Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

21 perce, bucynus írta:

Ebben a percben beszéltem vizsgabiztos barátommal, aki az enyémet vizsgáztatni fogja. Azt mondta, nem kell műbizonylat, (ha van az is jó), a vonóhorgon lévő adattáblát kell lefényképezniük, ha az nincs, jó a műbizonylat, vagy bontós, vagy eredeti számla, amin beazonosítható, hogy a vonóhorog az autódhoz való típus. Az okmányiroda az ő adatlapjukból dolgozik, nem kér műbizonylatot. (Erre is rákérdezek a napokban).

Amit elküldtem e-mailben ott a műbizonylat éntőlem kérte az okmányiroda és le fénymásolták csak utána állították ki az új forgalmit,persze az óta változhatnak a jog szabályok.

Link to comment
Megosztás:

3 perce, astra 1 írta:

Amit elküldtem e-mailben ott a műbizonylat éntőlem kérte az okmányiroda és le fénymásolták csak utána állították ki az új forgalmit,persze az óta változhatnak a jog szabályok.

Barátom azt mondta, az új horgokhoz már nincs is műbizonylat, az adattábla a mérvadó. Amit ő kiad azt a helyi okmányirodában nem nagyon szokták visszadobni, elég alapos ilyen téren. (Különben dolgoztam az okmányirodásoknak is, jó ismerős akihez megyek, előtte meg kérdezem őt is mi a szitu. Közben beszéltem bontós haverommal is, van nekik is egy talán, de ha mégsem, vegyek nyugodtan használtat, megoldható a dolog.

Link to comment
Megosztás:

48 perce, bucynus írta:

Barátom azt mondta, az új horgokhoz már nincs is műbizonylat, az adattábla a mérvadó. Amit ő kiad azt a helyi okmányirodában nem nagyon szokták visszadobni, elég alapos ilyen téren. (Különben dolgoztam az okmányirodásoknak is, jó ismerős akihez megyek, előtte meg kérdezem őt is mi a szitu. Közben beszéltem bontós haverommal is, van nekik is egy talán, de ha mégsem, vegyek nyugodtan használtat, megoldható a dolog.

egy éve még tuti, hogy nem vizsgáztatták le műbizonylat nélkül...persze ha nincs, pótolható

Link to comment
Megosztás:

14 órája, rozsav írta:

egy éve még tuti, hogy nem vizsgáztatták le műbizonylat nélkül...persze ha nincs, pótolható

Érdekes, úgy látszik ahány hely, annyi féle módszer. Nekem  5 éve van meg az autó. Vonóhoroggal vettem. Adattábla nincs rajta.

Kesztyűtartóban ott figyel a műbizonylat a vonóhoroghoz, az alufelnihez, az ablak fóliához, de soha egyiket sem kérték. Utolsó műszaki pont 1 éve volt.

Forgalmiban persze be van jegyezve a horog. Annyi érdekesség, hogy utánfutó index visszajelzőm nem volt kiépítve, és így is mindig átment a műszakin kérdés nélkül.

Múlt évre már megcsináltam a gyári visszajelzést is. Egyébként a futót is bemondásos alapon vizsgáztatják felénk. 

Megkérdezte a srác, hogy világítás rendben? Mondom igen. Ok, akkor két fénykép és mehetek..... :D

Persze tényleg rendben a futó. Új gumik, újra lett csapágyazva. Dísztárcsák. Elektromos csatlakozókat is újra kötöttem....

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 órája, Stofl írta:

Érdekes, úgy látszik ahány hely, annyi féle módszer. Nekem  5 éve van meg az autó. Vonóhoroggal vettem. Adattábla nincs rajta.

Kesztyűtartóban ott figyel a műbizonylat a vonóhoroghoz, az alufelnihez, az ablak fóliához, de soha egyiket sem kérték. Utolsó műszaki pont 1 éve volt.

Forgalmiban persze be van jegyezve a horog. Annyi érdekesség, hogy utánfutó index visszajelzőm nem volt kiépítve, és így is mindig átment a műszakin kérdés nélkül.

Múlt évre már megcsináltam a gyári visszajelzést is. Egyébként a futót is bemondásos alapon vizsgáztatják felénk. 

Megkérdezte a srác, hogy világítás rendben? Mondom igen. Ok, akkor két fénykép és mehetek..... :D

Persze tényleg rendben a futó. Új gumik, újra lett csapágyazva. Dísztárcsák. Elektromos csatlakozókat is újra kötöttem....

 

vagy én voltam figyelmetlen, vagy Te értettél félre...én műszaki vizsgán itt természetesen a horog felszerelésekor kötelező műszaki vizsgát értettem.  

ott kérik a műbizonylatot, ha rendben bejegyzik a forgalmiba, s későbbi műszakiknál már nem kell 

Link to comment
Megosztás:

6 perce, rozsav írta:

vagy én voltam figyelmetlen, vagy Te értettél félre...én műszaki vizsgán itt természetesen a horog felszerelésekor kötelező műszaki vizsgát értettem.  

ott kérik a műbizonylatot, ha rendben bejegyzik a forgalmiba, s későbbi műszakiknál már nem kell 

Jaaaa! Ok, értem! 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 16. at 19:20, Geopake írta:

Most így hirtelen nem szeretnék ostobaságokat írni.De a vonóhoroghoz adnak műbizonylatot,amire ráírják a kocsi alvázszámát amire felszerelik.Nem is nagyon lehet bontott vonóhorgot másik kocsira felrakni "hivatalosan".Nekem legalábbis ezt mondták a vizsgabázison ahol felszerelték és levizsgáztatták a kocsit.Ha nem így van akkor engem is félretájékoztattak.Bevallom a műbizonylatomat meg sem néztem azóta sem.3 éve rakattam fel mielőtt lejárt a vizsga.

Nekem az nkh-n meg se nézték a horgot. Előző tulaj rakta rá, műbizonylatot nem kaptam róla csak be van vezetve a forgalmiba.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Stofl írta:

Érdekes, úgy látszik ahány hely, annyi féle módszer. Nekem  5 éve van meg az autó. Vonóhoroggal vettem. Adattábla nincs rajta.

Kesztyűtartóban ott figyel a műbizonylat a vonóhoroghoz, az alufelnihez, az ablak fóliához, de soha egyiket sem kérték. Utolsó műszaki pont 1 éve volt.

Forgalmiban persze be van jegyezve a horog. Annyi érdekesség, hogy utánfutó index visszajelzőm nem volt kiépítve, és így is mindig átment a műszakin kérdés nélkül.

Múlt évre már megcsináltam a gyári visszajelzést is. Egyébként a futót is bemondásos alapon vizsgáztatják felénk. 

Megkérdezte a srác, hogy világítás rendben? Mondom igen. Ok, akkor két fénykép és mehetek..... :D

Persze tényleg rendben a futó. Új gumik, újra lett csapágyazva. Dísztárcsák. Elektromos csatlakozókat is újra kötöttem....

 

Visszajelzőm nekem a mai napig sincs.Nekem nem hiányzik a vizsgán meg sosem nézték.Nem kértek se fóliáról se a horogról műbizonylatot a műszakin.Bár ugyanoda hordom ahol felszerelték.Azt mondták őket nem érdekli nem rendőrök:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Megosztanám a tapasztalatomat a világításkapcsolóról amit az elmúlt pár nap alatt szereztem:

Az egész úgy kezdődött, hogy a helyzetjelző utáni állapotban hol világított, hol nem a tompított, játszani kellett vele, utóbbi időben elég sokat, hogy működjön.
Utánanéztem, hogy lehet kivenni az egész modult, kiszedtem és szétszedtem.
Amilyen bonyolultnak néz ki olyan egyszerű is a működése az egész modulnak ha belenézünk.
Az elmúlt évek alatt elég viseletesen nézett ki a fehér forgókapcsoló ami az egész lelke.
Kipucoltam az érintkezőket a koksztól meg mindentől.

Visszaraktam, nem történt változás sajnos, utána kiszedtem a forgókapcsolót is, jobban szemügyre vettem és rájöttem, hogy valószínűleg az alján lévő rézlapok rugói már  el vannak fáradva. Hát ki is szedtem az egyik rézlapot, igen ám, de ez úgy történt, hogy a kis 1-2mm-es műanyag pöcök letört ami az egyik fülét tartotta, úgyhogy ennek kampóó.

Egy fél napos dilemma után rendeltem egy Meyle új modult. (azért vettem újat, mert bontóban amit veszek lehet fél év múlva megadja magát!)
Megjött, azonnal érződött a kapcsolón is, hogy tiszta új, úgy mozdul, mint a régi újkorában.
Ezután simán beraktam a modult a helyére szétszedés nélkül, mert ugye minek szedjem szét, hát tiszta új!
Ekkor jött a jó meg a rossz meglepetés:
JÓ: a kapcsoló simán működik nagyon jóóó, még a kapcsoló fölötti rész és világít, ez újdonság nekem, mivel a régin ezt nem láttam, nem is gondoltam hogy annak kell világítania!
Rossz: a fényszóró állító motor mintha elmászott volna 0-ás állásban gyanúsan nem ott van mint kéne, és a műszerfalon lévő világítások kicsit mintha halványabbak lennének max állásban is.
Kivettem az egész modult, megnézem a potmétereket mi van velük, igen ám csak az új modulnak a műanyag pöcke a kerek állító gombunk alatt a kivételkor LETÖRT!
A gyárit már vagy 4x kiszedtem nem tört le, ez meg tiszta új és letört az 1x kivételkor, mondhatom szép dolog.
Egymás mellé raktam a régit és az új modult és összehasonlítottam a potméterek állását.
Na most aki már szétszedte, az tudja, hogy 2 fogaskerék van mindkét potinál, tehát nem direktbe állítod a potit, hanem a nagy kerék amit tekerészünk az tekeri a poti saját kisebb kerekét. Észrevettem, hogy a poti kisebb kereke az nem fullba kerek, hanem csak 300fokban kb, és van rajta ilyen 3szög kihagyás. Azonnal feltűnt, hogy a gyáriban máshogy állnak a poti kerekei mint az újban, szerencsére a nagyobb kereket feljebb lehet emelni, így lehet arrébb pörgetni a kicsi potik állását. Így nem volt más dolgom mint beállítsam az újban a potik kerekeinek állását a réginek a mintájára.
Kipróbáltam, most már jó minden, de most nem raktam vissza a fedő tetőt hátha ki kel szedni és nehogy letörjön a kis pözök a régin is.
Közben megragasztottam ami letört hátha jó lesz még majd, mert most úgy döntöttem a régi előlapját rakom rá, nincs semmi baja.

Közelebbről megvizsgálva nem is értem, hogy miért ezt választották tervezésnél, hogy így lehet kiszedni a modult, jobb lett volna egy mezei csavart odarakni a pöcök helyére, hogy ki lehessen csavarni és visszarakni akárhányszor.
Szóval először érdemes megpróbálkozni a régi megpucolásával, ha nem jön be akkor a rugókat kell kicsit fickósítani, ha nem törik el a műanyag.
Ha új modult vesztek, akkor mindenféleképpen ellenőrizzétek a potik kerekeinek állását!
Nem is értem, hogy miért nem gyári helyzetükbe állítják be ezeket alapból!
És mielőtt visszaraknátok a takarógombot, ellenőrizzétek le használat közben a működését mindennek!!

Remélem valakinek hasznos lesz amit írtam!

Ezeken a linkeken látjátok, hogy néz ki belülről:
http://smg.photobucket.com/user/leegsi73/media/HOW2s/DSC01144.jpg.html
http://opelpedia.com/en/forum/Afla-aici/605-tutorial-led-tuning-comutator-faruri-opel-astra-g

Link to comment
Megosztás:

7 perce, bonat írta:

Sziasztok,

Megosztanám a tapasztalatomat a világításkapcsolóról amit az elmúlt pár nap alatt szereztem:..

Remélem valakinek hasznos lesz amit írtam!

Ezeken a linkeken látjátok, hogy néz ki belülről:
http://smg.photobucket.com/user/leegsi73/media/HOW2s/DSC01144.jpg.html
http://opelpedia.com/en/forum/Afla-aici/605-tutorial-led-tuning-comutator-faruri-opel-astra-g

Ugyanezt csináltam pár hete, szétszedtem megpucoltam, aztán egy bő hétig jó volt, utána megint vacakolt, de olyan szinten, hogy nem volt világításom, csak helyzetjelző.Aztán megint szétkaptam, apró darabokra és a felső elkopott pöcöknél csőrösfogóval hajlítottam kifele azon a réz tartón amit a rugó nyom+kapott kis kenőzsírt és most jó.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, bonat írta:

Sziasztok,
:...................

.......
Nem is értem, hogy miért nem gyári helyzetükbe állítják be ezeket alapból!
...................

Remélem valakinek hasznos lesz amit írtam!

Ezeken a linkeken látjátok, hogy néz ki belülről:
http://smg.photobucket.com/user/leegsi73/media/HOW2s/DSC01144.jpg.html
http://opelpedia.com/en/forum/Afla-aici/605-tutorial-led-tuning-comutator-faruri-opel-astra-g

Hali.

 

Nekem is hasonló volt csak én a ködlámpa miatt vettem másika amint ugyanúgy nem ment a 3. állítás + fényerő. Potikon ugyanígy állítottam, magasság ok, de a fényerő az nem olyan mint a másikon de nem zavar, nem használom fullon.
ezek előt hívtam a boltot, hogy nem jó, mi legyen. Jött a szöveg h hát ilyen még nem volt de ha nem jó vigyem vissza. Megcsináltam, jeleztem h oké, erre pár nap múlva keresnek h másik srácnak is ez a gondja és hogyan csináltam meg... Igen, sztem csak összerakják és irány polc. Vagy a tesztpad nem jó. :D

Link to comment
Megosztás:

Fóliások figyelem! Március 1-től az AF minősítésű fóliával ellátott autókat csak az NKH-nál lehet vizsgáztatni! A H-jellel ellátott mehet bárhová. Vicces, mert az AF minősítés az újabb. Akinek ilyen van, érdemes műszaki előtt bevizsgáltatni az NKH-nál, utána mehet máshol is vizsgára.

Link to comment
Megosztás:

54 perce, grofbandi írta:

Fóliások figyelem! Március 1-től az AF minősítésű fóliával ellátott autókat csak az NKH-nál lehet vizsgáztatni! A H-jellel ellátott mehet bárhová. Vicces, mert az AF minősítés az újabb. Akinek ilyen van, érdemes műszaki előtt bevizsgáltatni az NKH-nál, utána mehet máshol is vizsgára.

Még szerencse hogy most februárban vizsgáztam és nem kellett rá figyelnem...

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, grofbandi írta:

Fóliások figyelem! Március 1-től az AF minősítésű fóliával ellátott autókat csak az NKH-nál lehet vizsgáztatni! A H-jellel ellátott mehet bárhová. Vicces, mert az AF minősítés az újabb. Akinek ilyen van, érdemes műszaki előtt bevizsgáltatni az NKH-nál, utána mehet máshol is vizsgára.

:O Ez honnan-hogy-miert???

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Stofl írta:

:O Ez honnan-hogy-miert???

Konkrétan mi a kérdés? Honnan tudom? Most voltam műszakin pénteken. Illetve csak lettem volna, mert mikor meglátták hogy AF minősítésű fóliám van, felvilágosítottak hogy márciustól nem vizsgáztathatnak ilyen fóliával ellátott autót, amíg a közlekedésfelügyelet nem látta. Csakhogy oda legalább két héttel előtte kellett volna időpontot kérnem, ide a szervizbe ahová járok, általában másnapra kapok helyet. De volt hogy rögtön befértem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On Friday, December 11, 2015 at 21:22, SargaRigo123 írta:

Hát akkor pedig itt fullad le a távgyógyítás, ezt már látni kéne, vagy valaki szakavatottabbnak megmutatni. Esetleg a hangját fel tudnád venni? Hátha.. Írtad hogy nem gyári az aux-od. Most akkor végülis hova van kötve? Direktben a végfok ic-re? Lehet hogy írtad csak elsiklottam felette.

Picit gorgess feljebb. Linkeltem is a reszletes leirast. Szuro kondival sorossan kotve a vegfok IC-re.

Mobilrol nem lehet irni a forumra! Tenyleg agyrem!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

37 perce, grofbandi írta:

Konkrétan mi a kérdés? Honnan tudom? Most voltam műszakin pénteken. Illetve csak lettem volna, mert mikor meglátták hogy AF minősítésű fóliám van, felvilágosítottak hogy márciustól nem vizsgáztathatnak ilyen fóliával ellátott autót, amíg a közlekedésfelügyelet nem látta. Csakhogy oda legalább két héttel előtte kellett volna időpontot kérnem, ide a szervizbe ahová járok, általában másnapra kapok helyet. De volt hogy rögtön befértem.

Na talan sokadjara sikerul. Koszi!

Hm... ez ha tenyleg igy van, es nem valami helyi felreertes, akkor eleg felhaborito. A velemenyemet akkor fogom megirni a szukseges helyekre, amikor szembesulok en is ezzel a valtozassal. Ugy latszik minden teruleten minden donteshozonak az a celja, hogy elmenjunk ebbol az orszagbol.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

22 perce, Stofl írta:

Na talan sokadjara sikerul. Koszi!

Hm... ez ha tenyleg igy van, es nem valami helyi felreertes, akkor eleg felhaborito. A velemenyemet akkor fogom megirni a szukseges helyekre, amikor szembesulok en is ezzel a valtozassal. Ugy latszik minden teruleten minden donteshozonak az a celja, hogy elmenjunk ebbol az orszagbol.

Egyetértek, teljesen értelmetlen baromság. De sajnos sok ilyen dologgal szembesülünk nap mint nap ebben az országban.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

12 órája, grofbandi írta:

Egyetértek, teljesen értelmetlen baromság. De sajnos sok ilyen dologgal szembesülünk nap mint nap ebben az országban.

Egy kicsit nagy itt a kavarás az AF és H jelöléssekkel szemben, a vizsgáztató helyen kell reklamálni...ott is emberek dolgoznak... és nem mindenki ért a szakmájához. Jó lenne, ha nem így lenne... de ez így van. Remélem ezzel nem mondtam újat. :-)

Egy példa, de a jogszabályt bárki olvashatja

Csak a fólia kevés, kell a műbizonylat is ill. joggal kérhetik. Ha nincs meg csak a sima jelölés van az adott alkatrészen (pl. fólián), akkor valóban küldhetik a kocsit NKH-hoz. De ez bármire igaz. Kínai nappali menetfény ebay-en vásárolva E minősítéssel (belenyomnak azok bármit a műanyagba :)). A fólia megfelelősége ugyanolyan fontos, mint egy utólag felszerelt vonóhorogé. Ezért kell olyan helyen fóliáztatni ahol műbizonylatot is kap az ember --> kártyát vagy egyéb dokumentumot ami az autóra(!) szól. Llumar kártyái pl., de bármilyen hasonló megoldás jó.

Módosítva : bluemirage
Link to comment
Megosztás:

On 3/11/2016 at 18:31, Stofl írta:

Bontottat vettem, innen a fórumról. De nekem nem a szélső állással van bajon hanem vagy az 1-es vagy a 2-es állással. A szélsőkre mindig kapcsol.

?!...

Sziasztok! Megvan a hiba a lámpa magasság állítóval.

Kapcsolós potméter a rossz. Beraktam a régi kapcsolót, azzal jól működött. Ekkor a kiszerelt rosszat kimértem multiméterrel. Kontakt hibás a magasságállító poti/kapcsoló.

Az 1-es és 2-es érték között nem változik az ellenállás, vagy csak nagyon kicsit, vagy szakadás.

Holnap a két kapcsolóból csinálok egyet és akkor minden funkció jó lesz! :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 20. at 5:38, bluemirage írta:

Egy kicsit nagy itt a kavarás az AF és H jelöléssekkel szemben, a vizsgáztató helyen kell reklamálni...ott is emberek dolgoznak... és nem mindenki ért a szakmájához. Jó lenne, ha nem így lenne... de ez így van. Remélem ezzel nem mondtam újat. :-)

Egy példa, de a jogszabályt bárki olvashatja

Csak a fólia kevés, kell a műbizonylat is ill. joggal kérhetik. Ha nincs meg csak a sima jelölés van az adott alkatrészen (pl. fólián), akkor valóban küldhetik a kocsit NKH-hoz. De ez bármire igaz. Kínai nappali menetfény ebay-en vásárolva E minősítéssel (belenyomnak azok bármit a műanyagba :)). A fólia megfelelősége ugyanolyan fontos, mint egy utólag felszerelt vonóhorogé. Ezért kell olyan helyen fóliáztatni ahol műbizonylatot is kap az ember --> kártyát vagy egyéb dokumentumot ami az autóra(!) szól. Llumar kártyái pl., de bármilyen hasonló megoldás jó.

Hiába reklamálsz, márciustól bejött ez a rendelet, AF-es fóliát csak az NKH-nál lehet vizsgáztatni, vagy ha vizsga előtt több mint 30 nappal beviszed, akkor csak megnézik, beírják a forgalmiba, és legközelebb már nincs cirkusz vele. Műbizonylat mindenképp kell, természetesen.

Biztos így van, utánajártam.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.