Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok. 2 honapja van nalam az astra es meg nem csereltem le a vezermuszijat. A vezermuszij muanyag fedelen 62000 km-ert irtak fel , gondolom akkor csereltek. Az oran most 105500 van. Namost ha ez realis, amit ketlek, akkor van meg 15000 km a csereig. Szoval emiatt szeretnem megtudni atenyleges futott kilometert. Ezt hogyan lehet megtudni?

Üdv!

Nekem most csinálják a vezérlés cserét, és azt mondta a szerelő hogy még pont időben van cserélve, mert már lehet látni rajta pár jelet ami arra utal hogy csereérett! Jelek: a vez.szíjon lévő "fogak" tövében már kezdenek hajszálrepedések lenni, ezt természetesen levett állapotban lehet jól látni sima felével összenyomott állapotban.. de hogy a helyén is lehetne e látni passz... a sikító feszítő görgő/vízpumpa mind arra utal hogy lassan csere...amúgy az én szíjjamban 67e km volt!

Link to comment
Megosztás:

Azért mikor megcsúszott legalább a tolólapot letette volna lehet lelassítja. Lehet még nem volt rutinja :(

De a riporter se semmi. "A vezető sokkot kapott". Abba általában bele halnak az emberek :(

Szerintem nem ért volna el vele semmit,mert ahogy nézem a utca teljesen márvány volt,úgyhogy csak csúszott volna a tolólap is. :(

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem ért volna el vele semmit,mert ahogy nézem a utca teljesen márvány volt,úgyhogy csak csúszott volna a tolólap is. :(

Ilyennel nem dolgoztam de nehézgéppel (cat th-407) nem keveset toltam havat. És az időben lerakott tolólap igen is segít ha nem is sokat de ennél a manővernél lehet többet ér mint csukott szemmel szorítani a kormányt és bízni az olvadásban :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nekem most csinálják a vezérlés cserét, és azt mondta a szerelő hogy még pont időben van cserélve, mert már lehet látni rajta pár jelet ami arra utal hogy csereérett! Jelek: a vez.szíjon lévő "fogak" tövében már kezdenek hajszálrepedések lenni, ezt természetesen levett állapotban lehet jól látni sima felével összenyomott állapotban.. de hogy a helyén is lehetne e látni passz... a sikító feszítő görgő/vízpumpa mind arra utal hogy lassan csere...amúgy az én szíjjamban 67e km volt!

Az én szerelőm mindig azt mondta leszerelés nélkül ha a sima feléről lekopott a felirat akkor sanszos hogy csere.

Link to comment
Megosztás:

Jaja, általánosságban még egyet is tudok érteni vele, egyedül talán a turbós motorok tempós hajtás utáni leállításával kapcsolatban van észrevételem: a linken nagyjából egyetértésben azt írják hogy ilyenkor kell neki 1-4 perc alapjáraton járatás, de sztem ez felesleges, az is jó ha ennyi ideig kis terheléssel közlekedünk. Magam naponta úgy járok hogy hosszabb, tempós pályázás után érkezés előtt az utolsó 3-4 km rendszerint városon belüli útszakasz, sztem ott van ideje annyira visszahülni a turbónak hogy a célhoz érés után azonnal le lehessen állítani. Ezt nagyjából alátámasztja a céges autóm is, ami 6 éves, sokszázezer km-rel az órájában (jut is eszembe, viszek fényképezőt, ma fogom átlépni vele a 700e km-t), és még bontatlan motor és gyári eredeti(!) turbó van rajta, bár füstölni azért már füstöl kicsit...

Link to comment
Megosztás:

Én ezzel csinálnám

Ez tömítő...

És ha ezt megveszed, akkor vegyél már egy tükörlapot, ez is ~1400Ft a parktikerben, egy fűthető lap 1700Ft, síma 1300Ft...

Valóban tömítő de egyben kivállóan ragad is és a hőmérséklet tűrő tartománya is kiváló. Sokszor ragasztottam vele nem csak tükröt. Ugyan arra a területre jó szinte mint a sziloplaszt csak nem tartalmaz ecet savat ergo nem marja meg a tükör hátulján levő ezüst bevonatot. Van vele tapasztalatom bátran ajánlom. Ugyan csak egy csipet kell belőle de szinte mindig kell a háznál sziloplaszt így biztosan elfogy előbb utóbb. Ennyi erővel a sziloplaszt is tömítő, még is akváriumokat ragasztanak vele.

Link to comment
Megosztás:

inkább akkor érdemes hűteni amikor pályán kiállsz tankolni pisilni vagy akármi :)

szerintem :)

Tankolás közben általában illik leállítani a motort.... ami azt illeti muszáj is, mert az indítókulcs nyitja a tanksapkát, szóval ha akarnám se tudnám tankolás közben járatni a motort.

Az előbb kifelejtettem hogy egy közös nyomócsöves dízelről van szó, amelyiknél nagyjából 1700 1/min-es fordulatnál kezd el tolni a turbó, és ha az utolsó pár km-t ezen fordulatszámérték alatt hajtva teszem meg, akkor sztem éppúgy vissza tudom hűteni a csigát mint ha alapjáraton járatnám, nem?

Link to comment
Megosztás:

Tankolás közben általában illik leállítani a motort.... ami azt illeti muszáj is, mert az indítókulcs nyitja a tanksapkát, szóval ha akarnám se tudnám tankolás közben járatni a motort.

Az előbb kifelejtettem hogy egy közös nyomócsöves dízelről van szó, amelyiknél nagyjából 1700 1/min-es fordulatnál kezd el tolni a turbó, és ha az utolsó pár km-t ezen fordulatszámérték alatt hajtva teszem meg, akkor sztem éppúgy vissza tudom hűteni a csigát mint ha alapjáraton járatnám, nem?

Szerintem nem kell a dolgot túldramatizálni. Ha autópályán állunk meg tankolni, akkor ha a lassítósávban elvesszük a gázt és motorfékkel lassulunk, akkor mire odaállunk a kútoszlophoz, már lehűlik a turbó eléggé. Ezek a dolgok szerintem az eszetlen gázpedáltaposóknak szólnak, normális ember eleve nem közlekedik úgy, hogy tövig tapossa a gázpedált az utolsó méteren is...

Egyébként attól, hogy 1700-nál már elvileg van nyomás, az csak annyit jelent, hogy ha tövid nyomod a pedált, akkor lesz ennél a fordulatnál nyomás. A turbónyomás az fordulat és gázpedálállásfüggő is. Ha csak félig van nyomva a pedál, akkor magasabb fordulatnál tud csak a turbó nyomást csinálni, illetve kisebb nyomást csinál adott fordulatnál, mint tövig nyomott pedál esetén. Egy kétliteres dízel simán lehet, hogy majdnem szívóüzemben megy 110km/h-val 2500 fordulatnál.

Link to comment
Megosztás:

nem így gondoltam ;)

Egy autópályás tempó után, mikor megállsz tankolni, v leengedni a fáradtolajat, illik kicsit visszahűteni, akár úgy, h alacsony fordszámon használod (1500-ig?), vagy álló helyzetben alapjáraton... Evidens. ;) Egyébként én ezt a szívómmal is eljátszom, mielőtt leállítanám, előtte pár percig már csak alacsony terheléssel (1500 ill felette kicsit) használom, így a megfelelő olajnyomás is fel tud épülni, és a motor is kicsit vissza tud hűlni. Valamint a bemelegítésben is hiszek, az első 1-2km-en max 2000-ig, aztán a termosztát nyitásáig max 2500-ig húzom...

Link to comment
Megosztás:

Egy autópályás tempó után, mikor megállsz tankolni, v leengedni a fáradtolajat, illik kicsit visszahűteni, akár úgy, h alacsony fordszámon használod (1500-ig?), vagy álló helyzetben alapjáraton... Evidens. ;) Egyébként én ezt a szívómmal is eljátszom, mielőtt leállítanám, előtte pár percig már csak alacsony terheléssel (1500 ill felette kicsit) használom, így a megfelelő olajnyomás is fel tud épülni, és a motor is kicsit vissza tud hűlni. Valamint a bemelegítésben is hiszek, az első 1-2km-en max 2000-ig, aztán a termosztát nyitásáig max 2500-ig húzom...

ennyi :)

ezt így kell csinálni

Link to comment
Megosztás:

http://www.origo.hu/...s-gondozas.html

egy kis olvasni való :)

Összegzés

Egységes vélemény továbbra sem született. Az autógyártók és műszaki embereik különféleképp gondolkodnak a helyes motorkezelésről, de az alábbi kezelési útmutató a válaszaik összegzése alapján készült.

A dízel és turbós benzines autókat nagy hidegben legalább egy percig melegítsük egy helyben. A szívó benzinesnek sem árt fél perc melegítés, de akár azonnal is el lehet velük indulni.

Fokozatosan terheljük elindulás után az autót, amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet. Alacsony fordulatszámon erőltetni, magas fordulaton pörgetni nem szabad a hideg motort. A bejáratós, új autót a lehető legkíméletesebben vezessük az első pár ezer kilométer során.

Az üzemmeleg motort a hosszú élettartam és a kis fogyasztás szempontjából érdemes alacsony fordulatszámon használni, de intenzíven gyorsítani így nem szabad.

Nem kell az autó kiégetésével foglalkozni, ha rendszeresen járunk országúton, autópályán. Városi használat mellett minél gyakrabban megyünk hosszabb utakra, annál egészségesebb lesz a motor. Annak nincs értelme, és csak ártunk a motornak, ha városban úgy próbáljuk rövid utakon kiégetni, hogy lámpától lámpáig gyorsulunk.

Nagyobb terhelés, például gyorsabb autópálya-használat után, a turbós autókat nem szabad azonnal leállítani megálláskor. Minimum egy percig alapjáraton kell hagyni működni a motort, ilyenkor a start-stop rendszert is ki kell kapcsolni.

Jó minőségű és megfelelő mennyiségű motorolaj szükséges, amelyet legalább a gyár által megadott időszakonként cserélni kell, de ha hosszabb távú terveink vannak az autóval, érdemesebb a javasoltnál előbb olajat cserélni, különösen városi használat mellett.

ÁÁÁÁÁÁÁ dehooogy, pont hogy így kell csinálni! Sőőt, utolsó 2 méteren satu! (had kopjon a fék is, ne csak a motor) :) :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.