Előkapott egy aeroszolt, amit a kollega is mutatott, betuszkolta oda, ahol a pollenszűrő volt, befújkálta, mozgatta, stb. Motort beindította, klíma hidegre és maxra állítva, ajtók bezárva. Eltelt egy 10 perc, kinyitotta, kiszellőztette, új pollenszűrő, 5e HUF, viszontlátás.

Utána jó fél évig finom illat volt a kocsiban, afféle fertőtlenítő, de nem domestos :)

Szóval, ezt szeretném megismételni, ha lehet... Fertőtleníteni. Nem tudom, h a fenti spray-t a járatokba lehet-e fújni? Úgy hallottam, a hab használata necces, a bomba meg nálam nem jó.

Ebben kérnék segítséget!

Amit linkeltem az jó, én mindenhova befujom. Évi 2x csináld meg és nem lesz büdös. Pollenszurot évente csereld. Ha klimazol és tudod hogy 5-10 perc múlva megallsz akkor klimat kapcsold ki és csak a ventit nyomasd. Köszi gombot ér használni ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

kobraCode: a Bigman klimatisztito hasznalata utan ugye nem lesz tartosan fertotlenito illat a kocsiban? Minden "jaratot" befujtam, szellozok, labter, ulesek mogott, a radiator elott kiporszivoztam, atfujkaltam. Szoval, szepen megcsinaltam, a kocsiban semmi extrem illat nincs, kellemes, nincs semmifele szag.

A dobozra rá van írva hogy utána lehúzott ablakokkal maximum ventilátor mellett 10 percig vagy meddig kell járatni a klímát. Akkor úgymond átszellőzik, kipárolog belőle a fertőtlenítő szaga. Én mindig így tettem és utána sosem volt "büdös" a kocsiban.

Egy fél évig nem is lesz majd szag, utána szerintem megint meg kell csinálni de ezt majd úgyis érzed klímázás után...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.