Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

mi a különbség a d1s és d2s között ? Azon kívül hogy az egyik rajta van a trafó a másikon nincs

A leglényegesebb különbség ennyi. :) A gyári összetételben a d2s izzóra rászerelhető a gyújtó és csak az izzót kell megvenni, míg d1s-nél az izzóra eleve rá van téve a gyújtótrafó. Az elektronika pedig a lámpa alá van szerelve.

Utángyártottnál a trafó és elektronika egyben van, amit egy d2s adapter kábel köt össze az izzóval (mint a fenti Hella).

D1S_D2S_Bulbs.jpg

Link to comment
Megosztás:

A leglényegesebb különbség ennyi. :) A gyári összetételben a d2s izzóra rászerelhető a gyújtó és csak az izzót kell megvenni, míg d1s-nél az izzóra eleve rá van téve a gyújtótrafó. Az elektronika pedig a lámpa alá van szerelve.

Utángyártottnál a trafó és elektronika egyben van, amit egy d2s adapter kábel köt össze az izzóval (mint a fenti Hella).

Hát akkor ha jól értem lényegi különbség nincs igazán csak a kivitelezésben de a működési elv ugyanaz a gyárinál mint az utángyártottnál! Miért kell akkor dugdosni az utángyártott trafót egy utólag kiépített gyári xenon rendszernél? Komolyan nem értem! A fényszórómosó és az autómata szintező még OK de a trafónak már semmi köze a közlekedésbiztonsághoz!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, elektromos tükör problémám adódott, ahhoz kérek segítséget:

Az autót többen is szoktuk vezetni, viszonylag sűrűn kell tehát a külső tükröket állítani.

A minap a jobb oldali tükör meghibásodott: csak balra-jobbra működött, fel-le irányban csak hallottam, hogy próbálna a motor állítani.

Arra gondoltam, hogy csak kipattant valami a helyéből, így próbáltam a helyére visszapattintani, de csak annyi változott, hogy lefele működik (kissé bizonytalanul) de felfele egyáltalán nem.

Kérdésem: szét tudom valahogy sérülésmentesen szerelni a tükröt?

Gyakori meghibásodás ez egyáltalán, van értelme javítással próbálkozni?

Ha cserés, akkor le lehet-e a színrefújt burkolatot sérülésmentesen pattintani?

Mindenféle válasznak, ötletnek nagyon örülnék.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, elektromos tükör problémám adódott, ahhoz kérek segítséget:

Az autót többen is szoktuk vezetni, viszonylag sűrűn kell tehát a külső tükröket állítani.

A minap a jobb oldali tükör meghibásodott: csak balra-jobbra működött, fel-le irányban csak hallottam, hogy próbálna a motor állítani.

Arra gondoltam, hogy csak kipattant valami a helyéből, így próbáltam a helyére visszapattintani, de csak annyi változott, hogy lefele működik (kissé bizonytalanul) de felfele egyáltalán nem.

Kérdésem: szét tudom valahogy sérülésmentesen szerelni a tükröt?

Gyakori meghibásodás ez egyáltalán, van értelme javítással próbálkozni?

Ha cserés, akkor le lehet-e a színrefújt burkolatot sérülésmentesen pattintani?

Mindenféle válasznak, ötletnek nagyon örülnék.

Valahogy le lehet pattintani, de nem egyszerű, alul vannak a fülek amibe beleakadnak.

De szerintem ne szedd szét, hanem nyomd a helyére határozottan, valamelyik fül ki van akadva. Ha leszeded, akkor sem fogsz többet látni szerintem, főleg ha csak ki van akadva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegyük fel, ha szeretném berelézni a világítás kapcsolót, akkor honnan férek hozzá legjobban a kábeléhez?
Nagyon szét kell ott bontani? Plusz milyen relé lenne a legjobb? Biztosíték mekkora kellene bele? Gondolom
azt érdemes befűzni egy üres helyre a biztosítéktáblába.

Plusz, egy 100 wattos izzó vajon mennyivel termel több hőt? Bírná vajon a foglalat és a foncsor?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegyük fel, ha szeretném berelézni a világítás kapcsolót, akkor honnan férek hozzá legjobban a kábeléhez?

Nagyon szét kell ott bontani? Plusz milyen relé lenne a legjobb? Biztosíték mekkora kellene bele? Gondolom

azt érdemes befűzni egy üres helyre a biztosítéktáblába.

Plusz, egy 100 wattos izzó vajon mennyivel termel több hőt? Bírná vajon a foglalat és a foncsor?

100W-os izzót ne tegyél műanyag foncsorba! Szerintem nem fogja bírni!(majdnem dupla hő)

Ha a kábeléhez hozzá akarsz férni, akkor a kapcsolót kiveszed, és talán még a bizitáblát is ki kell venni, de ahhoz meg a műszerfalat....

De én a helyedben az AC dobozába tennék relét, s oda visszahúznám a világítás szálakat, szerintem ott valahol meg is tudod csípni a vezetékeket.

Én oda tettem a ködlámpa reléjét, és az akksiról húztam egy + biztosított szálat, mikor a biztitáblámban a ködlámpa biztifoglalata szétolvadt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ma nem ment a távirányítóm.

Gondoltam lemerült.

Este meg már működött.

Most szétszedtem, megmérni az elemet, abban 3.06V volt.

S néztem az elemfoglalat mind a 2 felén a forrasztás el volt törve! Az egyikhez könnyen hozzá lehetett férni, de a másikhoz egy speciális pákaheggyel épen csak....

Gratulálok a tervezőnek, aki csinálta, nem ártott volna az SMT soron még pár ragasztópötty a foglalat alá, s akkor nincs ilyen gond...

Automotívnak szállítunk be, de ott komolyabbak az elvárások, egy ilyen egyszerű PCA-val szemben is....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegyük fel, ha szeretném berelézni a világítás kapcsolót, akkor honnan férek hozzá legjobban a kábeléhez?

Nagyon szét kell ott bontani? Plusz milyen relé lenne a legjobb? Biztosíték mekkora kellene bele? Gondolom

azt érdemes befűzni egy üres helyre a biztosítéktáblába.

Plusz, egy 100 wattos izzó vajon mennyivel termel több hőt? Bírná vajon a foglalat és a foncsor?

Helló!

Kiszeded a világítás kapcsolót, majd az alatta lévő csavart kitekered. Lehajtod a szellőzőnyílást, hogy a terelők lefelé nézzenek, ha bevilágítasz akkor ott is találsz két csavart (20-as torx). Ha a három csavar kinn van akkor kijön a szellőző. A világításkapcsoló csatlakozóját csak agy pöcök fogja be, benyomod és a csati kicsúszik a kiemel szellőzőből. Szerintem elég jól hozzáférni a kábelekhez innen. (Én így kötöttem be a ködlámpát, mert a biztitábla tetejéhez is viszonylag jól hozz lehet férni).

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenki!

Van aki épített már be Astra-ba, Vectra B szemüvegtartót? Én már Zafira A- ba tettem be, és tökéletesen passzoltak a gyári rögzítési pontok, pedig ilyennel azt sem szerelték. Az ötlet csak onnan vetődött fel, hogy a Zafira és a G Astra elektromos napfénytető kapcsoló konzolja elvileg egyforma, és ez pont azokat a rögzítési pontokat használja.

dachfach_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Van aki épített már be Astra-ba, Vectra B szemüvegtartót? Én már Zafira A- ba tettem be, és tökéletesen passzoltak a gyári rögzítési pontok, pedig ilyennel azt sem szerelték. Az ötlet csak onnan vetődött fel, hogy a Zafira és a G Astra elektromos napfénytető kapcsoló konzolja elvileg egyforma, és ez pont azokat a rögzítési pontokat használja.

G Astrába még nem, de ismerek valakit aki Calibrába már rakott be ilyet, és ott is stimmeltek a rögzítési pontok.

Viszont érdekelne az ötlet engem is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van valakinek leírása, hátsó elektromos ablak beépítéséről?

Egy classicnál mire számítsak? Azt tudom hogy az ajtóban nincs meg a kábelköteg, amikor vettem a hangszórónak nem találtam olyat ami az ablakhoz is ok.

Bontott gyári szerkezetet vennék.

Mire van még szükségem?

Bonyolult beépíteni? Az első ajtó kapaszkodóját ki kell cserélni, vagy a mostani helyén elfér a 4 kapcsoló is?

Köszönöm a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van valakinek leírása, hátsó elektromos ablak beépítéséről?

Egy classicnál mire számítsak? Azt tudom hogy az ajtóban nincs meg a kábelköteg, amikor vettem a hangszórónak nem találtam olyat ami az ablakhoz is ok.

Bontott gyári szerkezetet vennék.

Mire van még szükségem?

Bonyolult beépíteni? Az első ajtó kapaszkodóját ki kell cserélni, vagy a mostani helyén elfér a 4 kapcsoló is?

Köszönöm a segítséget

Mcelek pár éve megcsinálta, sztem keresd meg.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Ma nem ment a távirányítóm.

Gondoltam lemerült.

Este meg már működött.

Most szétszedtem, megmérni az elemet, abban 3.06V volt.

S néztem az elemfoglalat mind a 2 felén a forrasztás el volt törve! Az egyikhez könnyen hozzá lehetett férni, de a másikhoz egy speciális pákaheggyel épen csak....

Gratulálok a tervezőnek, aki csinálta, nem ártott volna az SMT soron még pár ragasztópötty a foglalat alá, s akkor nincs ilyen gond...

Automotívnak szállítunk be, de ott komolyabbak az elvárások, egy ilyen egyszerű PCA-val szemben is....

Én amikor megcsináltam a kulcsot, csak az egyik lábat raktam vissza, a másikhoz nincs semmim, ezért egy vékony lapot többször félbehajtva az elem és a ház közé raktam, így biztosítva, hogy ott maradjon.

Link to comment
Megosztás:

Sikerült rájönnöm, hogy mikor rosszalkodik a gyári központi záráskor. Ha nem kell a csomagtartót nyitni, csak az ajtókat, rendesen zár első gombnyomásra akár 5 méterről is. Ha fel lett nyitva a csomagtartó, majd lecsukva, akkor ha le is zárja, azt kb. az ötödik gombnyomásra és csak az autó mellől teszi meg. De többnyire nem zárja, csak kulccsal mechanikusan. Honnan érzékel csomagtér ajtót a központi? Ugyan az a kapcsoló, mint a csomagtér világítás? Mert az rendesen működik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.