Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Idén már észrevehetően gyengébb volt a klíma, nem azt az igazi csontig hatoló hideget fújta. Jövőre már gondolom foglalkozni kell vele.

A kocsi idén volt 5 éves. Ilyenkor elég szokott lenni a töltetés? (mert gondolom valahogy csak távozott a hiányzó gáz)

Fehérváron esetleg Siófokon tudtok ajánlani normális klímást?

Ebbe a típusba pontosan mennyi gáznak kellene lenni? Behr manuális a cucc.

évente a gáz mennyiség 10 % a elmegy,bármilyen tömitett is a rendszer,ez természetes. Elég a töltetés.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Van egy 2000. évjáratú astra G caravanom klíma nélküli. Ugy néz ki, hogy tudok szerezni hozzá komplett klímarendszert (gyárit). Az lenne a kérdésem, hogy mire kell figyelni ha ilyet vesz az ember?? Honnan tudom, hogy jót vagy rosszat adnak-e el nekem?? Az ugye mindegy, hogy dízel vagy benzines autó klíma-rendszere??

szerintem nem mindegy,hogy benzines e vagy dizel,figyelj rá,hogy a csövek vége valamilyen módon le legyen fedve,mert a klimához használt olaj erősem összegyűjti a párát,nedvességet,ez bejut a kompresszorba,az meg jól megáll.A másik,hogy felszerelés elött meg kell nézni,hogy a kompresszorban megvan e a megfelelő olaj mennyiség..... a többit tudja a szaki,aki beszereli,és üzembe helyezi..

Link to comment
Megosztás:

szerintem nem mindegy,hogy benzines e vagy dizel,figyelj rá,hogy a csövek vége valamilyen módon le legyen fedve,mert a klimához használt olaj erősem összegyűjti a párát,nedvességet,ez bejut a kompresszorba,az meg jól megáll.A másik,hogy felszerelés elött meg kell nézni,hogy a kompresszorban megvan e a megfelelő olaj mennyiség..... a többit tudja a szaki,aki beszereli,és üzembe helyezi..

aa kompresszorba olaaj..?

..én úgy tom, hogy a gázhoz van keverve az a spec. olaj ami keny (s színez) megminden...

A komplett klímabeépítés meg k. nagy munka, mert ölég jól meg kell bontani (többekközött a m.falat is) a teknikát.

Link to comment
Megosztás:

szerintem nem mindegy,hogy benzines e vagy dizel,figyelj rá,hogy a csövek vége valamilyen módon le legyen fedve,mert a klimához használt olaj erősem összegyűjti a párát,nedvességet,ez bejut a kompresszorba,az meg jól megáll.A másik,hogy felszerelés elött meg kell nézni,hogy a kompresszorban megvan e a megfelelő olaj mennyiség..... a többit tudja a szaki,aki beszereli,és üzembe helyezi..

Pálinkás jó reggelt !

Beszerzés előtt jó lenne, ha összevetnéd a jelenlegivel, mert a hűtők kialakítás még adott motornál is eltérő lehet.

Szép napot mindenkinek !

Link to comment
Megosztás:

Hali!!

DELPHI rendszerű a klima a kocsiban ezt már kinyomoztam. Olyan szűrőt is akarok venni. De valaki itt mondta hogy ha nem jól van visszarakva akkor elönthet a viz az utas oldalon, ezt hogyan tudom elkerülni??? Meg olyan hülyeséget is hallottam hogy állitólag szétmehet a szűrő mire belerakom. Az emlitett MANN filter milyen árba megy???

Ha DELPHI, akkor a MANN FILTER CU3054 -es való bele. ( Persze, ha ezt a márkát választod ! :D )

Árat nem tudok mondani, de nem vészes. Én az összes szűrőért ( olaj, benzin, levegő, pollen ) és a klímaszíjért csengettem 8 ezer körül.

Ami a beszereléskori sérüléseket illeti, arra tényleg oda kell figyelni, nem árt az óvatosság !

Ideges, türelmetlen típusú kollégák ne álljanak neki - bízzák szakértőre...

...mert valamiből neki is meg kell élnie ! :huh: :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Új astra tulaj vagyok az lenne a kérdésem klimával kapcsolatban, hogy elvileg fagyás ellen van egy hőmérséklet határ ahol nem szabad hogy bekapcsoljon ugye? Tegnam kiváncsiságból bekapcsoltam -1 foknál és bekapcsolt. Ez normális?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Megtörtént a csere. Vmi gyárit sikerült venni opel szalonos cimbi hozta kemény 1500 HUF ért. A berakást illetően nekem az elmondottakhoz képest tökre egyszerű volt. Kesztyűtartó ki, majd kapcsok le réginek volt ilyen füle azt kivettem persze jött vele 10 kiló mocsok, majd utána ugyanúgy mint egy fiókot csak visszatoltam. Fedél visszatesz kapcsok szintén, utána motor start venti max. És végül egy dicséret magamnak hogy ügyes vagy :rolleyes: Meg ide is egy köszönet a segítségért! Ez az opel tök jól szerelhető verda. Izzó meg minden szempontból. Ha az ember ezen kopó alkatrészek cseréjét megtanulja meg van hozzá érzéke piszkosul sokat spórolhat.

Link to comment
Megosztás:

Megtörtént a csere. Vmi gyárit sikerült venni opel szalonos cimbi hozta kemény 1500 HUF ért. A berakást illetően nekem az elmondottakhoz képest tökre egyszerű volt. Kesztyűtartó ki, majd kapcsok le réginek volt ilyen füle azt kivettem persze jött vele 10 kiló mocsok, majd utána ugyanúgy mint egy fiókot csak visszatoltam. Fedél visszatesz kapcsok szintén, utána motor start venti max. És végül egy dicséret magamnak hogy ügyes vagy :rolleyes: Meg ide is egy köszönet a segítségért! Ez az opel tök jól szerelhető verda. Izzó meg minden szempontból. Ha az ember ezen kopó alkatrészek cseréjét megtanulja meg van hozzá érzéke piszkosul sokat spórolhat.

Robi! Mi volt a problémád?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új astra tulaj vagyok az lenne a kérdésem klimával kapcsolatban, hogy elvileg fagyás ellen van egy hőmérséklet határ ahol nem szabad hogy bekapcsoljon ugye? Tegnam kiváncsiságból bekapcsoltam -1 foknál és bekapcsolt. Ez normális?

Köszönöm!

Van egy fagyásérzékelő vagy mi a párologtatóján, ami elvileg nem engedi bekapcsolni ha minden igaz +4°C alatt, de mivel ez aránylag közel van a motorhoz, így szvsz ha elég régóta jár a motor akkor be tudod kapcsolni a klímát ennél hidegebb hőmérsékletnél is.

Link to comment
Megosztás:

Van egy fagyásérzékelő vagy mi a párologtatóján, ami elvileg nem engedi bekapcsolni ha minden igaz +4°C alatt, de mivel ez aránylag közel van a motorhoz, így szvsz ha elég régóta jár a motor akkor be tudod kapcsolni a klímát ennél hidegebb hőmérsékletnél is.

Köszi szépen!

Link to comment
Megosztás:

Megtörtént a csere. Vmi gyárit sikerült venni opel szalonos cimbi hozta kemény 1500 HUF ért. A berakást illetően nekem az elmondottakhoz képest tökre egyszerű volt. Kesztyűtartó ki, majd kapcsok le réginek volt ilyen füle azt kivettem persze jött vele 10 kiló mocsok, majd utána ugyanúgy mint egy fiókot csak visszatoltam. Fedél visszatesz kapcsok szintén, utána motor start venti max. És végül egy dicséret magamnak hogy ügyes vagy :rolleyes: Meg ide is egy köszönet a segítségért! Ez az opel tök jól szerelhető verda. Izzó meg minden szempontból. Ha az ember ezen kopó alkatrészek cseréjét megtanulja meg van hozzá érzéke piszkosul sokat spórolhat.

Meg gondolom Neked BEHR rendszerű és nem DELPHI.

Link to comment
Megosztás:

hali!

Próbáltam keresgélni, de nem találtam ezt a problémát, csak hasonlót. A gondom a klíma (99es x16xel) ventillátora, eleinte csak néha, de mostmár folyamatosan megy, akkor is ha nincs bekapcsolva a klima. És elég beülni a kocsiba reggel, akár nulla fokban is és ráadni a gyújtást és beindul, motornak nem kell járni hozzá, és igen a légkondi hűtője, AZ első venti.

Abszolut nem koszos, totál új a hűtő, de azért lecsekkolom mégegyszer holnap.

egy kis előélet:

A kocsi sokáig állt(mostani használat előtt legalább két hónapig rá sem bagózott senki), viszont szüleim mentek vele néha egy kört, ekkor kiderült most nyáron, hogy elment a gáz a klímából és úgy alakult hogy ki lett cserélve a légkondihűtő. Majd én hazajöttem és elkezdtem használni rendszeresen, szeptember végén még a légkondit is használtam, tök jól hűtött. De azóta egyre rendszeresebben be-be kapcsolt a légkondi hűtőventillátora. És most már mindig megy.

Annyira nem érdekelne a dolog, gondoltam kiveszem a biztiét csak úgy parasztosan,de nem segített mert rögtön bekapcsolt a sima ventillátor, azzal a lendülettel visszatettem a klímáét. Azóta a helyzet változatlan.

Viszont az zavar, hogy egyrészről nagyon lassan melegszik be a kocsi, másrészről szerintem nem tesz jót az hogy alig mozdul el a motor hőfokjelző.

A computer hibát nem jelez, mikor hazajöttem (lassan 3 hónapja) egyszer kivillant de többet soha, ezt betudtam annak, hogy 2 hónapja hozzá se nyúltak.

mit lehet a megoldás?

Link to comment
Megosztás:

hali!

Próbáltam keresgélni, de nem találtam ezt a problémát, csak hasonlót. A gondom a klíma (99es x16xel) ventillátora, eleinte csak néha, de mostmár folyamatosan megy, akkor is ha nincs bekapcsolva a klima. És elég beülni a kocsiba reggel, akár nulla fokban is és ráadni a gyújtást és beindul, motornak nem kell járni hozzá, és igen a légkondi hűtője, AZ első venti.

Abszolut nem koszos, totál új a hűtő, de azért lecsekkolom mégegyszer holnap.

egy kis előélet:

A kocsi sokáig állt(mostani használat előtt legalább két hónapig rá sem bagózott senki), viszont szüleim mentek vele néha egy kört, ekkor kiderült most nyáron, hogy elment a gáz a klímából és úgy alakult hogy ki lett cserélve a légkondihűtő. Majd én hazajöttem és elkezdtem használni rendszeresen, szeptember végén még a légkondit is használtam, tök jól hűtött. De azóta egyre rendszeresebben be-be kapcsolt a légkondi hűtőventillátora. És most már mindig megy.

Annyira nem érdekelne a dolog, gondoltam kiveszem a biztiét csak úgy parasztosan,de nem segített mert rögtön bekapcsolt a sima ventillátor, azzal a lendülettel visszatettem a klímáét. Azóta a helyzet változatlan.

Viszont az zavar, hogy egyrészről nagyon lassan melegszik be a kocsi, másrészről szerintem nem tesz jót az hogy alig mozdul el a motor hőfokjelző.

A computer hibát nem jelez, mikor hazajöttem (lassan 3 hónapja) egyszer kivillant de többet soha, ezt betudtam annak, hogy 2 hónapja hozzá se nyúltak.

mit lehet a megoldás?

A ventid akkor megy mikor megy a klima??? Ha nem csak akkor hanem kikapcsolt klima mellet is akkor lehet hogy a hűtés vezérlővel lesz vmi baj. Ha megy a venti ebbe a hidegbe akkor nem is fog megmelegedni.

Link to comment
Megosztás:

hali!

Próbáltam keresgélni, de nem találtam ezt a problémát, csak hasonlót. A gondom a klíma (99es x16xel) ventillátora, eleinte csak néha, de mostmár folyamatosan megy, akkor is ha nincs bekapcsolva a klima. És elég beülni a kocsiba reggel, akár nulla fokban is és ráadni a gyújtást és beindul, motornak nem kell járni hozzá, és igen a légkondi hűtője, AZ első venti.

Abszolut nem koszos, totál új a hűtő, de azért lecsekkolom mégegyszer holnap.

egy kis előélet:

A kocsi sokáig állt(mostani használat előtt legalább két hónapig rá sem bagózott senki), viszont szüleim mentek vele néha egy kört, ekkor kiderült most nyáron, hogy elment a gáz a klímából és úgy alakult hogy ki lett cserélve a légkondihűtő. Majd én hazajöttem és elkezdtem használni rendszeresen, szeptember végén még a légkondit is használtam, tök jól hűtött. De azóta egyre rendszeresebben be-be kapcsolt a légkondi hűtőventillátora. És most már mindig megy.

Annyira nem érdekelne a dolog, gondoltam kiveszem a biztiét csak úgy parasztosan,de nem segített mert rögtön bekapcsolt a sima ventillátor, azzal a lendülettel visszatettem a klímáét. Azóta a helyzet változatlan.

Viszont az zavar, hogy egyrészről nagyon lassan melegszik be a kocsi, másrészről szerintem nem tesz jót az hogy alig mozdul el a motor hőfokjelző.

A computer hibát nem jelez, mikor hazajöttem (lassan 3 hónapja) egyszer kivillant de többet soha, ezt betudtam annak, hogy 2 hónapja hozzá se nyúltak.

mit lehet a megoldás?

áááááá nincs benne elég gáz a klimádban és azért kapcsol be......higggggyyyyyééé nekem.

Link to comment
Megosztás:

áááááá nincs benne elég gáz a klimádban és azért kapcsol be......higggggyyyyyééé nekem.

Mivan míí..??

Az ki van csukva, h azé kapcsol be me nincs elég gáz a rendszerben!!

Vmi elektronyos gebasz lehet ottan inkább!

Kétszer optam klímámmal (gáz ohne, v nagyon kevés) és a ventillátorom megsem mozdult!!

Link to comment
Megosztás:

hát igen sajna mindig megy :rolleyes:

szóval úgy néz ki ez valami elektromos dolog lesz?..

tudtok valami gurut Pesten(esetleg a déli felén)?

akkor még annyi adalék hogy a venti fordulatszám is váltakozik, tehát van amikor jobban megy van amikor nem annyira, szerintem valami még vezérelgeti, legfeljebb rosszul...

Link to comment
Megosztás:

Tempomat bekötéséhez segítséget kérnék!

2001-évj. Y17DTI pontos bekötési instrukciókra volna szükségem vagy valakire aki elvállalná a dolgot.

Email:szlobodacsaba@mail.datanet.hu

Nem tudom, pontosan mit szeretnél, gondolom a tempomatot belerakni. Nekem 2003-as Y17DTI-m van és teljesen, fullra be volt kábelezve! még a kuplungkapcsoló is benne volt...

amit csináltam: 6E-ért vettem tempomatos kart és 5E-ért felprogramozták TECH2-vel.

Magyarul az ilyen motorkódú autómban semmit nem kellett kábeleznem. Szerintem ellenôrizd elôször, h a kormányburkolat alatt megvan-e a kis csati, amit a tempomatos

karra kell dugni + h van-e kuplungkapcsolód. ha szerencséd van, be tudod rakni egyszerûen...

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, pontosan mit szeretnél, gondolom a tempomatot belerakni. Nekem 2003-as Y17DTI-m van és teljesen, fullra be volt kábelezve! még a kuplungkapcsoló is benne volt...

amit csináltam: 6E-ért vettem tempomatos kart és 5E-ért felprogramozták TECH2-vel.

Magyarul az ilyen motorkódú autómban semmit nem kellett kábeleznem. Szerintem ellenôrizd elôször, h a kormányburkolat alatt megvan-e a kis csati, amit a tempomatos

karra kell dugni + h van-e kuplungkapcsolód. ha szerencséd van, be tudod rakni egyszerûen...

Akkor lehet nekem is benne van az előkészítése a 02-es évjáratúban.

Link to comment
Megosztás:

Mivan míí..??

Az ki van csukva, h azé kapcsol be me nincs elég gáz a rendszerben!!

Vmi elektronyos gebasz lehet ottan inkább!

Kétszer optam klímámmal (gáz ohne, v nagyon kevés) és a ventillátorom megsem mozdult!!

mondom astra-G nincs benne elég gáz akkor elindul a klimaventilátor

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

A próblémám brutális párásodás, de olyan szinten hogy csak klímával tudom lefujatni,a belső külső keringetésem működik de alig van különbség a pára mértékét illetően ha be-ki kapcsolom.

A klimám elvileg delphi rendszerű, pollenszűrő cserére gondoltam,de átnyálaztam a fórumot és nem találtam "leirást" hogy kell kicserélni,mit kell szétszerelni.

A verda 2001/2 havi Astra G komfort 1.6 16V kombi.

Előre is köszönöm ha valaki mond valami használhatót.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.