Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Köszönöm!

Ezt megtaláltam, de nem ez az!

Én voltam a figyelmetlen mert nem írtam motorkódod.

z14xe

A keresett alkatrész egy 90o-os pipa.

Lehet, hogy én tévedek és az illető nem vásárolta hanem legyártatta.

Sajnos nem találom!

Ha jól emlékszem szerintem úgy gyártatta le valaki azt a csonkot...

Erről van szó? :

P0404880.JPG

Link to comment
Megosztás:

Ezt az alkatrészt hol találom? Z16XE is érintett ebben a hibalehetőségben? Azt hittem, hogy ebben a Z14XEP érintett leginkább...

Igen, Z16XE is érintett, nekem 2 éve adta meg magát, szintén új termosztát került bele.

Z14XEP-nél a vízcsőcsonk tud tönkremenni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szisztok!

G Astrám rángat. x16xel motor van benne. Gyertya cserélve volt, meg volt rajta másik gyújtásmodul és azzal is előjött . Nem eredeti Delphi. Folyotószelep pucolva lett, és az EGR járatok is. Hidegen nem rángat, csak ha melegszik a motor, utána egyre jobban. Üzemanyag nyomással nem lehet gond, mert LPG üzembe is csinálja. LPG-vel jobban, de azt tudja mindenki, hogy gázüzem érzékenyebb a gyújtásra. EGR szelep se csinálhatja, azt is végigjártuk. A szervizben a computer se jelez semmi hibát vagy eltérést. A ECU is rendben van, nem okozhatja az a rángatást. Van valakinek ötlete mi lehet a gond? Vagy esetleg egy jó Opel szakértőt?

Link to comment
Megosztás:

Mit tapasztaltál / mi volt a jele annak amikor -végleg?- megadta magát?

Tegnap csak úgy véletlenül fölnyitottam a motorháztetőt. A kollégámnak akartam megmutatni a tank szellőztető szelepet.

Ekkor vettem észre a klíma kompresszoron a folyást, majd fölötte a termosztát házon is. Gyorsan haza, majd vettem egy új termosztát házat (Wahler). 14.000ft :( :( :(

Sajnos meg voltam lőve, mert a kocsival nem mertem közlekedni, a végén kiderült, hogy jól is tettem. Kiszereléskor megmozdítottam a csonkot és el is tört teljesen. Ha ez eltörik akkor elnyomja az összes vizet a rendszerből.

A csere kb. fél óra. 2 liter víz folyik el a termosztáton keresztül, de én ezt vissza is töltöttem. Alátettem egy tálcát.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szisztok!

G Astrám rángat. x16xel motor van benne. Gyertya cserélve volt, meg volt rajta másik gyújtásmodul és azzal is előjött . Nem eredeti Delphi. Folyotószelep pucolva lett, és az EGR járatok is. Hidegen nem rángat, csak ha melegszik a motor, utána egyre jobban. Üzemanyag nyomással nem lehet gond, mert LPG üzembe is csinálja. LPG-vel jobban, de azt tudja mindenki, hogy gázüzem érzékenyebb a gyújtásra. EGR szelep se csinálhatja, azt is végigjártuk. A szervizben a computer se jelez semmi hibát vagy eltérést. A ECU is rendben van, nem okozhatja az a rángatást. Van valakinek ötlete mi lehet a gond? Vagy esetleg egy jó Opel szakértőt?

Pedig ez nagyon EGR gyanús. Csere darabbal próbáltátok esetleg? Az ECU hibát egy valóban hozzáértő szaki zárta ki?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Pedig ez nagyon EGR gyanús. Csere darabbal próbáltátok esetleg? Az ECU hibát egy valóban hozzáértő szaki zárta ki?

Olyan mondta aki ECU javítással foglalkozik. Azt mondta, hogy a rángatást soha nem az ECU miatt van. Az EGR amikor hibás volt 2500 alatt csinálta a rángatást. Most 2500 felett is van. Sokáig úgy használtam, hogy lehúztam az EGR csatiját és jó volt az autó. Amikor vittem vizsgára visszadugtam, mert ha nincs rajta világít a motorhiba jelzés. Mivel nem rángatott az autó a vizsga után nem húztam le. Használtam. Volt egy ékszíjszakadásom, mert amikor zenélni kezdett a generátor szíj feszítője csak sokára kaptam időpontot a szervízbe. Beállt a csapágy az ékszíj elszakadt. Utána kezdett a rángatózás. Bár egyre melegebb lett kint.

Ahogy melegszik a motor egyre erőteljesebb a rángatás és most nincs csatlakoztatva az EGR.

Link to comment
Megosztás:

Olyan mondta aki ECU javítással foglalkozik. Azt mondta, hogy a rángatást soha nem az ECU miatt van. Az EGR amikor hibás volt 2500 alatt csinálta a rángatást. Most 2500 felett is van. Sokáig úgy használtam, hogy lehúztam az EGR csatiját és jó volt az autó. Amikor vittem vizsgára visszadugtam, mert ha nincs rajta világít a motorhiba jelzés. Mivel nem rángatott az autó a vizsga után nem húztam le. Használtam. Volt egy ékszíjszakadásom, mert amikor zenélni kezdett a generátor szíj feszítője csak sokára kaptam időpontot a szervízbe. Beállt a csapágy az ékszíj elszakadt. Utána kezdett a rángatózás. Bár egyre melegebb lett kint.

Ahogy melegszik a motor egyre erőteljesebb a rángatás és most nincs csatlakoztatva az EGR.

Lambdaszondát ellenőriztétek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt, e hónapban vettem egy 2007-es z14xep motorkódú G Astrát.

Pár éve élünk Budapesten. Szeretném megkérdezni, hogy tudtok-e megbízható hozzáértő szervízet (maszek), ahová nyugodt szívvel vihetem az autóm? Szeretném motorikusan felmérni, futóműveket ellenőriztetni és minden egyebet ami szükséges lehet.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt, e hónapban vettem egy 2007-es z14xep motorkódú G Astrát.

Pár éve élünk Budapesten. Szeretném megkérdezni, hogy tudtok-e megbízható hozzáértő szervízet (maszek), ahová nyugodt szívvel vihetem az autóm? Szeretném motorikusan felmérni, futóműveket ellenőriztetni és minden egyebet ami szükséges lehet.

Előre is köszönöm!

tudok ajánlani szervizt. de attól függ Budapesten merre laksz.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Ezt megtaláltam, de nem ez az!

Én voltam a figyelmetlen mert nem írtam motorkódod.

z14xe

A keresett alkatrész egy 90o-os pipa.

Lehet, hogy én tévedek és az illető nem vásárolta hanem legyártatta.

Sajnos nem találom!

Szia, én gyártattam már, de azzal az volt a gond, hogy egyenes (mint a Twinporthoz való gyári). Elvágtuk, hogy meglegyen a 90 fok, és össze lett hegesztve (ami elég macerás...). Ráadásul mikor betekered a helyére - ha esztergáláskor nem ugyanott kezdődik a menet, akkor nem fog a megfelelő irányba állni a cső.... Ezt ki lehet küszöbölni, ha veszel egy egyenes csonkot és kivágsz egy darabot a motor takaró műanyagból, így már rámegy a vízcső.

Valaki a következő elemet linkelte nemrég, akkor mentettem le (csak a megfelelő méretűt kell választani)

https://www.apneumatika.hu/product/pneumatika/pneumatika-csatlakozok/muanyag_csati/tomlos-csatlakozok/59237:konyok-menetes-csatlakozo-kupos.html

Módosítva : gedikart
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Használt már valaki BOSAL kipufogó tömítő pasztát?

Középső kipufdobból kijövő csőnél van egy kis lyuk a hegesztésnél,és hallani,hogy kifúj.

Pasztával ez megoldható,vagy felejtős?

Én használtam a kandalló füstcsőnél. Hőre keményedik, két egymásba csúsztatott cső közé találták ki. Ha tudsz rá tenni egy bilincset, és úgy kened be, lehet hogy jó lesz.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én használtam a kandalló füstcsőnél. Hőre keményedik, két egymásba csúsztatott cső közé találták ki. Ha tudsz rá tenni egy bilincset, és úgy kened be, lehet hogy jó lesz.

Szia!

Hát sajnos ez pont a tövénél van,nem biztos,hogy rá tudok tenni valamit,de azért megpróbálom.

Köszönöm a segítségedet!

Üdv. Robi.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Ez neked hogy jött fel?

Nem hozza G Astra alatt, és "mihez jó" részben sincs.

Pedig tuti van ilyen.

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/303/4278/26465/

itt a 15-ös...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Használt már valaki BOSAL kipufogó tömítő pasztát?

Középső kipufdobból kijövő csőnél van egy kis lyuk a hegesztésnél,és hallani,hogy kifúj.

Pasztával ez megoldható,vagy felejtős?

Illesztésekhez jó, bár utána szenvedős levenni, lyuknál előbb-utóbb lefújja magáról. Hegg.pálcával rá kell koppintani.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.