Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok!

Próbáltam bogarászni a kérdések ill. válaszok között az NX-es kompresszorokkal kapcsolatban, de nem világosodott ki teljesen a dolog:)!

Kérdéseim és problémáim a következők: Mi okozza azt, hogy hangos a kompresszor és mit lehet vele kezdeni (minek van értelme)? Emellett, alapjáraton ha bekapcsolom, a váltógomb, a kormány illetve a pedálok remegnek, rezonálnak illetve valamilyen mélyebb morgás is hallható, magas fordulaton pedig fütyülő hangot hallat! Egyébként mintha a teljesítménye nem lenne az igazi (Nemrég volt pedig feltöltve)! Illetve motor leállítása után még pár másodpercig valamilyen leeresztő, áramló hangot hallok amit eddig nem vettem észre (mint amikor a vízcsapot elnyitjuk és zúgnak a csövek):wacko:!

Szóval szerintetek mi lenne a teendő ill. ha elviszem egy klímáshoz (ha el kell) miket fog mondani, mire számítsak?

Köszönöm előre is és bocsi a kicsit kacifántos leírásért!:D

Levente

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Próbáltam bogarászni a kérdések ill. válaszok között az NX-es kompresszorokkal kapcsolatban, de nem világosodott ki teljesen a dolog:)!

Kérdéseim és problémáim a következők: Mi okozza azt, hogy hangos a kompresszor és mit lehet vele kezdeni (minek van értelme)? Emellett, alapjáraton ha bekapcsolom, a váltógomb, a kormány illetve a pedálok remegnek, rezonálnak illetve valamilyen mélyebb morgás is hallható, magas fordulaton pedig fütyülő hangot hallat! Egyébként mintha a teljesítménye nem lenne az igazi (Nemrég volt pedig feltöltve)! Illetve motor leállítása után még pár másodpercig valamilyen leeresztő, áramló hangot hallok amit eddig nem vettem észre (mint amikor a vízcsapot elnyitjuk és zúgnak a csövek):wacko:!

Szóval szerintetek mi lenne a teendő ill. ha elviszem egy klímáshoz (ha el kell) miket fog mondani, mire számítsak?

Köszönöm előre is és bocsi a kicsit kacifántos leírásért!:D

Levente

sajnos az NX-nek ilyen a hangja...

Szerintem Robi fogja tudni a többit :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Na ez engem is érdekel,pedig nekem delphi kompr.van.és az is nyöszög,morog,pedig vatta ujj,és ráadásul gyári is. :D

Üdv mindenkinek. Sajna a delphi NX es komprik amiket 2002 után gyártottak alapból hangosak, ezzel sajnos együtt kell élni, (aki japánból szál át annak nehéz lesz). Bár hozzáteszem azért itt is egy egészséges tartományon belül értendő a hangos üzem. Az hogy jobban hallatja a hangját sokmindendentől lehet. Párat leírok ami a leggyakoribb. Először is ha kevés a rendszerben a gáz akkor (mivel ez szállítja az olajat is) nem keni rendesen a komprit és ezért hangosabb, második a már említett olaj mennyisége. Ezt csak géppel lehet ellenőrizni az ilyen rátöltögetős klímások nem tudják sem pótolni sem pedig megmondani hogy elegendő-e a mennyisége. Jellemzően a rendszer megbontásakor szokott elmenni az olaj, illetve ha nagyobb a lyukadás. Másik ok ami a kompri zajosabb járását eredményezi az az ha nincsen rendszeresen használva és hirtelen sok idő után elindítjuk a klímát ilyenkor ugye kell egy kis idő mire eljut az olaj a megfelelő helyre. Aztán jön a sajna a rosszabb része amikor csapágyas a kompri vagy a tömszelencéje esetleg a dugattyúi kopottak az is eredményezheti a hangosabb üzemet. Új komprinál ez természetesen nem áll!

Levi: Az hogy elkezd remegni a kocsiba minden az lehet akár normális is, bár nem mindegy mennyire intenzív. Ez a remegés attól van hogy alapjáraton hirtelen nagy terhelés ugrik rá a motorra (kompri alapból sokat levesz+ ugye a ventillátorok magas fordulaton való üzeme miatt megnövekedett áramfelvétel miatt a generátor is plussz terhet ró a motorra)ezt bizonyos szintig az ECU korrigálja de van egy határ amikor már nem. Gondolom 1,4es motorú a kocsid ezek a kis motoroknál biza előfordul ezen jelenség. Ilyenkor próbálj meg egy közepes gázt adni, utána lehet mikor visszaáll alapjáratra már egy kicsit magasabb fordulaton fogja tartani. Most hirtelen ennyi jutott eszembe ha vmi kimaradt volna vagy nem világos akkor irjatok.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Eljött a tudathasadás ideje, mégpedig:

Van a G astrám, sérült volt, és most legóznám össze a klímát. Mégpedig a vízhűtő mellett korektul ledugúzva megvan a 2 külön klímacső(b vectrán ezt 1 pontra lehet felcsavarozni, a két cső vége végülis 1 alu konzol), és ugye a törött autó csomijába benne volt TK hűtősor. Nade azon ha jól tévedek nem igazán volt a szárító szűrő, és feltételezem ez is kell hozzá, viszont amit szereztem hozzá klímahűtőt azon nem volt. Rákérdeztem annál, akitől hoztam, hogy hát bizony nem ártana egy olyan se, és szerzett olyat, amin van. Na most akkor hogy is kellene kinéznie, mert jön a meleg, és hiába nincs tető, azért jó lenne a klímát is beüzemelni(Z18xe).

SZP

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Eljött a tudathasadás ideje, mégpedig:

Van a G astrám, sérült volt, és most legóznám össze a klímát. Mégpedig a vízhűtő mellett korektul ledugúzva megvan a 2 külön klímacső(b vectrán ezt 1 pontra lehet felcsavarozni, a két cső vége végülis 1 alu konzol), és ugye a törött autó csomijába benne volt TK hűtősor. Nade azon ha jól tévedek nem igazán volt a szárító szűrő, és feltételezem ez is kell hozzá, viszont amit szereztem hozzá klímahűtőt azon nem volt. Rákérdeztem annál, akitől hoztam, hogy hát bizony nem ártana egy olyan se, és szerzett olyat, amin van. Na most akkor hogy is kellene kinéznie, mert jön a meleg, és hiába nincs tető, azért jó lenne a klímát is beüzemelni(Z18xe).

SZP

Előszőr is jó lenne tudni hogy milyen klíma lakik a kocsiba. Ugyanis a behr klímánál pl a "hűtőbe integrált" szárító szűrő van. Ezt úgy tudod megnézni hogy a hűtőt a szemből nézed beépítési oldalával. (Azaz a csatlakozási pontok másik felén) Van egy elég érdekes formájú csavar ha azt kiveszed akkor az alatt lesz még egy csavar ami már tömít is, az alatt lesz a silica gel zacsi ami a hűtő teljes magasságában benne lesz kb 30 cm hosszú. Ha veszel egy új hűtőt abba tuti hogy benne lesz. Ha nem behr a klíma akkor ezen gondolatok rád nem igazak. Azért gondoltam hogy mégis jó lehet az elképzelés mert nem találtál a szétreccsent hűtőn szárító szűrőt. Ha készítesz képet a TK-s hűtőről akkor megmondom neked hogy az e amire én gondolok.

Más: Sajna nekem is eme szűrő valószínű hogy eldugult ugyanis nekem csak a hűtőm kétharmada hevül fel és gyakran leáll a klímám. Azért bosszant mert maga a szilika zacsi is drága + ugye ezért gáz +oil feltöltés is játszik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ma szétszedtem a belső/külső csappantyú motorját, mert mindég megszorult az egyik állapotban, meglepődve vettem észre, hogy nincs végállásfigyelés, folyamatos tápot kap a motor. Ez még nem lenne nagy baj ha az elektronika érzékelné a megnövekedett áramot és korlátozná, csak az a bajom nem tudom így működik-e a dolog? azon töröm a fejem kicsit változtatok a motoros áttételen, felszerelem végálláskapcsolókkal, az egyik fogaskerék tengelye kicsit lötyög, lehet ezért szorul meg. Van valakinek esetleg tapasztalata, mert elég genyó megoldásnak tűnik ez nekem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ma szétszedtem a belső/külső csappantyú motorját, mert mindég megszorult az egyik állapotban, meglepődve vettem észre, hogy nincs végállásfigyelés, folyamatos tápot kap a motor. Ez még nem lenne nagy baj ha az elektronika érzékelné a megnövekedett áramot és korlátozná, csak az a bajom nem tudom így működik-e a dolog? azon töröm a fejem kicsit változtatok a motoros áttételen, felszerelem végálláskapcsolókkal, az egyik fogaskerék tengelye kicsit lötyög, lehet ezért szorul meg. Van valakinek esetleg tapasztalata, mert elég genyó megoldásnak tűnik ez nekem.

Nem kell semmit beépítened, ennek így kéne működnie.

Link to comment
Megosztás:

Nem kell semmit beépítened, ennek így kéne működnie.

Köszi a választ, majd mérek áramot, de az egyik végállásban mindég megszorul, leveszem a motort, a tengelyét megmozgatom és indul is. Olyan mintha a végállás után is csavarna a motor, és befeszülnek a fogaskerekek és visszafelé meg nem tudja később megindítani. Biztosítékot nem ver le, a csappantyú viszont könnyedén jár.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ, majd mérek áramot, de az egyik végállásban mindég megszorul, leveszem a motort, a tengelyét megmozgatom és indul is. Olyan mintha a végállás után is csavarna a motor, és befeszülnek a fogaskerekek és visszafelé meg nem tudja később megindítani. Biztosítékot nem ver le, a csappantyú viszont könnyedén jár.

könnyű volt szétszedni? Holnap este állnék neki, de max 1,5 órát tudok rászánni.

Szerintem nálam eltört, szinte folyamatos morgó hangot ad ki. És csak belső levegő van, esőben hamar lepárásodik minden.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy g astra tulajdonos vagyok

Az lenne a problémám, hogy ékszíjat kellet cserélni a kocsin feszítőgörgővel együtt és azóta nem működik a klíma előtte tökéletesen működött.

Ha valaki tud segítsen!!!!

Amikor bekapcsolom csak sípol de nem fúj hideget!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

könnyű volt szétszedni? Holnap este állnék neki, de max 1,5 órát tudok rászánni.

Szerintem nálam eltört, szinte folyamatos morgó hangot ad ki. És csak belső levegő van, esőben hamar lepárásodik minden.

sziasztok

könnyű volt szétszedni, de nem tudom ebből is két fajta létezik vagy csak egy. kesztyűtartót kiszereltem és 3 csavar fogta a ventilátorház bal felső oldalán. A motor és a fogaskerekek háza pattintós, óvatosnak kell lenni mert könnyen letörhet a fül, de ezt majd látod. max.10-15 perc ha van jó szerszám.

Link to comment
Megosztás:

Eladó egy astra g-ből (enyémből ^_^ ) bontott klíma nélküli fűtésbox, bowdenekkel, fűtőventillátorral. Valamint egy klíma nélküli fűtészabályzó és az átalakítás miatt feleslegessé vált kábelszett. X14XE motorkódú autóból valók és azért lettek kiszedve mert klímásítva lett az autó így ezek feleslegessé váltak.

hello

én is ugyan ezen töröm a fejem,hogy klimássá tegyem az autóm neked mennyibe állt meg mindennel együtt

Link to comment
Megosztás:

Van hátránya? Max. annyi, hogy nem két zónás! :D

Mint látom, 2 tojás a kocsink ^_^

Hátrányok (ami nekem az, lehet, hogy másnak nem):

1. Mindig megy a klíma, ha szellőztetek, akár akarom, akár nem. Asszem akkor is, ha melegítek, akkor is, ha hűtök. Az lehet, hogy akkor nem megy, amikor épp akkora hőmérsékletet állítok be, mint a kinti, ezt nem tudom, mindenesetre fogyasztásnövekedést biztos okoz. Mondjuk nálam a dízel-lét miatt ez amúgy kicsi, dehát azért mégis...

2. Nem tudom csak úgy beengedni a menetszelet, mint régen az F-nél: kikapcsolt szellőzőnél még pályán is csak szellő lengedez, igazán nem jön a levegő, pedig a pollenszűrő tiszta, ha megy a venti, jön is rendesen az ájer.

Ettől függetlenül persze inkább jó, mint rossz és kényelmes, mint kényelmetlen, de külön szerintem nem rakatnám be... Mindenképp előnye, hogyha beállítok mondjuk 25 fokot, akkor először hűt, aztán persze kevésbé, így nem fagyok le az állandó hideg levegőtől, ami a manuálisnál lenne.

Link to comment
Megosztás:

1. Mindig megy a klíma, ha szellőztetek, akár akarom, akár nem...

Digitnél is ki lehet kapcsolni G astránál az eco feliratú gomb megnyomásával kikapcsol a kompri és megjelenik a kijelzőn az "ECO" piktogramm. Próbáld ki! Ha ecora kapcsolsz utána simán tudsz a ventivel szellőztetni, igaz ha kikapcsolod a ventit akkor igencsak nulla mennyiségű levegő fog a szellőzőn bejönni. De ugyanez igaz a manuális klímás G astrára is!!!!

Link to comment
Megosztás:

Digitnél is ki lehet kapcsolni G astránál az eco feliratú gomb megnyomásával kikapcsol a kompri és megjelenik a kijelzőn az "ECO" piktogramm. Próbáld ki! Ha ecora kapcsolsz utána simán tudsz a ventivel szellőztetni, igaz ha kikapcsolod a ventit akkor igencsak nulla mennyiségű levegő fog a szellőzőn bejönni. De ugyanez igaz a manuális klímás G astrára is!!!!

Most, hogy mondod, már volt is régebben szó az ECO módról, csak azért nem használom, mert elfelejtem, meg macerás mindig bekapcsolni ^_^ Amúgy a belső levegő keringetésre is igaz ez: míg manuálisnál benyomod, ugye, úgy marad. Nálam mindig újra meg kell nyomni. Ez klímázásnál érdekes, mivel belsőre kapcsolva hamarabb hűti a teret, ezt is állandóan elfelejtem újra benyomni. Mindegy végülis, nekem, mondom, azért tetszik, mert a hőfokot pontosan be tudom állítani, de ha ezt a manuális is tudná, nekem az is megfelelne. Dehát talán pont ez az automata lényege: be tudom állítani pontosan a hőfokot.

Link to comment
Megosztás:

Most, hogy mondod, már volt is régebben szó az ECO módról, csak azért nem használom, mert elfelejtem, meg macerás mindig bekapcsolni :D Amúgy a belső levegő keringetésre is igaz ez: míg manuálisnál benyomod, ugye, úgy marad. Nálam mindig újra meg kell nyomni. Ez klímázásnál érdekes, mivel belsőre kapcsolva hamarabb hűti a teret, ezt is állandóan elfelejtem újra benyomni. Mindegy végülis, nekem, mondom, azért tetszik, mert a hőfokot pontosan be tudom állítani, de ha ezt a manuális is tudná, nekem az is megfelelne. Dehát talán pont ez az automata lényege: be tudom állítani pontosan a hőfokot.

A manuális klímával is maximálisan elégedett vagyok, jó hideget fúj ha akarom és kész. ^_^

..de most ha lehet digitre hajtok, mert kiváncsi vagyok az milyen..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.