Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Hali mindenki!!

Volna egy olyan kérdésem hogy az mennyi számit jónak ha a klimám 5 perc 3 as ventin nyomva nem belső keringetésen hanem külső levegőn 8 fokot fúj be. Kinti hőfok 30,5 volt a kijelző szerint. Ha átteszem belső keringetésre akkor lemegy a hőfok 2-4 C fok közé. Ezt álló helyzetbe mértem néha elnyomtam 2000 ig a fordulatot de java rész alapjáraton volt. A másik kérdésem nekem egy 1,4es 2003as G m van ebbe hány KW os a klima??? Mert ez a 8 fok jó lenne szerintem de ha meleg van a kocsiba akkor igen sokára hűti le a belső teret. Gondolom ebbe nem érdemes töltetni.Hogyan lehet még fokozni a teljesítményt, vagy ez ennyit tud??

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki!!

Volna egy olyan kérdésem hogy az mennyi számit jónak ha a klimám 5 perc 3 as ventin nyomva nem belső keringetésen hanem külső levegőn 8 fokot fúj be. Kinti hőfok 30,5 volt a kijelző szerint. Ha átteszem belső keringetésre akkor lemegy a hőfok 2-4 C fok közé. Ezt álló helyzetbe mértem néha elnyomtam 2000 ig a fordulatot de java rész alapjáraton volt. A másik kérdésem nekem egy 1,4es 2003as G m van ebbe hány KW os a klima??? Mert ez a 8 fok jó lenne szerintem de ha meleg van a kocsiba akkor igen sokára hűti le a belső teret. Gondolom ebbe nem érdemes töltetni.Hogyan lehet még fokozni a teljesítményt, vagy ez ennyit tud??

Hali.Ha 8 fokos levegőt fúj be akkor azzal szerintem semmi gond.Egyébként hosszú távon azért lehűti annyira amennyire kell,de az sem mellékes,hogy milyen színű az autód,meg mennyit áll napon.Egy hővédő fóliázással meg lehet próbálkozni,de csodát az sem tesz.Tipp:elindulás előtt ablak lehúz,menetszélllel a forró levegő kihajt,ablak felhúz klíma bekapcs belső keringetésen,a kívánt hőmérsékletnél átkapcsol külső levegőre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opelos sorstársak!

Megosztanám veletek a következő problémámat:

Az utóbbi napokban észrevettem, hogy a klímám lebetegedett - alig hűt valamicskét. Érdekes módon a baloldali nyílásból jön a leghidegebb levegő, aztán sorban jobbra haladva emelkedik a levegő hőmérséklete, a jobb szélsőből szinte meleg jön. Klíma bekapcsoláskor valami sípoló hangot hallok, azt hiszem a középkonzol mögül, és addig "énekel" míg ki nem kapcsolom. Nem a levegő venti, mert klíma nélkül nincs sípolás.

Tavaly nyáron nem volt ilyen, pedig tűző napon parkoltam, és indulás után pár perc alatt lefagyott kezem-lábam. Szezonon kívül viszont nem kapcsoltam be a klímát, talán ezzel toltam el... ez volt az első közös telünk ugyanis.

Tervezem a pollenszűrő cserét, de azt hiszem ez nem oldja meg a klímagondom, mindenképp megnézetem klímaszervizben.

De azért jó lenne, ha képben lennék, mire oda jutok :lol:

Vélemény, tanács, letolás? :huh: Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opelos sorstársak!

Megosztanám veletek a következő problémámat:

Az utóbbi napokban észrevettem, hogy a klímám lebetegedett - alig hűt valamicskét. Érdekes módon a baloldali nyílásból jön a leghidegebb levegő, aztán sorban jobbra haladva emelkedik a levegő hőmérséklete, a jobb szélsőből szinte meleg jön. Klíma bekapcsoláskor valami sípoló hangot hallok, azt hiszem a középkonzol mögül, és addig "énekel" míg ki nem kapcsolom. Nem a levegő venti, mert klíma nélkül nincs sípolás.

Tavaly nyáron nem volt ilyen, pedig tűző napon parkoltam, és indulás után pár perc alatt lefagyott kezem-lábam. Szezonon kívül viszont nem kapcsoltam be a klímát, talán ezzel toltam el... ez volt az első közös telünk ugyanis.

Tervezem a pollenszűrő cserét, de azt hiszem ez nem oldja meg a klímagondom, mindenképp megnézetem klímaszervizben.

De azért jó lenne, ha képben lennék, mire oda jutok :lol:

Vélemény, tanács, letolás? :huh: Köszi!

Hali!

Hát a sipolás valószinű hogy azért van mert elment a gáz és nem jók a nyomás viszonyok, nem inkább sziszegés??? Nekem egy pillanatra szokott szisszenni mikor benyomom. Szerintem a klima szerviz jó ötlet,de ha tömítés csere akkor az sokba van ezt már én is kérdezgettem. Télen nem kell sokra bekapcsolni. Én úgy szoktam hogy mikor megyek vele aztán jó meleg van már az utastérbe akkor fogom és simán fűtés mellé bekapcsolom, 5 percig hagyom aztán mehet is ki. Ezt kb havonta 2 szer, meg főleg ahogy az eszembe jut ^_^ Átmeneti időben ősszel tavasszal meg a párát is nagyszerűen lefújja szal arra is jó.

Remélem nem nagy gond van vele mert gondolom a kocsi sem volt olcsó úgyhogy inkább élvezd minthogy szivj vele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opelos sorstársak!

Megosztanám veletek a következő problémámat:

Az utóbbi napokban észrevettem, hogy a klímám lebetegedett - alig hűt valamicskét. Érdekes módon a baloldali nyílásból jön a leghidegebb levegő, aztán sorban jobbra haladva emelkedik a levegő hőmérséklete, a jobb szélsőből szinte meleg jön. Klíma bekapcsoláskor valami sípoló hangot hallok, azt hiszem a középkonzol mögül, és addig "énekel" míg ki nem kapcsolom. Nem a levegő venti, mert klíma nélkül nincs sípolás.

Tavaly nyáron nem volt ilyen, pedig tűző napon parkoltam, és indulás után pár perc alatt lefagyott kezem-lábam. Szezonon kívül viszont nem kapcsoltam be a klímát, talán ezzel toltam el... ez volt az első közös telünk ugyanis.

Tervezem a pollenszűrő cserét, de azt hiszem ez nem oldja meg a klímagondom, mindenképp megnézetem klímaszervizben.

De azért jó lenne, ha képben lennék, mire oda jutok :lol:

Vélemény, tanács, letolás? :huh: Köszi!

kevés a gáz benne.......

pollenszürő csere évente

klimatisztitás évente

Link to comment
Megosztás:

Tavasszal csináltam egy loctite-os bombás klimatisztítást, és akkor kicseréltem a pollenszűrőt.

A klimát úgy használom, hogy mielött megállok, elötte 2-3 percel klimát kikapcsolom, és a ventillátort 4-es fokozaton használom, hogy a víz elpárologjon a járatokból. Kikapcsolás után a szellözök tiszta nedvesek, és büdös szag jön ki.

A bombás tisztítás nem volt jó? (kb 1-2 hónapig akkor nem volt szaga)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Tavasszal csináltam egy loctite-os bombás klimatisztítást, és akkor kicseréltem a pollenszűrőt.

A klimát úgy használom, hogy mielött megállok, elötte 2-3 percel klimát kikapcsolom, és a ventillátort 4-es fokozaton használom, hogy a víz elpárologjon a járatokból. Kikapcsolás után a szellözök tiszta nedvesek, és büdös szag jön ki.

A bombás tisztítás nem volt jó? (kb 1-2 hónapig akkor nem volt szaga)

esetleg valakinek ötlete? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Barátnőmék Ford Focusa sosem volt tisztítva, és mégsincs Neki olyan szaga :lol:

Talán máshogy használják a klímát, mint te.

Én sec jóval előbb kinyomom a klímát, nem 2 perccel megállás előtt.

2-3 perc alatt szerintem nem tuti, hogy kiszárad a szellőzőjárat.

Nálam nincs is különösebben semmiféle szag a klímából...

Én a Würth cuccát használom, de szerintem nem ez a lényeg, valószínű, hogy egy kaptafára készülnek.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Csak egy gyors kérdése felétek:

-Ki, mennyire van megelégedve az Opeljében a klímával?

Nekünk a 99es X14XE Caravanban ilyen digitális klíma van, és sztem nagyon is yoool csinálja a dolgát :lol:

2-3perc alatt olyan yoo időt képes csinálni a kocsiban :lol:

Azért yoo is, 2órát áll a T*sco parkolóban a tűző napon, kint 35fok, kocsi beindít, klima le 16fokra, kint vártunk 2-3percet és máris jobban érzi magát az ember. :lol:

Akinek jelenleg nincs problémája a klímával és/vagy nem sz*raxik az írja már le ha gondolja pár sorban, ki mennyire szereti ezt az igen hasznos dolgot!

számomra eddig negatívum: -eddig semmi.

pozitívum: -gyorsan lehűti a kocsit :lol:

Ha esetleg OFF lenne ez a hozzászólásom a moderátor úr nyugodtan törölje, csak gondoltam ezt is meg kérdezem!

További szép napot és előre is kellemes hétvégét minden Opelesnek!!

Link to comment
Megosztás:

Enyémben csak manuális klíma van, nem sűrűn használom, csak ha hosszabb útra megyek, akkor kapcsolom be, szépen elirányítom magamról légbeömlőket, 2es fokozatba tekerem ventit, és a hőfok tekerőn a kék rész piroshoz eső feléhez állítom mutatót, hogy ne jéghideget toljon.

Kell neki néhány perc aztán jóság van, de legtöbbször csak ablak le :lol:

Link to comment
Megosztás:

Enyémben csak manuális klíma van, nem sűrűn használom, csak ha hosszabb útra megyek, akkor kapcsolom be, szépen elirányítom magamról légbeömlőket, 2es fokozatba tekerem ventit, és a hőfok tekerőn a kék rész piroshoz eső feléhez állítom mutatót, hogy ne jéghideget toljon.

Kell neki néhány perc aztán jóság van, de legtöbbször csak ablak le :lol:

Éljen az üzemanyag spórolás mi? :lol:

Én itt a ,,városban'' elől 2lehúzott ablak, de ha már 20km-nél többet kell mennem akkor klíma :lol:

Csak azért én sem esek túlzásokba, megállás előtt jóval előbb kikapcsolom, nem akarok elszédülni ha kiszállok a 30-35fokos melegbe :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv!

Van egy 2000. évjáratú astra G caravanom klíma nélküli. Ugy néz ki, hogy tudok szerezni hozzá komplett klímarendszert (gyárit). Az lenne a kérdésem, hogy mire kell figyelni ha ilyet vesz az ember?? Honnan tudom, hogy jót vagy rosszat adnak-e el nekem?? Az ugye mindegy, hogy dízel vagy benzines autó klíma-rendszere??

Link to comment
Megosztás:

A régebben vitát kiváltó elégett ellenállás képekben.

12283156.jpg

Jól látni, ahogy eltörött, így az egyes ventillátor fokozat nem működik.

ve.jpg

Egyszerűen megoldottam, megcsiszoltam, majd fogóval olyan alakúra hajlítottam, hogy nekifeszüljön. És kész, szép csendben duruzsol alapjáraton (klímával) a ventillátor.

Ez a 2003-as modellév, a classicokban már sajnos kerámiatestre van csavarva az ellenálláshuzal.

Link to comment
Megosztás:

Idén már észrevehetően gyengébb volt a klíma, nem azt az igazi csontig hatoló hideget fújta. Jövőre már gondolom foglalkozni kell vele.

A kocsi idén volt 5 éves. Ilyenkor elég szokott lenni a töltetés? (mert gondolom valahogy csak távozott a hiányzó gáz)

Fehérváron esetleg Siófokon tudtok ajánlani normális klímást?

Ebbe a típusba pontosan mennyi gáznak kellene lenni? Behr manuális a cucc.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Hali mindenki

Régebben itt volt illusztráció a pollenszűrő cseréről. Mire kell figyelni ilyen cserénél hogy ne szívjam meg?

Szia!

Először is tisztázd, hogy Delphi vagy Behr rendszered van, aztán e szerint vedd meg a pollenszűrőt. Kesztyűtartó kiszerel/ 5 v. 6 torx csavar fogja/, mögötte találod a cuccost. Ha másod-, vagy főállásban nőgyógyász vagy, nyert ügyed van, ha nem akkor sok-sok türelem és kézügyesség...:huh: Remélem tudtam segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki

Régebben itt volt illusztráció a pollenszűrő cseréről. Mire kell figyelni ilyen cserénél hogy ne szívjam meg?

Ha Mann Filter szűrőt vásárolsz, akkor ahhoz mellékelnek fényképes munkautasítást!

Ennek segítségével már gyerekjáték a csere... :huh: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha Mann Filter szűrőt vásárolsz, akkor ahhoz mellékelnek fényképes munkautasítást!

Ennek segítségével már gyerekjáték a csere... :lol: :lol:

Asszem pollenszûrônél sem mind1 (légszûrônél tuti nem), h DELPHI vagy BEHR típusú a klímád/hûtôd, erre figyelj!

Bocs, most láttam, h 2vel ezelôtt irták, figyelmetlen voltam :huh:

Link to comment
Megosztás:

Hali!!

DELPHI rendszerű a klima a kocsiban ezt már kinyomoztam. Olyan szűrőt is akarok venni. De valaki itt mondta hogy ha nem jól van visszarakva akkor elönthet a viz az utas oldalon, ezt hogyan tudom elkerülni??? Meg olyan hülyeséget is hallottam hogy állitólag szétmehet a szűrő mire belerakom. Az emlitett MANN filter milyen árba megy???

Link to comment
Megosztás:

Hali!!

DELPHI rendszerű a klima a kocsiban ezt már kinyomoztam. Olyan szűrőt is akarok venni. De valaki itt mondta hogy ha nem jól van visszarakva akkor elönthet a viz az utas oldalon, ezt hogyan tudom elkerülni??? Meg olyan hülyeséget is hallottam hogy állitólag szétmehet a szűrő mire belerakom. Az emlitett MANN filter milyen árba megy???

Pontosan nem tudom, de 2ezer alatt van.....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.