Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

3 órája, Stofl írta:

Én szülők autóján 10 év 102e km után cseréltem le a szíjat,...

11 év és 8x ezer km után még az enyém is eredeti, épp ma néztem rá, semmi jele gyengélkedésnek. Ahogy elnéztem a motortartó oldási lehetőségét, nem is igazán támadt gusztusom sürgető ok nélkül cserélni...

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zsotee írta:

Sziasztok

Egy gyors tanácsra lenne szükségem. Van egy 2008-as Astra Classic II-m és engem is elért a belsőlevegő keringető motor állításának problémája. Tegnap gyújtásra tette és folyamatosan dolgozott az állítómotor. Kikaptam a kesztyűtartót és a következőt tapasztaltam. Gyújtáson a motor ténylegesen folyamatosan pörög, ugyanakkor ha ki/be kapcsolom a külső/belső keringetést akkor a lapátot állítja ide/oda. Ezt nem nagyon értem, ugyanis azt olvastam, hogy általában ennek a légterelő lapátnak szokott eltörni a tengelye és emiatt forog folyamatosan a motor, és ekkor nem lehet állítani a lapátot.....Nekem viszont annak ellenére, hogy folyamatosan forog a motor, tudom állítani a lapátot. Ez hogy lehet?? Hol keressem a hibát? Maga motor, vagy a lapát a ludas?? Illetve arra nem találtam semmilyen választ, hogy ezt a motort, ha minden OK, akkor mi állítja meg?? Vagy végállásban, ha lapát jó, akkor tulajdonképpen a motor folyamatosan feszíti az aktuális állásban? Előre is köszönöm a válaszokat.

Valószínűleg a motortengely csatlakozásánál repedt meg, annyi ellenállása még van, hogy mozgassa a zsalut, de a motort már nem fogja meg.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Stofl írta:

Tegnap beletört az ablakmosó tartályba a nívópálca. És persze nem látszik ki a vége....

Szerintetek ez okoz problémát? Eldugíthat valamit, ha tövig leér? Illetve mivel lehetne kiszedni? Ezért a tartályt nem szívesen szedném ki.

Mikor Én jártam így, akkor a tartály teljes feltöltésekor a pálca maradéka megjelent a betöltő nyílásnál. Csak meg kellett fogni, és kijött.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 22. at 23:43, outsider írta:

Hosszbordás szíjat milyen időközönként kell cserélni?

A Meyle most 2 évet, 25E km-t bírt ki.

Korábbi Gates szintén 2 évet és 15E km-t bírt.

A szerelő most Dayco-t tett bele.

Ezek szerint két évente érdemes cserélni? :)

A fékfolyadékom 4 éves volt már... :blink:

 

Fojtószelep tisztításhoz le kell venni a fojtószelep házat? Vagy ott a helyén is tisztítható?
Legutóbb levették, most nem látszik kívül nyoma...

Szia.

Fojtószelep házat le kell venni.

Én betartom a kötelező időket és ha cserélni kell, akkor szettben cseréltetek ki mindent. Ezt javaslom, hogy a megadott időkben, amik kötelezőek mindent cseréltess ki Te is. Meg fogja hálálni az autó. Az " ilyen ezt cseréljük, de ezt még ne"  dolgot kerüld. Egyik kollégám pl.: bele esett abba, hogy a görgők még jók és rá 2 hónapra eltörtek... Mondanom sem kell, motorcsere.  

Üdv.: Viktor

Link to comment
Megosztás:

21 órája, Stofl írta:

Én szülők autóján 10 év 102e km után cseréltem le a szíjat, mert már öregnek gondoltam. De ránézésre hibátlan, még a GM logó sem kopott le róla.

Szóval a két év elég tulzónak tűnik. Szerintem lehet nyugodtan a 6 év/90e km-hez kötni, mint a szíjas vezérlést. De úgy tudom a hosszbordást szemrevételezéssel döntik el mindig a szerelők.

Nem túlzás, nálam ez a gyakorlat... :)

Mindkét esetben láttam magát a szíjat, a bordás felülete repedezett volt... Ezért mondtam, hogy "ezek szerint" két év ;)

Új vezérlésre milyen időközönként érdemes ránézetni?

40E km volt az előzé vezérlésben (a szíjban párezer), azt mondta a szerelő a vízpumpa még nem folyt, a tengelye már egy kicsit lötyögősebb volt.

On 2016. 06. 23. at 11:36, Janó32 írta:

Vezérléssel együtt cseréltettem 2013-ban. Conti szíjat tett bele a márkaszerviz... Mostanában nem néztem rá... 

Légzsákfedél csere (inkább egy szebb gyári bontott a jó megoldás) vagy van cég ahol javítják a fedelet. Neked kell eldönteni melyik tetszik.... 

Egy volt kollégának a Bravójában épp a fél éves Conti vezérműszíj szakadt el... :(

Garangciába megcsinálták neki a hengerfejet...

Nyilván hosszbordásnál ez nem áll fenn. Kíváncsi vagyok a Dayco meddig bírja...

Link to comment
Megosztás:

21 órája, Stofl írta:

Tegnap beletört az ablakmosó tartályba a nívópálca. És persze nem látszik ki a vége....

Szerintetek ez okoz problémát? Eldugíthat valamit, ha tövig leér? Illetve mivel lehetne kiszedni? Ezért a tartályt nem szívesen szedném ki.

jbm-51526-500x500_0.jpg

 

Ez egy r*hadt jó találmány. Én 500Ft-ért vettem a Baumaxban anno...

Ez mindenre jó, és annak az ellenkezőjére is... :-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Hard-ex írta:

Szia.

Fojtószelep házat le kell venni.

Én betartom a kötelező időket és ha cserélni kell, akkor szettben cseréltetek ki mindent. Ezt javaslom, hogy a megadott időkben, amik kötelezőek mindent cseréltess ki Te is. Meg fogja hálálni az autó. Az " ilyen ezt cseréljük, de ezt még ne"  dolgot kerüld. Egyik kollégám pl.: bele esett abba, hogy a görgők még jók és rá 2 hónapra eltörtek... Mondanom sem kell, motorcsere.  

Üdv.: Viktor

A vezérlés szett ilyen, azt szettben cseréltem, de annak nem része a hosszbordás...

Volt már hogy csak a vezérműszíj lett kicserélve, mert olajfolyás volt, és összekente a szíjat.

Ez nem indokolna pl vízpumpa, meg görgő szett cserét...

De a hosszbordás tönkrementele sem... :) 

Vannak kivételek...

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 23. at 13:11, zsotee írta:

Sziasztok

Egy gyors tanácsra lenne szükségem. Van egy 2008-as Astra Classic II-m és engem is elért a belsőlevegő keringető motor állításának problémája. Tegnap gyújtásra tette és folyamatosan dolgozott az állítómotor. Kikaptam a kesztyűtartót és a következőt tapasztaltam. Gyújtáson a motor ténylegesen folyamatosan pörög, ugyanakkor ha ki/be kapcsolom a külső/belső keringetést akkor a lapátot állítja ide/oda. Ezt nem nagyon értem, ugyanis azt olvastam, hogy általában ennek a légterelő lapátnak szokott eltörni a tengelye és emiatt forog folyamatosan a motor, és ekkor nem lehet állítani a lapátot.....Nekem viszont annak ellenére, hogy folyamatosan forog a motor, tudom állítani a lapátot. Ez hogy lehet?? Hol keressem a hibát? Maga motor, vagy a lapát a ludas?? Illetve arra nem találtam semmilyen választ, hogy ezt a motort, ha minden OK, akkor mi állítja meg?? Vagy végállásban, ha lapát jó, akkor tulajdonképpen a motor folyamatosan feszíti az aktuális állásban? Előre is köszönöm a válaszokat.

A keringtető szóra keress rá ebben a topikban. Mondhatni típushiba az opel márkaszervíz szerint is. A folyamatos zümmögés jelzi, hogy megtörtént a baj.

Ez én sztorim itt van

2015.12.10-én az alábbi áron javított a márkaszervíz. 

Csappantyú (régi 6802059) brt. 19.154 Ft

+Kervert levegő csappantyú házának cseréje: brt. 10.729 Ft

Total: 29.883 Ft

Ha nem jössz rá, vagy nem tud meghekkelni, akkor ez a márkaszervizes komplett, nem éppen occó megoldás... kukába a régi, bele az új és kész... Remélem ez elég bíztatólag hangzik, hogy még próbálkozz egy kicsit ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valamikor, nem több mint 1 éve volt Z14XEP vezérműlánc csere és mostanában tűnt fel, hogy a szelepfedél mentén, a motor eleje elég olajos, nem azt mondom, hogy teljes szélességében folyik rajta az olaj, inkább "olajgőzre" hasonlít, mint amikor nem volt teljesen jó az olajbeöntő sapka tömítése és körülötte volt ilyesmi olajos szivárgás, szennyeződés. Nem tudom, hogy történt anno ennek a tömítésnek a cseréje vagy a régi visszaszerelése, de valami fekete motortömítő szilikon is látszódik itt-ott

Mit javasoltok, szedjem le a szelepfedelet és rakjak bele új tömítést? Vagy valami más hiba lehet? Mi a különbség a szelepfedél tömítés és a tömítés készlet közt? Melyik szükséges?

 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Stofl írta:

:) Ez volt az első! Azonnal csurig töltöttem.... :(

Marad a pókfogó!

Én egy olyan műanyag hajlékony lapos pálcával horgásztam ki aminek a végén az egyik oldalára kétoldalas öntapadós fóliát ragasztottam és egy kis türelemmel sikerült megragadnom a lényeget.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 23. at 13:11, zsotee írta:

Sziasztok

Egy gyors tanácsra lenne szükségem. Van egy 2008-as Astra Classic II-m és engem is elért a belsőlevegő keringető motor állításának problémája. Tegnap gyújtásra tette és folyamatosan dolgozott az állítómotor. Kikaptam a kesztyűtartót és a következőt tapasztaltam. Gyújtáson a motor ténylegesen folyamatosan pörög, ugyanakkor ha ki/be kapcsolom a külső/belső keringetést akkor a lapátot állítja ide/oda. Ezt nem nagyon értem, ugyanis azt olvastam, hogy általában ennek a légterelő lapátnak szokott eltörni a tengelye és emiatt forog folyamatosan a motor, és ekkor nem lehet állítani a lapátot.....Nekem viszont annak ellenére, hogy folyamatosan forog a motor, tudom állítani a lapátot. Ez hogy lehet?? Hol keressem a hibát? Maga motor, vagy a lapát a ludas?? Illetve arra nem találtam semmilyen választ, hogy ezt a motort, ha minden OK, akkor mi állítja meg?? Vagy végállásban, ha lapát jó, akkor tulajdonképpen a motor folyamatosan feszíti az aktuális állásban? Előre is köszönöm a válaszokat.

AZért fordítja el a lapátot mert a tengelyen lévő pöcök tört le, ami megállította h ne forduljon tovább, ugye ilyenkor a motor még mindig áram alatt volt. Jó erős, kézzel nem tudtam megállítani. Két megoldás van, vagy a kapcsoló után teszel egy időzítőt ami 3sec.re adja le a feszt vagy a motorra szerelsz végállás kapcsolókat. Én ezt választottam, sajnos a leírás márt nincs meg ami alapján csináltam, annyi rémlik h 3 lábú mikrokapcsoló meg 2 dióda és egy tengely ami a kapcsolóhoz ért akkor leállította a motort.

Link to comment
Megosztás:

41 perce, Atala írta:

AZért fordítja el a lapátot mert a tengelyen lévő pöcök tört le, ami megállította h ne forduljon tovább, ugye ilyenkor a motor még mindig áram alatt volt. Jó erős, kézzel nem tudtam megállítani. Két megoldás van, vagy a kapcsoló után teszel egy időzítőt ami 3sec.re adja le a feszt vagy a motorra szerelsz végállás kapcsolókat. Én ezt választottam, sajnos a leírás márt nincs meg ami alapján csináltam, annyi rémlik h 3 lábú mikrokapcsoló meg 2 dióda és egy tengely ami a kapcsolóhoz ért akkor leállította a motort.

Én meg (megelőzés gyanánt) lehúztam a motorról a csatlakozót.

Soha sem használtam egyik autómban sem ezt a lehetőséget.

Igazából azt sem tudom mire jó... :) (azt tudom mit csinál...)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

18 perce, outsider írta:

Én meg (megelőzés gyanánt) lehúztam a motorról a csatlakozót.

Soha sem használtam egyik autómban sem ezt a lehetőséget.

Igazából azt sem tudom mire jó... :) (azt tudom mit csinál...)

Ilyen melegben a klímázásnál nagyon hasznos tud lenni... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

51 perce, outsider írta:

Én meg (megelőzés gyanánt) lehúztam a motorról a csatlakozót.

Soha sem használtam egyik autómban sem ezt a lehetőséget.

Igazából azt sem tudom mire jó... :) (azt tudom mit csinál...)

akkor jól jön amikor más német vonzatú dízel pöfög előtted, egy gombnyomás és nem kell tüdőzni a nemtörődömség melléktermékét. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

53 perce, outsider írta:

Én meg (megelőzés gyanánt) lehúztam a motorról a csatlakozót.

Soha sem használtam egyik autómban sem ezt a lehetőséget.

Igazából azt sem tudom mire jó... :) (azt tudom mit csinál...)

Én sem használom soha a belső keringetést.Klímás évente bekapcsolja mikor fertőtlenít:)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én használom, fentebb le is írtátok a két fő funkcióját: egyrészt nem jön be a büdös, másrészt meg a klíma gyorsabban lehűti a forró belterű autót a belső levegő keringetés használatával.

@Outsider: nem nehéz a kesztyűtartó nyitófül cseréje, csak határozottság kell hozzá, mert a régi nyitófület lefelé feszítve szinte úgy kell "kitörni" a kesztyűtartó ajtajából. Leírás: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/162/astra_g_kesztyutarto_nyitoful_csereje

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X14xe a motorkódom és egy régi problémával kapcsolatban kérném a véleményetek.? Motorfékezés kezdetekor rángat az autó, jellemzően 2000-es fordulat alatt és nobban 1-2-es fokozatban. A fordulatszám mutató is ugrál milimétereket ilyenkor. Három négy rántás után abbamarad igaz aztán lassul rendesen csak hát zavaró és az elmúlt két évben talán erősödő ez a jelenség. Mit érdemes megnéznem mitől lehet? Más tünetem nincs... Most volt trafócsere+gyertya de a gond az előtt is jelen volt..

Válaszokat köszönöm!! Üdv Robi

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 24. at 22:00, Janó32 írta:

Ilyen melegben a klímázásnál nagyon hasznos tud lenni... 

Sajnos ez engem nem érint...

On 2016. 06. 24. at 22:34, Atala írta:

akkor jól jön amikor más német vonzatú dízel pöfög előtted, egy gombnyomás és nem kell tüdőzni a nemtörődömség melléktermékét. ;)

Aktív szenes pollenszűrőm van, igaz a szag ellen az nem segít, de talán "az ellen megvéd" (ha atomtámadás ellen nem is... :) )

21 órája, tgabika76 írta:

Én használom, fentebb le is írtátok a két fő funkcióját: egyrészt nem jön be a büdös, másrészt meg a klíma gyorsabban lehűti a forró belterű autót a belső levegő keringetés használatával.

@Outsider: nem nehéz a kesztyűtartó nyitófül cseréje, csak határozottság kell hozzá, mert a régi nyitófület lefelé feszítve szinte úgy kell "kitörni" a kesztyűtartó ajtajából. Leírás: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/162/astra_g_kesztyutarto_nyitoful_csereje

Köszi. Már próbáltam feszegetni, határozottság nélkül :)

Link to comment
Megosztás:

5 órája, outsider írta:

Köszi. Már próbáltam feszegetni, határozottság nélkül :)

Csak bátran, de előtte valamivel rögzítsd a kesztyűtartó ajtaját. Eleinte én is azt hittem hogy a feszegetés nem járható út, és nekiálltam vékony csavarhúzóval piszkálni az illesztésnél, de csak azt értem el vele hogy összevissza karcoltam a kesztyűtartó ajtaját. Nyugodtan feszítsd erőből, ha már úgyis el van törve, mi baja lehet? Még egyszer eltörik?

Link to comment
Megosztás:

22 órája, hood 21 írta:

Sziasztok!

X14xe a motorkódom és egy régi problémával kapcsolatban kérném a véleményetek.? Motorfékezés kezdetekor rángat az autó, jellemzően 2000-es fordulat alatt és nobban 1-2-es fokozatban. A fordulatszám mutató is ugrál milimétereket ilyenkor. Három négy rántás után abbamarad igaz aztán lassul rendesen csak hát zavaró és az elmúlt két évben talán erősödő ez a jelenség. Mit érdemes megnéznem mitől lehet? Más tünetem nincs... Most volt trafócsere+gyertya de a gond az előtt is jelen volt..

Válaszokat köszönöm!! Üdv Robi

Az EGR -rel mi a helyzet? Le van falazva vagy mikor volt tisztítva?

Link to comment
Megosztás:

7 perce, nzozz írta:

Az EGR -rel mi a helyzet? Le van falazva vagy mikor volt tisztítva?

Mióta két éve nálam van az autó, nem volt tisztítva. Egyszer pár napra falazva volt, de motorfékes üzemben sárgalámpázott ezért kivettem a lemezt, zavart a lámpa. Mivel érdemes tisztítani áztatni? Újat néztem húzós az ára...gondolom új esetén csak gyárit érdemes venni...

Link to comment
Megosztás:

Just now, hood 21 írta:

Mióta két éve nálam van az autó, nem volt tisztítva. Egyszer pár napra falazva volt, de motorfékes üzemben sárgalámpázott ezért kivettem a lemezt, zavart a lámpa. Mivel érdemes tisztítani áztatni? Újat néztem húzós az ára...gondolom új esetén csak gyárit érdemes venni...

Csinálni még én se csináltam, de féktisztítót, hígítót, benzint szoktak javasolni az eddig olvasottak alapján. Van direkt EGR tisztító spray is, de nem hiszem, hogy jobb lenne mint az előbb említettek, inkább csak drágább. Ugyanezekkel a cuccokkal esetleg a fojtószelep tisztítást is el lehet végezni, hátha az vacakol. Viszont EGR lefalazás után egy ECU átprogramozás se árt és akkor nincs hibakód. De erről sincs fogalmam, pedig én szeretnék megszabadulni az EGR -emtől (Z14XEP)...  

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.