Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

7 perce, lacyka1991 írta:

Végül is nem a felni lenne a probléma mert az tuti jó, hanem a gumi mérete,befér az astra alá?

Fizikailag elfér, de nem váltóméret. Túl nagy.

175/70 R13-ból nézegess váltóméret. Pl 185/60 R14 vagy 195/50 R15

 

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Lehet korán tettem át a téli gumikat, jövök hazafelé, aztán egy hirtelen sávváltás (nagy gázzal) után megtorpant a sor, és egy közepes erejű fékezésnél csodálkozva néztem körül hogy ki a tö*öm csikorgat aztán rájöttem hogy én. Nem volt vészes, 1-1,5 méterre megálltam az előttem haladó mögött, de a Falconokkal tényleges satufékkel tudtam csak megnyikkantani a kereket. Jó igaz meleg van 13-fok meg a gumik ( barum 5.5 mili kábé)is idén 5 évesek, de akkor is meglepődtem. 

  • Haha 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Én már a következő szett nyárin agyalok. Addigra hadra foghatók lesznek a rendőrfelnik, utolsó nyári ADAC teszteket is nézegettem, közép kategóriában több jó is van, csak hajlamos vagyok elveszni a részletekben. Olyan úgysincs, aminek jó a kopásállósága, nem túl hangos, nem hajlamos aquaplaningre és nem gyémánt-árban megy. 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Róóóbi írta:

Én már a következő szett nyárin agyalok. Addigra hadra foghatók lesznek a rendőrfelnik, utolsó nyári ADAC teszteket is nézegettem, közép kategóriában több jó is van, csak hajlamos vagyok elveszni a részletekben. Olyan úgysincs, aminek jó a kopásállósága, nem túl hangos, nem hajlamos aquaplaningre és nem gyémánt-árban megy. 

Igen, ez az egyszerre dugni és szűznek is maradni, tipikus esete. :-) Ettől még lehet találni jó megoldást.

Sajnos konkrét márkában nem tudok segíteni, de 195/50R15-ös méretben 14e.Ft/db-ig is vannak már jó gumik (Barum Bravuris, Toyo CF2), de Toyo T1R is van 16e. körül, amit páran sportos vezetéshez használnak. Ez is olyan mint az olaj, kinek mi jön be. :)

Szerintem a mennyit megyek egy évben és a mire használom kérdésre kell jól válaszolni és persze a mennyit szánok rá is fontos. Ha 4-6 évre veszünk gumit, mert FB szerint utána gyilkos vagy, akkor a kopás csak akkor lesz szempont, ha sokat mész. Évi 10-15e km-nél majdnem mindegy. Innentől az a kérdés, hogy mennyire szeretnénk kihasználni a gumiban rejlő lehetőségeket. Egy kemény gumival nem lehet eredményesen versenyezni, egy puhával pedig fogyasztási versenyt nyerni.

Még itt érdemes nézelődni (persze nem az egyéni leírások részleteiben elveszve), a nagyszámú teszt alapján elég jól látszik az összegzésben, hogy egy gumi miben jobb/rosszabb.

https://www.tirerack.com/content/tirerack/desktop/en/tires/by-brand.html

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/

Link to comment
Megosztás:

13 órája, Tiu írta:

Igen, ez az egyszerre dugni és szűznek is maradni, tipikus esete. :-) Ettől még lehet találni jó megoldást.

Sajnos konkrét márkában nem tudok segíteni, de 195/50R15-ös méretben 14e.Ft/db-ig is vannak már jó gumik (Barum Bravuris, Toyo CF2), de Toyo T1R is van 16e. körül, amit páran sportos vezetéshez használnak. Ez is olyan mint az olaj, kinek mi jön be. :)

Szerintem a mennyit megyek egy évben és a mire használom kérdésre kell jól válaszolni és persze a mennyit szánok rá is fontos. Ha 4-6 évre veszünk gumit, mert FB szerint utána gyilkos vagy, akkor a kopás csak akkor lesz szempont, ha sokat mész. Évi 10-15e km-nél majdnem mindegy. Innentől az a kérdés, hogy mennyire szeretnénk kihasználni a gumiban rejlő lehetőségeket. Egy kemény gumival nem lehet eredményesen versenyezni, egy puhával pedig fogyasztási versenyt nyerni.

Még itt érdemes nézelődni (persze nem az egyéni leírások részleteiben elveszve), a nagyszámú teszt alapján elég jól látszik az összegzésben, hogy egy gumi miben jobb/rosszabb.

https://www.tirerack.com/content/tirerack/desktop/en/tires/by-brand.html

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/

Megnéztem, ez a Toyo jónak tűnik,összehasonlítva a CF2 a T1R-el nekem mindkettő szimpatikus. Bár, a profilból eredő zajosság nálam nem szempont, pedig nem Lada Niván nevelkedtem... :-)

Mindkettő ígéretes, a V-profilból szemre jobb képességeket nézek ki vizes úton, ez nálam fontos. Ja és sokat járok autópályán.

Főleg, hogy ~220€-ból megvan a szett. Ez elég jó ár.

Link to comment
Megosztás:

40 perce, Róóóbi írta:

Megnéztem, ez a Toyo jónak tűnik,összehasonlítva a CF2 a T1R-el nekem mindkettő szimpatikus. Bár, a profilból eredő zajosság nálam nem szempont, pedig nem Lada Niván nevelkedtem... :-)

Mindkettő ígéretes, a V-profilból szemre jobb képességeket nézek ki vizes úton, ez nálam fontos. Ja és sokat járok autópályán.

Főleg, hogy ~220€-ból megvan a szett. Ez elég jó ár.

Ami még látszik, mert én nézem a címkét és a minősítéseket, ebben az árfekvésben szinte csak a Toyo, meg még 1-2 nevesebb márka (Kumho, Falken) produkál B minősítést nedves úton fékezésnél. A-t a Uniroyal és a Bridgestone tud, de ezek már drágábbak. Viszont a Toyo CF2 üzemanyag-takarékosságra C-t kapott, úgyhogy eddig nálam ő a befutó.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, Róóóbi írta:

Ami még látszik, mert én nézem a címkét és a minősítéseket, ebben az árfekvésben szinte csak a Toyo, meg még 1-2 nevesebb márka (Kumho, Falken) produkál B minősítést nedves úton fékezésnél. A-t a Uniroyal és a Bridgestone tud, de ezek már drágábbak. Viszont a Toyo CF2 üzemanyag-takarékosságra C-t kapott, úgyhogy eddig nálam ő a befutó.

Nem rossz választás. :wink:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Létezhet hogy elböktem egy felnivásárlást? Történt, hogy múlt Pénteken vettem 2 db. lemezfelnit, 56,5 mm központi furat mérettel. Tegnap néztem, mert 130-tól ráz a kormány, és gyanus volt. Láttam, minimális hézag van az agy, és a felni között. Természetesen első kerekekről beszélek. Nem találok egyértelmű adatot arra, hogy nekem a 99-es Astrára lehet-e 56 mm-es központi furatú felni? A gumik újak, és centírozottak természetesen. Vagy keressem a rázás okát a lengőkarszilentnél? Nyári gumival nem volt ilyen gondom, miután felcseréltem a felniket elöl-hátul. Itt ez nem menne, illetve nem akarnám, mert csak a 2 első gumi új, azt hagynám ott szívem szerint.

Link to comment
Megosztás:

17 perce, tuskes írta:

Sziasztok!

Létezhet hogy elböktem egy felnivásárlást? Történt, hogy múlt Pénteken vettem 2 db. lemezfelnit, 56,5 mm központi furat mérettel. Tegnap néztem, mert 130-tól ráz a kormány, és gyanus volt. Láttam, minimális hézag van az agy, és a felni között. Természetesen első kerekekről beszélek. Nem találok egyértelmű adatot arra, hogy nekem a 99-es Astrára lehet-e 56 mm-es központi furatú felni? A gumik újak, és centírozottak természetesen. Vagy keressem a rázás okát a lengőkarszilentnél? Nyári gumival nem volt ilyen gondom, miután felcseréltem a felniket elöl-hátul. Itt ez nem menne, illetve nem akarnám, mert csak a 2 első gumi új, azt hagynám ott szívem szerint.

A 4 csavaros Opelek szinte mind 56,5mm-esek. A VW 57mm ha jól tudom, az nem való rá.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, wookie írta:

Lőj egy képet a felniről, valszeg vw felnit vettél. 

 

3 órája, Bundee írta:

A 4 csavaros Opelek szinte mind 56,5mm-esek. A VW 57mm ha jól tudom, az nem való rá.

Facca! Na holnap világosban fotózás..... Pedig direkt mondtam az embernek, hogy 99-es F Astrára kell.  :brooding: Akkor megvan a kormányrázás oka is, ha ez a szitu. Kiváncsi leszek ki fizeti a 2x-es szerelési díjat? :confused:

Link to comment
Megosztás:

55 perce, tuskes írta:

Na csináltam pár fotót. Jól látszik, hogy a kerékagy mellett van hézag. Ezekszerint VW felnik? 

http://www.kephost.com/image/Eqhe

http://www.kephost.com/image/Eqhr

http://www.kephost.com/image/Eqh4

http://www.kephost.com/image/EqhW

Ezek Olasz felnik, fiat, lancia, ar, 58-as agymérettel, és a slusszpoén hogy nem 4x100, hanem 4x98 az osztóköre. Ott van benne a lancia embléma. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, wookie írta:

Ezek Olasz felnik, fiat, lancia, ar, 58-as agymérettel, és a slusszpoén hogy nem 4x100, hanem 4x98 az osztóköre. Ott van benne a lancia embléma. 

B....a meg!!!!! Mekkora pancser vagyok! Hiába, ha mindig rohan az ember, figyelmetlen! 

Szerk. 1.

Egyre inkább azon agyalok, hogy nem böktek át. Inkább az lehet, hogy a tavajról maradt felnijeim, mármint a 2 db. nem sérült, most előre került cserekor, így a korábban nem érzett rángatás, most elől érezhető. Most azon:confused::confused:legózok, hogy a méretben nem jó felnik helyett vegyek-e 2 db jót, ami szereléssel 11 ropi, vagy cseréljem át csak a gumikat, úgy, hogy a jó felnikre az új gumik, majd azok előre, régebbi gumik, rosz felni pedig hátra, ami megintcsak min. 10-12 ropi. Vagy egszerűen kerékcsere, amit én is meg tudok csinálni, de inkább az új gumikat hagynám elöl, ahhoz pedig a fentebbi eljárás kell. :confused: :confused: :confused: 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.