Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Köszi. Sejtettem, hogy nem csak véletlenül küldték. :( Ez is idei találmány, mert még nem hallottam róla?!

nem volt az autód forgalomból kivonva mielőtt vetted!

én igy jártam eladtam a Fiat Stilomat júliusban, és akkor vettem az Opelt de elfelejtett szólni a kereskedő hogy a telephelyen kivonták az autót a forgalomból,amikor vettem akkor friss müszakival és az én névemre íratta, és beszoptam mind a kettő autó súlyadolyát arra az évre :blink:

Link to comment
Megosztás:

Így van, akkor van csak arányosítva ha ki volt vonva a forgalomból, egyébként az fizet, akinek a nevén volt január 1.-én.

tavalyelőtt vettem a kocsit májusban. az előző totálra tört, de érvényes forgalmival adtam el a roncsot. a gyöngyösi önkormányzathoz beballagtam, a május utáni részt kellett kifizetnem a súlyadóból (nem volt kivonva a forgalomból), levonták belőle az előző autóm május utáni részét, napra lebontva. fogalmam sincs milyen jogszabály alapján, vagy egyáltalán helyesen-e

Link to comment
Megosztás:

tavalyelőtt vettem a kocsit májusban. az előző totálra tört, de érvényes forgalmival adtam el a roncsot. a gyöngyösi önkormányzathoz beballagtam, a május utáni részt kellett kifizetnem a súlyadóból (nem volt kivonva a forgalomból), levonták belőle az előző autóm május utáni részét, napra lebontva. fogalmam sincs milyen jogszabály alapján, vagy egyáltalán helyesen-e

Erre nem tudok mit mondani, én a hugomat kérdeztem, aki kisfalunk önkormányzatánál az adóügyes, többek között a gépjárműadó is hozzá tartozik, így mondhatni elég naprakész az ide vonatkozó jogszabályokban.

Link to comment
Megosztás:

Üdv !

Érdeklődni szeretnék ,hogy most váltanék F astráról G-re :) Első körben az érdekelne, hogy milyen motorkódok vannak ebben a típusban? Illetve az 1.6-os benzines verzióból néztem ki kombit. Fogyasztási adatot tudnátok mondani hogy mire számítsak? Illetve 1.6-os helyett érdemesebb-e 1.4-est vagy mást venni ? Egyenlőre ennyi, ha tudnátok segíteni, megköszönném !

Link to comment
Megosztás:

Üdv !

Érdeklődni szeretnék ,hogy most váltanék F astráról G-re :) Első körben az érdekelne, hogy milyen motorkódok vannak ebben a típusban? Illetve az 1.6-os benzines verzióból néztem ki kombit. Fogyasztási adatot tudnátok mondani hogy mire számítsak? Illetve 1.6-os helyett érdemesebb-e 1.4-est vagy mást venni ? Egyenlőre ennyi, ha tudnátok segíteni, megköszönném !

Üdv! Motorkód az van dögivel, tudnék felsorolni nem keveset, de mindet nem tudom. Szerintem lesz majd valaki aki linkel be táblázatot, én pillanatnyilag nem találtam. Pedig biztos van.

Az 1.6-osok fogyasztása szerintem átlagban kombi kasznival 7,5 liter környékén lehet, városban 9 liter környéke. Jók az 1.4-es motorok, ha nem kombit akarnál, azt mondanám érdemes. Kombit azért vesz az ember, mert valószínűleg pakolni is akar bele, ezért ebben az esetben inkább 1.6 vagy nagyobb motort javasolnék. Az 1.8-as sem igen eszik többet, persze a választék sokkal szegényebb.

Link to comment
Megosztás:

Üdv !

Érdeklődni szeretnék ,hogy most váltanék F astráról G-re :) Első körben az érdekelne, hogy milyen motorkódok vannak ebben a típusban? Illetve az 1.6-os benzines verzióból néztem ki kombit. Fogyasztási adatot tudnátok mondani hogy mire számítsak? Illetve 1.6-os helyett érdemesebb-e 1.4-est vagy mást venni ? Egyenlőre ennyi, ha tudnátok segíteni, megköszönném !

Caravan motorkódok...

Ami kimaradt valamiért a táblázatból 1.4 benzin , x14xe, z14xe, z14xep

Ha viszonylag keveset mész, 10-20000km-t, akkor 1.6-1.8, az 1.8 sem eszik sokkal többet, és alapból jobban extrázott. Átlag 2800-3000Ft üzemanyagköltséggel számolhatsz száz kilométerenként, ha szinte csak lakott területen kívűl, hosszabb távokon használod, és nem tolod ki a szemét, akár 2500Ft is lehet... 1.2-1.4 szerintem kevés ehhez a kasztnihoz, de persze kinek mi az ízlése. Ha jobban belegondolok, még a 2.0benzin is kevés... :D Ha nagyon sokat mész, 30.000km környéke, vagy fölötte, akkor már érdemes lehet elgondolkodni egy kisebb ccm-s dízelen. Egy 1.6benzin, és egy 1.7 dízel között kb 70.000Ft/10.000km különbség van üzemanyagköltségben, a dízel javára. Ezt némiképp árnyalja, hogy a dízel rizikósabb vétel. Persze ki lehet fogni egy megkíméltet is, minden lehetséges... :)

Link to comment
Megosztás:

Óóó, ezek már jók kiindulási alapnak :) Egyébiránt a 60 lovas C14NZ -ből ülnék át egy erősebb 1.4-be vagy 1.6-ba.

Egyébként honnan tudom meg ha bemegyek a kereskedésbe hogy melyik motorkóddal állok szemben ?

Abban még tudna valaki segíteni, hogy a pl.: x14XE -ből mi az első X és a végén az XE ? Illetve hogy a többi típusnál mit jelölnek a betűk ?

Link to comment
Megosztás:

Caravan motorkódok...

Ami kimaradt valamiért a táblázatból 1.4 benzin , x14xe, z14xe, z14xep

Azért maradt ki mert az opel-infos.de alapvetően a német piacot veszi alapul, és ott az 1.6-os volt a legkisebb motor amivel a Caravan-t forgalmazták. Igaz hogy volt 1.2-es is, de azt magánszemélyek nem vehették meg, csak flottavásárlóknak és cégeknek volt fenntartva.

Link to comment
Megosztás:

Azért maradt ki mert az opel-infos.de alapvetően a német piacot veszi alapul, és ott az 1.6-os volt a legkisebb motor amivel a Caravan-t forgalmazták. Igaz hogy volt 1.2-es is, de azt magánszemélyek nem vehették meg, csak flottavásárlóknak és cégeknek volt fenntartva.

Pedig mennyire kiraly lehet egy 1,2 cvan vonohoroggal, 5szemellyel es egy lakokocsival. :D
Link to comment
Megosztás:

Motorfék pillanatában nektek is ránt egy kisebbet az autó - utazó tempónál 90-100 km/h-nál ha leléptek a gázpedálról?

Ha épp 2500 fordulat környékén van, akkor igen. Sőt ha tartósan 2500-on tartom (kb 90km/h), akkor egy pillanatra néha-néha hullámzik egy kicsit. Érdekes és bosszantó. Ha kicsit alatta vagy felette, akkor nincs gond...

Link to comment
Megosztás:

Asszem az x szíjas, az xe láncos.

Nem egészen.

A motorkódból nem derül ki hogy az adott motor szíjas-e vagy pedig láncos, ha az ember nem ismeri az adott motort.

A motorkódok magyarázata a következő:

Az első karakter (C, X, Y, Z, illetve legújabban A) az adott motor környezetvédelmi besorolását jelzi általánosságban. A C az Euro1, az X az Euro2, Y az Euro3, Z az Euro4, az A pedig az Euro 5, de azért írtam hogy általánosságban, mert vannak kivételek: pl. az én Z18XE-m a fentiek alapján Euro4 kellene hogy legyen, de az EGR hiánya miatt mégis csak Euro3 D4 besorolású.

A második és a harmadik karakter a hengerűrtartalom közelítő méretét jelzi 100-al szorozva. (pl 14=1400 köbcenti)

A negyedik karakter a sűrítési arányt jelzi a következőképpen:

G: <= 8.5:1

L: > 8.5-9.0:1

N: > 9.0-9.5:1

S: > 9.5-10.0:1

X: > 10.5:11.5:1

Y: > 11.5:1

ezek a benzinmotorokra jellemző betűkódok, de ezen a helyen állhat még "D" is, ami a dízel motort jelzi.

Az ötödik karakter a keverékképzésre utal:

E= hengerenkénti befecskendezés

F= FlexiFuel

H= közvetlen befecskendezés

N vagy NG= földgázüzem

T= turbófeltöltés

V= porlasztó

Z= központi befecskendezés

A hatodik karakter (ha van) az pedig az egyéb információk jelzésére szolgál, pl:

C= Common Rail

H= nagy teljesítmény/feltöltés

I= Irmscher

J= növelt teljesítmény

K= Comprex feltöltő

L= alacsony teljesítmény/feltöltés

P=Twinport

R, S= csökkentett teljesítmény

T=turbófeltöltés

1= Family I motorcsalád

2= Family II motorcsalád

Link to comment
Megosztás:

Nekem szíjas pedig Z16XE...

Én úgy tudom, hogy az XEP (Twinport) motorok láncosak csak (1.2, 1.4, 1.6).

X..XE az Ecotec generáció első szériája, ezek a 16 szelepesek. A Z..XE-s pedig annyiban különbözik a twinport generációtól (főként), hogy szíjas és nem láncos. Persze vannak egyéb differenciák, pl a Z16XEP esetében a vízpumpát nem a vezérműszíj hajtja...

Én anno 1.6-os de nem 16 szelepest kerestem, ezek a legmegbízhatóbbak (ezek a C..NZ) közvetlen utódai, de ebből alig van választék.

Vettünk egy 16 szelepest, hát, inkább hagyjuk... Egyelőre nem tudtam megszeretni, gondjaim is vannak vele (123ezret futott elvileg, egy tulajos). Ez sokkal kényesebb konstrukció, sokkal több a hibalehetőség (komplexebb rendszer) ráadásul némileg drágább hozzá minden...

A hahu-n érdemes nézni az autókról képet (a motortérről), így képet kapsz arról, hogy melyik-melyik. Sőt, ha a hátulján gyári a felirat, akkor az is árulkodó de vannak egyéb apró jelek.

De ha beírogatod a google-ba a motorkódokat egyenként, akkor is millió képet ad le. Ez segíthet.

Link to comment
Megosztás:

Nekem szíjas pedig Z16XE...

Én úgy tudom, hogy az XEP (Twinport) motorok láncosak csak (1.2, 1.4, 1.6).

X..XE az Ecotec generáció első szériája, ezek a 16 szelepesek. A Z..XE-s pedig annyiban különbözik a twinport generációtól (főként), hogy szíjas és nem láncos. Persze vannak egyéb differenciák, pl a Z16XEP esetében a vízpumpát nem a vezérműszíj hajtja...

Én anno 1.6-os de nem 16 szelepest kerestem, ezek a legmegbízhatóbbak (ezek a C..NZ) közvetlen utódai, de ebből alig van választék.

Vettünk egy 16 szelepest, hát, inkább hagyjuk... Egyelőre nem tudtam megszeretni, gondjaim is vannak vele (123ezret futott elvileg, egy tulajos). Ez sokkal kényesebb konstrukció, sokkal több a hibalehetőség (komplexebb rendszer) ráadásul némileg drágább hozzá minden...

A hahu-n érdemes nézni az autókról képet (a motortérről), így képet kapsz arról, hogy melyik-melyik. Sőt, ha a hátulján gyári a felirat, akkor az is árulkodó de vannak egyéb apró jelek.

De ha beírogatod a google-ba a motorkódokat egyenként, akkor is millió képet ad le. Ez segíthet.

Ja, igen. Kérd el a forgalmit, a motorkód benne van (motorszám első karakterei)...

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a kulcs "előlapját" mert egy kicsit kopott volt. Cromaxban vettem 777Ft-ért és gyári.Észrevettem hogy van rajta egy piros pötty a gombok mellett.

Az micsoda?

Ha meg nyomod a gombot ott világít a Led. De ezek szerint nálad nem?

Szerk.: Vagy a későbbi évjáratokból már ki spórolták a led-et?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha meg nyomod a gombot ott világít a Led. De ezek szerint nálad nem?

Szerk.: Vagy a későbbi évjáratokból már ki spórolták a led-et?

Az ővé classic, és abban nincs LED.

Ez a spórolás előnyös, mert nem merül úgy az elem... Nekem 6 éves, és még mindig 3.03V van az elemben. (pár hete mértem, mikor az elemtartó forrasztásai eltörtek)

Link to comment
Megosztás:

Az ővé classic, és abban nincs LED.

Ez a spórolás előnyös, mert nem merül úgy az elem... Nekem 6 éves, és még mindig 3.03V van az elemben. (pár hete mértem, mikor az elemtartó forrasztásai eltörtek)

Köszi!

Nem tudtam, hogy a classic ban már nem LED es a kulcs. Azért is kérdeztem vissza h ki spórolták e a későbbiekből. De szerintem nem az elem élettartama volt az ok amiért megspórolták. Na nem mint ha olyan nagy csoda lenne az a LED. Bár a kérdésre adott válaszom helyes :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.