Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, kukori írta:

Sziasztok!

Ma átnézettem az autót, fékek, futómű, stb, és aránylag rendben talált a szerelő (megbízható) mindent, viszont szivárog az olaj a kormányműből. Nem csöpög és én semmi hibát nem vettem észre a szervóval, de felemelve az autót valóban olajos az a rész. A szerelő szerint minél előbb meg kellene csináltatni, ami kormánymű felújításból állna. Nem örültem a 70-80e forintos összegnek (felújítás + munkadíj). Ez valóban sürgősen orvosolandó probléma vagy nyugodtan maradhat így, illetve az ár reális érte?

Köszönet!

A G Astrámnál nem szivárog (kopp-kopp-kopp, vagy még nem vettem észre, bár a szintet meg kellene már néznem ismét), ellenben az elődjénél a jó kis F Astramnál volt ilyen gond. Szerviz azt mondta, hogy amíg néhány csepp fogy belőle és nincs semmi egyéb hiba, addig ne foglalkozzak vele (ha csak nem akarok mélyen zsebbe nyúlni emiatt). Évente kb 2-3deci lett utánatöltve, így használtam gond nélkül vagy 4-5 évig, így is adtam el (jeleztem eladáskor a vevőjelöltnek: akit ő hozott szerelője szintén ezt mondta amit nekem a szervizben, elhitte hogy tényleg csak annyi fogy amennyi és vitték a kocsit), azóta is "javítatlanul" után töltögetve fut immáron 24 évesen... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

33 minutes ago, Janó32 said:

A G Astrámnál nem szivárog (kopp-kopp-kopp, vagy még nem vettem észre, bár a szintet meg kellene már néznem ismét), ellenben az elődjénél a jó kis F Astramnál volt ilyen gond. Szerviz azt mondta, hogy amíg néhány csepp fogy belőle és nincs semmi egyéb hiba, addig ne foglalkozzak vele (ha csak nem akarok mélyen zsebbe nyúlni emiatt). Évente kb 2-3deci lett utánatöltve, így használtam gond nélkül vagy 4-5 évig, így is adtam el (jeleztem eladáskor a vevőjelöltnek: akit ő hozott szerelője szintén ezt mondta amit nekem a szervizben, elhitte hogy tényleg csak annyi fogy amennyi és vitték a kocsit), azóta is "javítatlanul" után töltögetve fut immáron 24 évesen... 

Köszönöm válaszod! Hát, csepegni nem csepeg, az olajszintet majd meg kell néznem. Max azt csinálom, hogy ha hiányzik olaj, akkor feltöltöm maxra és figyelem, hogy mennyi idő alatt csökken a szint. Lehet, hogy a szerelő egy kicsit túlbuzgó és meg akarja előzni a gondot:) Nem tudom. Évi pár deci utántöltéssel vígan elhajtom én is, semmi kedvem ezért 70e+ forintot kiadni (és sajnos nem kedv kérdése). 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, peacetrang írta:

Sziasztok!

Tegnap mászkáltam a pláza parkolójában lehúzott ablakkal és az tűnt fel, hogy kb 15km/h-val mentem mikor fordultam jobbra és a kocsi bal eleje felől furcsa, sípoló hang jön. Nem tudom máshoz hasonlítani, mentem több kört is és mindig csak jobbra kanyarodáskor jön elő.

Ötletek?

Próbáld azért  ki balra is de tekerd alá rendesen. Amúgy sztem a kormányszervót hallod, annak van magas sípoló hangja. Vagy egy helyben (igaz ez nem ajánlott) alátekered koppig akkor is fogsz hallani sípolást.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Lamdba szonda hibám van villamossági szerelő nézte meg h nem tökéletesek az értékek. Kérdésem az hogy milyen márkáju szondát vegyek? Elég tág határok között mozognak az árak 15 ezertől 40-ig kB. Nem akarom a legolcsóbbat de van vmi jó ár érték arányú melyik márkát tudnátok ajánlani? X14xe. Motorhoz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Nemrégiben vásárolt autómban (Astra G z14xe) előjött a típusra jellemző, egyenletes haladásnál, alacsony fordulaton való rángatózás. Cseréltem gyújtótrafót, gyertyákat, ezek után ugyanúgy csinálta. Most lefalaztam az EGR-t, illetve tisztítottam amennyire tudtam magát a szelepet. Valamivel jobb lett a helyzet, de még így sem érzem tökéletesen simának a járását 2000-es fordulat alatt - érezni egy minimális rángatózást, amit a fordulatszámmérőn is látni, illetve padlógázas gyorsítások után beállva alacsonyabb fordulatra ránt egy nagyobbat az autó. További ötleteket szeretnék kérni a hiba feltárására.. egr cheater segíthet? Vagy teljesen más lehet a problem?
Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

14 órája, Jaszo írta:

Sziasztok! 

Lamdba szonda hibám van villamossági szerelő nézte meg h nem tökéletesek az értékek. Kérdésem az hogy milyen márkáju szondát vegyek? Elég tág határok között mozognak az árak 15 ezertől 40-ig kB. Nem akarom a legolcsóbbat de van vmi jó ár érték arányú melyik márkát tudnátok ajánlani? X14xe. Motorhoz.

Szia!

Én Bosch -t vettem két éve tökéletesen működik.  Igaz nem a legolcsóbb....Száma ami a dobozon van: LS 5055       0 258 005 055 -760

Link to comment
Megosztás:

26 perce, Janó32 írta:

Az olajnyomás lámpa jelzésén kívül tapasztaltál más rendellenességet? 

Olajfoltot találtam a kocsi alatt. Szerelőhöz vittem. Azt mondta szimering és a lánc is hangos. Vezérlésdekli le, amibe sajnos belemart a lánc. Emitt az olajdekliben a szűrő fémreszelékes volt. A legjobb meg az, hogy vagy vki vagy nem jól rakta össze a vezérlést, vagy a lánc ugrott át,de a vezérlés se volt tökéletes, Lett cserélve a láncszett, két szimering, két kipuf.oldali szelep és kitakarítva a szűrő. Pumpa nem lett cserélve, mert azt mondta, hogy az jó.(vagy mégse?). Már éppen hozta a kocsit mikor az utca végén megfordulva felvillant az olajnyomás lámpa.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, palicska írta:

Olajfoltot találtam a kocsi alatt. Szerelőhöz vittem. Azt mondta szimering és a lánc is hangos. Vezérlésdekli le, amibe sajnos belemart a lánc. Emitt az olajdekliben a szűrő fémreszelékes volt. A legjobb meg az, hogy vagy vki vagy nem jól rakta össze a vezérlést, vagy a lánc ugrott át,de a vezérlés se volt tökéletes, Lett cserélve a láncszett, két szimering, két kipuf.oldali szelep és kitakarítva a szűrő. Pumpa nem lett cserélve, mert azt mondta, hogy az jó.(vagy mégse?). Már éppen hozta a kocsit mikor az utca végén megfordulva felvillant az olajnyomás lámpa.

Aha, értem. Tehát nem csak "úgy" lett ez a hiba, volt előzménye a dolognak... 

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ha még emlékeztek... Égés kimaradás probléma. (0301, 0302 , 0300 hibakódok)  Szervizig nem jutottam el mert félek hogy csúnyán levesznek.., (Opel szervíz kapásból hengerfej felújítást mondott 120 e ért... (anyád...) )  DE! Trafósort kizártam mert bontóban 3 at is kipróbáltam és maradt a hiba... Mértem kompressziót, vezérlés felőli henger 1 (ami szerintem abszolút nem megy mert tiszta olajos + szmötyis  a gyertya...tehát benzint kap csak égés nincs) = 14,5bar(!), henger 2 (amit szintén hibának jelez az ECU, de a gyertya szépen kiéget és nem szmötyis...) = 14,2 bar, Henger 3 = 12,2 bar (ez már gyanús, de ezt viszont nem dobja hibára és a gyertya szépen kiégett, tehát ott is tuti van égés...) Henger 4 = 14,2 bar. Tehát a kompresszio nagyjából jó a 3 as hengeren kívül.

Benzinszűrőt ma megfordítom mert azóta rángat mióta kicseréltem,a régit amivel nem rángatott természetesen kidobtam tehát a referencia ugrott.... Viszont  ismerős szerelő mondta hogy találkoztak olyan után gyártottal amin a "beszerelési iránya nyíl" fordítva volt felszitázva... Pfff... Szóval próbából megfordítom hátha megszűnik a rángatás mert ezt csak a benzinszűrő csere óta csinálja... Most olajat cserélek, Pro-Tec olajcsere előtti motortisztító olaj adalék + 5W30 Castrol Edge az 15W40 MOL helyett, légszűrő, olajszűrő...stb. Benzinben van Liqui Moly szeleptisztító adalék, 100 as nitrós benyával. Kíváncsi leszek...

Olaj víz nem keveredik tehát hengerfej/ tömítés...stb probléma nem lehet... Mi lehet még?

Módosítva : rfamp
Link to comment
Megosztás:

5 órája, rfamp írta:

Most olajat cserélek, Pro-Tec olajcsere előtti motortisztító olaj adalék + 5W30 Castrol Edge az 15W40 MOL helyett, légszűrő, olajszűrő...stb. Benzinben van Liqui Moly szeleptisztító adalék, 100 as nitrós benyával. Kíváncsi leszek...

Korábban jól olvastam, hogy 2005-ös G Astra z16xep-es kombid van? Ha igen, akkor tényleg 15W40-el MOL-al használtad? Persze nem attól rángat, de a 15W40 olaj nagyon nem jó az autónak!  :blink: A 10W-s sem jó, de azzal azért van néhány aki koptatja. Min. 5W-30 kell, de ha még nem vágtad tönkre, akkor 0W-30, 0W-40 is mehet bele.

 

Az előző autóm F Astra volt és fél évig szívtam a rángatással, már mindent cseréltek. Gyertya, rotor, benzinszűrő stb... stb.. Már sok éve volt nem emlékszem.

Fél év küszködés után kiderült, hogy a szinte új gyújtáskábel szett közül az egyik kicsit szakadt volt. De csak annyira, hogy időnként nem adott szikrát. Miután cserélve lett, megoldódott minden. 3 szerelőnél voltam és sokszor. Mindenkinek fizettem, mire a márkaszervíz jött rá a második látogatásnál a sunyi gyújtáskábelra. Minden OK. lett utána. Nem mondom, hogy neked is az van... ez csak egy példa, hogy mennyi minden lehet...

Link to comment
Megosztás:

3 órája, bluemirage írta:

Korábban jól olvastam, hogy 2005-ös G Astra z16xep-es kombid van? Ha igen, akkor tényleg 15W40-el MOL-al használtad? Persze nem attól rángat, de a 15W40 olaj nagyon nem jó az autónak!  :blink: A 10W-s sem jó, de azzal azért van néhány aki koptatja. Min. 5W-30 kell, de ha még nem vágtad tönkre, akkor 0W-30, 0W-40 is mehet bele.

 

Az előző autóm F Astra volt és fél évig szívtam a rángatással, már mindent cseréltek. Gyertya, rotor, benzinszűrő stb... stb.. Már sok éve volt nem emlékszem.

Fél év küszködés után kiderült, hogy a szinte új gyújtáskábel szett közül az egyik kicsit szakadt volt. De csak annyira, hogy időnként nem adott szikrát. Miután cserélve lett, megoldódott minden. 3 szerelőnél voltam és sokszor. Mindenkinek fizettem, mire a márkaszervíz jött rá a második látogatásnál a sunyi gyújtáskábelra. Minden OK. lett utána. Nem mondom, hogy neked is az van... ez csak egy példa, hogy mennyi minden lehet...

Nekem is ez volt az A vectránál. Kicseréltem a kábeleket az autóboltos ajánlására valami amerikai szilikonos cuccra,és jobb lett mint újkorában:)

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek új lambdaszondát érez?

Felvillant a check engine tengeralattjáró, azóta világit.Kiolvasva 

A hibakódok száma: 2

P1482 - Ventilátor relé 2 jel alacsony/szakadt
 (04) - Jelen van

P0136 - 2-es O2 érzékelő áramkör feszültség magas   ------>>>Ezért világit folyamatosan.
 (01) - Jelen van

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

B1S2 O2 érzékelő (1.hengersor 2-es érzékelő),1 106mV   és ez a 1 106mV ez fix.

 

P1482 Ez melyik relé lenne, motortérben?

Nagy ritkán  időszakonként beirja amugy az 1 es lambdaszondát is valoszinü olyankor produkál leállást és villogo sárga lámpát, de az elmúlik.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, bluemirage írta:

Korábban jól olvastam, hogy 2005-ös G Astra z16xep-es kombid van? Ha igen, akkor tényleg 15W40-el MOL-al használtad? Persze nem attól rángat, de a 15W40 olaj nagyon nem jó az autónak!  :blink: A 10W-s sem jó, de azzal azért van néhány aki koptatja. Min. 5W-30 kell, de ha még nem vágtad tönkre, akkor 0W-30, 0W-40 is mehet bele.

 

Az előző autóm F Astra volt és fél évig szívtam a rángatással, már mindent cseréltek. Gyertya, rotor, benzinszűrő stb... stb.. Már sok éve volt nem emlékszem.

Fél év küszködés után kiderült, hogy a szinte új gyújtáskábel szett közül az egyik kicsit szakadt volt. De csak annyira, hogy időnként nem adott szikrát. Miután cserélve lett, megoldódott minden. 3 szerelőnél voltam és sokszor. Mindenkinek fizettem, mire a márkaszervíz jött rá a második látogatásnál a sunyi gyújtáskábelra. Minden OK. lett utána. Nem mondom, hogy neked is az van... ez csak egy példa, hogy mennyi minden lehet...

Igen, sajnos nem írtam el. 2005 Astra G kombi,  Z16XEP Twinport motor. 15W40 et raktak az autóba, most néztem meg a kannát mert 5 literes és a maradékot oda adták. Régebben panaszkodtam hogy eszi az olajat ezért gondolom sűrűbbet tettek bele. Most 5W30 at raktam bele sk. Hígabbat már nem mernék mert 206000 van a motorban, szerintem hamar megenné a kopások miatt. Az olaj leeresztő csavar (T40 TORX)  jól megszivatott, alig akart kijönni és meg is volt gyilkolva. Végül meleg motornál csak a csavarra jégkockát szorítva / hűtve nagy roppanással megindult. Köv olajcserénél csere mert nagy szívás ha a belseje elnyalódik... Most is cseréltem volna ha tudom hogy tré, de nem néztem meg előre, ki gondolta...?

Benzinszűrő egyértelműen fordítva volt mert kínomban  "lesz ami lesz, rosszabb nem lehet" alapon megfordítottam és a rángatás megszűnt! Vagy én raktam be fordítva (bár ugyanúgy állt ahogy a régi, a leperemezett oldala van a motor felé a legömbölyített a hátsó kerék felé... a régin nem volt jelölés) vagy fordítva van a nyíl az új szűrőn mert most a nyíl a kocsi hátulja felé mutat és a rángatás teljesen megszűnt.

A G Astránál már nincs gyújtás (nagyfesz) kábel, a 4 trafó egybe van öntve. Kompakt kivitelű a "gyertyapipákkal" együtt egy egységet képez. Az egész kütyüt egyben kell rácuppantani közvetlenül gyertyákra.  Az teljes nagyfesz rész egy műgyantával kiöntött egység. Csak egy sorcsatlakozó van rajta, 6 vezeték, gondolom 2 a tápja + a 4 vezérlés. Így gondolom elektronika is van benne nem csak a nagyfesztekercsek. Lehet ráakasztok ma egy szkópot megnézem az egyes hengerre egyáltalán kap e vezérlést a trafósor?  Esetleg visszamérem az egyes henger kábelét az ECU ig szakadásra, hátha. De mitől szakadna el egy kábel magától? Az ECU javítás még garos, 24 hónapot kaptam rá. Gondolom a trafósort az ECU közvetlen vezérli tehát ha onnan nem jön vezérlő jel akkor ott lehet valami gikszer megint. Vagy lehet ez valami érzékelőtől is?

Tényleg... gyújtás "elosztó/ rotor" van ezekben? Hogy van megoldva a hengerenkénti gyújtás vezérlés/elosztás? Esetleg valami skicc róla, rajz..stb? Mert pl a rotortól lehet ilyen hiba, de gondolom az sem mechanikus (tehát nem kopik mint anno a LADA nál osztófej fedéllel együtt... :-))  hanem valami HALL jeladós elektronikus kütyü lehet. Még az lehet hiba ha nem maga az ECU. Hol van ez a jeladó?

Módosítva : rfamp
Link to comment
Megosztás:

22 órája, presidentÁkos írta:

Körforgalmakban észrevettem, de nagyobb kanyarokban is, hogy kicsit nyikorog a kocsi, meg ha fos úton megyek akkor is de kicsit más hangja van, mitől lehetnek ezek? (és az normális hogy néha a kuplungot engedem fel és a végén ahogy felengedtem egyet szökik az autó?)

valaki?:(

Link to comment
Megosztás:

2 perce, presidentÁkos írta:

valaki?:(

Kanyarban nyikorgást akár a gumi is okozhatja, jellemzően meleg aszfalton. A rossz úton való nyikorgás felderítésére első körben hallgatózz a kocsi mellett, vagy aknán alatta, miközben valaki hintáztatja neked a kasztnit, F Astrán nekem volt anno nyikorgó szilentem.

Link to comment
Megosztás:

6 perce, Krajcso írta:

Kanyarban nyikorgást akár a gumi is okozhatja, jellemzően meleg aszfalton. A rossz úton való nyikorgás felderítésére első körben hallgatózz a kocsi mellett, vagy aknán alatta, miközben valaki hintáztatja neked a kasztnit, F Astrán nekem volt anno nyikorgó szilentem.

Á köszi, még egyelőre téli gumi van rajta szóval lehet hogy azéért. (be van tervezve a nyári is nyugalom..)

A másikot meg nem nagyon értem, hogy gondolod.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.