Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

és bár nincs sok della.. sőőt! de tuti csak gyári dolgok mennek a vezérlésbe. a többire mehet más is, de itt nem játszunk.. 15e vs. 150e nem mindegy...

Ja nekem nem volt ilyen szerencsém anno. Az átírás után elkedtem a vezérlésre spórólni, gondoltam hétvégén megveszem a cuccot és csere. Erre a hét közepén elgurult az eggyik görgőm, persze menet közben. :rolleyes: :blink: Na de már túl vagyok a nehezén, most már használni is tudom, nem csak szerelni. ;)

Link to comment
Megosztás:

veszek ;)

Apropó szűrők mindegy milyenek? :rolleyes:

szőrők szerintem részletkérdés.. olaj=gyári is olcsaó-- 6-700 ft max. levegő, oda asszem a gyári drágább mint az egyébb.. nekem aszem sofima vagy mi van benne.. pollen: sztem abból is szinte mindegy.. ezek nem olyan ördöngős dolgok... legalábbis sztem.. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Akkor kell azt mondani, hogy viszlát.

Ne haragudj de ez nem igaz. Arra nem lehet számítani, hogy itt talán nem vernek át. És ha mégis, lehet hogy akkor sem tudod meg csak esetleg évekkel utána. (vagy esetleg pártízezerhuf mínusszal utána)

Sajátkezű szereléssel egyetértek. Egy levegőszűrőt meg pollenszűrőt bárki ki tud cserélni és spórolhat akár néhány ezret is.

Nem a kilopás a legnagyobb gond, hanem a bele nem tevés, vagy a rosszminőség beletevése.

Csak ha már ott van félig szétkapva az autó nem nagyon tudod azt mondani, hogy rakják össze csak úgy nem kell, hogy jó legyen.

Jó szerelőt ugyan nehéz találni de nem lehetetlen.

Ez szakszervízben is igaz lehet amúgy.

Akkor lehet, hogy én burokban születtem? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Bát benzinesnél ez nem olyan gyakori, mármint a szelepkócolás.

Evvel nem értek egyet...

Nagyon sok c20xe jár így előbb utóbb...tudnék mesélni...

Nekem pl a 16-ból 10 szelep befigyelt... :rolleyes:

Pedig én lelkiismeretesen cseréltem ám mindent....csak hát a veztengely fogaskereke nem bírta a kiképzést... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Evvel nem értek egyet...

Nagyon sok c20xe jár így előbb utóbb...tudnék mesélni...

Nekem pl a 16-ból 10 szelep befigyelt... :blink:

Pedig én lelkiismeretesen cseréltem ám mindent....csak hát a veztengely fogaskereke nem bírta a kiképzést... ;)

Én arra gondoltam, hogy a diesel-nél minden esetben gáz, ha szakad a szijj. A benyosoknál erősen motor, és konpresszió fuggő a dolog. az opel benzineseit csak annyira ismerem, hogy van benne gyertya, meg elosztó. Már amelyiken van. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Olaj, szürők cseréjét simán meg tudod Te is csinálni. Ha nekem sikerült elsőre, akkor bárkinek. :rolleyes:

Azt még csak csak de mivel a vezérműszíj és egyébb nyalánkságok szervizre várnak így gondoltam sokkal nem kérnek el többet ha meg igen akkor megcsinálom magam :blink:

Link to comment
Megosztás:

A tavaly télen fogyott a hűtővizem. A nyáron egyáltalán. Most a télen megint eltünt kb. 2 deci. Benézve az autó alá rájöttem, hogy nagyon nagy hidegben (de csak akkor !!!), megjelenik egy-két csepp a hűtő jobb oldalán alól, ott ahol a fém ragasztva (?) van a műanyaghoz. Lehet ezt javítani? Vagy újat kell venni? Gondolom, ha nagy a hideg, az aluminium jobban összehúzódik, ekkor esetleg nem tömít az ott levő tömítés. De eddig csak nagy hidegben láttam a vizcsepet, ha melegedik az idő, akkor száraz. Habár ha felmelegedik az idő és most sem tünik el több víz, akkor nem piszkálom...

Link to comment
Megosztás:

A tavaly télen fogyott a hűtővizem. A nyáron egyáltalán. Most a télen megint eltünt kb. 2 deci. Benézve az autó alá rájöttem, hogy nagyon nagy hidegben (de csak akkor !!!), megjelenik egy-két csepp a hűtő jobb oldalán alól, ott ahol a fém ragasztva (?) van a műanyaghoz. Lehet ezt javítani? Vagy újat kell venni? Gondolom, ha nagy a hideg, az aluminium jobban összehúzódik, ekkor esetleg nem tömít az ott levő tömítés. De eddig csak nagy hidegben láttam a vizcsepet, ha melegedik az idő, akkor száraz. Habár ha felmelegedik az idő és most sem tünik el több víz, akkor nem piszkálom...

amíg csak ennyi tűnik el, addig ne piszkáld.... szerintem...

Link to comment
Megosztás:

amíg csak ennyi tűnik el, addig ne piszkáld.... szerintem...

Lehet megfogadom a tanácsodat...csak nehogy víz nélkül maradjak egyszer. Igaz, hetente azért be szoktam kukkintani a motorhoz... . Ja, látom azt a motorhőmérsékleten, ha nincs elég víz? Vagy pedig nem, mert az nem a motorból van mérve?

Link to comment
Megosztás:

Nem a Patyi az?

Nem, VRT Team a csapat neve asszem. Megyek hozzá a jövő héten, kinyomozom :rolleyes:

Ezt a VRT-t láttam asszem a Mikulás Rally szereplői között is, asszem 2 autóval mentek (Peug205GTi, Honda Civic). A legtöbb cuccot Bárdiéktól szerzi be.

De nem OFFolok itt tovább :blink:

Link to comment
Megosztás:

Lehet megfogadom a tanácsodat...csak nehogy víz nélkül maradjak egyszer. Igaz, hetente azért be szoktam kukkintani a motorhoz... . Ja, látom azt a motorhőmérsékleten, ha nincs elég víz? Vagy pedig nem, mert az nem a motorból van mérve?

Ja, bocs, motorból van mérve. Ezek szerint látszik ha nem elég a víz, mert nagyon melegedik a maradék a motorban... ?

Link to comment
Megosztás:

Lehet megfogadom a tanácsodat...csak nehogy víz nélkül maradjak egyszer. Igaz, hetente azért be szoktam kukkintani a motorhoz... . Ja, látom azt a motorhőmérsékleten, ha nincs elég víz? Vagy pedig nem, mert az nem a motorból van mérve?

A motor hőmérsékletén nem fogod észrevenni, csak ha már gáz van, de a fűtésen igen.Klasszisokkal hidegebblesz.

Link to comment
Megosztás:

A tavaly télen fogyott a hűtővizem. A nyáron egyáltalán. Most a télen megint eltünt kb. 2 deci. Benézve az autó alá rájöttem, hogy nagyon nagy hidegben (de csak akkor !!!), megjelenik egy-két csepp a hűtő jobb oldalán alól, ott ahol a fém ragasztva (?) van a műanyaghoz. Lehet ezt javítani? Vagy újat kell venni? Gondolom, ha nagy a hideg, az aluminium jobban összehúzódik, ekkor esetleg nem tömít az ott levő tömítés. De eddig csak nagy hidegben láttam a vizcsepet, ha melegedik az idő, akkor száraz. Habár ha felmelegedik az idő és most sem tünik el több víz, akkor nem piszkálom...

Nem javítható. Nekem is csöpögött az előző, az F. Én tettem bele hűtőtömítő folyadékot. Bevált. Viszont volt már olyan tapasztalat, hogy eltömített más járatot vagy vmi ilyesmi.

Link to comment
Megosztás:

Nem javítható. Nekem is csöpögött az előző, az F. Én tettem bele hűtőtömítő folyadékot. Bevált. Viszont volt már olyan tapasztalat, hogy eltömített más járatot vagy vmi ilyesmi.

Én ezért javasoltam a nem piszkálni dolgot.... hetente 1x ellenőrízve...esetleg 2 naponta sokáig el lehet még menni így... viszont ha már nagyon sok fogy, akkor csere...

Link to comment
Megosztás:

A JQA!

Hőn szeretett motorterembe már nem néztem be vagy két hónapja. Most is csak olajszintet akartam ellenőrizni. Na az rendben volt.

Ami vsizont nem, hogy elkezdett kimászni az olaj a szelepdeknitömítésnél.

Tiszta mocsok az egész. Mitől lehet? És mit lehet vele kezdeni?

Lehet azért, mert 5w40 olaj van benne? (Már elég rég óta)

Link to comment
Megosztás:

Kicsit több, mint fél éve volt cserélve a szelepfedél tömítésem, de észrevettem, hogy megint elég jelentősen folydogál ki az olaj. Gondoltam megnézem a csavarokát, és hát elég sokat tudtam rajtuk húzni. Normális ez? Megpuhul idővel a szigetelés, vagy mi a gond? Vagy a szerelőm annak idején nem húzta meg rendesen? Mennyire kell amúgy rászorítani a csavarokat? Mondjuk lehet, hogy mondta a szerelő, hogy néhány ezer km után utána kell húzni, de lehet, hogy épp azt mondta, hogy nemkell/nemszabad, nemtudom. De 1-2 csavar tényleg annyira laza volt, hogy mindenképp megkellett szorítani. Szóval hogyan normális ez?

A JQA!

Hőn szeretett motorterembe már nem néztem be vagy két hónapja. Most is csak olajszintet akartam ellenőrizni. Na az rendben volt.

Ami vsizont nem, hogy elkezdett kimászni az olaj a szelepdeknitömítésnél.

Tiszta mocsok az egész. Mitől lehet? És mit lehet vele kezdeni?

Lehet azért, mert 5w40 olaj van benne? (Már elég rég óta)

Most látom csak, hogy te is épp erről írsz :rolleyes: Lehet, hogy megérett a cserére nálad is a tömítés?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.