Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Lehet, hogy banális kérdés, de ugye komplett első lámpacserém volt, és a régiről levettem a szemöldököket, és felraknám az újra őket. 
Szilikon tömítő ragasztóval gondoltam felrakni (előtte is azzal volt), ami ugye van több márka és típus, fehér, átlátszó. Az lenne a kérdés, hogy a legtöbbnél oda van írva, hogy ecetsav bázisú és az merült fel bennem, hogy nem fogja e bántani az üveg búráját a lámpának? Vagy mindegy, csak időjárásálló legyen?

Módosítva : PorcioNorbi
Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, PorcioNorbi írta:

Lehet, hogy banális kérdés, de ugye komplett első lámpacserém volt, és a régiről levettem a szemöldököket, és felraknám az újra őket. 
Szilikon tömítő ragasztóval gondoltam felrakni (előtte is azzal volt), ami ugye van több márka és típus, fehér, átlátszó. Az lenne a kérdés, hogy a legtöbbnél oda van írva, hogy ecetsav bázisú és az merült fel bennem, hogy nem fogja e bántani az üveg búráját a lámpának? Vagy mindegy, csak időjárásálló legyen?

Az üvegbúrára biztosan nem, mert hogy az Astrán műanyag. (legalábbis a gyári Hella)  Ha eddig nem bántotta, most se fogja. (pláne, ha valóban üveg)

Link to comment
Megosztás:

6 minutes ago, PorcioNorbi írta:

Nem hiszem, hogy üveg lenne inkább akril vagy műanyag (tuning tec angel eyes) nem emlékszem mivel volt anno felrakva

Sima sziloplaszttal nyugodtan mehet, nem fogod elhagyni, csak ebben a retek időben vigyázz rá, hogy megfelelő hőmérsékleten álljon pár órát.

Link to comment
Megosztás:

10 hours ago, feca001 írta:

Üdv Mindenkinek!

Már tanácstalan vagyok az alábbi problémával kapcsolatban:

Az autó iszonyú módon párásodik belül,Hiába fújatom akkor is,az oldalablakokon szinte gyöngyözik a víz egy idő után....

Az alábbiakat ellenőriztem:

- A külső belső keringetés hibátlanul üzemel,ellenőriztem.

-pollenszűrő,légszűrő csere megvolt(illetve pollenszűrő nélkül is párásodtam)

-Hűtőviz nem folyik (bejelöltem,a padlóborítás alatt sincs egy szem víz sem)

-Elöl a vízelvezető csatornák teljesen tiszták

-A fűtésem működik egyébként jól fűt,és megy a ventillátor.

Létezik hogy máshiol jön be a víz a kocsiba? Bár végignéztem mindent,de semmi furcsát eddig nem láttam.

Várom az ötleteket,hátha....

 

Nézd meg még, hogy a szőnyeg alatt nem e vizes.(anyós és vezető oldali) Azt csak úgy tudod, hogy kihajtod rendesen, az nem elég h a tetejét megsimogatod. Nekem a hangszóró mellett folyt be a víz. Nem párásodott csak büdös pállott szag volt.

Kérdés még addot, h a keringetőt hogyan nézted, ill. a pollenszűrőnél nem-e vizes.

Link to comment
Megosztás:

23 minutes ago, peacetrang írta:

Tudtok ajánlani nekem megbízható minőségű alufelni csavart? Vennék 16db-ot, az "új" felnit már nem a gyári csavarokkal akarom felrakni. Kerékőrt érdemes venni? Ér egyáltalán valamit egy pár ezer forintos kerékőr?

A gyári csavarok minőségével mi a gond? Jobbat aligha találsz. Kerékőrt viszont mindenképp vennék.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Főként az elektromos szakikhoz fordulnék. 
Kicsit elkanyarodok az autós témától, de ez úgyis a beszélgetés erről-arról topic. :-)

Tehát!
Éjszakai horgászathoz akarok fabrikálni házilag partvilágítást. 
Már szereztem egy 45Ah-s jó állapotú akksit. A tervem az, hogy veszek egy 10W-os LED fényvetőt (óccó kis kínai, úgyse lenne mindennaposan használva).  Na erre rá is van írva, hogy 12V-os. 
A kérdés az, hogy ez vajon bírni fogja ha az akksit feltöltöm előtte és akkor az 13V körül lesz? Vagy ezzel megölöm a LED-et?
 

Vagy hülyeséget beszélek és a feltöltött akksi, kb 12,4V? :confused:

Módosítva : nemeth_laca
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Érdeklődnék hogy kinek milyen féktárcsa és fékbetét vált be, milyen márkájút érdemes venni belőlük és a féktárcsa illetve a fékbetét márjáka megegyezzen, általában úgy jó???

Féktárcsa milyen átmérőjű 256 mm-es? vagy esetleg más méret?

Köszi előre is a válaszotokat.

Link to comment
Megosztás:

20 minutes ago, Erik1986 írta:

Sziasztok!!

Érdeklődnék hogy kinek milyen féktárcsa és fékbetét vált be, milyen márkájút érdemes venni belőlük és a féktárcsa illetve a fékbetét márjáka megegyezzen, általában úgy jó???

Féktárcsa milyen átmérőjű 256 mm-es? vagy esetleg más méret?

Köszi előre is a válaszotokat.

Szia! Nekem az előző bosch szett volt, nagyon harapott  a fék, ősszel lett cserélve az első szett delphi tárcsa + fékbetét a szerelőm ajánlására, aazóta mentem kb. 1500-2000km-ert de nem vagyok teljesen elégedett vele, gyengébb mint a régi volt.

Módosítva : PorcioNorbi
Link to comment
Megosztás:

18 minutes ago, Erik1986 írta:

Sziasztok!!

Érdeklődnék hogy kinek milyen féktárcsa és fékbetét vált be, milyen márkájút érdemes venni belőlük és a féktárcsa illetve a fékbetét márjáka megegyezzen, általában úgy jó???

Féktárcsa milyen átmérőjű 256 mm-es? vagy esetleg más méret?

Köszi előre is a válaszotokat.

Én hátra legutóbb Textart vettem tárcsából és betétből is,nincs vele gondom idáig(kb.4-5 ezer km van benne)

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 27. at 7:45, feca001 írta:

Üdv Mindenkinek!

Már tanácstalan vagyok az alábbi problémával kapcsolatban:

Az autó iszonyú módon párásodik belül,Hiába fújatom akkor is,az oldalablakokon szinte gyöngyözik a víz egy idő után....

Az alábbiakat ellenőriztem:

- A külső belső keringetés hibátlanul üzemel,ellenőriztem.

-pollenszűrő,légszűrő csere megvolt(illetve pollenszűrő nélkül is párásodtam)

-Hűtőviz nem folyik (bejelöltem,a padlóborítás alatt sincs egy szem víz sem)

-Elöl a vízelvezető csatornák teljesen tiszták

-A fűtésem működik egyébként jól fűt,és megy a ventillátor.

Létezik hogy máshiol jön be a víz a kocsiba? Bár végignéztem mindent,de semmi furcsát eddig nem láttam.

Várom az ötleteket,hátha....

 

Régebben volt erről már szó, lapozz vissza. Lehet beázás miatti párásodás, nézz be a kárpitok alá

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, szeretném megkérdezni a következőt.Néztem a gyári kézikönyvet , azt láttam benne, hogy a caraván kivitelben állítható a hátsó lengéscsillapítók magassága. Enyémet megnézve nemtaláltam a szelepet. Gyárilag az összes állítható? 

 

Illetve valaki rakott már 100w-os égőt be előre? A műanyag búrát nem bántja?

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, nemeth_laca írta:

Sziasztok!

Főként az elektromos szakikhoz fordulnék. 
Kicsit elkanyarodok az autós témától, de ez úgyis a beszélgetés erről-arról topic. :-)

Tehát!
Éjszakai horgászathoz akarok fabrikálni házilag partvilágítást. 
Már szereztem egy 45Ah-s jó állapotú akksit. A tervem az, hogy veszek egy 10W-os LED fényvetőt (óccó kis kínai, úgyse lenne mindennaposan használva).  Na erre rá is van írva, hogy 12V-os. 
A kérdés az, hogy ez vajon bírni fogja ha az akksit feltöltöm előtte és akkor az 13V körül lesz? Vagy ezzel megölöm a LED-et?
 

Vagy hülyeséget beszélek és a feltöltött akksi, kb 12,4V? :confused:

én egy régi bicaj lámpával oldom meg ezt a pr-t bár a led kisseb áramfelvételü

 

Link to comment
Megosztás:

44 perce, Petiref írta:

Sziasztok, szeretném megkérdezni a következőt.Néztem a gyári kézikönyvet , azt láttam benne, hogy a caraván kivitelben állítható a hátsó lengéscsillapítók magassága. Enyémet megnézve nemtaláltam a szelepet. Gyárilag az összes állítható? 

 

Illetve valaki rakott már 100w-os égőt be előre? A műanyag búrát nem bántja?

Előre is köszönöm.

Csak azoknál állítható amelyikbe belerendelték, opció volt. A 100w-os izzó jó eséllyel megsüti a foncsort is, a foglalatot is, és esélyes hogy ha emberedre találsz akkor valaki pofán is vág érte (ne vakítsd el a többi közlekedőt), illetve a rendőr -ha jól tudom- a helyszínen leveszi a rendszámot. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Janó32 írta:

Csak azoknál állítható amelyikbe belerendelték, opció volt. A 100w-os izzó jó eséllyel megsüti a foncsort is, a foglalatot is, és esélyes hogy ha emberedre találsz akkor valaki pofán is vág érte (ne vakítsd el a többi közlekedőt), illetve a rendőr -ha jól tudom- a helyszínen leveszi a rendszámot. 

Meg a kapcsolót is szétégeti.Nekem anno a Jettán tette tönkre.Pedig "csak" a normál régi gömbizzót cseréltem ki H4-re

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tudna esetleg nekem valaki válaszolni, hogy a G astrám ha megeszik 1000 km-en 1 liter olajat az elfogadható vagy vigyem szervizbe, mert már hallottam ezt is azt is.98-as évjárat 1.6 8v  250 ezer a kilometer óra állása. Autópályán 120 megyek aztán városba finoman pörgetem max 3000 ezres fordulatnál már elváltom, aztán csak gurulok 50-55-el. Kicsit sokallom ezt az 1 liter olajat vagy akkor milyen olajat töltsek bele amiből nem enne meg ennyit, mert az ELF-et 10w-40 van most benne. Amúgy nem is füstöl, és olajcsepp sincsen alatta, blokk száraz. Nagyon köszönöm a segítségeteket!!!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Lipi01 írta:

Sziasztok! Tudna esetleg nekem valaki válaszolni, hogy a G astrám ha megeszik 1000 km-en 1 liter olajat az elfogadható vagy vigyem szervizbe, mert már hallottam ezt is azt is.98-as évjárat 1.6 8v  250 ezer a kilometer óra állása. Autópályán 120 megyek aztán városba finoman pörgetem max 3000 ezres fordulatnál már elváltom, aztán csak gurulok 50-55-el. Kicsit sokallom ezt az 1 liter olajat vagy akkor milyen olajat töltsek bele amiből nem enne meg ennyit, mert az ELF-et 10w-40 van most benne. Amúgy nem is füstöl, és olajcsepp sincsen alatta, blokk száraz. Nagyon köszönöm a segítségeteket!!!

Ez már közel sem a "normális", elfogadható olajfogyás, pláne nem 10w40-es kenőanyagból. Autópálya használat mellett (illetve magasabb fordulatszám-tartományban a szelepszáraknál és a lehúzógyűrűknél) többet "eszik" meg olajból minden autó. A gyári elfogadott(?) kenőanyagfogyás emlékeim szerint 6dl/1000km, továbbá a 8 szelepes motorok kevésbé hajlamosak az ilyen jellegű hibára (de most éppen a Te eseted az ellenpélda).  A minimum hogy gyűrűzni kell és cserélni a szelepszár szimeringeket, akkor lényegében optimalizálódik (1-2-3dl/1000km-re) a kenőanyag fogyása. A húzós része a történetnek: anyagköltség + szervizdíj min 80-100ezer Ft, ha szakszerviz, akkor ezt szorozd meg 1,5-el vagy kettővel.... (Én már túlestem ezen beavatkozáson két éve...)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.