Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Igen itt olvastam a fórumon csak az f astra oldalán ahol szintén x14xe motornál motorfék közben jelez. Mindenesetre ma még mélyítünk a lemezen hogy ne verjen bele az egr szelep. Kiváncsi leszek utánna milyen lesz..... :icon1:

Minek "mélyíteni"? Elég félrefordítani a szelepet! Egy csavar is megtartja!

Link to comment
Megosztás:

Igen itt olvastam a fórumon csak az f astra oldalán ahol szintén x14xe motornál motorfék közben jelez. Mindenesetre ma még mélyítünk a lemezen hogy ne verjen bele az egr szelep. Kiváncsi leszek utánna milyen lesz..... :icon1:

Szerintem ahhoz nem elég vastag a gyári lemez sem...

Ahhoz vastagabb cucc kell.

http://youtu.be/1siPbgfKPRE?t=3m11s

Minek "mélyíteni"? Elég félrefordítani a szelepet! Egy csavar is megtartja!

Így van, kár furkálni...

Legalábbis a gyári lemezt...

Link to comment
Megosztás:

A vezetékeket is nézd át az akksi-generátor-önindító vonalon.

Nekem volt egyszer vezérműtengely jeladó hibám, pont egy indításkor (tünet semmi).

Azóta vagy 3e km óta semmi...

Szerintem az dobna hibát.

De azért rá lehet nézni.

Vezetékekkel, akksi-generátor-önindító vonalon nincs gond, ugyanúgy teker, mint eddig, pontosan ugyanúgy, csak egyszerűen 5-10 másodperc után indul be. Nem értem. Ma kettőből egyszer csinálta.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ahhoz nem elég vastag a gyári lemez sem...

Ahhoz vastagabb cucc kell.

http://youtu.be/1siPbgfKPRE?t=3m11s

Így van, kár furkálni...

Legalábbis a gyári lemezt...

Nekem ez a lemez van (már ha ezt lehet még lemeznek nevezni).

https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220419-kipufogogaz-szelep-alkatreszei/413963-zarofedel-egr-lezarashoz-opel

Kb. 10mm vastag, de ezt sem farigcsáltam! Egyszerűen félre fordítottam a szelepet és teszi a dolgát. Semmi hibajel.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ahhoz nem elég vastag a gyári lemez sem...

Ahhoz vastagabb cucc kell.

http://youtu.be/1siPbgfKPRE?t=3m11s

Így van, kár furkálni...

Legalábbis a gyári lemezt...

x14xe egr szelepe befelé nyit, max 1-2mm áll ki a síkjából zárt állapotban. Azért azt érdekesnek találom hogy városi használatban soha nem dob hibakódot lefalazás óta, csak országúti használatnál motorfékes üzem közben. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Nekem ez a lemez van (már ha ezt lehet még lemeznek nevezni).

https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220419-kipufogogaz-szelep-alkatreszei/413963-zarofedel-egr-lezarashoz-opel

Kb. 10mm vastag, de ezt sem farigcsáltam! Egyszerűen félre fordítottam a szelepet és teszi a dolgát. Semmi hibajel.

Énis ezt a "lemezt" vettem....

Link to comment
Megosztás:

Fejvesztés terhe mellett:" Amíg GM 10W 40 -nel jártam lánc hang semmi; ahogy a GM 5W 30 belekerült halhatóan hangosabb lett a motor (csak melegen) konkrétan kivehető a lánc "súrolós" hangja, és a szokásos szelephangok, ami engem kifejezetten idegesít (a traktorhanggal együtt). Közvetlenül az olajváltás előtt nem volt ilyen, kifejezetten halknak nevezném. Az igaz, hogy a reggeli első indításnál a csattogás ideje 1-1,5 s, és nem 15. Üzemmeleg motornál sajnos sokkal rosszabb lett a hangja. De most télen így marad.....bár mennyire utálom.

Legközelebb próbálj ki 0w40 vagy 5w40-est inkább, akkor talán meleg motornál sem lesz annyira hallható.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

G Astrám van 2003-as 1.2 benzines ,3ajtós ,a futóművel lenne annyi problémám ,néhány napja vettem észre hogy a kormányzása kissé nyúlóssá vált.

Szerintetek valamelyik szillent okozhatja ,ha igen akkor melyik? Vagy valakinek más ötlete ,tapasztalata van akkor szívesen meghallgatom.

Futóművet kb 3-4 hónapja állíttattam be.

Köszi a válaszokat.

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

G Astrám van 2003-as 1.2 benzines ,3ajtós ,a futóművel lenne annyi problémám ,néhány napja vettem észre hogy a kormányzása kissé nyúlóssá vált.

Szerintetek valamelyik szillent okozhatja ,ha igen akkor melyik? Vagy valakinek más ötlete ,tapasztalata van akkor szívesen meghallgatom.

Futóművet kb 3-4 hónapja állíttattam be.

Köszi a válaszokat.

Üdv,

Mit jelent az, hogy nyúlós?! :blink:

Kormányműben az olajszint?

Link to comment
Megosztás:

x14xe egr szelepe befelé nyit, max 1-2mm áll ki a síkjából zárt állapotban. Azért azt érdekesnek találom hogy városi használatban soha nem dob hibakódot lefalazás óta, csak országúti használatnál motorfékes üzem közben. :blink:

Ja, bocs. Annak tényleg másmilyen.

Akkor szerintem nincs más hátra, sz#r a szeleped...

Vegyél egy olcsó újat, vagy EGR cheatert.

Balu X14XE-je is azzal megy, hiba nélkül...

Link to comment
Megosztás:

Mit jelent az, hogy nyúlós?! :blink:

Kormányműben az olajszint?

Kormányzásnál nem olyan közvetlen a reagálása ,mint előtte ,olajszintet megnéztem, a kormányösszekötő lesz a ludas ,plusz a lengéscsillapítók is úgy tűnik csere érettek lesznek.

Módosítva : csaby35
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy másnak is volt-e, van-e hasonló zörgése, nyikorgása a csomagtér ajtó felől?
A következő a helyzet: Alapból is, de ha lehajtom az üléseket, kiveszem a kalaptartót akkor valami hangos nyikorgás jön a csomagtér ajtaja felől. Olyan mint ha két műanyag kárpit dörzsölődne, levettem már a csomagtartó alján, hátul levő műanyag burkolatot de nem szűnt meg a hang. Nem tudom honnan jön pontosan. Volt már valakinek hasonló?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy másnak is volt-e, van-e hasonló zörgése, nyikorgása a csomagtér ajtó felől?

A következő a helyzet: Alapból is, de ha lehajtom az üléseket, kiveszem a kalaptartót akkor valami hangos nyikorgás jön a csomagtér ajtaja felől. Olyan mint ha két műanyag kárpit dörzsölődne, levettem már a csomagtartó alján, hátul levő műanyag burkolatot de nem szűnt meg a hang. Nem tudom honnan jön pontosan. Volt már valakinek hasonló?

Köszi

Igen. A csomagterajto ket oldalt/aljan van ketto kicsavarhato utkozo. Ezeket tekerd picit kintebb. De ne tul sokat, mert akkor meg feszul a zar. Probalgatni kell.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen. A csomagterajto ket oldalt/aljan van ketto kicsavarhato utkozo. Ezeket tekerd picit kintebb. De ne tul sokat, mert akkor meg feszul a zar. Probalgatni kell.

hmm... Köszi, tudom miről beszélsz, én már tekergettem őket régebben (de nem a nyikorgás miatt), bár kb akkor úgy lettek beállítva hogy éppen erőltetés nélkül csukódjon az ajtó, de akkor holnap még finomhangolom.

Link to comment
Megosztás:

Ja, bocs. Annak tényleg másmilyen.

Akkor szerintem nincs más hátra, sz#r a szeleped...

Vegyél egy olcsó újat, vagy EGR cheatert.

Balu X14XE-je is azzal megy, hiba nélkül...

A szelep nem lehet rossz eddig legalábbis hiba nélkül üzemelt. Megfigyeltem csak 2500-as fordulat felett ,motorfékes üzemben, azonnal dob hibát. Ma elfordítottam a szelepet hogy véletlenul se verjen a lemezbe,de most is dobja a hibát. Azt meg nehezen viselem ugyhogy jövő héten kiveszem a lemezt marad gyári a rendszer. :(

Link to comment
Megosztás:

A szelep nem lehet rossz eddig legalábbis hiba nélkül üzemelt. Megfigyeltem csak 2500-as fordulat felett ,motorfékes üzemben, azonnal dob hibát. Ma elfordítottam a szelepet hogy véletlenul se verjen a lemezbe,de most is dobja a hibát. Azt meg nehezen viselem ugyhogy jövő héten kiveszem a lemezt marad gyári a rendszer. :(

Szia!

Nekem egy 98-as astra g x14xe van . Én is lezártam,persze jobban ment egy kicsit stb..

De viszont ugyan úgy dobta a check lámpát motorféknél 2500-3000 fordulat között.

Meguntam és visszaraktam azóta hiba nincs, én is azt szerettem volna ,hogy a motor ne egye a saját mocskát . Az ecu időnkét rámér a map szenzora (ez a gond). Van olyan egr cheater amit a map szenzorzhoz is be kell kötni ,de azt még nem írta le tudomásom szerint senki sem.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem egy 98-as astra g x14xe van . Én is lezártam,persze jobban ment egy kicsit stb..

De viszont ugyan úgy dobta a check lámpát motorféknél 2500-3000 fordulat között.

Meguntam és visszaraktam azóta hiba nincs, én is azt szerettem volna ,hogy a motor ne egye a saját mocskát . Az ecu időnkét rámér a map szenzora (ez a gond). Van olyan egr cheater amit a map szenzorzhoz is be kell kötni ,de azt még nem írta le tudomásom szerint senki sem.

Hát úgy látszik x-es motorok átka ez!! :) Énis szerettem volna hogy ne egye a mocskát a motor, viszont a sárga lámpát nem szeretném nézegetni, ugyhogy lemez ki...... :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Vanegy x17dtl astra g-m

Volt hűtővíz folyasom! Szerelő nem találta hol szökik a víz, ezért mwgoldásként töltött a vízhez ezt a hűtő tömítő adalékot!

Elhoztam tőle az autót és most az a helyzet hogy üzemi hőfokon sincs fűtés az autóban! Jéghideg levegőt fúj!

Nem tudom összefügg-e a két dolog!

Ha valakinek van ötlete írjon légyszi

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Vanegy x17dtl astra g-m

Volt hűtővíz folyasom! Szerelő nem találta hol szökik a víz, ezért mwgoldásként töltött a vízhez ezt a hűtő tömítő adalékot!

Elhoztam tőle az autót és most az a helyzet hogy üzemi hőfokon sincs fűtés az autóban! Jéghideg levegőt fúj!

Nem tudom összefügg-e a két dolog!

Ha valakinek van ötlete írjon légyszi

Sajnos összefügg a két dolog, eldugult a fűtőradiátorod a tömitő trutyitól!!! Nem szabad semmilyen tömítőt a rendszerbe öteni! Szét kell szedni, és átmosni!! Ha a hűtőd is eldugul, felforrhat a vized, azt is meg kellene nézni, átmosni.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos összefügg a két dolog, eldugult a fűtőradiátorod a tömitő trutyitól!!! Nem szabad semmilyen tömítőt a rendszerbe öteni! Szét kell szedni, és átmosni!! Ha a hűtőd is eldugul, felforrhat a vized, azt is meg kellene nézni, átmosni.

Sejtettem!

Az a baj hogy mikor mentem az autóértakkor közölte velem mit is csinalt az autón! Most meg karacsonElőtt nem tudom ki vállalja el így a javítását!

Az biztos hogy többethozzá nem viszem

Link to comment
Megosztás:

Sejtettem!

Az a baj hogy mikor mentem az autóértakkor közölte velem mit is csinalt az autón! Most meg karacsonElőtt nem tudom ki vállalja el így a javítását!

Az biztos hogy többethozzá nem viszem

Annyit szeretnék még kérdezni, hogy ha nem találok szerelőt , akkor megállítja a további hondok kialakulását egy fagyállócsere?

Arra még képes vagok! :-)

Link to comment
Megosztás:

Annyit szeretnék még kérdezni, hogy ha nem találok szerelőt , akkor megállítja a további hondok kialakulását egy fagyállócsere?

Arra még képes vagok! :-)

Igen meg. Ha a fagyállot leeresztetted, sima desztilált vizzel töltsd fel. Járasd meg jól a motorban, és engedd le. Ezt csináld meg ahányszor van türelmed. Még az is lehet, hogy a fűtőradiátorból is kijön a dugulás. Illetve még egy személyes megjegyzés: ha veszel valami lehetetlen színü ételfestéket, és a fizhez kevered miközben mosatod a rendszert, még az is lehet, hogy megtalálod hol is lyukas a rendszer.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.