Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

6 órája, Mr. V. írta:

A gyári Opel program képes 6 vagy 8 kulcs-chip-et is kezelni, így csak a programmal el kell fogadtatni az új kulcsot... de amúgy meg a chip simán kipöccinthető a kulcsból és berakható a másikba, így felesleges szoftverrel bajlódni, csak a kulcs alját kell lehúzni (a távirányítót sem kell szétszedni) és abban az aljában ott lesz a chip. Csak oda van szorítva, nincs ragasztva, 1 ujjal kiszedhető.

A tanult értékek, mint pl. kopogás, stb. elvileg nullázhatók, nálam semmi változást nem okozott, 2-3mp után újra vannak tanult értékek.

A KM-óra, egyéb azonosítószámok viszont már műszakin problémát fognak okozni, mert ha kevesebb, mint a legutóbbi vizsgán, az azonnal kiugrik majd.

 

Legritkább esetben romlik el egy ECU, miért akarod cserélni egy azonosra?

ECU-hoz tudtommal nincs pin kód, legalább is a szerviz szoftver még soha nem kért ilyet.

Azt hiszem valami nem kerek... Ha ECU-t cserél az immo azt a kulcsot keresi ami rá van tanítva ECU-hoz. Tehát ha Ha ECU-t cserél de immo-t nem, akkor mit kellene mihez tanítani?  Mert kommunikációs hiba lesz... A KM óra állása tudtommal nem az ECU-ben tárolt, az óracsoportban...  Műszaki vizsgán nem tudom milyen azonosító számot keresnének, km óra állást fognak nézni. Sajnos a ritka ECU elromlás sem olyan ritka mint gondolod... 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Köszönöm a válaszokat!

Az egyik ECU hiba, hogy nem látja a belépő levegő hőmérséklet érzékelőt... :-(

Igen, az imo chip a kulcsban, a vevő tekercs a gyújtás kapcs.-nál.

Akkor ha jól értem, vagy reset-eltet vegyek és tanítsam meg neki az imót, meg a többit, vagy imóval együtt kell ECU-t vennem...

CLPN és CYNB vezérlő is van...az utóbbihoz van PIN kód, a CLPN-t most a sok keresgélés alatt fedeztem fel, mindkettő azonos GM számon fut természetesen!

Még az is lehet, hogy át tudják másolni az összes adatot a régi ECU-ból az újba, de ez holnap, vagyis már ma délelőtt ki fog derülni.

Jó éjt!

(Ui.: az ECU hibáknál már sajna túl vagyok/vagyunk a csatlakozó + kábel és pl.: a belépő levegő érzékelő átnézésén.)

Így árulják PIN kóddal:

s-l1600.jpg

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 08. 26. at 0:10, SzSándor írta:

Sziasztok!

 

Köszönöm a válaszokat!

Az egyik ECU hiba, hogy nem látja a belépő levegő hőmérséklet érzékelőt... :-(

Igen, az imo chip a kulcsban, a vevő tekercs a gyújtás kapcs.-nál.

Akkor ha jól értem, vagy reset-eltet vegyek és tanítsam meg neki az imót, meg a többit, vagy imóval együtt kell ECU-t vennem...

CLPN és CYNB vezérlő is van...az utóbbihoz van PIN kód, a CLPN-t most a sok keresgélés alatt fedeztem fel, mindkettő azonos GM számon fut természetesen!

Még az is lehet, hogy át tudják másolni az összes adatot a régi ECU-ból az újba, de ez holnap, vagyis már ma délelőtt ki fog derülni.

Jó éjt!

(Ui.: az ECU hibáknál már sajna túl vagyok/vagyunk a csatlakozó + kábel és pl.: a belépő levegő érzékelő átnézésén.)

 

Sziasztok!

 

Nos másolható az ECU kocsiban és "padon" is (kocsi nélkül).

A PIN kód pedig azért kell, mert ha nincs reset-elve vagyis kinullázva a vezérlő, akkor PIN kód nélkül nem lehet megtaníttatni vele az új imót, és iszonyat macera "feltörni" az ECU-t.

További szép napot!

Módosítva : SzSándor
Link to comment
Megosztás:

  • Sziasztok!

Segítséget kérnék gyertya ügyben, mert a neten annyi fajtát dob ki az autóhoz hogy nem tudom eldönteni melyik legyen..ngk..bosch..denso..vagy melyik fajtát 

ajánljátok..hiszen Ti már többet használtátok a gépet. Én most vettem (ASTRA G Z14XEP 2007) 

Előre is köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

21 perce, szarufa írta:
  • Sziasztok!

Segítséget kérnék gyertya ügyben, mert a neten annyi fajtát dob ki az autóhoz hogy nem tudom eldönteni melyik legyen..ngk..bosch..denso..vagy melyik fajtát 

ajánljátok..hiszen Ti már többet használtátok a gépet. Én most vettem (ASTRA G Z14XEP 2007) 

Előre is köszönöm a válaszokat!

Ugyanilyen autóm van.Nekem NGKvan benne.Tökéletesen teszi a dolgát

Link to comment
Megosztás:

21 perce, szarufa írta:

Szia! Ha leírnád a pontos típusszámát..Ngk...és a többit is Légyszi.

Sajnos nem tudom már a számát.Unixnál vettem amit ehez a motorszámhoz volt rendelve.Előtte Denso K16tt volt benne.Azzal is jó volt.Gyertyákkal sosem volt még bajom.A 60-ezres csereperiódust én soknak tartom.Én 30-ezer körül cserélem

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, szarufa írta:
  • Sziasztok!

Segítséget kérnék gyertya ügyben, mert a neten annyi fajtát dob ki az autóhoz hogy nem tudom eldönteni melyik legyen..ngk..bosch..denso..vagy melyik fajtát 

ajánljátok..hiszen Ti már többet használtátok a gépet. Én most vettem (ASTRA G Z14XEP 2007) 

Előre is köszönöm a válaszokat!

A gyári gyertya az Bosch. A Z14XEP-hez (igaz H Adstránál) a gyári alkatrészprogram az FQR8LE2 típust hozza. Ennek a gyertyának ezek a helyettesítői, de én nem kockáztatnék ezekkel, ha a gyár szerint a Bosch a  jó, akkor maradnék a Bosch-nál. (elvileg GM-es dobozban is ez van) 

Link to comment
Megosztás:

17 órája, szarufa írta:

Sziasztok! Most már csak arra lennék kíváncsi hogy az én motoromhoz milyen Bosch gyári gyertya a jó..

Kérném ha lehet pontos tipus számmal..lehet hogy ez való bele? FQR8LE2.

5 hozzászólásod volt, ebből 3 kérdés. 0 köszönöm. Egyébként a kérdéseid többször megbeszélt témák. Visszaolvasással, a kereső használatával, a google használatával minden kérdésedre megkapnád a választ, mielőtt feltennéd...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Segítséget szeretnék kérni egy Z18XE motorkódú A Zafirával kapcsolatban.
Két hónapja van meg az autó, de azóta sem jó sajnos.

Az alap probléma a mellékelt videón látható. Bár ki tudja, hogy ez mennyiben van összefüggésben a többi hibajelenséggel, minden esetre a következő (hiba)jelenségeket tapasztaltam:

- Elindulva kis gáznál jól húz, amennyire meg tudom ítélni, hogy kis gázadásnál mennyire is kell nyomatékosnak lennie (Gázállás kb 0 és 10% között)

- Nagyobb gáznál, de még nem padlógáznál szinte mintha motorfékeznék. Gyakorlatilag az autó inkább lassul (Gázállás kb 11 és 85% között)

- Padlógáznál húz, bár ott sem úgy, ahogy az elvárható lenne (Gázállás kb. 86 és 100% között)

- A két utóbbi gázállás között nincs finom átmenet. Mondjuk 85%-ig egyáltalán nem húz, inkább lassul, majd óvatosan tovább nyomva a gázt hirtelen ránt és húz. Visszafelé ugyanez, hogy a két szakasz határát átlépve azonnal mintha leugrottam volna a gázról.

- A hibát egyébként remegő, kihagyogató alapjárat jellemzi és az, hogy teljesen erőtlen az autó. Amikor gyorsul, szinte csak azért teszi, mert visszavált a váltó, de sokszor akkor sem gyorsul, csak, ha padlóig nyomom a gázt.

Amiket általánosan tapasztaltam a hibajelenséggel kapcsolatban:

1. - Reggeli indítás: Beindul pöccre, de alig jár. remeg, "kihagy", sokszor le is áll és néha csak harmadik, vagy negyedik indítás után marad járva a motor.

2. - Az előbbihez (1) kapcsolódik, hogy ha már jár, akkor is remegve, pöfögve, kihagyogatva jár (Ha itt rálépek a gázra, akkor szinte lefullad). Majd egy kis idő múlva hirtelen felugrik alapjáratra, vagy felpörög kb 1500-ig és onnan áll vissza alapjáratra és szép egyenletesen jár alapjáraton.

3a - Ha már beállt szépen az alapjárat és akkor elindulok vele, akkor megy rendesen, kisebb gázt kell adnom és húz, míg meg nem kell állnom, vagy egy ideig nem lépek a gázra. Tehát amíg nyomom valamennyire a gázt, addig megy rendesen. Ha meg kell állnom mondjuk egy lámpánál, vagy pár másodpercig csak gurulok, akkor vége. Álló helyzetben még egy darabig jár rendesen alapjáraton, majd kezdődik a remegő járás. Nem fokozatosan jön elő, hanem hirtelen.

3b - Ha a rendesen beállt alapjárat után nem indulok el vele, hanem hagyom alapjáraton járni, akkor kb 1-2 perc után egyszer csak elkezdi a remegő, kihagyó járást.

Ezek vonatkoztak a reggeli indításra.

4. - Ha délután már a melegben indítom (meló után), akkor pöccre beindul és nem áll le, viszont ott mindegy, mit csinálok, akkor sem megy. Azonnal csak a remegő, kihagyó alapjárat van és szét kell taposni a gázt, hogy menjen.

5. - Ami már a probléma beállta után igazán érthetetlen: Ha már rossz és meleg a motor és leállítom és hagyom állni pár percig, akkor beindítás után az esetek kb 80%-ban megy rendesen egy pár kilométerig, majd újra kezdi.

Hibakódnak csak a második lambdaszonda fűtését dobja fel. Egyéb hibakód nincs. De ez elvileg nem is okozhatná a hibát.

Többek tanácsára kicseréltem a fojtószelepet, de semmit nem használt. Trafósort is cseréltem, de ugyanúgy semmi. Üzemanyag nyomást ellenőriztük, hátha a nyomástartó, vagy az AC rendetlenkedik, de végig 3,5-3,9 bar nyomást tartotta akkor is, mikor ment rendesen, meg akkor is, mikor nem. Nem ingadozott.

Op-Com china clone-al csináltam egy mentést (élőadat felvétel). Ezt a mentés feltöltöttem: LINK

Ugyanebből a logból csináltam egy kivonatolt diagramot: LINK

Itt az alsó két görbe közül a lila a gázpedál helyzetet, a narancs a fojtószelep helyzetet mutatja. A felső lila a lambdaszondát. Ez a diagram azért érdekes, mert azt mutatja, ahol még jól megy az autó, majd amikor hirtelen elkezdődik a probléma. Tehát az első két gyorsításkor még megy rendesen és a lambda is szépen fűrészfogazik, a harmadik gyorsítás után már gyakorlatilag végig benzinben szegény keveréket jelez, nincs fűrészfog.

Ez pedig a videó. Akkor csináltam, amikor a legrosszabb volt a helyzet. Akkor alig tudtam vele hazamenni. A videó leírásában érdemes elolvasni, mi is történik a videón:
https://youtu.be/cYtTROWFCoE

Módosítva : Mumtaz
Link to comment
Megosztás:

54 perce, Mumtaz írta:

Üdv.

Segítséget szeretnék kérni egy Z18XE motorkódú A Zafirával kapcsolatban.
Két hónapja van meg az autó, de azóta sem jó sajnos.

Az alap probléma a mellékelt videón látható. Bár ki tudja, hogy ez mennyiben van összefüggésben a többi hibajelenséggel, minden esetre a következő (hiba)jelenségeket tapasztaltam:

- Elindulva kis gáznál jól húz, amennyire meg tudom ítélni, hogy kis gázadásnál mennyire is kell nyomatékosnak lennie (Gázállás kb 0 és 10% között)

- Nagyobb gáznál, de még nem padlógáznál szinte mintha motorfékeznék. Gyakorlatilag az autó inkább lassul (Gázállás kb 11 és 85% között)

- Padlógáznál húz, bár ott sem úgy, ahogy az elvárható lenne (Gázállás kb. 86 és 100% között)

- A két utóbbi gázállás között nincs finom átmenet. Mondjuk 85%-ig egyáltalán nem húz, inkább lassul, majd óvatosan tovább nyomva a gázt hirtelen ránt és húz. Visszafelé ugyanez, hogy a két szakasz határát átlépve azonnal mintha leugrottam volna a gázról.

- A hibát egyébként remegő, kihagyogató alapjárat jellemzi és az, hogy teljesen erőtlen az autó. Amikor gyorsul, szinte csak azért teszi, mert visszavált a váltó, de sokszor akkor sem gyorsul, csak, ha padlóig nyomom a gázt.

Amiket általánosan tapasztaltam a hibajelenséggel kapcsolatban:

1. - Reggeli indítás: Beindul pöccre, de alig jár. remeg, "kihagy", sokszor le is áll és néha csak harmadik, vagy negyedik indítás után marad járva a motor.

2. - Az előbbihez (1) kapcsolódik, hogy ha már jár, akkor is remegve, pöfögve, kihagyogatva jár (Ha itt rálépek a gázra, akkor szinte lefullad). Majd egy kis idő múlva hirtelen felugrik alapjáratra, vagy felpörög kb 1500-ig és onnan áll vissza alapjáratra és szép egyenletesen jár alapjáraton.

3a - Ha már beállt szépen az alapjárat és akkor elindulok vele, akkor megy rendesen, kisebb gázt kell adnom és húz, míg meg nem kell állnom, vagy egy ideig nem lépek a gázra. Tehát amíg nyomom valamennyire a gázt, addig megy rendesen. Ha meg kell állnom mondjuk egy lámpánál, vagy pár másodpercig csak gurulok, akkor vége. Álló helyzetben még egy darabig jár rendesen alapjáraton, majd kezdődik a remegő járás. Nem fokozatosan jön elő, hanem hirtelen.

3b - Ha a rendesen beállt alapjárat után nem indulok el vele, hanem hagyom alapjáraton járni, akkor kb 1-2 perc után egyszer csak elkezdi a remegő, kihagyó járást.

Ezek vonatkoztak a reggeli indításra.

4. - Ha délután már a melegben indítom (meló után), akkor pöccre beindul és nem áll le, viszont ott mindegy, mit csinálok, akkor sem megy. Azonnal csak a remegő, kihagyó alapjárat van és szét kell taposni a gázt, hogy menjen.

5. - Ami már a probléma beállta után igazán érthetetlen: Ha már rossz és meleg a motor és leállítom és hagyom állni pár percig, akkor beindítás után az esetek kb 80%-ban megy rendesen egy pár kilométerig, majd újra kezdi.

Hibakódnak csak a második lambdaszonda fűtését dobja fel. Egyéb hibakód nincs. De ez elvileg nem is okozhatná a hibát.

Többek tanácsára kicseréltem a fojtószelepet, de semmit nem használt. Trafósort is cseréltem, de ugyanúgy semmi. Üzemanyag nyomást ellenőriztük, hátha a nyomástartó, vagy az AC rendetlenkedik, de végig 3,5-3,9 bar nyomást tartotta akkor is, mikor ment rendesen, meg akkor is, mikor nem. Nem ingadozott.

Op-Com china clone-al csináltam egy mentést (élőadat felvétel). Ezt a mentés feltöltöttem: LINK

Ugyanebből a logból csináltam egy kivonatolt diagramot: LINK

Itt az alsó két görbe közül a lila a gázpedál helyzetet, a narancs a fojtószelep helyzetet mutatja. A felső lila a lambdaszondát. Ez a diagram azért érdekes, mert azt mutatja, ahol még jól megy az autó, majd amikor hirtelen elkezdődik a probléma. Tehát az első két gyorsításkor még megy rendesen és a lambda is szépen fűrészfogazik, a harmadik gyorsítás után már gyakorlatilag végig benzinben szegény keveréket jelez, nincs fűrészfog.

Ez pedig a videó. Akkor csináltam, amikor a legrosszabb volt a helyzet. Akkor alig tudtam vele hazamenni. A videó leírásában érdemes elolvasni, mi is történik a videón:
https://youtu.be/cYtTROWFCoE

Szia.

Attól hogy jó a benzinnyomás még nem biztos hogy megfelelő időben megfelelő lesz a keverékképzés.Azt az ECU vezérli a bejövő jeladók stb.adataiból.A hibás lambdaszonda igencsak beletud szólni a keverékképzésbe.Miután ez egy fontos adat az ecu-nak hogy dúsitson vagy szegényitsen.Régebbi egyszerűbb lamdaszondákon csak egyvezetékes volt ami csak bizonyos hőmérséklet elérése után kezdett el mérni.A fűtőszál azért van hogy már hideg motornál is adjon jelet az ecunak.Ha nem jó a fűtése már eleve hibás jelet ad és  ennek megfelelően kombinálja a befecskendezést.Persze lehet más baja is.De ez is egy probléma lehet.Igy távgyógyászatilag nehéz rámutatni a valódi okra.Az elektromos hibák a legalattomosabb hibák lehetnek.Sokszor csak egy kontakt hiba ia lehet okozó.Vagy oxidálódott test pontok.Érdemes a testvezetékeket néha leszedni érintkezőket megcsiszolni visszarakni.Csatlakozót főleg ami a kocsi alján van széthuzni összedugni kontaktspryal befujni.Néha csodát tesz.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, kingblue írta:

Szia.

Attól hogy jó a benzinnyomás még nem biztos hogy megfelelő időben megfelelő lesz a keverékképzés.Azt az ECU vezérli a bejövő jeladók stb.adataiból.A hibás lambdaszonda igencsak beletud szólni a keverékképzésbe.Miután ez egy fontos adat az ecu-nak hogy dúsitson vagy szegényitsen.Régebbi egyszerűbb lamdaszondákon csak egyvezetékes volt ami csak bizonyos hőmérséklet elérése után kezdett el mérni.A fűtőszál azért van hogy már hideg motornál is adjon jelet az ecunak.Ha nem jó a fűtése már eleve hibás jelet ad és  ennek megfelelően kombinálja a befecskendezést.Persze lehet más baja is.De ez is egy probléma lehet.Igy távgyógyászatilag nehéz rámutatni a valódi okra.Az elektromos hibák a legalattomosabb hibák lehetnek.Sokszor csak egy kontakt hiba ia lehet okozó.Vagy oxidálódott test pontok.Érdemes a testvezetékeket néha leszedni érintkezőket megcsiszolni visszarakni.Csatlakozót főleg ami a kocsi alján van széthuzni összedugni kontaktspryal befujni.Néha csodát tesz.

Ez rendben van. Csakhogy a hibát a második lambdára dobja, ami a katalizátor után van és amire eddig mindenki azt mondta, hogy csak a katalizátor hatásfokát ellenőrzi és nem szól bele a keverékképzésbe. Az az első lambda feladata és a diagramon is annak a görbéje látszik.
Akkor végül kiderül, hogy a második lambda mégis csak beleszól?

Link to comment
Megosztás:

4 perce, Mumtaz írta:

Ez rendben van. Csakhogy a hibát a második lambdára dobja, ami a katalizátor után van és amire eddig mindenki azt mondta, hogy csak a katalizátor hatásfokát ellenőrzi és nem szól bele a keverékképzésbe. Az az első lambda feladata és a diagramon is annak a görbéje látszik.
Akkor végül kiderül, hogy a második lambda mégis csak beleszól?

Igen az első szonda szabályoz -A hátsó mér.De ugyanúgy jelet küld az ecu-nak.Nem passzióból van az ott.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, kingblue írta:

Igen az első szonda szabályoz -A hátsó mér.De ugyanúgy jelet küld az ecu-nak.Nem passzióból van az ott.

Hát azt gondoltam, hogy nem dísznek van. De erre mindenki azt mondta, azért van ott, hogy leellenőrizze a katalizátor hatásfokát és, ha egyébként minden rendben működik, de mégis rossz a katalizátor után a kipufogógáz, akkor dob egy diagnosztikai hibát, hogy valami baj van a katalizátorral. Tehát, hogy nem az a szerepe, hogy az ECU ezzel is számoljon a keverékképzésnél, hanem pusztán csak kipufogógáz/katalizátor diagnosztikai szerepe van.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 08. 19. at 17:58, Mr. V. írta:

Leszedtem, a hiba ugyanúgy fenn áll, akár rajta van, akár nincs. Ellenállás nem mérhető rajta, de egy másik Opel-en is megnéztem, ellenállás ott sem mérhető.

A másik kocsiból a gyújtótrafó átkerült teszt jelleggel, amire mondhatni megjavult az autó, de leállítás és újraindítás után ugyanaz volt a helyzet.

Mindkét trafó hibátlanul működik a másik autóban.

Alapjáraton gázüzemben ha lehúzom az 1-es hengert, semmi változás nem történik, durván 2e fordulat után viszont enyhén érezhető, hogy működik a henger (terhelve kopog is).

 

Továbbá a program szerint a nullázott kopogás érték után első pár másodpercben visszaáll 10-re úgy, hogy le is van húzva róla az érzékelő (alapjáraton 0 kéne legyen a program szerint), továbbá az 1-es henger kopogásjelzése 0 ...egy darabig, de 2500-as fordulatot elérve 11-es lesz szintén úgy, hogy az érzékelő le van húzva.
Ezek úgy vélem nem jó hírek, de alátámasztják azt, hogy az érzékelő működik, hiszen rádugva 6-8 az érték alapon (és nem nulla), emelten 18.

A hengerbe világítva a dugattyú teteje nem kormos, inkább fényes, tiszta. Sajnos a szelepeket nem tudom kamerázni, de ha azok kormosak lennének, akkor a dugattyún is látszana legalább valamennyi kosz.

 

Tehát 1x volt fél perces javulás egy másik trafóval, de az is csak átmeneti. A trafó kábeleit megmozgattam, de látszólag nem az hibás.

Tehát kizárva a
-gyertya
-trafó
-kopogásérzékelő
-EGR

Itt van 3 kép az aktuális állapotról, ahol egyrészt jól látszik, hogy az előgyújtás 850-900-as fordulaton mindössze 3 fok... 2500-as fordulatnál bekapcsol a lehúzott kopogásérzékelő csak az 1-es hengernél. Több érték nem felel meg a tól-ig értékeknek, de ez talán a 3 hengeres működésnek tudható be és a 21 éves motornak.

https://mega.nz/#F!wm5QFY4D!YOa9bCH5iBA9WMNOFZKH3w

 

Végül sikerült az alapjáratot programozni, hogy ne fulladjon le... nem vártam meg a 90 fokos vizet, azért nem engedte tegnap.

 

Merre tovább?

 

Megfizethető szerelő jelentkezésének is örülnék BP környékéről, mert a saját (olcsó de jó) szerelőm hetekig nem ér rá és akkor is 1 hétig nála kéne hagynom az autót, mert nem tudja épp mikor jut ideje foglalkozni vele. Szóval ha valaki úgy érzi meg tudná oldani ezt a hibát és nem szakszerviz árat kérne érte, hanem barátit, kérem keressen meg!

Megjött a válasz a szerelőtől és motorcserét javasolt, vagy nagygenerált, ami mindkét esetben munkadíjjal 200e-300e feletti összeg, így sajnos 3 hónapig fut még az autó (műszakiig), aztán kuka.

 

Tehát akit esetleg érdekel így az autó motorhibásan, az keressen meg!

Astra Caravan Club
Club = mindenhol tárcsafék, első elektromos ablakemelők, 4db ajtóhangszóró +2magas,

Tulajdonságai:

1998. 12. hó, szín fehér, műszaki december közepéig.
X14XE 1.4 motor, mely motorszáma sérült még az országba érkezése előtt jó 15 éve, így nem is szerepel a forgalmiban (magyar nyilvántartásban), tehát szabadon cserélhető.
Új szélvédő (2 hónapos), új ablaktörlőkkel. 
LPG (Tartarini), pótkeréktartállyal szintkijelzéssel,(38-42L kúttól függően) 72L-es tartály helye is kialakítva, én cseréltem pótkerékre,  Pótkerék esetén 1 tankkal átlagban 450km tehető meg. Autópályán 120km/h körül 350km, főútvonalon 70-80km/h körül 550km.
Első féktárcsák és betétek 5 éve cserélve, hátsó fékbetétek 3 éve cserélve , féknyereg 2 új még beszerelés előtt állt (az egyik oldalon beragad a kézifék, ezért a csere).
Mindkét gyári kulcsa megvan, központi zára is működik mindkettővel, de amúgy egyszerűen tanítható.
Sötétített ablakok hátul (műbizonylattal).
Riasztó.
Gyári autórádió (kazettás) vagy Panasonic CD-s, ami nem torzít hangosan hallgatva sem a gyárival szemben.
Az üléshuzatok jó állapotúak, a sofőrülésnél van pici szakadás oldalt.

Hibái:
-légkondi üres (feltöltésre vár)
-a kézifék jobb hátul beragad (cserealkatrész megvan hozzá)
-a hátsó lökhárító oldalt törött a LPG csatlakozó mellett
-bal hátsó sárvédő erősen korrodált
-kipufogónak durván 1 évet jósoltak

 

Esztétikailag nem épp hetente polírozottnak mondanám, mert az volt a fontos, hogy elvigyen a-ból b-be, így nem érdekelt, ha valaki nem tudott parkolni és megszínezte a lökhárítót.

 

Szóval aki szereti a kihívást, annak ajánlom, hogy újra autót varázsolhasson belőle, vagy aki alkatrésznek el tudná használni. 1-2 héten belül vihető is egészen decemberig. (BP+5km).

 

Akit érdekel, kérem keressen!

Link to comment
Megosztás:

Megjött a válasz a szerelőtől és motorcserét javasolt, vagy nagygenerált, ami mindkét esetben munkadíjjal 200e-300e feletti összeg, így sajnos 3 hónapig fut még az autó (műszakiig), aztán kuka.

Szia!

Ez biztos? Meg is vizsgálta rendesen vagy csak rámondta a tutit?

Épp akartam írni, hogy szerintem ECU probléma is lehet...
Írtad, hogy az legritkább esetbe romlik el, nos ezzel a bontósok vitatkoznának: köztudott, hogy a motorra szerelt vezérlők a rezgéstől, melegtől stb. egy idő után elkezdenek hibákat és/vagy hibakódokat generálni. A csatlakozó érintkezőtüskéi és a panel közötti vékony vezetékek elszakadnak ill. letörnek a forrasztások. Persze ez nem törvényszerű, de több cég javít Mo.-on Opel ECU-kat, garanciával (pl. Jófogáson is hirdetnek)

Lásd:
https://elektrotanya.com/content/opel-z16xe-ecu-javitas
https://www.youtube.com/watch?v=6m7YuF_L26o

Weisz Dani Opel-specialista cartársunk is javít ilyeneket, ill. javasolnék egy próbát, hogy vele is nézesd meg az autót, hátha nem a motort és autót kell kidobod, hanem csak ECU-t javítani, vagy vezetékeket megforrasztani. (A hirtelen előjött hiba is erre vall, nem motorkopásra...)

https://www.opelforum.hu/topic/1617-wessz-opel-szerviz-vendégkönyv/

Googlében keress rá: "Deus Rex Kft." és kiadja az elérhetőségeket (Törökbálintról elköltöztek Budaörsre, Bánki Donát út 32., Ipari Park)
Kb. 2 hét a "várólista" nála is, de lehet, hogy egy gyors "ránézést" meg tudsz vele beszélni soron kívül. Egy telefont megér!

Üdv:
Logosz

Link to comment
Megosztás:

Hello!

 

Én is erre gondoltam, mivel lehúzott érzékelővel is 1 bizonyos fordulatszám felett a nulla már nem nulla volt, valamint  az új trafóval fél percig hibátlan volt.

 

Ő nem szedte szét, csak vizsgálgatta, tehát pl. odáig sem jutott, hogy esetleg egy szelep fel van-e akadva.
Ami feltűnt neki, hogy a nívópálcán szerinte fém forgácsok voltak. 1000km-el ezelőtt lett olaj és szűrő cserélve, ráadásul egy teflon adalékkal is fel lett töltve, én azt sejtem, hogy abból láthatott valami kicsapódást, mert a leengedett fáradt olaj nem volt egyáltalán szemcsés.

A problémám az, hogy az idén már 50e-t költöttem rá és amint látszik: potyára. Nem szívesen ölnék még bele további szerelőkre költött pénzt, mert még akkor is csak találgatásoknál leszünk... mert ha nem az ECU (amit én is szét tudok szedni és kimérni a megfelelő alkatrészeket, mert valamelyest értek hozzá), akkor csak egy újabb költés lenne egy eladhatatlan roncsra.

Szóval még meggondolom, hogy felkeresem-e, de köszi az infót.

 

Időközben szétszedtem az ECU-t és a videókon látható csatlakozó kivezetések közül egyik sem volt hibás. Ugye a csatlakozók is meg lettek mozgatva azáltal, hogy ki lett szedve, de így sincs semmi változás.

Módosítva : Mr. V.
újabb infó
Link to comment
Megosztás:

On 9/4/2019 at 12:50 PM, Mr. V. said:

Hello!

 

Én is erre gondoltam, mivel lehúzott érzékelővel is 1 bizonyos fordulatszám felett a nulla már nem nulla volt, valamint  az új trafóval fél percig hibátlan volt.

 

Ő nem szedte szét, csak vizsgálgatta, tehát pl. odáig sem jutott, hogy esetleg egy szelep fel van-e akadva.
Ami feltűnt neki, hogy a nívópálcán szerinte fém forgácsok voltak. 1000km-el ezelőtt lett olaj és szűrő cserélve, ráadásul egy teflon adalékkal is fel lett töltve, én azt sejtem, hogy abból láthatott valami kicsapódást, mert a leengedett fáradt olaj nem volt egyáltalán szemcsés.

A problémám az, hogy az idén már 50e-t költöttem rá és amint látszik: potyára. Nem szívesen ölnék még bele további szerelőkre költött pénzt, mert még akkor is csak találgatásoknál leszünk... mert ha nem az ECU (amit én is szét tudok szedni és kimérni a megfelelő alkatrészeket, mert valamelyest értek hozzá), akkor csak egy újabb költés lenne egy eladhatatlan roncsra.

Szóval még meggondolom, hogy felkeresem-e, de köszi az infót.

 

Időközben szétszedtem az ECU-t és a videókon látható csatlakozó kivezetések közül egyik sem volt hibás. Ugye a csatlakozók is meg lettek mozgatva azáltal, hogy ki lett szedve, de így sincs semmi változás.

Szia,

Katalizátorod meg lett nézve? Nincs összeégve a belseje? Ha a felső lambda szondát kiveszed kamerával meg lehet nézni megvan-e a rácsszerkezet benne.

Link to comment
Megosztás:

On 9/4/2019 at 12:50 PM, Mr. V. said:

Időközben szétszedtem az ECU-t és a videókon látható csatlakozó kivezetések közül egyik sem volt hibás. Ugye a csatlakozók is meg lettek mozgatva azáltal, hogy ki lett szedve, de így sincs semmi változás.

Bocsánat, ha rossz tippet adtam! Bár legalább az ECU érintkezői/csatlakozói ki vannak zárva... Persze attól még az elektronikának lehet(ne) olyan baja, hogy az egyik hengert nem úgy vezérli (befecskendezés, gyújtás), mint a többit. De persze ez is találgatás! (Nem biztos, hogy ilyen hiba egyáltalán felléphet... de nem ismerem az ECU belső felépítését.)

Én még nem adnám fel Weisz Danit, legalább egy telefon erejéig, de persze te döntsd el, hogy mit akarsz kezdeni az autóval!

Esetleg még az ECU és gyújtásmodul közötti vezetékekkel nem lehet baj? Ohmikusan érdemes lenne kimérni őket.

Ezen kívül esetleg mechanikus hiba abban a hengerben: szelep fennakadás (vagy inkább lent-akadás), nem zár rendesen a szelep stb. Kompressziót nem mértetek a hengerekben?

Több ötletem nincs, én is csak DIY szerelő vagyok, szóval magamnak csinálom, amit csak tudok. (És nekem is gázos autóm van...)

Üdv: Logosz

Módosítva : Logosz
Link to comment
Megosztás:

Kompressziót nem mértünk, mert ő nem is foglalkozott vele, nekem meg nincs ilyen hosszú csőrös szerkezetem... Ladán még meg tudnám mérni, de itt 20-30 centi mélyen már nem.

Korábban volt katalizátor problémám (durván 7 éve), akkor el volt törve a belseje, teljesen más jelenségeket okozott és nem csak 1 hengernél.

A vezetékekkel azért nem gondolom, hogy baj lehet, mert megtörténik a gyújtás, hiszen ha nem iktatom ki a hengert (befecskendező lehúzásával), akkor kattog és akkor fogja vissza az autót. Ha nem lenne szikra, nem lenne robbanás sem, amitől kattogna és visszafogná... a gyújtás helye nem stimmel, mert -4 fok és +30 fok között mászkál, míg más hengernél nem.

Már kipakoltam a kocsiból a személyes cuccaim, visszaraktam a gyári rádiót, már csak némi takarításra szorul és megy ki az utcára "eladó motorhibásan" felirattal. Ha decemberig nem megy el, marad a bontó.

225-ért hirdetem, mivel csak a gáz része 120e (+dokumentáció) + új szélvédő, új féknyergek, majdnem új gumik, önindító, generátor, ajtók, ablakok, mind hibátlan, tehát aki donor autónak veszi meg, annak simán megéri ennyiért is... ha meg nem, hát akkor ennyit buktam. 1 próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Alacsony üzemanyag szintnél 2 dolog miatt lehet gyújtás kimaradás (azaz inkább robbanás elmaradás), az pedig az, ha falsot (levegőt) szív és habos/buborékos/levegőtől zavaros üzemanyag kerül a befecskendezőbe és így a motorba kevesebb jut, mint kellene. A másik ok, hogy koszos a tartály alja (akár vizes, akár szilárd szennyeződés. Pl. esetemben a tartályon belül levő csöveket ette meg az idő és a benzin és egyrészt elporladtak, másrészt pici darabok hullottak az üzemanyagba, de marmonkannánál előfordul, hogy a belül is lefestett kanna esetében ütéstől vagy az üzemanyagtól leválik a festék és amikor betöltöd, azok is bekerülnek a tartályba,

Tehát ez a hiba nagyjából ezt a 2 dolgot vagy ennek változatait takarhatják.

 

A szegény és gazdag keverék szinte állandóan jelen van pl gázos autóknál, sőt ott még azért is szól, hogy túl tiszta a kipufogó gáz. Ez akkor fordulhat elő csak benzinesnél, ha mész fel egy emelkedőn és próbálsz gyorsulni, azaz több gázt adsz, mint kell, ekkor érzékeli, hogy dús és a szegény pedig a fenti példa alapján gáznál szokott előjönni.

A gyári Opel program kicsit értelmesebben van fordítva, így annál egyértelműbb a hiba, sőt ha az egérrel a hiba fölé mész, még leírást is ad róla.

 

Mert a harmadik így nem igazán egyértelmű, de mivel az utolsó 2 azonos hibakód számmal bír, gyanítom, hogy az EGR szelepre gondolt, mint "kapcsoló".

 

Ha angol nyelven használnád a programot, talán értelmesebb információ jöhetne ki, amit fordítóval megérthetnél.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.